Saatuaan vihkisormuksen vaimoni lihosi 20 kiloa muutamassa vuodessa. Oma sormukseni on alkanut tuntua käsiraudalta
Ennen urheilullinen naisystäväni vaihtoi liikunnan olutsuunnistukseen heti kun mentiin naimisiin.
Pitäisikö meidän erota.
Kommentit (72)
Minä lihoin naimisiinmenon jälkeen yli 30 kiloa puolessatoista vuodessa. Synnytyksen jälkeenkin oli vielä +23kg lähtötilanteeseen. Vielä kertaakaan en ole päässyt samaan missä olin naimisiin mennessä, lähimpänä taitaa olla +8kg johon pääsin 7 vuotta naimisiinmenon jälkeen ja uudestaan 17 vuotta naimisiinmenon jälkeen. Tilanne on vaihdellut välillä +8kg - +42kg. Mieheni on saanut olla naimisissa monenkokoisten naisten kanssa. Miehen paino puolestaan on vaihdellut naimisiinmenon jälkeen välillä -20kg + 26kg. Tuo -20kg oli vuonna 2007, kun oltiin yhdessä laihdutettu.
Ikävä kyllä toista ei voi pakottaa laihtumaan, sen motivaation täytyy lähteä itsestä.
Vierailija kirjoitti:
No se riippuu ihan sinusta itsestäsi. Jos puolison painonnousu on sinulle tuon mittakaavan kynnyskysymys, niin eroa ihmeessä. Turha sormusta on käsiraudaksi mieltää, Suomessa avioeron saa ihan omasta tahdostaan koska vain ja mistä syystä vain.
Itse lihoin parikymmentä kiloa niihin aikoihin, kun suhteeni oli muuttunut vakavaksi - käytännössä tämä tarkoitti muutosta huomattavan hoikasta melko pyöreäksi. Tiedän varsin hyvin, että mies pitää lähtökohtaisesti nykyistä minua hoikemmista naisista. Minun näkökulmani on, että poistu ehdottomasti suhteesta jos olet onneton. Lähde mielummin kävelemään, kuin että yrittäisit esim. painostaa puolisoa painonpudotukseen. Tämä on ainakin minulla periaatteena, että mies saa kaikin mokomin nostaa kytkintä jos painoni muodostuu kynnyskysymykseksi. Se, mitä en itse sietäisi, on murjottava mies tai mies, joka yrittää vaikuttaa painooni.
Kurjaa että sinulle on tärkeämpää saada herkutella ja pitää ylipainosi, kuin pitää miehesi.
Miksi monella naisella mässäily menee prioriteeteissä oman terveyden edelle?
Ei käy järkeen miksi kukaan syö itselleen diabetekset ja ennenaikaisen kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
"00 - the fat, who loved me"
"00 - you only eat twice"
"00 - from buffet with love"
"00 - Dr. more"
"00 - No time to diet"
"00 - Diet another day"
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia kirjoitusvirhe röllit kun pidätte ketjuani näkyvillä. Teitä kutsutaan hyödyllisiksi idiooteiksi.😂🤪🤭
Ap
Vaimosi ajattelee sinusta samoin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monella naisella mässäily menee prioriteeteissä oman terveyden edelle?
Ei käy järkeen miksi kukaan syö itselleen diabetekset ja ennenaikaisen kuoleman.
Ei ylipäätään kaikilla lihomisen syy ole joku ylenpalttinen mässytys, miehillä tai naisilla. Suurimmalla osalla aineenvaihdunta hidastuu sen verran että 35v+ jälkeen aiemmatkin elintavat vaan alkavat kerryttää kiloja. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vaikeampi on pudottaa painoa. Toki on jotain kuusikymppisiä jotka edelleen vetävät maratoneja, mutta aika harvassa ovat.
Jos laihana/hoikkana pysyminen olisi helppoa, niin eiköhän meillä sitten olisi enemmän hoikkia aikuisia sukupuoleen katsomatta.
Pakko vielä vastata tähän provoon aloitukseen, että kai ap itse kokkailee vain terveellistä ruokaa kotona joka päivä, eikä wolttaa ja itsekään juo kaljaa viikonloppuisin jne? Harvemmin pariskunnilla vain toisella on elämäntavat ihan pielessä, vaan kyllä useimmiten myös toinen osapuoli mahdollistaa sen painonnousun omalta osaltaan - ja voipa olla että myös oma paino on noussut vaikkei vaivihkaa.
Tätä lihomista parisuhteessa en ole ikinä ymmärränyt. Miksi lösähdetään kun toinen on saatu. Luuleeko plösähtäneet et nonniih nyt on saatu mies tai nainen,viis siitä miltä mä näytän enää..
Onko heillä oikeasti itsellään hyvä olo kun he katsovat peiliin,perse alkaa roikkua,maha tursuaa ja puuskuttaa kun virtahepo. Hiki valuu kun sialla...
Mihin häviää itsekunnioitus ja puolisoakin kohtaan oleva kunnioitus.
Puhumattakaan terveyshaitoista. Jos ei puhuta vaan pinnasta ja olla pinnallisia.
Eikös niitä terveitä eläkepäiviä ole tarkoitus viettää yhdessä...?
Tai eih,siks ehkä erotaan...
Tämä on valitettavasti hyvin yleistä ja itsellä käynyt samoin. 30kg tuli vuosien saatossa ja ymmärrän hyvin miksei mies halunnut seksiä, läheisyyttä tms. Nyt olen taas normaalipainoinen ja suhde palannut ennalleen, on jopa paras mitä koskaan. Valitettava tosiasia on se että ei se mies ilahdu jos menee normaalipainoisen kanssa naimisiin ja yhtäkkiä siinä vierellä onkin hirveä norsu jonka ulkonäkö muistuttaa vain etäisesti sitä naista mikä on hääkuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis pystyt rakastamaan vain hoikkaa urheilijatyttöä? Voi sua... Koita kehittää luonnettasi!
Niin, ja tämän palstan mukaan naiselle, kuin naiselle pitäisi kelvata kunnon mies= käy töissä, suihkussa ja ei hakkaa vaimoa. Jos nainen edellyttää YHTÄÄN MITÄÄN miehen ulkonäöltä, on hän pinnallinen ja kranttu ja nirso....
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavasti hyvin yleistä ja itsellä käynyt samoin. 30kg tuli vuosien saatossa ja ymmärrän hyvin miksei mies halunnut seksiä, läheisyyttä tms. Nyt olen taas normaalipainoinen ja suhde palannut ennalleen, on jopa paras mitä koskaan. Valitettava tosiasia on se että ei se mies ilahdu jos menee normaalipainoisen kanssa naimisiin ja yhtäkkiä siinä vierellä onkin hirveä norsu jonka ulkonäkö muistuttaa vain etäisesti sitä naista mikä on hääkuvassa.
Sinä olet mies. Lopettakaa mm täällä märinä siitä, kun naiset eivät teitä Tinderissä mätsää. Johtuu siitä, että te miehet olette niin läskejä, enemmistö on ylipainoisia.
Jännä, että silti nää aloitukset on järkiään tyyppiä "ainoa ongelma on paino, muuten menee kaikki hyvin eikä puoliso tajua ongelmaa ollenkaan". Tai ihan korkeintaan "itsekin valittaa painostaan".
Tosi harvoin näkee mieheksi ilmoittautuvalta aloitusta, jossa ekana huolenaiheena olisi se, että ennen hyvinvoiva puoliso voi nyt yleisesti ottaen huonosti, esim. on itsetunnoltaan heikko, itseinhoinen, pahantuulinen ja väsynyt. Ja sivuseikkana se, että on se lihonutkin, onkohan syy vai seuraus jostain muusta taustalla vaikuttavasta ongelmasta.
Sen sijaan nää on aina muotoa "voi kauheeta kun mulla ei enää seiso ja mun esteettiset elämykset kärsii ja parisuhde tuntuu kahleelta kun toi heti varmana tahallaan ja ilkeyttään lihotti itsensä, kun pääsi mun kanssa naimisiin". Sitten ihmetellään, että miksi tulee palautetta itsekeskeisyydestä, pinnallisuudesta ja siitä, että ei näe puolisossa muuta kuin painon.