Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat kasvatustieteen opiskelijat?

Vierailija
07.02.2015 |

Kertokaa stereotypioita tai vain havaintoja!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se vaan niin on, että pikkulasten kanssa on hyvä olla sosiaalinen hömpsöttöjä, joka tykkää laulaa, leikkiä, urheilla, askarrella, tehdä ryhmätöitä, nauraa ja opettaa pieniä.

Ja sitten on niitä, kuten itse olin ja menin opiskelemaan OKL:ään. Pian huomasin, ettei minusta ole laulamaan lasten kanssa "on neidolla punapaula...". Päädyin yläkouluun erityisopettajaksi.

Vierailija
42/70 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:05"]Semmoisia kilttejä kympin lettipäisiä tyttöjä, soittavat viulua tai harrastavat kilpahiihtoa. Semmoisia varsin massasta erottumattomia.  

No okei, ei voi yleistää koska täällä olen bongaillut myös varsin 'hipsteröitynyttä' kasvatustieteilijäporukkaa:D
[/quote]juu. Meidän pojan luokanope on just tällainen. Aivan hampaaton tyyppi - osaa opettaa mutta kuria ei saa pidettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaa esim. valtiotieteellisen ja kasvatustieteellisen opintoja, niin vaativuudessa ei ole eroa. Jostain syystä kasvatustieteellisen opintoja on halveksittu etenkin aineenopettajien toimesta. Aivan kuin heidän kuuluisi mitätöidä kaikki auskultoitaessa saatu tieto. Vain heidän omat pääaineopinnot ovat tärkeitä, ei se miten oppilaita kohdellaan.Tai he kertovat, ettei auskultoidessa opi mitään relevanttia oppilaan kohtaamisesta. Itse väitän, että he eivät haluakaan oppia. Heille riittää jokin konkreettinen tietämys siitä, miten luokassa toimitaan. Kaiken muun he kokevat lässytykseksi. Tämä tieto jonkin ajan takaa. Joku voi korjata, jos asenteet ovat muuttuneet.

Vierailija
44/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelee yleistä tai aikuiskasvatustiedettä, niin nehän eivät valmista mihinkään ammattiin, kuten ei kyllä moni muukaan yliopistokoulutus. Monet opiskelijat ehkä etsivät itseään ja tulevaa uraansa. Ammattitoiveet eivät ole kiteytyneet.

Opiskelu on kuitenkin aika vaativaa, voisi hieman verrata filosofiaan mielestäni.

Vierailija
45/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:24"]

Mä olen KM (en luokanope). Mun mielestä ollaan mukavia peruskansalaisia. Veikkaan että suurin osa perheellisiä ja kasista neljään toimistoduunissa vähintään kohtuupalkalla.

[/quote]

Aika paljon kasvatustieteen maistereita myös työttömänä...

Vierailija
46/70 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:58"]

Kaikki jotka kutsutte kasvatustiedettä hömpäksi, onko se vain oma ennakkoluulonne vai oletteko lukeneet kasvatustiedettä avoimessa tai tehneet opettajan pedagogiset? Mihin pohjaatte mielipiteenne?

[/quote]

Olen kasvatustieteen maisteri ja olen tehnyt myös pedagogiset opinnot. Kasvatustiede on sinänsä ihan mielenkiintoista, mutta eipä siitä juuri ole työmarkkinoilla hyötyä... Jos voisin mennä ajassa taaksepäin ja valita toisin, niin sen tekisin.

Vierailija
47/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoista en tiedä, mutta tuntemani kasvatustieteitä aikoinaan opiskelleet ovat keskivertoa selvästi surkeampia kasvattajia ("tuloksista" päätellen).

Vierailija
48/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia kilttejä kympin lettipäisiä tyttöjä, soittavat viulua tai harrastavat kilpahiihtoa. Semmoisia varsin massasta erottumattomia.  

No okei, ei voi yleistää koska täällä olen bongaillut myös varsin 'hipsteröitynyttä' kasvatustieteilijäporukkaa:D

Vierailija
49/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:05"]Semmoisia kilttejä kympin lettipäisiä tyttöjä, soittavat viulua tai harrastavat kilpahiihtoa. Semmoisia varsin massasta erottumattomia.
[/quote]

Olin just tulossa kirjoittamaan samaa :D

Vierailija
50/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoitunutta porukkaa. lahjakkaita monella tapaa.

Vierailija
51/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:05"]

Semmoisia kilttejä kympin lettipäisiä tyttöjä, soittavat viulua tai harrastavat kilpahiihtoa. Semmoisia varsin massasta erottumattomia.  

[/quote]

Kai siellä on poikiakin, ainakin jonkin verran?

Vierailija
52/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö yliopistomaailmassa hipsteri oo tavis keskivertotallaaja? Tuli vaan mieleen...

Meillä ainakin on äänekästä porukkaa, harve se luento saa luennoitsija käskeä hiljentämään. Luennoilla ei kuule omia ajatuksiaan aina. Mutta muuten ihan tavallista toki keskivertoa fiksumpaa porukkaa. 

Vierailija
53/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:17"]

No eikö yliopistomaailmassa hipsteri oo tavis keskivertotallaaja? Tuli vaan mieleen...

Meillä ainakin on äänekästä porukkaa, harve se luento saa luennoitsija käskeä hiljentämään. Luennoilla ei kuule omia ajatuksiaan aina. Mutta muuten ihan tavallista toki keskivertoa fiksumpaa porukkaa. 

[/quote]

Lisään vielä siis, että kyse on luokanopeopiskelijoista. 

Poikia on meillä varmaan joka 7.-8., yleisessä kasvatustieteessä varmaan paljon vähemmän.

Vierailija
54/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaita, kaikkitietäviä viisastelijoita.

Vierailija
55/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:02"]

Opiskelijoista en tiedä, mutta tuntemani kasvatustieteitä aikoinaan opiskelleet ovat keskivertoa selvästi surkeampia kasvattajia ("tuloksista" päätellen).

[/quote]

Olen kasvatustieteilijä. Kolmella lapsella jokaisella keskiarvo yli 9, harrastavat liikuntaa ja musiikkia, vanhin on isosena. Löytyy kavereita. Nyt ovat jo kotona jokainen, joten eivät hillu öisin kaupungilla.

Millaisia heidän pitäisi olla, että kelpaisin kasvatustieteilijä-äitinä?

Vierailija
56/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järjen jättiläisiä. Koko kasvatustiede on pseudopaskaa. 

Vierailija
57/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiiko siellä mitään? Sen haluaisin tietää, kun sanotaan, että siellä vain keksitään liirumlaarumia tyhjästä. Olisi kiva käydä kv.tiedettä avoimessa yo:ssa, jos sillä tavalla voisi saada helpommin töitä koulusta.

-Mies 29v-

Vierailija
58/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat aika usein pitkätukkarokkareita, tai sitten semmoisia kiiltokuvaurheilijoita, joilla oikeasti vähän heikko itsetunto. Tytöt reippaita ja äänekkäitä viulunsoittajia, jotka haluavat isona omakotitalon ja kolme lasta ja mankelin.

Vierailija
59/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:02"]

[/quote]

Olen kasvatustieteilijä. Kolmella lapsella jokaisella keskiarvo yli 9, harrastavat liikuntaa ja musiikkia, vanhin on isosena. Löytyy kavereita. Nyt ovat jo kotona jokainen, joten eivät hillu öisin kaupungilla.

Millaisia heidän pitäisi olla, että kelpaisin kasvatustieteilijä-äitinä?

[/quote]

Kirjoitinkin "tuntemani". Ilmiselvästi et kuulu tuttavapiiriini, mutta useampikin muu kasvatustiedettä pääaineenaan opiskellut kuuluu. Olen monesti ihmetellyt kuinka juuri heidän jälkikasvustaan on tullut niin moniongelmaista. Hyvä että sinulla on sujunut paremmin.

Vierailija
60/70 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt tunnollisia ja pojat kastia "toivottavasti tuo pelle ei koskaan opeta minun lastani".