Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka salata sossulta lomareissun?

Vierailija
07.02.2015 |

Olen työtön ja saan toimeentulotukea ja asumislisää. Olen säästänyt jo 500 euroa lomaan ja aion säästää vielä toiset 500 euroa ennen lomaa, joka on joskus kesällä tai alkusyksyllä. Ajattelin lähteä Turkkiin. En ole vielä varannut mitään.
Nyt murehdin sossua. Mitä mieltä ne ovat lomailusta? Jos menen viikoksi ulkomaille, niin kostaako ne sen jotenkin? Katsovat että kun tuo pystyy säästämään tonnin lomaan, niin sille ei tarvitse antaa pariin kuukauteen rahaa.
Ajattelin kysyä, voiko lomailla niin että tiliotteeseen ei jää jälkeä lomasta? Maksaa lennot käteisellä, samoin hotellihuoneen. Tai hostelli, jos sellaiseen menen?
Ja vielä lisään että menisin töihin jos sellaisen saisin. Ihan vain niille tiedoksi joiden mielestä olen lusmu joka ei tee töitä koska ei huvita. Olen syönyt halpaa ruokaa ja kituuttanut kaikessa näiden lomarahojen eteen. Tuo loma on ainoa ilo elämässäni pitkään aikaan.

Kommentit (222)

Vierailija
21/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:32"]Ei se musta sossun asia ole jos olet SÄÄSTÄNYT itse rahat etkä tienannu niitä pimeästi. Itselläkin n. 4000€ säästössä ja olen parhaillaan työtön ja saan toimeentulotukea. Jos elää säästeliäästi ja tiukasti niin ei siitä kuulu sakottaa. Anna palaa vaan, oot lomasi ansainnut :) Kyllä niitä töitä vielä kerkee tehdä.
[/quote]
480e:sta/kk olet säästänyt 4000e. Kuinka monta vuotta kesti?

Vierailija
22/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:25"]Nostat pikkuhiljaa käteistä automaatista. Käyt matkatoimistossa maksamassa matkan käteisellä, niin ei sossu tiedä sun matkasta mitään. [/quote] Maksetaanko siinä samalla lennot? En ole ennen käynyt ulkomailla. Ap

[/quote]

Just joo. Kuka toimeentulotuella oleva säästää ensin 500 ja sitten 500 myöhemmin. Ja haaveilisi tonnin matkasta... 

Ilkeä kateelllinen

[/quote]

Siis tämä aloitus. Siis provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä miten jotkut viitsii vielä neuvoa näissä kusetuksissa. Hyvinvointivaltio joopajoo.

Vierailija
24/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sanoen rahoitan mieluummin jonkun taloushallinnan osaavan reppanan elämän ensimmäisen ulkomaanmatkan kuin työtävieroksuvien elämäntapapummien bisset ja tupakat. Kun se tt-tuki on sen sama molemmille.
T. Veroja maksava porvari

Vierailija
25/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassamme on liian hyvä sosiaaliturva, kun sinä pystyt siitä säästämään. Selvästi tuissasi on ilmaa.

Vierailija
26/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:36"]Monet käyttävät tuon tonnin muutamassa kuussa kaljaan ja tupakkaan, haluatteko ennemmin rahoittaa niitä. Ei kai tilitoimintoja jatkuvasti seurata.
[/quote]
Jokaisen kuukauden tiliotteet pitää viedä sossuun.Ja ne pitää viedä katkeamattomasti.

Vierailija
27/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:33"] Matkatoimistossa saattaa onnistuabkäteisellä maksu. Lennot ja hotelli itse varattuina vaativat kyllä korttimaksun.
[/quote]

Voiko sen lennon ja hotellin maksaa visa electronilla? Muuta ei ole. Ap

Vierailija
28/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:32"]

Ei se musta sossun asia ole jos olet SÄÄSTÄNYT itse rahat etkä tienannu niitä pimeästi. Itselläkin n. 4000€ säästössä ja olen parhaillaan työtön ja saan toimeentulotukea. Jos elää säästeliäästi ja tiukasti niin ei siitä kuulu sakottaa. Anna palaa vaan, oot lomasi ansainnut :) Kyllä niitä töitä vielä kerkee tehdä.

[/quote]

Nämä sun 4000 e säästöt on sitten jossain sellaisella tilillä, jsota sossu ei tiedä. Muussa tapauksessa sä et todellakaan saisi toimeentulotukea. Jos saat, virkailija on toiminut väärin.

Vierailija
29/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu ei kylläkään ota kantaa siihen mihin ne rahat käytetään. jokainen saa sen perusosan, ja sen saa käyttää niinkuin parhaakseen näkee. kyllä pulsutkin pistää koko rahan edestä haiseen viinaan, eikä sille kukaan voi mitään, jotain sanktioo muodollisesti jaetaan JOS ei hae töitä. Tietenkään lisää rahaa ei saa, jos ei sillä perusosalla saa elämistään hoidettua, mutta mikäli elää kitsaasti voi ihan hyvin ostaa vaikka tonnin tietokoneen, ei kukaan siihe tule puuttumaan.

eli ehdotan, että kun saat tuen, ostat sillä netistä ne lennot ihan niin vaan. sitten elät loppukuun miten elät. sitten seuraavana kuuna kun saat lisää ostat niillä hotellin. jne. toki voit matkalla käyttämäsi rahat nostaa köteiseksi nii ei jää tiliotteisiin merkintää.

Vierailija
30/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tota itse asiassa aikoinaan kysynyt kun itse olin sossun asiakas, että saako säästää. No, eihän siitä toimeentulotuesta sitten mitään lopulta jäänyt säästöön, mutta luvan sain että olisin oikein säästötilille saanut tallettaa rahaa ja silti saada toimeentulotukea. Mikset kysy suoraan lupaa?

Vierailija
31/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoliput ostat jonkun toisen tililtä ja maksat käteisellä takaisin. otat käteistä sinne mukaan niin ei tiliotteissa näy ulkomaan maksut. mun mielestä olet lomasi ansainnut, hauskaa matkaa :)

Vierailija
32/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että lähdit Turkkiin etsimään töitä.

Vierailija
33/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt suurimman osan silloin kun olin töissä, nyt työttömänä jää säästöön pahan päivän varalle noin 100e kuussa. Onneksi pääsen tod.näköisesti kohta takaisin töihin niin pääsee taas säästämään :)

T. 15. kommentoija

Vierailija
34/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä ole merkitystä mihin käytät rahasi, olet oikeutettu saamaan perus toimeentulotuen, jos olet varaton, oma on asiasi miten sen käytät.

Vierailija
35/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:25"]Nostat pikkuhiljaa käteistä automaatista. Käyt matkatoimistossa maksamassa matkan käteisellä, niin ei sossu tiedä sun matkasta mitään. [/quote] Maksetaanko siinä samalla lennot? En ole ennen käynyt ulkomailla. Ap

[/quote]

Just joo. Kuka toimeentulotuella oleva säästää ensin 500 ja sitten 500 myöhemmin. Ja haaveilisi tonnin matkasta... 

Ilkeä kateelllinen
[/quote]

Minulle jää vuokran jälkeen käteen vähän alle 500 euroa. En käy ravintoloissa, en tupakoi ja en omista autoa. Osan vaatteista ostan kirppikseltä, samoin monet tavarat. Kokkaan itse, en syö ulkona. Olen säästänyt 100 euroa kuussa ilman mitään ongelmia.
Ap

Vierailija
36/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaa tili toiseen pankkiin ja hoida maksut sieltä. hyvää matkaa.

Vierailija
37/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:40"]Mä olen tota itse asiassa aikoinaan kysynyt kun itse olin sossun asiakas, että saako säästää. No, eihän siitä toimeentulotuesta sitten mitään lopulta jäänyt säästöön, mutta luvan sain että olisin oikein säästötilille saanut tallettaa rahaa ja silti saada toimeentulotukea. Mikset kysy suoraan lupaa?
[/quote]
Mulle on taas sanottu, että ei saa. Ja jos on säästössä rahaa, vaikka näitä tttukia, ne pitää käyttää ennen kuin saa uutta tukea. Se 480e on laskettu riittävän yhdelle kuukaudelle elämiseen, ei lomamatkoihin.

Vierailija
38/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:30"]

No ei ihmekään, että jotkut pitävät tttukea liian suurena, kun siitä pystyy jopa säästämään lomamatkaan. Kannatti tulla tänne kertomaan ja kohta monet alkavat vaatia sen pienentämistä. Mä en todellakaan pysty siitä säästämään yhtään, joten... kiitti vaan.

[/quote]

OT: Ei sitä nyt ainakaan av:n juttujen takia pienennetä. 

Vierailija
39/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:32"]

Ei se musta sossun asia ole jos olet SÄÄSTÄNYT itse rahat etkä tienannu niitä pimeästi. Itselläkin n. 4000€ säästössä ja olen parhaillaan työtön ja saan toimeentulotukea. Jos elää säästeliäästi ja tiukasti niin ei siitä kuulu sakottaa. Anna palaa vaan, oot lomasi ansainnut :) Kyllä niitä töitä vielä kerkee tehdä.

[/quote]

Miten voi saada toimeentulotukea huijaamatta, jos säästössä on 4000€?

Vierailija
40/222 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:33"] Matkatoimistossa saattaa onnistuabkäteisellä maksu. Lennot ja hotelli itse varattuina vaativat kyllä korttimaksun. [/quote] Voiko sen lennon ja hotellin maksaa visa electronilla? Muuta ei ole. Ap

[/quote]

Moni hotelli vaatii luottokortin, muuten kyllä onnistuu. Ps. asuin aikoinaan jenkeissä ja siellä kun porukka ei tiennyt mikä Visa Electron on niin luottokortista se meni kaikkialla!