Naiset! Miksi kävelette yöllä baarista kotiin?
Yksin? Kai ymmärrätte että siihen liittyy riskejä. Maailma nykyään on sellainen etteivät kaikki noudata lakikirjaa.
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:49"]
Mies, käveletkö kotiin baari-illan jälkeen yksin pitkin puistoja ja metsiköitä? Ei mitään eroa naiseen, kaikki uhat on yhtäläiset. Kuvitellut ja todelliset.
[/quote]
Näinpä, juurihan se joku nuori mies oli joukolla pahoinpidelty ja ryöstetty, vaikka ihan yleisellä kadulla oli kävellyt.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:06"]Kyllä, joka ilta kun tulen töistä, niin otan taksin vai? Olen kova juoksemaan, kun sitä harrastankin, käyn itsepuolustuskursseilla ja kannan kädessäni pilliä. Jo olen prkl oletus, etten minä, nainen, saa käyttää julkisia, verovaroin kustannettuja katujamme öisin, koska joillakin elukoilla on käsitys, että naisen saa raiskata. Olen valmis tappamaan suojellakseni itseäni tältä, harkinnassa linkkuveitsen kantaminen mukana. [/quote] Että suosittelen ahdistelijoita miettimään, kannattaa kaikia naisia häiritä. Voi olla mora mahassa ennen pitkää, kuten ollaan työkaverien kanssa mietitty.
[/quote]Miehen on kuitenkin pakko lähestyä naisia, jos haluaa joskus saada kumppanin tai lapsia. Kaikki lähestymiset eivät ole yhtä sulavia ja elokuvamaisia, joten 'ahdistelu' kannattaa pyrkiä määrittelemään mielessään tarkasti ja erottaa ahdistava tunne aidosta ahdistelusta ja vaarasta; ahdistava tunne voi tulla mistä asiasta tahansa. Pelkkä potentiaali tehdä väkivaltaa ei riitä väkivaltaisen reaktion syyksi; tästä syystä lapsillekaan ei anneta lupaa ampua tai puukottaa aikuista huvikseen, vaikka aikuinen on isompi kuin lapsi.
Osalla naisista on inhottava tapa alkaa lässyttämään itsepuolustuksesta täysin väärissä konteksteissa, kun käsitellään jotakin miespuolista väkivallan uhria, johon nainen on kohdistanut hyökkäyksen.
-Mies 29v-
[/quote]
No jos joku tulee puhumaan mulle, niin en reagoi väkivaltaisesti. Jos joku tulee kähmimään, suutun ja riippuu kähminnän määrästä, mitä seuraavaksi tapahtuu. Jos joku käy kiinni siihen malliin, että meinaa raiskata tmv, otetaan ne kovemmat keinot käyttöön. Menen mieluummin vankilaan liioitellusta itsepuolustuksesta kuin joudun raiskatuksi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:45"]
Eli olet vähävarainen :)
[/quote]
Miten se tähän liittyy? Saako mut raiskata, jos ei oo rahaa?
Miks naisten pitäis varata ekstrarahaa taksia varten? Että vois vältellä miehiä? Kuka tästä on päättäny? Kenellä on valta?
Mä en suostu pelkäämään, muutenhan en ehtis mitään muuta tehdäkään. Nytki tää tietokone saattaa räjähtää tai yläkertalainen sammua suihkuun tai naapurin makkaraperunat kärähtää hellalla.
Kävelen talviaikaan, muuten pyöräilen. Ei huvita maksaa kallista taksia, ja liikkuen saa freesattua päätään niin, että seuraavana päivänä ei välttämättä ole krapulaa. En ole koskaan tuntenut oloani uhatuksi, enkä jaksa olla neuroottisen pelokas.
Asun 700 metrin päässä tän kylän kaikista baareista, joten helppo kävellä tosta kotiinpäin. Ei ole valitettavasti taksia maksaa tuolta matkalta, kun baarissa kuiteskin kerran viikossa käyn, kalliiksi tulisi loppukädessä tälläisellä köyhälle opiskelijalle.. & vaikka mulle joskus tossa matkalla jotain tapahtuisikin, niiin tuskinpa senkään jälkeen koskaan taksia käyttäisin.
Norjassa haastateltu mamuja asian tienoilta:
Daa, onpas daiju kysymys... Öööö, koska minulla on täysi oikeus kävellä kotiin vaikka kaatokännissä pelkässä minihameessa klo 04.30 viikonloppuna yöllä ilman, että kukaan koskee minuun millään tavalla.
Kaikkeen tekemiseen liittyy aina riskejä: Kotiinsa on moni kuollut!
Oikea kysymyksen asettelu on että, minkä takia teidän tai ylipäätään kenenkään pitää käydä jossakin baareissa?
Ylläri, että täältä on poistunut viestejä
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 02:42"]
Oikea kysymyksen asettelu on että, minkä takia teidän tai ylipäätään kenenkään pitää käydä jossakin baareissa?
[/quote]
Harvemman kai siellä pitää käydä, osan henkilökunnasta ehkä. Useimmat menevät vapaaehtoisesti. Miksi tämä kysymyksen asettelu on oikea, yritätkö siis viedä tätä ap:n teoriaa vielä pidemmälle - siinä, missä ap:n mielestä raiskauksen estoon riittää taksikyyti, sinun mielestäsi naiset eivät saa poistua kodeistaan ilta-aikaan?
Ei raiskaaja valitse uhriaan vaatteiden perusteella. Ja esim. burkhaan pukeutuva on helpompi raiskata kuin tiukkoihin farkkuihin pukeutunut.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:06"]Kyllä, joka ilta kun tulen töistä, niin otan taksin vai? Olen kova juoksemaan, kun sitä harrastankin, käyn itsepuolustuskursseilla ja kannan kädessäni pilliä. Jo olen prkl oletus, etten minä, nainen, saa käyttää julkisia, verovaroin kustannettuja katujamme öisin, koska joillakin elukoilla on käsitys, että naisen saa raiskata. Olen valmis tappamaan suojellakseni itseäni tältä, harkinnassa linkkuveitsen kantaminen mukana. [/quote] Että suosittelen ahdistelijoita miettimään, kannattaa kaikia naisia häiritä. Voi olla mora mahassa ennen pitkää, kuten ollaan työkaverien kanssa mietitty.
[/quote]Miehen on kuitenkin pakko lähestyä naisia, jos haluaa joskus saada kumppanin tai lapsia. Kaikki lähestymiset eivät ole yhtä sulavia ja elokuvamaisia, joten 'ahdistelu' kannattaa pyrkiä määrittelemään mielessään tarkasti ja erottaa ahdistava tunne aidosta ahdistelusta ja vaarasta; ahdistava tunne voi tulla mistä asiasta tahansa. Pelkkä potentiaali tehdä väkivaltaa ei riitä väkivaltaisen reaktion syyksi; tästä syystä lapsillekaan ei anneta lupaa ampua tai puukottaa aikuista huvikseen, vaikka aikuinen on isompi kuin lapsi.
Osalla naisista on inhottava tapa alkaa lässyttämään itsepuolustuksesta täysin väärissä konteksteissa, kun käsitellään jotakin miespuolista väkivallan uhria, johon nainen on kohdistanut hyökkäyksen.
-Mies 29v-