Naiset! Miksi kävelette yöllä baarista kotiin?
Yksin? Kai ymmärrätte että siihen liittyy riskejä. Maailma nykyään on sellainen etteivät kaikki noudata lakikirjaa.
Kommentit (134)
ei ole rahaa taksiin. tai sitten tekee mieli raitista ilmaa. tiedän kyllä riskit ja koetankin aina säästää sen taksirahan. vaikka ns" puskaraiskaukset" ovatkin harvinaisia, niin kaikia muita hulluja voi kyllä olla liikenteessä
Mä ainakin tulin kotiin turvallisesti kaverin kyydillä eikä yöllä kävely tulisi mieleenkään. (asun Turussa)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:55"]Totesin faktan. Jos viina maistuu, niin taksiin ei ole varaa. Jokainen ryypiskelijä toimii, kuten on kotoa oppinut. [/quote] Näin just! Mutta kun viinaa on saatava. Tuota se on...
[/quote]
Joillakin ihmisillä saattaa olla sellainen työaika, että se loppuu vaikkapa kello neljältä yöllä. Menetkö itse joka päivä taksilla töistä kotiin?
[/quote]
Voi menisin ihan omalla autolla :) Sekin on vaihtoehto, oletko kuullut sellaisesta?
[/quote]
Mitä jos ei ole varaa autoon? Oletko kermaperse kuullut sellaisesta?
[/quote]
Hanki parempi koulutus ja työ. Oletko kuullut köyhä sellaisista?
Minä 30-v. kävelen kotiin baarista. Tosin en käytä rahojani viinaan vaan siihen sisäänpääsymaksuun, ja se baarikin on tanssiravintola. Ei baarissa käyminen tarkoita aina sitä, että vedetään perseet olalle. Siellä voi olla ihan selvinkin päin.
No mulla on kotimatkaa keskustan baareista vajaat puoli kilsaa - ei tulis mieleenkään ottaa taksia moiseen matkaan!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:56"]
[/quote]
"Miksi kävelet sotatoimialueella ?
Vastaus: "Koska olen av-mamma ja siviilejä on kielletty ampumasta. Tosin viime viikolla ammuttiin viisi, mutta mullahan on tähän oikeus."
[/quote]
Onko kaupunki mielestäsi sotatoimialue, jos on nainen? Tuolla logiikallahan nainen ei saa liikkua mihinkään. Sairas ajatusmalli, josta tulee mieleen maat, joissa naisen on käytettävä burkhaa ja liikuttava vain sukulaismiesten seurassa. Kyllä julkisen tilan on oltava jokaisen ihmisen käytössä tasa-arvoisesti. Uhrinsyyllistämiskulttuuri on ilmeisesti aiheuttanut tällaisen vääristymän ihmisten ajattelussa.
Naisen kehon vertaaminen tavaraan kertoo misogyniasta ja on mitä suuremmissa määrin uhrin syylitsämistä. Eikö naisen keholla ole fyysistä koskemattomuutta? Niin kuin miehellä on? Kuunnelkaa itseänne. Tällaiset vertaukset kuvottavat minua. Samanlainen vertaus putkahti jonnekin lukijan palstalle Lutkamarssin aikoihin: voiko syyttää varasta jos nukahtaa metroon ja jättää aukinaisen kukkaronsa polvelleen? Naisen sukupuolielimet eivät ole mikään tavara, jonka joku saattaa varastaa. Ne ovat osa kehoa, joka jokaisella naisella on eikä siitä pääse mihinkään. Onko naisen vastuulla uskotella kanssaihmisille, ettei hänellä ole naisen kehoa, vaikka jokainen sen tietää, että on? Tutkimukset ovat osoittaneet, ettei pukeutumisella ole vaikutusta (puska)raiskauksiin, sillä kyseessä on alistamis- ja nöyryytysrikos. Antakaa ihmisten olla kehoinensa rauhassa.
Jos olet sellaine henkilö, joka pitää naista tavarana, suosittelen ajattelemaan ihmiskäsitystäsi uudelleen.
nuorempana suhailin tankojuoppona, osasin kotiin puoli-unessakin :D enkä muuten ikinä kaatunut!!! nykyisin otan AINA taksin, haluan päästä turvallisesti nukkuvan perheeni luokse. tosin viime kesänä tein poikkeuksen ja päätin hetken mielijohteesta kävellä, mutta tunsin oloni turvalliseksi koska oli lämmin valoisa kesäilta ja kellokin vasta jotain 22.oo. lisäksi reitin varrella ei ole mitään puskia tms vaan kauppa & kerrostaloja.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:34"]
Koska kävely on ihanan wt kun raha ei riitä taksikyytiin. Tirsk.
[/quote]
Juu ei todellakaan riitä joka kerta kun pitää kävellä myöhään ulkona. Kyse ei ole baarireissusta edes joka kymmenes kerta, muistakin syistä on oltava liikkeellä pimeän aikaan. Että taksi vaan joka kerralle juu, tuutko maksamaan vai?
[/quote]
Maksa kuule ihan itse kyytis, en mä oo sun frendi enkä sun lystejä kustanna :D Mene töihin ettei tarvii kerjää rahaa vierailta, jestas.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:50"]
Yksin? Kai ymmärrätte että siihen liittyy riskejä. Maailma nykyään on sellainen etteivät kaikki noudata lakikirjaa.
[/quote]
Miehet! Miksi kävelette yöllä baarista kotiin? Yksin? Kai ymmärrätte että siihen liittyy riskejä. Maailma nykyään on sellainen etteivät kaikki noudata lakikirjaa.
Miehiä ryöstetetään ja pahoinpidellään, raiskataan myös. Mutta syyllistetäänkö siitä uhria? Ei. Naisuhreja vain.
[/quote]Kyllä miesuhreja syyllistetään; jos mies yrittää pysäyttää pahoinpitelyn ja epäonnistuu, kauhistellaan miehen epämiehekkyyttä. Jos nainen pahoinpitelee miehen törkeästi vaikka jonkun parisuhderiidan takia, niin se on hauska juttu. Ihan iltalehtien etusivuillakin on naurettu miespuolisille väkivallan uhreille, ei naisuhreille. Olen itse ollut tekemässä rikosilmoitusta itseeni kohdistuvasta pahoinpitelystä ja poliisin asenne oli junttimaisen vähättelevä kuten uutisissakin.
-Mies 29v-
Koska se on paras vaihtoehto. Hälytin ja turvasumutin takaavat ihan turvallisen olon.
Eipä ole kukaan koskaan pelottavilla syrjäkujilla tullut vastaan. Kai ne ajattelee mun olevan liian hullu, kun uskallan yksin kävellä pitkin pelottavia teitä. Toki roteva olemukseni saattaa myös karkoittaa hikiset raiskaajat muualle. Tai sitten sellaisia ei ole vastaani tullut. Joskus kännissä olen niin pahalla päälläkin, ettei kukaan vähääkään itsesuojeluvaistoa omaava tule mun lähelle. En myöskään ole kotonani missään tissipaidoissa ja minihameissa. Ehkä liikaa riisuttavaa raiskaajan mielestä.
Mene ja tiedä, aion jatkossakin kävellä baarista kotiin yksin, jos minulla on sellainen fiilis.
no täällä Mikkelissähän TAKSIKUSKI raiskasi & tapppi naisen :( joten mielummin kävelen sen 2km ,saa samalla happeakin :) ei tälläinen isonenäinen & tissitön nelikymppinen akka varmaan raiskaajia kiinnosta !
niin ja yöbusseja ei tietenkään pikkukaupungissa kulje, joten se on taksi tai omat kintut
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:34"] Koska kävely on ihanan wt kun raha ei riitä taksikyytiin. Tirsk. [/quote] Juu ei todellakaan riitä joka kerta kun pitää kävellä myöhään ulkona. Kyse ei ole baarireissusta edes joka kymmenes kerta, muistakin syistä on oltava liikkeellä pimeän aikaan. Että taksi vaan joka kerralle juu, tuutko maksamaan vai? [/quote] Maksa kuule ihan itse kyytis, en mä oo sun frendi enkä sun lystejä kustanna :D Mene töihin ettei tarvii kerjää rahaa vierailta, jestas.
[/quote]
Sinä täällä arvostelet ja tuputat taksipakkoas, asiahan ei mua kiinnosta enkä mitään ole kerjännyt. Jestas.
Mulla on oikeus kävellä missä vain ja milloin vain. Miksi äijillä on niin vaikeaa pitää ne vehkeet kurissa? Ei on ei. Saa potkun munille ja puren poikki, jos alkaa ahdistella. :`-D
[/quote]
Vastaus: "Koska olen av-mamma ja siviilejä on kielletty ampumasta. Tosin viime viikolla ammuttiin viisi, mutta mullahan on tähän oikeus."
Kyllä, joka ilta kun tulen töistä, niin otan taksin vai? Olen kova juoksemaan, kun sitä harrastankin, käyn itsepuolustuskursseilla ja kannan kädessäni pilliä. Jo olen prkl oletus, etten minä, nainen, saa käyttää julkisia, verovaroin kustannettuja katujamme öisin, koska joillakin elukoilla on käsitys, että naisen saa raiskata. Olen valmis tappamaan suojellakseni itseäni tältä, harkinnassa linkkuveitsen kantaminen mukana.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:05"]
Mulla on oikeus kävellä missä vain ja milloin vain. Miksi äijillä on niin vaikeaa pitää ne vehkeet kurissa? Ei on ei. Saa potkun munille ja puren poikki, jos alkaa ahdistella. :`-D
[/quote]
[/quote]
Sä et sitten näe mitään eroa sotatoimialueella ja ihan tavallisella kadulla?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:06"]Kyllä, joka ilta kun tulen töistä, niin otan taksin vai? Olen kova juoksemaan, kun sitä harrastankin, käyn itsepuolustuskursseilla ja kannan kädessäni pilliä. Jo olen prkl oletus, etten minä, nainen, saa käyttää julkisia, verovaroin kustannettuja katujamme öisin, koska joillakin elukoilla on käsitys, että naisen saa raiskata. Olen valmis tappamaan suojellakseni itseäni tältä, harkinnassa linkkuveitsen kantaminen mukana.
[/quote]
Että suosittelen ahdistelijoita miettimään, kannattaa kaikia naisia häiritä. Voi olla mora mahassa ennen pitkää, kuten ollaan työkaverien kanssa mietitty.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:32"]
minulla on oikeus kävellä kadulla ihan silloin kun huvittaa. viimeksi noin kuukausi sitten potkaisin ahdistelijaa kunnolla jalkojen väliin ja otin saappaan jalasta ja löin suoraan kasvoihin. vähän jännitti pari päivää, tuleeko poliisit kyselemään. ei ole näkynyt. mulla toi kotimatka on 500m, en tod,ota taksia. ahdistelija oli suomalainen. tai ainakin näytti suomalaiselta, en jutellut. mutta siis ei tummaihoinen, eikä muutenkaan ulkomaalaisen näköinen.
[/quote]Kertomuksissa on ihan hyvä määritellä kunnolla, mitä tarkoitetaan ahdistelulla. Sen avulla lukija voi päätellä, olitko itse rikoksentekijä vai ainoastaan puolustauduit. Esim.feissarit ja puhelinmyyjät ovat monen mielestä ahdistelijoita, kuten myös jehovan todistajat tai kuka milloinkin.
Eli jos tuossa ei mitään fyysistä vaaraa ollut, niin kuulosti lähinnä törkeän pahoinpitelyn yritykseltä sinun osaltasi, kun olet vielä jäänyt murjomaan puolustuskyvytöntä ihmistä.
Monesti näissä naisten ylpeissä potku/mukilointitarinoissa ja uhoamisissa toistuu sama teema, jossa vastapuolen toimet määritellään todella leväperäisesti, jolloin lukijan on mahdotonta sanoa, oliko reaktio täysin kohtuuton vai ei. Huoli on aiheellinen, koska amerikkalaisessa populaarikulttuurissa miehen sukuelimiin kohdistuva törkeän pahoinpitelyn yritys on hauska vitsi, joka välitetään sitten suomalaisille nuorille tv-sarjojen, elokuvien ja muiden medioiden kautta. Oikeastihan se pitäisi rinnastaa mihin tahansa raiskaukseen ja muihin vakaviin rikoksiin.
-Mies 29v-