Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko häissä pukeutua punaiseen?

Vierailija
07.02.2015 |

Etiketin mukaan punaista tulisi vieraana välttää, koska se on liian huomiotaherättävä väri. Minulla on kuitenkin opiskelijana tasan yksi kesäjuhlamekko, joka on punainen. Talvijuhlamekko, joka on paksua kangasta eikä kovin kesähäät-tyylinen, on sitä paitsi musta, ja sekin on joidenkin mielestä paheksuttavaa.

Serkun häät tulossa. Morsian on vähän sellainen että sanoo että käy jos kysyy, mutta saattaa silti loukkaantua, eli valitettavasti suora puhe ei takaa hyvää lopputulosta. AV-raati auttakoon siis.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän punainen käy, se valkonen on mitä ei sovi käyttää.

Vierailija
2/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotkin hääoppaat neuvovat välttämään myös kirkkaan punaista asua, jotta vieras ei vie huomiota morsiamelta. Vanhan uskomuksen mukaan, punaiseen pukeutuva nainen on myös sulhasen rakastaja"'

Ihan vain ekalla googlauksella löytyy lukuisia syitä, miksi pidettäisi epäsopivana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nussinut sulhasta, niin kyllä

Vierailija
4/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu huoletta, ei sitä kukaan sen kummemmin paheksu. Pahimmassa tapauksessa joku ehkä saattaa pistää vanhan(!) etikettisäännön merkille, muttei sen enempää jää sitä kuitenkaan miettimään. Ellei morsian sitten ole bridezilla.

Vierailija
5/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos morsian ja puoli sukua menee kirkkoon olkapäät paljaina, niin tuskin he loukkaantuvat, jos joku pukeutuu "etiketin vastaisesti" punaiseen.

Vierailija
6/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiennyt tuosta etiketistä. Kyllä nykyään tuollaisia etikettejä voi rikkoa.

Vierailija
7/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeuduin punaiseen ja olin vielä kaiken lisäksi kaaso. Morsiamella olin hyväksyttänyt värin ja mallin.

Vierailija
8/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se punainen mekko ja ota muunvärisiä asusteita, jos pelkäät olevasi liian huomiotaherättävä.

Vierailija
9/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaaso pukeutu punaiseen ja mulla oli kalloja kukkakimpussa. On siinä varmaan ollu sukulaistädillä nielemistä.

Vierailija
10/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan. Muista myös punaiset pikkarit.

Vierailija
11/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin käy. Laitat sen kanssa sit vaikka jonkun kevyen erivärisen boleron tms. 

Vierailija
12/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettei AV:lla arvosteta etikettiä. No suurin osa onkin juntteja....

Vierailija
13/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:25"]

[/quote]

No kuka nykyään arvostaa? Kuinka moni hunnullinen morsian on neitsyt esimerkkinä.

Vierailija
14/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:25"]

[/quote]

No kuka nykyään arvostaa? Kuinka moni hunnullinen morsian on neitsyt esimerkkinä.

[/quote]

Huntu ei ole ollut neitsyyden merkki, vaan morsiuskruunu. Sitä ei usein nääkään! Tiaroja toki.

Lapsia synnyttäneelle tai ennen naimisissa olleelle taas etiketin mukaan huntu ei sovi. Neitsyys ei ole varsinaisesti liittynyt asiaan kuin joidenkin kristittyjen mielestä. Hunnun alkuperäinen tarkoitus on pahoilta hengiltä suojeleminen

Vierailija
15/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:06"]

Jos morsian ja puoli sukua menee kirkkoon olkapäät paljaina, niin tuskin he loukkaantuvat, jos joku pukeutuu "etiketin vastaisesti" punaiseen.

[/quote]

Tämä on muuten ap:lle todella itsestäänselvä juttu. Olen ateisti, mutta olen hyvin tarkka siitä, että kirkkoon mennessä peitän olkapäät, ihan vain kohteliaisuudesta.

ap

Vierailija
16/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:23"]"Jotkin hääoppaat neuvovat välttämään myös kirkkaan punaista asua, jotta vieras ei vie huomiota morsiamelta. Vanhan uskomuksen mukaan, punaiseen pukeutuva nainen on myös sulhasen rakastaja"'

Mulla oli vieraana ollessani kirkkaanpunainen asu ja niin oli myös morsiamen äidillä!

Vierailija
17/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeuduin kaasona punaiseen mekkoon, morsiamen toiveesta :)

Vierailija
18/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit pukeutua punaiseen, kruununprinsessa Marylla oli punainen puku Madeleinen häissä, ja Letizialla vuorostaan Maryn häissä.

Vierailija
19/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tuo "olen opiskelija, ei ole varaa" on maailman huonoin selitys. Varmasti saat lainaan mekon, tai (netti)kirpparilta ostat kympillä. Itsekin olen opiskelija, eikä kyllä yhteen kymppiin budjetti voi kaatua, eipähän tarviis murehtia loukkaatko. Itse kyllä miettisin, että onko niin juntti ettei tiedä säännöstä vai eikö vain välitä. Toki jos siihen punaiseen haluat ehdoin tahdoin pukeutua niin anna mennä, tuskinpa sitä edes harkitsisit jos se itseäsi häiritsisi, kunhan nyt vain haet tukea täältä, että se on ok.

Vierailija
20/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:20"]

Mun kaaso pukeutu punaiseen ja mulla oli kalloja kukkakimpussa. On siinä varmaan ollu sukulaistädillä nielemistä.

[/quote]

Morsian saa minusta rikkoa perinteitä juuri niin paljon kuin morsian ja sulhanen toivovat, onhan se heidän juhlansa. Sinullekin ilmeisesti sopi se, että kaasolla oli punainen puku, joten kaikki hyvin.

Minun tapauksessani kyse on siitä, että pelkään morsiamen loukkaantuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi