Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko häissä pukeutua punaiseen?

Vierailija
07.02.2015 |

Etiketin mukaan punaista tulisi vieraana välttää, koska se on liian huomiotaherättävä väri. Minulla on kuitenkin opiskelijana tasan yksi kesäjuhlamekko, joka on punainen. Talvijuhlamekko, joka on paksua kangasta eikä kovin kesähäät-tyylinen, on sitä paitsi musta, ja sekin on joidenkin mielestä paheksuttavaa.

Serkun häät tulossa. Morsian on vähän sellainen että sanoo että käy jos kysyy, mutta saattaa silti loukkaantua, eli valitettavasti suora puhe ei takaa hyvää lopputulosta. AV-raati auttakoon siis.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:44"]

No ainakin tuo "olen opiskelija, ei ole varaa" on maailman huonoin selitys. Varmasti saat lainaan mekon, tai (netti)kirpparilta ostat kympillä. Itsekin olen opiskelija, eikä kyllä yhteen kymppiin budjetti voi kaatua, eipähän tarviis murehtia loukkaatko. Itse kyllä miettisin, että onko niin juntti ettei tiedä säännöstä vai eikö vain välitä. Toki jos siihen punaiseen haluat ehdoin tahdoin pukeutua niin anna mennä, tuskinpa sitä edes harkitsisit jos se itseäsi häiritsisi, kunhan nyt vain haet tukea täältä, että se on ok.

[/quote]

Lähinnä haluan tietää kuinka yleistä on ettei tykätä, jotta voin sitten tehdä päätöksen. Monesta on ok, ja moni tosiaan ei edes tiedä etiketistä. Itseä ei ainakaan harmittaisi, jos jollakulla punainen puku olisi, koska koen morsiamen saavan huomiota ihan miten vain.

Ja jos kysyn asiaa, niin eikö se tarkoita, että mietin vaihtoehtoja? Pointtini opiskelijhan vaatekaapista oli lähinnä se, etten omista miljoonaa juhlavaatetta alun perin, koska jos omistaisin, niin totta kai pitäisin muuta kuin punaista ylläni. Jos morsiamet tänä päivänä eivät enää välitä, onko vieraalla punaista vai ei, on turhaa ostaa uutta. Lainaksi en voi hankkia, koska ainoat kaverini, jotka ovat tarpeeksi pitkiä, ovat aika paljon tukevampia kuin minä. Se vasta juntilta näyttäisikin, kun serkkutytöllä olisi kuusi numeroa liian suuri mekko yllään. Muutenkin arastelisin pyytää lainaksi, se ei ole meidän porukassa tapana

Vierailija
22/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:36"]

Huntu ei ole ollut neitsyyden merkki, vaan morsiuskruunu. Sitä ei usein nääkään! Tiaroja toki.

[/quote]

Hehheh. Minun äidilläni oli huntu ja kruunu ja valkoinen pitsipuku 70-luvulla. Lapsi syntyi "keskosena" pari kuukautta häiden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:36"]

Huntu ei ole ollut neitsyyden merkki, vaan morsiuskruunu. Sitä ei usein nääkään! Tiaroja toki.

[/quote]

Ok, sitten äitisi rikkoi etikettiä. Ennen joutui jopa maksamaan sakkoa, jos oli käyttänyt kruunua ja synnytti liian pian häiden jälkeen.

Hehheh. Minun äidilläni oli huntu ja kruunu ja valkoinen pitsipuku 70-luvulla. Lapsi syntyi "keskosena" pari kuukautta häiden jälkeen.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä