OUTO TUNNE EILEN kun olin yksin ulkona
Kello oli jotain seittemän maissa ja kävelin tavallista lenkkiäni. Oli ehtinyt jo tulla pimeä.
Käännyin vanhalle kotikadulleni, kun minut valtasi yhtäkkiä erittäin outo ahdistava tunne. Kävelin silti eteenpäin, vaikka sydän tykytti aivan kamalasti. Tuntui siltä että jokin tarkkaili minua.
Aioin kääntyä oikeasta kadunkulmasta, mutta minut valtasi tunne etten missään nimessä saisi jatkaa. Olin hetken aikaa kahden vaiheilla, mutta vaisto käski häipymään, ja NOPEASTI.
Tuntui koko ajan, että jokin näkymätön seuraisi.
Vielä rapussa, kun olin ulko-oven lähellä, tunsin jonkun tuijotuksen ulkoa. Tunne loppui kuin seinään päästessäni hissiin.
Olen aivan tavallinen ihminen, ei muita mielenterveysongelmia kuin lievä masennus.
Onko muilla ollut samallaisia kokemuksia? Tapahtui siis pk-seudulla
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:56"]
Kerran kävelin koirani kanssa ja tuli ikävä tunne. Koiranikin alkoi katsella taakse päin. Pysähteli ja tuijotti. Mitään en nähnyt, oli pimeä syysilta. Kiihdytin vauhtia. Hetken matkan päässä huomasin miesjoukon seuraavan meitä, 3-4 miestä. Koirani murisi taakse päin, kiihdytin lisää vauhtia ja koetin olla vilkuilematta taakse päin. Pääsin valoisampaan kohtaan reittiä ja oikaisin yhtäkkiä pois kadulle jossa oli liikennettä. Katsoin taakseni ja miehet olivat hiljentäneet vauhtia ja tuijottivat minua ja koiraani joka haukkui miehiä päin. Matkaa oli noin 50m jos sitäkään. Koirani ei yleensä murissut lenkillä kenellekään. Ehkäpä vaistosi hermostumiseni. Olen 100% varma että vältyin ahdistelulta kun vaisto varoitti.
[/quote]
Ehkä koira aisti miesten aikeet. Niillä on kuitenkin niin paljon paremmat haju- ja kuuloaisti kuin ihmisellä. Koirat osaavat aistia ihmisten mielialoja, tavoilla joita ihminen ei voi koskaan kokea oman fysiikkansa rajoittuneisuuden vuoksi. Ehkä koira aisti, että nuo eivät ole hyvissä aikeissa vaan petomaisissa aikeissa, ja suojeluvaistot heräsivät.
[/quote]
Tämä on totta. Koirat aistivat myös ihmisen hädän. Kouluttamattomat kotikoiratkin ovat usein löytäneet tuupertuneita ihmisiä pusikoista ja tienposkesta ja johdattaneet omistajansa paikalle apuun.
Mikseivät ne myöskin aistisi aggressiivisuutta ja pahoja aikeita ihmisissä niin eleistä kuin hajustakin.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:07"]Tunsit Saatanan henkäyksen.
[/quote] saattaa selittää sen miksi näin unta demoneista.
Taisin kuitenkin vain käsitellä ahdistustani unen kautta ja demonit nimen omaan symboloivat tätä ahdistusta.
-ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:17"]Mistä näitä paniikkihäiriön jankkaajia oikein sikiää?! Jumalauta :D [/quote] Ehkä paniikkihäiriö on uusin juttu. Ennen oli narsisti anoppi/exä/pomo, sen jälkeen asperger ja nyt vissiin paniikkihäiriö
[/quote]
Ahhaha, niin sen täytyy olla :D
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:17"]Mistä näitä paniikkihäiriön jankkaajia oikein sikiää?! Jumalauta :D [/quote] Ehkä paniikkihäiriö on uusin juttu. Ennen oli narsisti anoppi/exä/pomo, sen jälkeen asperger ja nyt vissiin paniikkihäiriö
[/quote]
Ahhaha, niin sen täytyy olla :D
[/quote]:D
Kyllä näille usein joku järkevä selitys löytyy. Minä pakkasin mummolan pihassa autoa myöhään yöllä, jotta auto olisi lähtövalmis aamuyöstä. Lasten kanssa oli helpompi matkustaa koko Suomen halki, kun nukkuivat suurimman osan matkasta.
Talo oli sen verran syrjässä muusta asutuksesta, ettei katuvaloja ollut. Pimeä kevättalvinen yö ja ihan hiljaista. Tuli siinä laukkuja autoon viedessä olo, että sieltä pimeästä joku tuijottaa. Räpsyttelin autoa lukkoon ja auki, jotta edes saattovalot hälventäisivät pelkoa, pihavalo oli vähän alitehoinen tuohon tilanteeseen. Yritin pitää meteliä itsekseni, pelko niskassa pälyilin metsään. Tihensin tahtia ja loput tavaroista meni juosten, naureskelin sitten sisällä urakan päätteeksi että kyllä sitä kaupungissa tyhmistyy ja tulee araksi... Seuraavana päivänä sitten isäni soitti ja kertoi karhun kaataneen roskiksen, se oli ilmeisesti herännyt ennen aikojaan talviunilta ja lähtenyt etsimään ruokaa. Jälkiä oli juuri siinä suunnassa, mistä tunsin jonkun tuijottavan. En enää ikinä pakkaa autoa keskellä yötä pimeässä, tai ainakaan ilman norsun kokoista vahtikoiraa.
Joillain ihmisillä toimivat vielä luonnolliset vaistot, jotka varoittavat vaarasta. Jos noin voimakkaasti varoittaa, niin kannattaa tosiaan totella ja onnitella itseään siitä, että ylipäänsä omistaa tuollaiset vaistot.
Yksi asia tuli kyllä mieleen, vaikka ei välttämättä liity juuri tähän tapaukseen. Ufojen läsnäolo tuottaa myös tuollaisen tunteen, voimakkaan halun paeta ei-inhimillistä älyllistä olentoa, jonka aikeet eivät ole ystävälliset. Onko sinulla tai lähistöllä ollut ufohavaintoja? Googlaa Allies of Humanity (nettisivusto, kirja) jos haluat lisätietoa aiheesta.
AP koki ihan normaalia pelkoa.
Pelko ei ole sairaus vaan terve tunne.
Ihmisillä tai ainakin joillakin ihmisillä on kyky havaita, jos heitä tuijotetaan, kytätään jostain pahoissa aikeissa. Niin kuin tässäkin ketjussa on ollut, kyttääjä voi olla myös petoeläin.
En usko, että selitys tälle on yliluonnollinen. Ihminen tarkkailee ympäristöä niin monella aistilla ja iso osa siitä menee tiedostamattoman alueelle. On voinut olla jokin pieni rasahdus, jota ei ole tietoisesti kuullut, ja sen jälkeen seurannut outo hiljaisuus. Se voi olla sellainen ääneen liittyvä ilmiö, että tutussa ympäristössä jostain suunnasta äänet eivät kuulu tutulla tavalla, vaan ikään kuin välissä olisi jokin este.
Se voi olla myös sitä, että linnut ovat lakanneet laulamasta. Tai lennähtävät jostain pois.
Tällaisia pieniä merkkejä, joihin ihminen ei yleensä mitenkään tietoisesti kiinnitä huomiota, kun on omissa puuhissaan. Mutta sitten tulee "tunne", että jokin on eri tavalla, oudon hiljaa, jne.
Ihmiset myös erittävät feromoneja - varmasti niilläkin on jonkinlainen nimenomaan alitajuinen vaikutus. (Siis tämä ilmiö, joka saa esim. samassa taloudessa asuvien naisten kuukautiskierrot pikku hiljaa synkronoitumaan samatahtisiksi.) Tosin jos kyttääjä on kovin kaukana, vaikea sanoa, mistä saakka vaanijan adrenaliinia voi tiedostamattomasti aistia.
Minulle tuli usein lapsena yksin kotona ollessa aamuisin keittiössä sellainen tunne että takana on harmaa hahmo joka tuijottaa. Monesti tuli sellainen tunne että pitää mennä äkkiä ulos, ja meninkin. Oleskelin siellä sitten aikani, kesällä sentään oli ulkona muutakin elämää, niin tunsin olevani ihmisten ilmoilla enemmän.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:36"]
Joillain ihmisillä toimivat vielä luonnolliset vaistot, jotka varoittavat vaarasta. Jos noin voimakkaasti varoittaa, niin kannattaa tosiaan totella ja onnitella itseään siitä, että ylipäänsä omistaa tuollaiset vaistot.
Yksi asia tuli kyllä mieleen, vaikka ei välttämättä liity juuri tähän tapaukseen. Ufojen läsnäolo tuottaa myös tuollaisen tunteen, voimakkaan halun paeta ei-inhimillistä älyllistä olentoa, jonka aikeet eivät ole ystävälliset. Onko sinulla tai lähistöllä ollut ufohavaintoja? Googlaa Allies of Humanity (nettisivusto, kirja) jos haluat lisätietoa aiheesta.
[/quote]
Repesin!
Älä nyt ainakaan ap ala ufoja pelkäämään.
Suggestoit itsesi tohon tilaan. Tapahtuu ihan helposti.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:36"]Joillain ihmisillä toimivat vielä luonnolliset vaistot, jotka varoittavat vaarasta. Jos noin voimakkaasti varoittaa, niin kannattaa tosiaan totella ja onnitella itseään siitä, että ylipäänsä omistaa tuollaiset vaistot.
[/quote] laitoin yläpeukkua ennen kuin olin lukenut koko viestin loppuun... :D
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:36"]Joillain ihmisillä toimivat vielä luonnolliset vaistot, jotka varoittavat vaarasta. Jos noin voimakkaasti varoittaa, niin kannattaa tosiaan totella ja onnitella itseään siitä, että ylipäänsä omistaa tuollaiset vaistot.
[/quote]
Sama täällä
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:36"]Joillain ihmisillä toimivat vielä luonnolliset vaistot, jotka varoittavat vaarasta. Jos noin voimakkaasti varoittaa, niin kannattaa tosiaan totella ja onnitella itseään siitä, että ylipäänsä omistaa tuollaiset vaistot.
[/quote]
Joo, lukeminen kannattaa aina. :DDD
Aika hilpeää!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:06"]
Mulla oli tällä viikolla samankaltainen kokemus. Nyt on vahvat energiat liikkeellä
[/quote]
Minulla myös. Mieheni oli alkuviikosta aistinut jotain ilmassa, vaikka ei normaalisti aisti mitään. Lähiaikoina tulee tapahtumaan jotain, olen siitä varma. Todella harvoin tulee olotiloja itselle, saati miehelle.
Takanasi oli vain yönmustaa pimeyttä, jossa valkoiset silmämunat ja valkoinen hammasrivistö hohtivat.
Hyi alkaa itseäkin pelottamaan, kun näitä lukee! Itselläkin joskus nuorena tyttönä vielä maalla asuessa, kun odotin linkkiä kaukaa kotoa talviaamuisin pimeässä niin mielikuvitus laukkasi ja sydäntä tykytti aina. Jokainen räsähdys, joka yleensä oli lintu, rusakko tai hirvi. No aloin pitämään kuulokkeita, tai molemmissa korvissa en uskaltanut jos en kuulekaan uhkaa. Mutta helpotti, että kaikkia räsähdyksiä ei kuulunut. Iso koirakin oli onneksi joskus saattamassa. Kerran taisin jäädä kotiin, koska pelotti edes astua ulko-ovesta. Tiedä sitten mitä siellä olisi ollut.
Tunsit Saatanan henkäyksen.