Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä päästä sitä koiraa luokseni! T. lenkkeilijä

Vierailija
07.02.2015 |

Ihan oikeasti nyt! Terveisiä täältä etelä-suomalaisesta kaupungista, jossa on ihan älytön määrä koiria. Harrastan lenkkeilyä, ja nyt alkaa tulla mitta täyteen! Ensinnäkin, koirat tulee olla kytkettyinä. Toiseksi, ei ole kivaa että koira haukkuu ja hyppii hihnassaan kohti minua kun juoksen ohi. Saati, että tulee juosten ja haukkuen kohti ja hyppii päin koska ei ole hihnassa. Kaikkein ärsyttävintä on, kun koirat päästetään lapsen luokse kysymättä ensin lupaa. "Ei se mitään tee" on yleisin mitä kuulee, mutta onko tullut mieleen että lapsi saattaa a) pelätä koiria tai b) olla niille pahasti allerginen. 

Ja tähän ketjuun ei nyt kuulu ne "opettakaa lapsellenne että vieraita koiria ei lähestytä ilman lupaa" - jutut, koska ainakin minä olen sen opettanut kuopukselleni. Esikoiselle ei tarvitse, hän pelkää hysteerisesti koiria ja se johtuu siitä, että eräät eivät osaa pitää koiriaan kurissa.

Kommentit (290)

Vierailija
61/290 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheellinen aloitus. Hölkkääjille räyhäävät koirat voi ulkoiluttaa muualla tai sitten vain jaksaa kouluttaa. Koiran koulutus on aikaa vievää ja vaatii omistajalta muutakin kuin 3 pissatusta päivässä.

Vierailija
62/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:30"]Vähän aiheeseen liittyen...

Kertokaapas neuvoja tilanteeseen, kuinka pitäisi toimia, jos vieras koira tulee hyörimään ympärillä ja hyppimään vasten. Tässä taannoin olin bussipysäkillä seisomassa, kun näin tapahtui. En osannut oikein tehdä mitään. En haluaisi potkaistakaan, mutten todellakaan halua, että joku koira sotkee vaatteeni tai kyöhnää muuten. Aggressiivinen koira ei ollut. Omistajastakaan ei ollut tietoa, että olisin voinut pyytää. 

Minutkin on lapsuudessa koira kaatanut maahan, ja siitä on jäänyt, jos ei pelko, niin ainakin arkuus koiriin. En koiria sentään inhoa, mutten erityisesti halua olla niiden kanssa tekemisissä. En oikein osaa käsitellä niitä, enkä haluaisi koskea. Tuossakaan tilanteessa en oikein osannut komentaa sitä koiraa pois jämäkästi. Hieman hämmennyin. Enkä uskaltanut ravistella sitä pikkukoiraa jalastani irtikään, kun en tiennyt, jos se vaikka siitä suuttuisi.
[/quote]
Ketju täynnä valveutuneita koira-asiantuntijoita, eikä kukaan vastaa tähän. Miksi? Ette taida tietää itsekään.
[/quote]

Älä katso koiraa, älä puhu, älä liiku. Voit kääntää itseäsi sen verran, että kylki on kohti koiraa. Jos on normaali koira, nuuskii hetken ja poistuu. Etenkin, jos on hyökkäävän oloinen, älä pakene, äläkä ole kasvot kohti koiraa vaan kylki.
[/quote]
Mun tapauksessa joka ikinen koira hyppii päälle, vaikka olen liikkumatta ja käännän selän.

[/quote]

Miten voi olla samanaikaisesti liikkumatta JA kääntää selän? Nyt ei jokin oikein stemmaa tarinassasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:30"]Vähän aiheeseen liittyen...

Kertokaapas neuvoja tilanteeseen, kuinka pitäisi toimia, jos vieras koira tulee hyörimään ympärillä ja hyppimään vasten. Tässä taannoin olin bussipysäkillä seisomassa, kun näin tapahtui. En osannut oikein tehdä mitään. En haluaisi potkaistakaan, mutten todellakaan halua, että joku koira sotkee vaatteeni tai kyöhnää muuten. Aggressiivinen koira ei ollut. Omistajastakaan ei ollut tietoa, että olisin voinut pyytää. 

Minutkin on lapsuudessa koira kaatanut maahan, ja siitä on jäänyt, jos ei pelko, niin ainakin arkuus koiriin. En koiria sentään inhoa, mutten erityisesti halua olla niiden kanssa tekemisissä. En oikein osaa käsitellä niitä, enkä haluaisi koskea. Tuossakaan tilanteessa en oikein osannut komentaa sitä koiraa pois jämäkästi. Hieman hämmennyin. Enkä uskaltanut ravistella sitä pikkukoiraa jalastani irtikään, kun en tiennyt, jos se vaikka siitä suuttuisi.
[/quote]
Ketju täynnä valveutuneita koira-asiantuntijoita, eikä kukaan vastaa tähän. Miksi? Ette taida tietää itsekään.
[/quote]

Älä katso koiraa, älä puhu, älä liiku. Voit kääntää itseäsi sen verran, että kylki on kohti koiraa. Jos on normaali koira, nuuskii hetken ja poistuu. Etenkin, jos on hyökkäävän oloinen, älä pakene, äläkä ole kasvot kohti koiraa vaan kylki.
[/quote]
Mun tapauksessa joka ikinen koira hyppii päälle, vaikka olen liikkumatta ja käännän selän.
[/quote]
Joo, mutta et ole tullut sillä tavalla purruksi?

Vierailija
64/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:30"]Vähän aiheeseen liittyen...

[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Miten voi olla samanaikaisesti liikkumatta JA kääntää selän? Nyt ei jokin oikein stemmaa tarinassasi. [/quote]

Joo, ei sitä enää siinä vaiheessa voi kääntää, jos koira jo iholla, menee hyrräilyksi, ainakin äkkinäisellä liikkeellä, koska koirakin vaihtaa puolta.

Vierailija
65/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/3896927/ketju/naapurin_hairitseva_koira_vahingon_riski

Ap yrittää ilmeisesti taas saada huomiota ja rikkoa vanhan ennätyksensä, joka oli 26 sivua. Nyt pitäisi taas saada lisää huomiota, huoh, eikö noilla fobiahöpinöillä penikkasi saa jo tarpeeksi huomiota? Vaan kun mikään ei riitä.

Kun kukaan muu ei saisi olla paitsi sinä ja penikkasi. Huh!

Pidätkö sinä penikkasi sisällä pois toisten silmistä? penikat ne täällä aiheuttavat haittaa ja moni voi pelätä penikkoja.

entä jos seuraavakasi alat pelätä perhosia, mitä teet?

Hanki vahva lääkitys itsellesi ja perheellesi ap.

Vierailija
66/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 03:17"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 02:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 02:05"]

Tämä ketju kyllä todistaa, että jotkut koirat elävät onnettomissa oloissa. Ulkoiluttakaa ja sosiaalistakaa koiranne, niin ettei niiden tarvitse riehaantua kun kerran pääsevät ulos. Turhautuneet koirat riehuvat. Liian vähän virikkeitä.

[/quote]No helevetti. Niinhän myö tehhään, antaisitte koiranomistajien ja koirien olla rauhassa. Ei me haluta ottaa kontaktia teidän muiden kanssa. Varsinkaan teidän kersojen.

[/quote] Ette tarpeeksi. Ei ole koiranelämää olla 10 tuntia yksin ja käydä 3 pissalenkkiä päivässä. [/quote] ei olekaan. Siksi mun koira on otettu tilanteeseen, jossa on aina joku kotona. Koira pääsee 3-6 kertaa pihalle päivässä, ja yks kerta voi kestää kaksikin tuntia. Saa juoksennella vapaana pellolla,, niityllä, metsässä. Ja haukkua, jos haukututtaa. Kesäisin pääsee uimaan kolme kertaa päivässä, koirarantaan. Revi siitä nuija.

Vierailija
67/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:53"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:30"]Vähän aiheeseen liittyen... Kertokaapas neuvoja tilanteeseen, kuinka pitäisi toimia, jos vieras koira tulee hyörimään ympärillä ja hyppimään vasten. Tässä taannoin olin bussipysäkillä seisomassa, kun näin tapahtui. En osannut oikein tehdä mitään. En haluaisi potkaistakaan, mutten todellakaan halua, että joku koira sotkee vaatteeni tai kyöhnää muuten. Aggressiivinen koira ei ollut. Omistajastakaan ei ollut tietoa, että olisin voinut pyytää. 

Minutkin on lapsuudessa koira kaatanut maahan, ja siitä on jäänyt, jos ei pelko, niin ainakin arkuus koiriin. En koiria sentään inhoa, mutten erityisesti halua olla niiden kanssa tekemisissä. En oikein osaa käsitellä niitä, enkä haluaisi koskea. Tuossakaan tilanteessa en oikein osannut komentaa sitä koiraa pois jämäkästi. Hieman hämmennyin. Enkä uskaltanut ravistella sitä pikkukoiraa jalastani irtikään, kun en tiennyt, jos se vaikka siitä suuttuisi. [/quote] Ketju täynnä valveutuneita koira-asiantuntijoita, eikä kukaan vastaa tähän. Miksi? Ette taida tietää itsekään. [/quote] Älä katso koiraa, älä puhu, älä liiku. Voit kääntää itseäsi sen verran, että kylki on kohti koiraa. Jos on normaali koira, nuuskii hetken ja poistuu. Etenkin, jos on hyökkäävän oloinen, älä pakene, äläkä ole kasvot kohti koiraa vaan kylki. [/quote] Mun tapauksessa joka ikinen koira hyppii päälle, vaikka olen liikkumatta ja käännän selän.

[/quote] Miten voi olla samanaikaisesti liikkumatta JA kääntää selän? Nyt ei jokin oikein stemmaa tarinassasi. [/quote]

No voi helvetti, että pitää jankata kun ei keksi mitään vastausta. KÄÄNNÄN SELÄN JA OLEN LIIKKUMATTA. Miten voin olla liikkumatta heti kun näen koiran, jos mun pitää kääntää sille selkä?

Vierailija
68/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:30"]Vähän aiheeseen liittyen... Kertokaapas neuvoja tilanteeseen, kuinka pitäisi toimia, jos vieras koira tulee hyörimään ympärillä ja hyppimään vasten. Tässä taannoin olin bussipysäkillä seisomassa, kun näin tapahtui. En osannut oikein tehdä mitään. En haluaisi potkaistakaan, mutten todellakaan halua, että joku koira sotkee vaatteeni tai kyöhnää muuten. Aggressiivinen koira ei ollut. Omistajastakaan ei ollut tietoa, että olisin voinut pyytää. 

Minutkin on lapsuudessa koira kaatanut maahan, ja siitä on jäänyt, jos ei pelko, niin ainakin arkuus koiriin. En koiria sentään inhoa, mutten erityisesti halua olla niiden kanssa tekemisissä. En oikein osaa käsitellä niitä, enkä haluaisi koskea. Tuossakaan tilanteessa en oikein osannut komentaa sitä koiraa pois jämäkästi. Hieman hämmennyin. Enkä uskaltanut ravistella sitä pikkukoiraa jalastani irtikään, kun en tiennyt, jos se vaikka siitä suuttuisi. [/quote] Ketju täynnä valveutuneita koira-asiantuntijoita, eikä kukaan vastaa tähän. Miksi? Ette taida tietää itsekään. [/quote] Älä katso koiraa, älä puhu, älä liiku. Voit kääntää itseäsi sen verran, että kylki on kohti koiraa. Jos on normaali koira, nuuskii hetken ja poistuu. Etenkin, jos on hyökkäävän oloinen, älä pakene, äläkä ole kasvot kohti koiraa vaan kylki. [/quote] Mun tapauksessa joka ikinen koira hyppii päälle, vaikka olen liikkumatta ja käännän selän. [/quote] Joo, mutta et ole tullut sillä tavalla purruksi?

[/quote]

Lapsena olen, monastikin. Metsästyskoiria oli jatkuvasti karkuteillä, tänäkin päivänä niitä liikkuu siellä mistä olen kotoisin sen verran, ettei esim. äitini (koirafoobikko) uskalla lähteä yksin lenkille. Maaseudulla koiranomistajilla tuntuu olevan myös ihan eri oikeudet kuin muilla, kävellään lenkillä niin että koirat ovat irti ja juoksevat noin sata metriä omistajan edellä. Tulevat kohdatessa AINA kimppuun, ennen kuin omistaja ehtii paikalle. Vituttaa yli kaiken ne ihmiset.

Vierailija
69/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:30"]Vähän aiheeseen liittyen... Kertokaapas neuvoja tilanteeseen, kuinka pitäisi toimia, jos vieras koira tulee hyörimään ympärillä ja hyppimään vasten. Tässä taannoin olin bussipysäkillä seisomassa, kun näin tapahtui. En osannut oikein tehdä mitään. En haluaisi potkaistakaan, mutten todellakaan halua, että joku koira sotkee vaatteeni tai kyöhnää muuten. Aggressiivinen koira ei ollut. Omistajastakaan ei ollut tietoa, että olisin voinut pyytää. 

Minutkin on lapsuudessa koira kaatanut maahan, ja siitä on jäänyt, jos ei pelko, niin ainakin arkuus koiriin. En koiria sentään inhoa, mutten erityisesti halua olla niiden kanssa tekemisissä. En oikein osaa käsitellä niitä, enkä haluaisi koskea. Tuossakaan tilanteessa en oikein osannut komentaa sitä koiraa pois jämäkästi. Hieman hämmennyin. Enkä uskaltanut ravistella sitä pikkukoiraa jalastani irtikään, kun en tiennyt, jos se vaikka siitä suuttuisi. [/quote] Ketju täynnä valveutuneita koira-asiantuntijoita, eikä kukaan vastaa tähän. Miksi? Ette taida tietää itsekään.

[/quote] katsos kun ei voi kirjoittaa koko ajan, kun välillä pitää käydä ulkona sen piskin kanssa. Tai antaa ruokaa ja leikkiä.

jokaiseen koiraan on omat sääntönsä. Jos ei ole aggressiivinen irtokoira, niin kiinni ja soitto 112, että kytät hakee. Jos on aggressiivinen, kääntäisin selän ja soittaisin112. 

Vierailija
70/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:53"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 08:30"]Vähän aiheeseen liittyen... Kertokaapas neuvoja tilanteeseen, kuinka pitäisi toimia, jos vieras koira tulee hyörimään ympärillä ja hyppimään vasten. Tässä taannoin olin bussipysäkillä seisomassa, kun näin tapahtui. En osannut oikein tehdä mitään. En haluaisi potkaistakaan, mutten todellakaan halua, että joku koira sotkee vaatteeni tai kyöhnää muuten. Aggressiivinen koira ei ollut. Omistajastakaan ei ollut tietoa, että olisin voinut pyytää. 

Minutkin on lapsuudessa koira kaatanut maahan, ja siitä on jäänyt, jos ei pelko, niin ainakin arkuus koiriin. En koiria sentään inhoa, mutten erityisesti halua olla niiden kanssa tekemisissä. En oikein osaa käsitellä niitä, enkä haluaisi koskea. Tuossakaan tilanteessa en oikein osannut komentaa sitä koiraa pois jämäkästi. Hieman hämmennyin. Enkä uskaltanut ravistella sitä pikkukoiraa jalastani irtikään, kun en tiennyt, jos se vaikka siitä suuttuisi. [/quote] Ketju täynnä valveutuneita koira-asiantuntijoita, eikä kukaan vastaa tähän. Miksi? Ette taida tietää itsekään. [/quote] Älä katso koiraa, älä puhu, älä liiku. Voit kääntää itseäsi sen verran, että kylki on kohti koiraa. Jos on normaali koira, nuuskii hetken ja poistuu. Etenkin, jos on hyökkäävän oloinen, älä pakene, äläkä ole kasvot kohti koiraa vaan kylki. [/quote] Mun tapauksessa joka ikinen koira hyppii päälle, vaikka olen liikkumatta ja käännän selän.

[/quote] Miten voi olla samanaikaisesti liikkumatta JA kääntää selän? Nyt ei jokin oikein stemmaa tarinassasi. [/quote]

No voi helvetti, että pitää jankata kun ei keksi mitään vastausta. KÄÄNNÄN SELÄN JA OLEN LIIKKUMATTA. Miten voin olla liikkumatta heti kun näen koiran, jos mun pitää kääntää sille selkä?
[/quote]

Kun näet, että irtonainen koira juoksee kohti, käännät sille kyljen ja jäät liikkumatta odottamaan sen saapumista. Jos koira on jo iholla saman tien, kun huomaat se, et tee muuta kuin kierryt kylki kohti koiraa ja toivot sen poistuvan nopeasti. Katseen voi vielä luoda maahan, muttei kohti koiraa.

Vierailija
71/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:59"]

http://www.vauva.fi/keskustelu/3896927/ketju/naapurin_hairitseva_koira_vahingon_riski

Ap yrittää ilmeisesti taas saada huomiota ja rikkoa vanhan ennätyksensä, joka oli 26 sivua. Nyt pitäisi taas saada lisää huomiota, huoh, eikö noilla fobiahöpinöillä penikkasi saa jo tarpeeksi huomiota? Vaan kun mikään ei riitä.

Kun kukaan muu ei saisi olla paitsi sinä ja penikkasi. Huh!

Pidätkö sinä penikkasi sisällä pois toisten silmistä? penikat ne täällä aiheuttavat haittaa ja moni voi pelätä penikkoja.

entä jos seuraavakasi alat pelätä perhosia, mitä teet?

Hanki vahva lääkitys itsellesi ja perheellesi ap.

[/quote]

Kirjoitustyyli on 100 prosenttisesti sama. Eli ap ei halua tehdä mitään, koska asia ei hänelle kuulu. Ei halua rakentaa aitaa, ksoka maksaa, ei halua pysähtyä, koska toisten koira ei ole hänen ongelma.

Narsistikakarat ja narsistivanhemmat, sosiopaatteja lienevät.

Vierailija
72/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kuinka vaikeaa on joidenkin tajuta pitää koira vaikka tiukasti lähellään.. Näin itse teen kaikissa tilanteissa, kun kuka tahansa tulee vastaan.. 

Kaikista ärsyttävintä on se, kun ihmiset päästää koiransa haistelemaan omaa koiraani. Itse pidän koiran toisella puolellani ja yritän vaan päästä ohi mahdollisimman nopeasti. Muistan myös kuulleeni, että koirat ei saisi hihnassa haistella toisiaan.. En kyllä oo varma onko se totta.

Vierailija
73/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:36"]

Lenkkeilijän pitää pysähtyä ja keskyttää oma lenkkinsä, jotta koiranomistaja tietää ettei hänen koiraansa toivota nuuskimaan. What?

[/quote]

Vain siinä tapauksessa, että lenkkeilijä häiriintyy koirista. Jos lenkkeilijä ei häiriinny, niin silloin tietysti jatkaa matkaansa pysähtelemättä. Common sense, ei tehdä tästä nyt liian vaikeaa. Ideana on kuitenkin auttaa häiriintymisaltista lenkkeilijää.
[/quote]
Minusta olisi loogisinta ja common senseä ettei koiraa päästetä ollenkaan muiden lenkkeilijöiden nilkkoihin pyörimään ellei lenkkeilijä tee aloitetta ja kysy saako koiraa lähestyä. En ole koiria vastaan, mutta en yhtään ymmärrä miksi koiralla on ns. etuajo-oikeus.

Vierailija
74/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:32"]

Olen kerran käynyt koirataloudessa, jossa oli mukava koira. Menin taloon sisään ja koira oli makaamassa pedillä ja nosti päätään ja katsoi kuka tuli. Sen kolmisen tuntia mitä olin koira makasi pedillään. Olisipa tämmöisiä koiria enemmän.

[/quote]

Toivottavasti tajuat, että myös penikkasi on parhaimmillaan, kun sitä ei näy eikä kuulu, kun teille tulee joku.

Vierailija
75/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:32"]

Olen kerran käynyt koirataloudessa, jossa oli mukava koira. Menin taloon sisään ja koira oli makaamassa pedillä ja nosti päätään ja katsoi kuka tuli. Sen kolmisen tuntia mitä olin koira makasi pedillään. Olisipa tämmöisiä koiria enemmän.

[/quote]

Toivottavasti tajuat, että myös penikkasi on parhaimmillaan, kun sitä ei näy eikä kuulu, kun teille tulee joku.
[/quote]
Oih, kolahti ja kovaa.

Vierailija
76/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"]Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä. 
[/quote]
Useammankin koiran omistaneena olen sitä mieltä, että koira pitää rotuun ja kokoon katsomatta kouluttaa liikennevarmaksi. Normaali ohitustilanne, kyllä se syy siellä narun toisessa päässä on. Jos otat koiran, sinulla on vastuu niin koiran, itsesi kuin muiden ihmisten kannalta että koira on hallinnassasi.

Vierailija
77/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kaikkia vastauksia lukea. Tässä oma ajatukseni asiasta. Ensinäkin olen täysin samaa mieltä siitä että koiran pitäisi olla aina kytketty tai jos ei hihnassa niin ainakin aidatulla alueella. Minulla itselläni on n 5v hysky ja tenavia yhteensä 5. Koiramme on aina kulkenut hihnassa (välillä huonommin ja välillä hienosti) mutta naapurimme lenkittää koiraansa aina irrallaan ja koira tekee tarpeensa jopa meidän pihaan,omistaja ei siitä välitä. Kyllä se on omistajan syytä jos ei saa koiraansa kuriin. Koira on kuitenkin vain koira. Ihminen se on lapsikin ja allergiat ja pelot on näiden urpojen "kaikki rakastaa mun koiraa" - ajattelivien mielestä keksittyjä ja turhia.

Vierailija
78/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:53"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:44"]

[/quote]

Jos luit saamasi ohjeistuksen, niin sinun pitää kääntää koiralle kylki eikä selkä. Älä nyt sotke tohkeissasi asioita. Jäitä hattuun nyt.

Vierailija
79/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:19"]

En jaksanut kaikkia vastauksia lukea. Tässä oma ajatukseni asiasta. Ensinäkin olen täysin samaa mieltä siitä että koiran pitäisi olla aina kytketty tai jos ei hihnassa niin ainakin aidatulla alueella. Minulla itselläni on n 5v hysky ja tenavia yhteensä 5. Koiramme on aina kulkenut hihnassa (välillä huonommin ja välillä hienosti) mutta naapurimme lenkittää koiraansa aina irrallaan ja koira tekee tarpeensa jopa meidän pihaan,omistaja ei siitä välitä. Kyllä se on omistajan syytä jos ei saa koiraansa kuriin. Koira on kuitenkin vain koira. Ihminen se on lapsikin ja allergiat ja pelot on näiden urpojen "kaikki rakastaa mun koiraa" - ajattelivien mielestä keksittyjä ja turhia.

[/quote]

Minä olen kuitenki nsitä mieltä että sinun ei olisi kannattanut syntyä tai tehdä niitä kakaroita ap.

Vierailija
80/290 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"]Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä.  [/quote] Useammankin koiran omistaneena olen sitä mieltä, että koira pitää rotuun ja kokoon katsomatta kouluttaa liikennevarmaksi. Normaali ohitustilanne, kyllä se syy siellä narun toisessa päässä on. Jos otat koiran, sinulla on vastuu niin koiran, itsesi kuin muiden ihmisten kannalta että koira on hallinnassasi.

[/quote]

Koira on luontokappale, jolle nyt vähän sallii arvaamattomuutta. Mutta entä ihmiset, jotka tekevät penikotia kun niitä on nin helppo pieraista, ja sitten niitä ei laiteta ruotuun, vaikka omistaja ja kakara puhuvat samaa kieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi