Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä päästä sitä koiraa luokseni! T. lenkkeilijä

Vierailija
07.02.2015 |

Ihan oikeasti nyt! Terveisiä täältä etelä-suomalaisesta kaupungista, jossa on ihan älytön määrä koiria. Harrastan lenkkeilyä, ja nyt alkaa tulla mitta täyteen! Ensinnäkin, koirat tulee olla kytkettyinä. Toiseksi, ei ole kivaa että koira haukkuu ja hyppii hihnassaan kohti minua kun juoksen ohi. Saati, että tulee juosten ja haukkuen kohti ja hyppii päin koska ei ole hihnassa. Kaikkein ärsyttävintä on, kun koirat päästetään lapsen luokse kysymättä ensin lupaa. "Ei se mitään tee" on yleisin mitä kuulee, mutta onko tullut mieleen että lapsi saattaa a) pelätä koiria tai b) olla niille pahasti allerginen. 

Ja tähän ketjuun ei nyt kuulu ne "opettakaa lapsellenne että vieraita koiria ei lähestytä ilman lupaa" - jutut, koska ainakin minä olen sen opettanut kuopukselleni. Esikoiselle ei tarvitse, hän pelkää hysteerisesti koiria ja se johtuu siitä, että eräät eivät osaa pitää koiriaan kurissa.

Kommentit (290)

Vierailija
21/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelin autolla kaupungissa, kun koira hyppäsi tielle, koska hihna oli ihan liian pitkä. Nyt myöhemmin harmitta, että jarrutin ja pysähdyin.

Vierailija
22/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:49"]

Lenkkeilijä voi pysähtyä odottamaan, että pääsen koirani kanssa ohi. Koira on metsästäjä ja lulee lenkkeilijää saaliiksi, joka juoksee pakoon. On kohteliasta ottaa se huomioon ja pysähtyä odottamaan, että koira taluttajan kanssa pääsee ohitse. On omaa syytäsi, jos koira syöksyy narusta sinua kohti, kun juokset

[/quote]

Tämä on hyvä! Oikein kybän arvoinen minä-minäihmisen ajatelma. Nyt kaikki lenkkeilijät! Pysähtykää kun HÄN tulee The Koiransa kanssa. Voitte kohteliaasti vielä kumartaakin, buahhahhaaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:21"]

Ihan oikeasti nyt! Terveisiä täältä etelä-suomalaisesta kaupungista, jossa on ihan älytön määrä koiria. Harrastan lenkkeilyä, ja nyt alkaa tulla mitta täyteen! Ensinnäkin, koirat tulee olla kytkettyinä. Toiseksi, ei ole kivaa että koira haukkuu ja hyppii hihnassaan kohti minua kun juoksen ohi. Saati, että tulee juosten ja haukkuen kohti ja hyppii päin koska ei ole hihnassa. Kaikkein ärsyttävintä on, kun koirat päästetään lapsen luokse kysymättä ensin lupaa. "Ei se mitään tee" on yleisin mitä kuulee, mutta onko tullut mieleen että lapsi saattaa a) pelätä koiria tai b) olla niille pahasti allerginen. 

Ja tähän ketjuun ei nyt kuulu ne "opettakaa lapsellenne että vieraita koiria ei lähestytä ilman lupaa" - jutut, koska ainakin minä olen sen opettanut kuopukselleni. Esikoiselle ei tarvitse, hän pelkää hysteerisesti koiria ja se johtuu siitä, että eräät eivät osaa pitää koiriaan kurissa.

[/quote]

60 alapeukkua! Mikä tässä viestissä on teidän koiraihmisten mielestä väärää? Saako koira hyppiä ihmisiä päin? Saako koira mennä lapsen luo ilman, että lapselta mitään kysytään? 

[/quote]

Koiraihmiset eivät ole väärässä. He ovat oikeassa aina. Lapset, vanhukset ja muut kuin koiraihmiset ovat väärässä. Kaikki kuuluu koiraihmisille ja heidän koiruleillensa! Hihhiii!

Vierailija
24/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:21"]

[/quote]

60 alapeukkua! Mikä tässä viestissä on teidän koiraihmisten mielestä väärää? Saako koira hyppiä ihmisiä päin? Saako koira mennä lapsen luo ilman, että lapselta mitään kysytään? 

[/quote]

Jo 61 lukutaidotonta nääpiötä, joille tulisi asetta koiranpito kielto. 

Vierailija
25/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:44"]

Ap, pari juttua. Jos koiraa pitää hihnasta tiukalla, se hyvin helposti vaistojensa varassa alkaa tempoa ja ärhennellä nopeasti kohti tulevaa vierasta. Älä katso koiraa kohti, se vaan lisää tempomista. Jos katsot muualle, saan pidettyä koirani löysällä hihnalla ja näin se ei tee valehyökkäyksiä. Jos taas vastaantulija katsoo kohti tai on muuten 'epäilyttävä', on hihna pakko kiristää jo valmiiksi ja tällöin koira hyppäsee ja haukkuu. Mutta koska hihna on kireällä, pääset silti vahingoittumana etenemään. Koita olla pahoittamatta mieltäsi, koira ei voi tietää, että lenkkeilet etkä ole hyökkäämässä sitä kohti.

[/quote]

No johan on selitys. Koira hallintaan ja sillä selvä. se mitä antaa koiran tehdä suloisena pentuna, se tekee myös aikuisena. Jos koira ei kestä ohijuoksevia, niin sen kanssa kuljetaan muualla kuin lenkkipoluilla.
Todellakin ärsyttää ihmiset, jotka eivät koiriaan hallitse ja sitten selittävät sitä koiran käyttäytymisellä. Koirilla on vaistot ja koulutus perustuu vaistojen kahlitsimiseen. Ennen niitä vaistoja käytettiin hyväkseen, mutta nykyään pelkästään kahlitaan.

Vierailija
26/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:19"]

No en päästä joo. Mutta sille en voi mitään, että koira kokee uhkaavana ja pelkää joitakin ohimeneviä ihmisiä, ja räksyttää niille. Tahtoo kertoa, että meidän päälle on turha tulla. Mutta se on kiinni.

[/quote]

Kouluta ja opeta sitä koiraasi. Opeta sille koirallesi että lenkillä ollessanne vastaantulevat ihmiset eivät ole uhka vaan täysin normaali asia johon ei tarvitse kiinnittää huomiota. Kotona koira saa sitten puolustaa kotiaan sinne tulevilta ihmisiltä.

[/quote] No tämä asia on se, mitä ei opi. Se ei hauku läheskään kaikille, mutta joillekin sitäkin enempi. Siis, niissä ihmisissä on jotain todella vastenmielistä koirani mielestä, ja niitä on pieni osa kulkijoista. On suorastaan hysteerinen, ja häntä koipien välissä poukkoilee sivuttain. Toki komennan, ja uskoo.

Mutta toistaa tarvittaessa toisen ihmisen kohdalla. Mutta siitä ei ole vaaraa ihmisille, koska meillä on aina iso väli muihin, ja se on kiinni. Niin että koittaa nyt vaan kestää koiran haukkumisen, helevetti.

[/quote] Tänään ei ole muuten räksyttänyt kenellekään. Katsotaan vielä viimeinen ulkoilu. Pimeä lisää pelkoa, ja helpommin räksyttää.

Piti myös sanomani, että moikkaa tuttuja haukkumalla. Kun tuo eläin, koira, niin saapi se välillä haukkua joo. Ei nyt mennä ihan mahdottomuuksiin.

Vierailija
27/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"]

Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä. 

[/quote]

Et kai ihan tosissasi yritä vaatia juoksijoita vaihtamaan kävelyksi aina kun vastaan tulee koira? Oletko kenties taukki? :D Mites sitten pyöräilijät, käsittääkö koirasi heidätkin uhaksi? Pitäisikö heidänkin taluttaa pyöräänsä ohittaessaan arvokasta piskiäsi?

[/quote]

Kyllä minä ihan tosissani olen. Ongelma on molemmin puolinen, joten kummankin osapuolen pitää tasa-arvoisesti tulla vastaan ongelman korjaamiseksi.

Olen valmis pitämään koirani tiukasti otteessa, kun koiran huomiosta häiriintyvä lenkkeilijä tulee vastaan, mutta tehtävääni helpottaisi huomattavasti se että tietäisin ennalta kuka lenkkeilijä koirasta häiriintyy. Kaikki lenklkeilijät eivät nimittäin koiran haukusta lainkaan piittaa.

Itsekin, kun lenkkeilen en haukkuviin koiriin kiinnitä huomiota. Minusta ei ole paljoa vaadittu, että koirasta häiriintyvä lenkkeilijä osoittaa sen ennalta, esim. pysähtymällä kun tulemme kohdalle. Tietysti, jos ei koirasta häiriinny ei silloin tarvitse pysähdellä.

[/quote]

Aika hurja pyyntö, täällä on niin paljonkoiria, että niitä on koko ajan noin muutamankymmenen metrin välein käveleekoira kun lähtee lenkille, siis kukaan ei saa enää mennä juoksulenkille vaan pitää käydä vaan kävelylenkillä? Mistä kukaan voi tietää minkä koiran kohdalla pitää kävellä ja milloin voi juosta, joten siis kukaan ei saa käydä enää juoksulenkillä...

Vierailija
28/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:50"]

Kasvatusohjeita koiranomistajille:

http://www.karvaturri.com/tekstit/koirien_elekieli.htm

[/quote]

Löydätkö myös jotain itsehoito-oppaita noille överin koirapelkoisille tai muuten vihamielisesti elinympäristönsä epäkohtiin suhtautuville henkilöille.
[/quote]

Öh? :D itse kärsin melko pahasta koirafobiasta, jos tuntematon koira on vapaana ja juoksee minua kohti on tuloksena paniikkikohtaus. Pari tuttujen koiraa on minulle ok, eivät hypi eivätkä hauku (paitsi toinen jos menen kylään niin hetken haukkuu). En kuitenkaan pysty olemaan ns. rennosti koiran läsnäolessa vaan tarkkailen jatkuvasti missä koira menee.
En ole fobiaani valinnut ja minusta ei ole kohtuutonta pyytää ihmisiä pitämään koiransa kiinni kaupungissa sekä olla päästämättä niitä muiden ihmisten lähelle haistelemaan tmv. ilman lupaa.

Vierailija
29/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:06"]

Voitaisiinko tehdä niin, että minä pidän koirani tiukasti ruodussa kohdatessamme sinut, mutta vastaavasti sinä keskeytät lenkkeilysi meidät kohdatessasi? Koira luonnostaan intoutuu haukkumaan juoksevan ihmisen tullessa kohti, joten sinä olet osa ongelmaa. Ongelman ratkaisulle olisi eduksi, jos sitä ratkottaisiin kummastakin päästä. 

[/quote]

Et kai ihan tosissasi yritä vaatia juoksijoita vaihtamaan kävelyksi aina kun vastaan tulee koira? Oletko kenties taukki? :D Mites sitten pyöräilijät, käsittääkö koirasi heidätkin uhaksi? Pitäisikö heidänkin taluttaa pyöräänsä ohittaessaan arvokasta piskiäsi?

[/quote]

Kyllä minä ihan tosissani olen. Ongelma on molemmin puolinen, joten kummankin osapuolen pitää tasa-arvoisesti tulla vastaan ongelman korjaamiseksi.

Olen valmis pitämään koirani tiukasti otteessa, kun koiran huomiosta häiriintyvä lenkkeilijä tulee vastaan, mutta tehtävääni helpottaisi huomattavasti se että tietäisin ennalta kuka lenkkeilijä koirasta häiriintyy. Kaikki lenklkeilijät eivät nimittäin koiran haukusta lainkaan piittaa.

Itsekin, kun lenkkeilen en haukkuviin koiriin kiinnitä huomiota. Minusta ei ole paljoa vaadittu, että koirasta häiriintyvä lenkkeilijä osoittaa sen ennalta, esim. pysähtymällä kun tulemme kohdalle. Tietysti, jos ei koirasta häiriinny ei silloin tarvitse pysähdellä.

[/quote]

Aika hurja pyyntö, täällä on niin paljonkoiria, että niitä on koko ajan noin muutamankymmenen metrin välein käveleekoira kun lähtee lenkille, siis kukaan ei saa enää mennä juoksulenkille vaan pitää käydä vaan kävelylenkillä? Mistä kukaan voi tietää minkä koiran kohdalla pitää kävellä ja milloin voi juosta, joten siis kukaan ei saa käydä enää juoksulenkillä...

[/quote]

Ei sinun tarvitse tietää minkä koiran kohdalla sinun kannattaa pysähtyä ja minkä ei. Sinusta se on kiinni. Jos häiriinnyt koirista, pysähdyt. Jos koirien reaktiot eivät sinua häiritse, jatkat ohi juosten. Kyse on sinusta, siksi reagointisi on sinun helppo itse päättää. 

Vierailija
30/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttakaa ne koirat. Johan hävettää katsoa riuhtovia, haukkuvia koiria. Mikä siinä on ettei osata kouluttaa? Koirakin arvostaa johtajaa eikä narun päässä vinkujaa.

Vierailija
31/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, suurimman osan piskeistä voisi keposesti pistää piikille. Ei mitään kuria tai rotia. Ne räkyttävät turhaan, kuseksivat ja paskovat kaikkien muiden kuin oman kotinsa porteille, kun omistajat eivät jaksa ulkoiluttaa ajoissa. En tykkää koirista noin yleensäkään. Joku yksilö on ok.

Pyörätiellä isäntä/emäntä kulkee toisella puolen ja piski huitoo toisella, ohita siinä pyörällä. Ei ole oikein jaksettu opettaa sitä kulkemista.

Minua puri lapsena mielenvikainen susikoira jalkaan (p*skat se mikään saksanpaimenkora ollut), kun kävelin pyörätietä sen pihan ohi. Toinen piski kävi ranteeseeni, kun olin sen omistajan luona kylässä. Koiran mielestä en olisi saanut istua tässä, tuossa tai tuolla - kaikki istuimet oli dedikoitu hurtalle.

Ja viimeksi tänään naapurustoa haukunnallaan piinaava villakoira hyökkäsi yllättäen äitini reiteen ja puri housun ja ihon rikki. Äiti käveli tien toista puolta ja pikkupiski isäntänsä kanssa toista, fleksi oli pitkänä. Joten mikä ihme siinä on, etten oikein tykkää kuolaavista, isäntiään mielistelevistä kirppusäkeistä?

Kissat sitten? Luonnon taideteoksia ja valovuoden fiksumpia kuin nuo yllämainitut 3. luokan 4-jalkaiset.

Vierailija
32/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanpuoleinen liikenne. Mulle on ihan sama vaikka sun piskis menee siellä pientareella, mutta kuljen oikeata puolta jalkakäytävästä ellei toisin ole merkitty.

Vierailija
33/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira koiran tuntee.

Vierailija
34/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot siis siirtänyt tai opettanut koirapelon lapsellesi, kuinka surullista ja samalla vastuutonta vanhemmuutta. Meidän koiruus kyllä jääsydämet sulattaisi! :)

Vierailija
35/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee lenkkeilijä vastaan niin toki katson ettei koira pääse lähelle. Joskus lenkkeilijä tulee niin hiljaa takaa, että säikähdän itse. :D

Vierailija
36/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:25"]

Oot siis siirtänyt tai opettanut koirapelon lapsellesi, kuinka surullista ja samalla vastuutonta vanhemmuutta. Meidän koiruus kyllä jääsydämet sulattaisi! :)

[/quote]

Juu totta kai. Vaikka oletan, että tämä on pelkän trollin aivoton kommentti niin voin kertoa: lapsi istui oman pihan hiekkalaatikolla, kun kaksi naapurin isoa koiraa pääsi irti ja juoksi haukkuen kohti ja lapseni kumoon. Olin kahden metrin päässä haravoimassa, enkä kerennyt tehdä muuta kuin nostaa lapsen maasta ja kääntää koirille selkäni, jonka jälkeen koirat jatkoivat päin hyppimistä. Naapuri luikki sisälle pakoon :(

Ja siitä ei mennyt kuin kaksi päivää, kun joku mukava ihminen päästi rotikkansa nuolaisemaan saman lapsen naamaa, kun tämä istui rattaissa. 

Minä itse en pelkää koiria ollenkaan, olen vain kyllästynyt siihen ettei ihmiset saa pidettyä niitä kurissa. Ap

Vierailija
37/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat pitäisi kieltää kaupungissa, niillä ei ole mitään virkaa siellä!!

Vierailija
38/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt koirataloudessa, jossa oli mukava koira. Menin taloon sisään ja koira oli makaamassa pedillä ja nosti päätään ja katsoi kuka tuli. Sen kolmisen tuntia mitä olin koira makasi pedillään. Olisipa tämmöisiä koiria enemmän.

Vierailija
39/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koiraihminen ja samaa mieltä kuin ap. Pitäkää ne koirat siinä vieressä älkäkää päästäkö haistelemaan sitä vastaantulijaa.

Vierailija
40/290 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä, ja ainahan nuo ovat hihnassa kytkettyinä, paitsi tietyissä metsissä, joissa käymme pidemmillä lenkeillä, ja mökilläkin saavat olla vapaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä