Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuuluuko mun tilata myös pojan kaverille pizza?

Vierailija
07.02.2015 |

Pojan kaveri 8v tulossa meille leikkimään. Käy suht usein ja ruokin aina, jos on meillä ruoka-aikaan.
Nyt sitten meille tulossa myös mun ystäväni ja meillä oli tarkoitus tilata pizzaa.
Jos ja kun poika vielä meillä ruoka-aikaan, niin tilaisitteko myös hänelle?
Vai voiko pyytää, että äitinsä antaa pizzarahat pojalleen, jos haluaa syödä meillä?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:10"]

Tätä tapahtuu VAIN Suomessa.

Että vakavalla naamalla kysellään, pitäisikö lapsen kaverillekin antaa syötävää, jos on teillä leikkimässä ja kaikki muut syövät. No ei toki, pistelkää te pitsaa ja antakaa sen vieraan lapsen katsella nälkäisenä vierestä.

Ajattelin ihan samaa, ihan sairasta mun mielestä. Onneksi valtaosa näyttää olevan sitä mieltä että tottakai vieraat ruokitaan. Minusta etenkin lapsille tulee tarjota ehdoitta sitä mitä talonväkikin ottaa, itse teen näin vaikka elän toistaiseksi pelkällä toimeentulotuella...jos siis minun talous ei kaadu siihen niin ihmettelen niitä pienestikin paremmin toimeentulevia jotka pihtaavat, kyllä vika on silloin korvien välissä, ei taloudessa. Muualla on normaalia ruokkia vieraat vaikka elettäisiin kuinka köyhissä oloissa tahansa...luoja mitä idiotismia ja nurkkakuntaista ja kusipäistä minä-henkeä täällä Suomessa vielä sikiääkään...ei ihme että täällä pitää ihmisten syödä masennuslääkkeitä, juoda, hakata tai tappaa itsensä ja/tai muita kun noin pienestä pitää inistä ja pihdata, kyllä silloin on koko asenne elämään ja muihin ihmisiin pahasti vinoutunut ja se säteilee tottakai omaa napaa laajemmalle. Jo yksi inhottava kusipää saa paljon tuhoa aikaan laajemmassakin mittakaavassa niin halutessaan. Toisaalta sen ei tarvitse olla tahallistakaan vaan jo oma asenne ja käyttäytyminen myrkyttää ilmapiiriä tosi helposti.

[/quote]

Vierailija
122/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:46"]

Mitä jos ap:n tapauksessa hän onkin se köyhä yh ja lapsen kaverin perhe varakas kahden tienaavan aikuisen talous? Oletko silti sitä mieltä, että on ihan ok, että kaveri on toistuvasti ap:n ruokapöydässä?

[/quote]

Entä mistä tiedät, että haluaako se lapsen kaveri edes oikeasti syödä siellä kylässä? Ehkä hänet on kasvatettu niin, että on noloa kieltäytyä tuttujen vanhempien ehdottamista asioista ja syö siksi vastentahtoisesti ettei loukkaisi kyläpaikan isäntiä. 

Itse olin täysin tyytyväinen siihen, että kaveri meni jossain vaiheessa iltaa syömään perheensä kanssa ja sain pelailla sillä aikaa tietokoneella. Meillä syötiin jo alkuiltapäivästä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:45"]

No olipa tullut aloitukseeni vastauksia. Ilman muuta tilaan myös kaverille oman, mutta saa kait kysyä mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa. Poikani oli pari viikkoa sitten samalla kaverilla kylässä useamman tunnin ja oli saanut siellä lasin mehua kun muut söivät. Hän siis käy kaverillaan huomattavasti harvemmin kuin tämä ystävänsä meillä. Ei todellakaan ole rahasta kyse, hyvin tullaan toimeen eikä poikani ole läski sohvaperuna niinkuin yksi vastaaja epäili. Käy lätkäharjoituksissa 4-5krt vko ja pelit päälle. Saa kai sitä mielipidettä kysyä.

[/quote]Joo. itsekin tarjoan lasten vieraille kaikkea samaa mitä omillekin, mutta monissa kyläpaikoissa ei lapsille tarjota mitään vaikka isäntäväki itse söisi .  Harvoin meilläkään lapset käy kylässä, kaverit on yleensä meillä.

Vierailija
124/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:04"]Itse tilaisin, jos talous ei siitä kaadu. [/quote] Periaatekysymys.

[/quote]

Näin yli kymmenen vuotta asiakaspalvelussa työskenneltyäni olen huomannut, että ihmisten "periaatekysymykset" korreloi suoraan kusipäisyyden kanssa. 

Ei mulla muuta, jatkakaa.

[/quote]

Usein ne korreloivat sisäisen vahvuuden kanssa, kehdataan olla omaa mieltä ja pysyä kannassaan vaikka ulkopuoliset kuinka yrittäisivät hyssytellä. Kyse voi olla (ja esimerkiksi omalla kohdallani poikkeuksetta onkin) oikeudenmukaisuudesta.

Tietenkään kusipäisyys ja "periaatteesta" toimiminen eivät sulje toisiaan pois, mutta se onkin aivan täysin eri asia.

[/quote]

Niin, on olemassa periaatteita ja "periaatteita".
Ensimmäinen kohta ei poissulje sisäistä vahvuutta, joustavuutta ja oikeudenmukaisuutta, toisena mainittu sen sijaan on pelkkää oman ja muiden elämän hankalaksi tekemistä.

Mites se menikään, 
"köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan"....

[/quote]

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan. 

Hassusti on kääntynyt tämä tarkoittamaan että rikas olisi aina paha ja köyhä aina hyvä. Terveisin hyvätuloinen, joka kyllä tilaisi lapsen kaverille oman pizzan.

Vierailija
125/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:13"]

Hassua että on edes tälläisia ihmisiä joiden tarvii tätä kysyä! :) Itselleni on itsestään selvyys että tottakai vieraalle myös. Kuuluu mielestäni jo köytöstapoihinkin.

[/quote]Niinpä. Kuinkahan moni jättäisi yhden aikuisen vieraan ilman ruokaa, kun muille tarjottaisiin. Lapselle voi näköjään näin tehdä.
[/quote]
Aikuisten kohdalla on usein ihan sovittu syökö vai ei ja mihin aikaan on sopivaa tulla, joten ruokaa on osattu varata sopiva määrä. Ei aikuiset pölähdä leikkimään kesken päivän. Ei meille tule ex-tempore ketään aikuisvierasta, vaan sovittuja vierailuja on, eikä todellakaan ruoka-aikaan. Kahvit juodaan, siinä se.

Vierailija
126/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätyykö tässä opettaa lapset olemaan ottamatta vastaan mitään tarjoiluja jos niitä kyläpaikassa tuputetaan, jos niistä kerran jää näin pahasti kiitollisuudenvelkaan, että vertaillaan tarkasti, mitä vastavuoroisesti on saatu tai ei ole saatu.

Vierailija
127/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä, että näillä tarjoamisen kannattajilla käy vain harvoin etukäteen sovittuja pitkän matkan vieraita (maalla?). Tai lapset on vauvoja. Kaupunkilähiössä lapsella on pari sataa metriä kotiin syömään ja kavereilla hengaillaan joka päivä ex temporee. En edes tykkää jos naapuri antaa vaikkapa jäätelöä. Meillä voi olla ruoka just tulossa ja muutenkin herkutellaan vain viikonloppuisin.
Meillä kulkee teini-ikäisiä poikia harva se päivä. Lapsilleni olen opettanut, että aina tarjotaan jotain vieraille, vaikkapa vain teetä ja korppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi