Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuuluuko mun tilata myös pojan kaverille pizza?

Vierailija
07.02.2015 |

Pojan kaveri 8v tulossa meille leikkimään. Käy suht usein ja ruokin aina, jos on meillä ruoka-aikaan.
Nyt sitten meille tulossa myös mun ystäväni ja meillä oli tarkoitus tilata pizzaa.
Jos ja kun poika vielä meillä ruoka-aikaan, niin tilaisitteko myös hänelle?
Vai voiko pyytää, että äitinsä antaa pizzarahat pojalleen, jos haluaa syödä meillä?

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on ongelma. Tee kotiruokaa ja tarjoa myös pojan kaverille. Kai hän saa ruoan taas kun on kaverilla kylässä. 

Vierailija
102/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ensin pojilta,haluatteko oman pizzan vai syöttekö puoliksi yhden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:08"]

Mä en ruoki lapsen kavereita koskaan. Välipalan voin antaa.

[/quote]

eikö välipala ole ruokaa? whaaat??

Vierailija
104/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:18"]

Omasta lapsuudestani muistan, että odotin kaverin huoneessa aina heidän ruokailun ajan.[/quote]

Minä muistan myös, että olen usein istunut odottamassa kun kaveri syö. Minulla oli silloin jotenkin nolo olo... että olen siellä väärään aikaan tai jotain, häiritsen muita. 

Mutta parhaiten on jäänyt mieleen parhaan ystäväni perhe, joka eli todella kädestä suuhun. 90-luvun lama-aikaan molemmat olivat työttömiä ja heillä oli neljä teini-ikäistä lasta. Kaiken mahdollisen he tekivät itse, sekä sienestivät ja marjastivat, kasvattivat yrtit, salaatit ja idut talvellakin ja hyödynsivät kaikki kupungit ja alet. Heidän pöydästään ei koskaan "ajette pois", vaan aina heillä oli lautanen katettu minullekin. Se oli minusta todella hienoa, tajusin sen kaiken sen teinimyrskyn ja angstinkin keskellä :)

Itse en ole ajanut ihmisiä ruoka-aikaan pois, enkä tule ajamaankaan. Jos huomaan, että joku lapsi on aina meillä ruoka-aikaan saatan alkaa miettiä, että mikä tässä nyt on takana ja otan asian kyllä puheeksi tämän lapsen vanhemman kanssa. Ei ihmisten hyvyyttä silti hyväksi käytetä. 

Vierailija
105/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:19"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:49"] Mitä kysmyksiä. Meillä käy pojan kaveri kylässä monesti ja jos pitsaa tai muuta siihen aikaa tarkotus syödä ni tottakai tilaan, koska mun talous nyt ei kaadu siihen yhtee pitsaa. Kaiken lisäks tiedän, että pojan kaverin äidillä on paljon tiukempi tilanne... [/quote] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:03"] Meillä käy myös noin muutaman kerran viikossa poikani kaveri kylässä pelaamassa pleikkaa tai muuten vaan hengailemaan. Kaverilla kotona 4 muuta sisarusta ja yh äiti joka käy töissä, joten heillä on asiat vähän huonommin kuin meillä. Aina pyydän pojan liittymään seuraamme ruokailemaan ja otan aina huomioon vaikka hän usein myös kieltäätyykin syömästä koska ei selvästikään kehtaa. Joskus annan hänelle herkkuja tai ruokaa ottaakseen kotiin mukaansa, koska välillä heillä todella on niin, että saattaa jäädä iltapala saamatta koska ei yksinkertaisesti ole ollut rahaa. Pieniä tekoja nämä on josta jää toiselle ihmiselle hyvå mieli. Mikä teitä vaivaa kun olette noin itsekkäitä kusipäitä, ettekä osaa ajatella miltä toisesta tuntuisi katsella tai odotella kun syötte. Opetelka käytöstavat ja ottakaa päänne sieltä minäminä maailmasta pois. [/quote] Onneksi olette osanneet tulkita keskustelun aiheen oikein: "Annanko anteliaisuuttani köyhälle lapselle ruokaa, kun meillä on millä mällätä?" [/quote] Meillä ei todellakaan ole enemmän millä mällätä. Olen itsekin yh, käyn töissä ja tienaan nipin napin niin että pärjätään, mutta jos huomaan että toisella on tilanne vielä vähän huonommin kun mulla, sekä tunnen pojan perheen niin miksi hemmetissä en auttaisi tai antaisi jotain purtavaa omastani? Ootte ihan kaameta sakkia kun saatte näinkin inhimillisestä ja hyvästä asiasta väännettyä pahan :D

[/quote]

Tätäkö ap pohtii? Auttaisiko köyhempää?
[/quote]

Ei pohdi ei, täällä on muitakin kommentteja hieman aiheen vierestä, mutta mitä väliä? Mitä se sinua häiritsee? Heti kun liitetään tulot edes minimaalisella tasolla keskusteluun, niin alkaa tää perussuomalaisen angsti, häpeä, kateus ja valitus.

Vierailija
106/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla periaatee ollut , että jos joku meillä leikkimässä, kutsutaan ruokapöytään paitsi saman rivarin lapset. Heidät lähetän kotiin, sanomalla että meillä on nyt ruoka-aika käypäs sinäkin kotona syömässä. Tämä johtuu siitä, että he ovat meillä päivittäin, ja tosi usein syömme eilisen tähteitä, joista ei ihan oikeasti riitä vielä kahdelle naapurin lapselle. Sen sijaan, jos sovitut leikkitreffit, varaudun aina tekemällä ruokaa isolle porukalle.

Kysymykseesi. Meillä tilattaisiin esim, kolme pizzaa ja laitettaisiin salaatin kera pöydälle siivuina, niin että kaikki saisivat ottaa kaikkea. Eli kaverille tarjottaisiin mutta omaa ei ostettaisi.

Vierailija
107/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tapana ottaa mistään myötähäpeää eikä kantaakseni toisten huonoa käytöstä. Mutta kaksi asiaa on, joita Suomessa ja suomalaisissa häpeän hirveästi. Tämä vieraanvaraisuuden puute ja täydellinen moukkamaisuus on toinen niistä.

Että tosiaankin "kuuluuko vieraallekin tarjota syötävää kun isäntäväki syö"...  ????

Täällä usein irvaillaan ja mollataan venäläisiä, mutta heillekin (ehkäpä etenkin heille) tuo ajatus olisi täysin käsittämätön. Että joku seurueessa jätettäisiin ilman ruokaa ja vieläpä kyläilemässä oleva LAPSI. Aargh.

Vierailija
108/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:27"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:19"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:49"] Mitä kysmyksiä. Meillä käy pojan kaveri kylässä monesti ja jos pitsaa tai muuta siihen aikaa tarkotus syödä ni tottakai tilaan, koska mun talous nyt ei kaadu siihen yhtee pitsaa. Kaiken lisäks tiedän, että pojan kaverin äidillä on paljon tiukempi tilanne... [/quote] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:03"] Meillä käy myös noin muutaman kerran viikossa poikani kaveri kylässä pelaamassa pleikkaa tai muuten vaan hengailemaan. Kaverilla kotona 4 muuta sisarusta ja yh äiti joka käy töissä, joten heillä on asiat vähän huonommin kuin meillä. Aina pyydän pojan liittymään seuraamme ruokailemaan ja otan aina huomioon vaikka hän usein myös kieltäätyykin syömästä koska ei selvästikään kehtaa. Joskus annan hänelle herkkuja tai ruokaa ottaakseen kotiin mukaansa, koska välillä heillä todella on niin, että saattaa jäädä iltapala saamatta koska ei yksinkertaisesti ole ollut rahaa. Pieniä tekoja nämä on josta jää toiselle ihmiselle hyvå mieli. Mikä teitä vaivaa kun olette noin itsekkäitä kusipäitä, ettekä osaa ajatella miltä toisesta tuntuisi katsella tai odotella kun syötte. Opetelka käytöstavat ja ottakaa päänne sieltä minäminä maailmasta pois. [/quote] Onneksi olette osanneet tulkita keskustelun aiheen oikein: "Annanko anteliaisuuttani köyhälle lapselle ruokaa, kun meillä on millä mällätä?" [/quote] Meillä ei todellakaan ole enemmän millä mällätä. Olen itsekin yh, käyn töissä ja tienaan nipin napin niin että pärjätään, mutta jos huomaan että toisella on tilanne vielä vähän huonommin kun mulla, sekä tunnen pojan perheen niin miksi hemmetissä en auttaisi tai antaisi jotain purtavaa omastani? Ootte ihan kaameta sakkia kun saatte näinkin inhimillisestä ja hyvästä asiasta väännettyä pahan :D [/quote] Tätäkö ap pohtii? Auttaisiko köyhempää? [/quote] Ei pohdi ei, täällä on muitakin kommentteja hieman aiheen vierestä, mutta mitä väliä? Mitä se sinua häiritsee? Heti kun liitetään tulot edes minimaalisella tasolla keskusteluun, niin alkaa tää perussuomalaisen angsti, häpeä, kateus ja valitus.

[/quote]

Mikäs sinua vaivaa? Ainoa joka täällä on nähnyt angstia, kateutta tai valitusta (perussuomalaisista puhumattakaan) olet sinä.

Ymmärrän toki jos sinua harmittaa kun huomautetaan kun asiasta poiketaan, monet ihmiset ovat sellaisia etteivät osaa pysyä asiassa varsinkin jos he luulevat näkevänsä mahdollisuuden kiillottaa omaa kruunuaan muiden kustannuksella.

Vierailija
109/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen kyläkulttuuri on kyllä lapsilla vähän erilaista. Eli helposti ollaan kaverilla joka päivä ja kutsutaan ain itsensä leikkimään. Minäkin lähetän saman pihan lapset kotiin syömään viikonloppuisin, kun tiedän, että heillä aikuiset kotona. Sen sijaan taas, arkisin, kysyn aina että oletjo syönyt, haluatko syödä kanssamme, kun tiedän että lapsien vanhemmilla vuorotyötä. En muuttaisi pizzan tilaussuunnitelmia vaan sanoisin, että näitä pizzoja tilattuna haluatko sinäkin maistaa...

Vierailija
110/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että mua nolotti lapsena ihan hirveästi, kun paras kaverini oli pari kertaa viettämässä mökkiviikonloppua perheemme kanssa ja hän sai itse ostaa muutaman euron herkkunsa. Normiruoka sentään tarjottiin. Hänen vanhempansa taas maksoivat aina mun kaikki syömiset (käytiin mm. pizzalla), vaikka yritin kieltäytyä ja maksaa itse.

Vierailija
111/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:27"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:19"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:49"] Mitä kysmyksiä. Meillä käy pojan kaveri kylässä monesti ja jos pitsaa tai muuta siihen aikaa tarkotus syödä ni tottakai tilaan, koska mun talous nyt ei kaadu siihen yhtee pitsaa. Kaiken lisäks tiedän, että pojan kaverin äidillä on paljon tiukempi tilanne... [/quote] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:03"] Meillä käy myös noin muutaman kerran viikossa poikani kaveri kylässä pelaamassa pleikkaa tai muuten vaan hengailemaan. Kaverilla kotona 4 muuta sisarusta ja yh äiti joka käy töissä, joten heillä on asiat vähän huonommin kuin meillä. Aina pyydän pojan liittymään seuraamme ruokailemaan ja otan aina huomioon vaikka hän usein myös kieltäätyykin syömästä koska ei selvästikään kehtaa. Joskus annan hänelle herkkuja tai ruokaa ottaakseen kotiin mukaansa, koska välillä heillä todella on niin, että saattaa jäädä iltapala saamatta koska ei yksinkertaisesti ole ollut rahaa. Pieniä tekoja nämä on josta jää toiselle ihmiselle hyvå mieli. Mikä teitä vaivaa kun olette noin itsekkäitä kusipäitä, ettekä osaa ajatella miltä toisesta tuntuisi katsella tai odotella kun syötte. Opetelka käytöstavat ja ottakaa päänne sieltä minäminä maailmasta pois. [/quote] Onneksi olette osanneet tulkita keskustelun aiheen oikein: "Annanko anteliaisuuttani köyhälle lapselle ruokaa, kun meillä on millä mällätä?" [/quote] Meillä ei todellakaan ole enemmän millä mällätä. Olen itsekin yh, käyn töissä ja tienaan nipin napin niin että pärjätään, mutta jos huomaan että toisella on tilanne vielä vähän huonommin kun mulla, sekä tunnen pojan perheen niin miksi hemmetissä en auttaisi tai antaisi jotain purtavaa omastani? Ootte ihan kaameta sakkia kun saatte näinkin inhimillisestä ja hyvästä asiasta väännettyä pahan :D [/quote] Tätäkö ap pohtii? Auttaisiko köyhempää? [/quote] Ei pohdi ei, täällä on muitakin kommentteja hieman aiheen vierestä, mutta mitä väliä? Mitä se sinua häiritsee? Heti kun liitetään tulot edes minimaalisella tasolla keskusteluun, niin alkaa tää perussuomalaisen angsti, häpeä, kateus ja valitus.

[/quote]

Mikäs sinua vaivaa? Ainoa joka täällä on nähnyt angstia, kateutta tai valitusta (perussuomalaisista puhumattakaan) olet sinä.

Ymmärrän toki jos sinua harmittaa kun huomautetaan kun asiasta poiketaan, monet ihmiset ovat sellaisia etteivät osaa pysyä asiassa varsinkin jos he luulevat näkevänsä mahdollisuuden kiillottaa omaa kruunuaan muiden kustannuksella.
[/quote]

Ei harmita ollenkaan. Mun mielestä on sääli, että otit kommenttini noin henkilökohtaisesti ja luulet, että yritän kiillottaa omaa "kruunuani" muiden kustanuksella. Asiahan ei ole näin, mutta etpä sinä sitä tietenkään tajua.

Vierailija
112/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:06"]

Mitä helvettiä oikeasti? Pitääkö tuollaista edes kysyä? Ihme junttitouhua. Totta ihmeessä tilaat vieraallekin pizzan. Olisiko sinusta kiva, jos olisit illanistujaisissa ja kun pizzalähetys tulee, paljastuukin että sinulle ei ole pizzaa? Juntti.

Ei poika ole siellä kutsuttuna vieraana. Se on joku kyläluuta jonka äiti lähettää naapuriin" leikkimään"

[/quote]

Vierailija
113/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:27"] Meillä ei todellakaan ole enemmän millä mällätä. Olen itsekin yh, käyn töissä ja tienaan nipin napin niin että pärjätään, mutta jos huomaan että toisella on tilanne vielä vähän huonommin kun mulla, sekä tunnen pojan perheen niin miksi hemmetissä en auttaisi tai antaisi jotain purtavaa omastani? Ootte ihan kaameta sakkia kun saatte näinkin inhimillisestä ja hyvästä asiasta väännettyä pahan :D [/quote]

Tätäkö ap pohtii? Auttaisiko köyhempää? [/quote]

Ei pohdi ei, täällä on muitakin kommentteja hieman aiheen vierestä, mutta mitä väliä? Mitä se sinua häiritsee? Heti kun liitetään tulot edes minimaalisella tasolla keskusteluun, niin alkaa tää perussuomalaisen angsti, häpeä, kateus ja valitus. [/quote]

Mikäs sinua vaivaa? Ainoa joka täällä on nähnyt angstia, kateutta tai valitusta (perussuomalaisista puhumattakaan) olet sinä. Ymmärrän toki jos sinua harmittaa kun huomautetaan kun asiasta poiketaan, monet ihmiset ovat sellaisia etteivät osaa pysyä asiassa varsinkin jos he luulevat näkevänsä mahdollisuuden kiillottaa omaa kruunuaan muiden kustannuksella. [/quote]

Ei harmita ollenkaan. Mun mielestä on sääli, että otit kommenttini noin henkilökohtaisesti ja luulet, että yritän kiillottaa omaa "kruunuani" muiden kustanuksella. Asiahan ei ole näin, mutta etpä sinä sitä tietenkään tajua. [/quote]

"Päivän naurut". Ainoa joka täällä on ottanut jotain henkilökohtaisesti olet sinä, mutta ymmärrän että tuolla aivokapasiteetilla et sitä kykene käsittämään (jos nyt jatketaan tätä aloittamaasi sivistynyttä linjaa ;D)

Vierailija
114/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tilaisi pizzaa lapsen kaverille, kun ei todellakaan olisi varaa ylimääräiseen. Ja usein oletan, että jää myöhemmin syötäväksi myös, joten jakaminenkaan ei olisi vaihtoehto. Tarjoan lapseni kavereille kylläkin arkipäivinä "tavallista" ruokaa, jos suinkin on sellaista mistä riittää tai sitten voi ottaa leipää, lihapiirakkaa, yms. Tässä jäisi ainoaksi vaihtoehdoksi laittaa kaveri kotiin ennen pizzojen tilaamista. Voitte kivittää ihan vapaasti, eipä haittaa.

Vierailija
115/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-aikaan pitää olla omassa kodissa, ellei ole vartavasten kutsuttu syömään jonkun luokse. Lapsen kaveri on tullut teille leikkimään, ei istumaan iltaa sinun ja ystäväsi kanssa.

Toki voit sanoa lapsen kaverille etukäteen, että teillä on tämmöinen pitsailta tiedossa ja jos hänkin haluaa osallistua, hän voi pyytää äidiltään pitsarahaa.

Tietysti on sitten niin, että jos sinä ja ystäväsi syötte pitsaa ja lapsen kaveri on teillä, ei lapsesikaan syö pitsaa vaan on sen kaverinsa kanssa. Jos kaverille ei tilata, ei myöskään lapselle tilata. Kaverihan on lapsesi vieras, ei sinun.

Vierailija
116/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa tullut aloitukseeni vastauksia. Ilman muuta tilaan myös kaverille oman, mutta saa kait kysyä mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa.
Poikani oli pari viikkoa sitten samalla kaverilla kylässä useamman tunnin ja oli saanut siellä lasin mehua kun muut söivät. Hän siis käy kaverillaan huomattavasti harvemmin kuin tämä ystävänsä meillä.
Ei todellakaan ole rahasta kyse, hyvin tullaan toimeen eikä poikani ole läski sohvaperuna niinkuin yksi vastaaja epäili. Käy lätkäharjoituksissa 4-5krt vko ja pelit päälle.
Saa kai sitä mielipidettä kysyä.

Vierailija
117/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:03"]

Meillä käy myös noin muutaman kerran viikossa poikani kaveri kylässä pelaamassa pleikkaa tai muuten vaan hengailemaan. Kaverilla kotona 4 muuta sisarusta ja yh äiti joka käy töissä, joten heillä on asiat vähän huonommin kuin meillä. Aina pyydän pojan liittymään seuraamme ruokailemaan ja otan aina huomioon vaikka hän usein myös kieltäätyykin syömästä koska ei selvästikään kehtaa. Joskus annan hänelle herkkuja tai ruokaa ottaakseen kotiin mukaansa, koska välillä heillä todella on niin, että saattaa jäädä iltapala saamatta koska ei yksinkertaisesti ole ollut rahaa. Pieniä tekoja nämä on josta jää toiselle ihmiselle hyvå mieli. Mikä teitä vaivaa kun olette noin itsekkäitä kusipäitä, ettekä osaa ajatella miltä toisesta tuntuisi katsella tai odotella kun syötte. Opetelka käytöstavat ja ottakaa päänne sieltä minäminä maailmasta pois.

[/quote]

Mitä jos ap:n tapauksessa hän onkin se köyhä yh ja lapsen kaverin perhe varakas kahden tienaavan aikuisen talous? Oletko silti sitä mieltä, että on ihan ok, että kaveri on toistuvasti ap:n ruokapöydässä?

Vierailija
118/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:27"]

Ootte ihan kaameta sakkia kun saatte näinkin inhimillisestä ja hyvästä asiasta väännettyä pahan :D

[/quote]

Ns. hyvä asia muuttuu herkästi pahaksi syyllistämiseksi, kuten tämäkin ketju osoittaa (mollataan vanhempia, jotka ovat tottuneet sellaiseen kulttuuriin, että kukin syö kodissaan, eikä siinä ole mitään ihmeellistä).

Vierailija
119/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:04"]Itse tilaisin, jos talous ei siitä kaadu. [/quote] Periaatekysymys.

[/quote]

Näin yli kymmenen vuotta asiakaspalvelussa työskenneltyäni olen huomannut, että ihmisten "periaatekysymykset" korreloi suoraan kusipäisyyden kanssa. 

Ei mulla muuta, jatkakaa.

[/quote]

Usein ne korreloivat sisäisen vahvuuden kanssa, kehdataan olla omaa mieltä ja pysyä kannassaan vaikka ulkopuoliset kuinka yrittäisivät hyssytellä. Kyse voi olla (ja esimerkiksi omalla kohdallani poikkeuksetta onkin) oikeudenmukaisuudesta.

Tietenkään kusipäisyys ja "periaatteesta" toimiminen eivät sulje toisiaan pois, mutta se onkin aivan täysin eri asia.

[/quote]

Niin, on olemassa periaatteita ja "periaatteita".
Ensimmäinen kohta ei poissulje sisäistä vahvuutta, joustavuutta ja oikeudenmukaisuutta, toisena mainittu sen sijaan on pelkkää oman ja muiden elämän hankalaksi tekemistä.

Mites se menikään, 
"köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan"....

Vierailija
120/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:13"]

Hassua että on edes tälläisia ihmisiä joiden tarvii tätä kysyä! :) Itselleni on itsestään selvyys että tottakai vieraalle myös. Kuuluu mielestäni jo köytöstapoihinkin.

[/quote]Niinpä. Kuinkahan moni jättäisi yhden aikuisen vieraan ilman ruokaa, kun muille tarjottaisiin. Lapselle voi näköjään näin tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan