Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuuluuko mun tilata myös pojan kaverille pizza?

Vierailija
07.02.2015 |

Pojan kaveri 8v tulossa meille leikkimään. Käy suht usein ja ruokin aina, jos on meillä ruoka-aikaan.
Nyt sitten meille tulossa myös mun ystäväni ja meillä oli tarkoitus tilata pizzaa.
Jos ja kun poika vielä meillä ruoka-aikaan, niin tilaisitteko myös hänelle?
Vai voiko pyytää, että äitinsä antaa pizzarahat pojalleen, jos haluaa syödä meillä?

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8v. jaksaa syödä vain puoli pizzaa joten vieras saa sen toisen puolen eli ongelma ratkaistu.

Vierailija
22/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtuu VAIN Suomessa.

Että vakavalla naamalla kysellään, pitäisikö lapsen kaverillekin antaa syötävää, jos on teillä leikkimässä ja kaikki muut syövät. No ei toki, pistelkää te pitsaa ja antakaa sen vieraan lapsen katsella nälkäisenä vierestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tilaisi. Vieraita ei ruokita meillä ikinä, emme ole mikään leipäjono. Menkööt kotiin syömään. Kyllähän se kaverisikin varmaan maksaa itse pizzansa.

Vierailija
24/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että on edes tälläisia ihmisiä joiden tarvii tätä kysyä! :) Itselleni on itsestään selvyys että tottakai vieraalle myös. Kuuluu mielestäni jo köytöstapoihinkin.

Vierailija
25/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa aina ruokaa, oli mikä tahansa aika. Ihan itsestäänselvyys meillä.

Vierailija
26/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietis ap omalle kohdalle että olet kylässä ja pizzataxi kurvaa pihaan ja talonväki pistelee pizzaa poskeen ja sinä nälkäisenä kuolaat vieressä eikä sulle tarjota. Ja sinä ap et edes ole kasvava lapsi jolla nälkä on astetta kovempi kuin jollain keski-ikäisellä tantalla.

Jos on niin pihi ettei tarjoa vieraalle ruokaa niin ei saa kutsua vieraita ruoka-aikaan tai sitten vieras lähetetään pois omaan kotiinsa ennen ruokaa PISTE!

Vierailija
27/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan periaatteena etten ruoki lasten kavereita, koska heitä niin paljon ja itsellä riittää hädin tuskin rahat edes omien lasteni ruokintaan. Myöskin olen omilleni sanonut etteivät hekään söisi kavereillaan, vaan tulisivat aina kotiin syömään. Yökylät tietty poikkeus. Kaverit asuu kaikki ihan lähistöllä että jokainen syökööt kotonaan. Ja leikit voi jatkua sitten taas sen jälkeen.

Vierailija
28/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lapsuudestani muistan, että odotin kaverin huoneessa aina heidän ruokailun ajan. 

Arkikavereita ei tarvitse ruokkia, jollei ole ottanut sellaista tapaa. Rahaa en pyytäisi missään tapauksessa. Mikä kuningas ruoka se pizza on, että siitä pitäisi kaverin vanhempien maksaa, mutta muusta ei?

hinnasto kaikille tarjottaville eteisen seinään tai koteihin jaettavaksi?

Vierailija
29/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin pizzaa vieraallekin, tai lähettäisin kotiin ennen pizzojen tuloa, jos haluaisimme syödä perheen kesken.

Vierailija
30/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos jättäisit tilaamatta itsellesi sitä pizzaa?

Vierailija
31/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille kanssa.
Tottakai tilaisin pizzan kaikille. Enkä todellakaan alkaisi kyselemään pojan äidiltä mitään pizzarahoja takaisin. Jos on niin tiukka taloustilanne että ei rahat riittäisi kaikkien pizzoihin niin sitten en edes tilaisi mitään pizzaa vaan keksisin jotain muuta syötävää.
Meillä kotona ei koskaan tarjottu kavereille mitään ja se oli mielestäni ihan älyttömän noloa koska kavereiden vanhemmat tarjosivat aina välipalaa ja muuta syötävää aina kaikille ketkä paikalla olivat.

Vierailija
32/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on oikeasti niin kallista että ei ole juntti jos miettii tällaista.Itse en tilaisi pitsaa jos sitä ei ole varaa tilata kaikille. Pitsaa voi tehdä myös itse ja se voisi olla edullisempaa.

Joskus meilläkin kävi eräs tyttäreni kaveri joka tuli käytännössä vain syömään. Tyttärenikin huomasi tämän ja siirsimme tämän tytön kyläilyjä hieman eri aikaan. Kas kummaa, kyläilyt loppuivat kuin seinään.

Vierailija
33/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenenkään 8v. Jaksa syödä kokonaista pitsaa? Meidän 10 ja 7v. Lapset ei jaksa edes sitä puolikasta. Joten miksi et tilaiis lapsille pitsaa puoliksi? Kyse on muutamasta eurosta! Mutta siis jono tilaat vieraalle pitsan, et tilaa pitsaa ollenkaan tai et ota lasta kylään ruoka aikaan.

Vierailija
34/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysytkö tätä tosissasi? Itse olen puoliksi afrikkalainen ja meidän kotona kun olin lapsi, niin AINA kutsuttiin vieraskin syömään jos sattui olemaan ruoka-aikaan kylässä. Ja vieläkin meillä toimitaan näin porukoilla käydessä jos on vanhempien tai pikkusisarusten kaverit kylässä.

Seurustelen ja asun yhdessä suomalaisen mieheni kanssa ja meilläkin noudatamme tätä että aina pitää tarjota vieraillekkin ruokaa, kahvia, teetä jne. Se on ystävällinen ja kaunis tapa.

Muistan lapsena kun olin kavereilla kylässä, niin erittäin harvoin minutkin pyydettiin pöytään syömään. Se tuntui kamalalta, jos oikeasti oli vielä nälkä niin istua jossain sohvalla katsomassa ja tuoksuttamassa kun muut söivät. Ne ketkä taas minut pyysivät niin tuli kiva fiilis siitä, että minutkin otettiin huomioon. Nää on näitä juttuja, että kohtele muita samoin miten haluaisit itseäsi kohdeltavan ❤ Vieraanvaraisuus on kaiken A ja O.

Vierailija
35/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se lapsen kaveri ei voi lähteä kotiinsa syömään, kun teillä on ruoka-aika? En minä ainakaan tykkäisi, että omat lapseni söisivät kavereillaan, eivätkä kotona. Yökyläilyt tietenkin asia erikseen, mutta silloin, kun on kyse parin tunnin vierailusta, olen sitä mieltä, että kukin syököön kotonaan.

Vierailija
36/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua tarjota vieraalle ruokaa tai ei ole varaa niin häntä EI kutsuta ruoka-aikaan tai pyydetään lähtemään kotiin ennen ruokaa sillä muuten on kyllä juntti.

Ihan ok jos talo on aina täynnä lapsivieraita ettei niitä ruokita mutta sitten ne lapset menee ruuan ajaksi omaan kotiin ja sen ruuan jälkeen leikit voikin jatkua vaikka pihalla tai vastavuoroisesti jonkun toisen lapsen kotona.

Vierailija
37/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa vaan, kunhan otat tarkasti huomioon, laktoosittoman, vegaanisen, gluteenittoman, biodynaamisen, reilun kaupan, kosher- ja vähähiilihydraattisen ruokavalion vaatimukset. Muuta ei meidän perheen jäsenille syötetä!

Vierailija
38/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään nuoruudessa kenelläkään kaverille ruokaa annettu. Itse kyllä tuokin lasten kavereita, mutta tässä tapauksessa lapsi antaa omastaan.

Vierailija
39/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa vain kolmeen pizzaan, niin osta sitten kolme, mutta jaa ne niin että jokainen saa syödäkseen. Ota vaikka kolmea eri vaihtoehtoa, niin jokainen voi makunsa mukaan ottaa yhden palan yhtä sorttia ja toisen palan toista sorttia. Hyvin yksinkertaista!

Vierailija
40/127 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kolmelle ihmiselle tilataan pitsa, niin eikö niistä saa paloja antamalla yhdelle saman verran pizzaa. Kenenkään ole terveellistä vetää koko pitsaa kerralla. En itse pystyisi, vaikka olen hyvä syömisessä.

omaa pitsaa en vieraalle lapselle ostaisi. Jos ei ole yökylässä. Javoihan sen kersan lähettää kotiinsa syömään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän