Mies käyttäytyy aivan käsittämättömän törkeästi tyttären poikaystävää kohden
Minua suoraansanottuna itseä alkaa vähän ottamaan päähän mieheni käytös meidän tyttäremme poikaystävää kohtaan. Siis tytär on nyt "seurustellut" luokkalaisensa pojan kanssa pojan kanssa nyt kohta jo vuoden ja olivat olleet kavereita käytännössä ensimmäiseltä luokalta asti.
No mieheni ja tytön isä ei ole ollut kovinakaan kiinnostunut tyttären kaveriasioista ja kuuli tästä pojasta ensimmäisen kerran ehkä kaksi vuotta sitten. Mutta nyt kun ovat seurustelu suhteessa niin mieheni on vain jostain syystä alkanut vihaamaan tätä poikaa. (minusta siis poika on aivan ihana eikä ole edes mikään "coolkid" lätkäpoika vaan melko normaali teini)
Pojan ollessa vaikka meillä hän saattaa vain ohimennen kysyä pojalta että: "miksi olet taas täällä" tai jotain vastaavaa. Jos meillä on vaikka ruokaa niin poika ei todellakaan saa syödä meidän kanssa tai syödä meidän rahoillamme ylipäätään. Jos ovat tyttären huoneessa niin ovea ei tietenkään saa pitää kiinni. Jos poika ei ole meillä niin mies kyllä tykkää todella kertoa että mitä mieltä tyttären heilasta on.
On aivan selvää että tytär on kertonut seurustelukumppanilleen mitä hänen isänsä on hänestä kertonut. Poika ainakin yrittää olla ihan mukava appiukolleen, muttei sekään ole auttanut. Itse luulin alkuun että tämä on vain seurustelun alkuvaiheen ongelma ja menee ajallaan pois, mutta nyt ovat vuoden seurustelleet eikä tilanne ole muuttunut ja nyt on ehkä viimeisen kuukauden aikana alkanut ärsyttää tämä tyttäreni puolesta ja tekisi vain mieli sanoa miehelle että "vi**u anna heidän vain seurustella".
Taidamme olla huonoimmat appivanhemmat ikinä ja asiaa ei auta ollenkaan se että epäilen että poika saattaa ihan hyvin olla vaikka lapsen lapsiemme isä.
Mitä mietteitä?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Mies tietää, että kiimainen kolli työntyy tytön reikiin. Joko jäänyt häneltä itseltään haluamansa teinipimppikokemuset saamatta tai alitajuisesti ajattelee omistavansa tytön ja myös tämän seksuaalisuuden. Saattaa olla jopa piilopedari, joka olisi itse halunnut viedä tytön neitsyyden ja johdattaa seksinmaailmaan.
Tämä, joku näistä on selitys. Voisit myös antaa ukolle joskus, ettei sen tarvitsisi miettiä nuorten seksielämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin tyttärelle, että heidän kannattaisi viettää aikaa poikaystävän kotona.
No siis he ovat pääosin pojalla. Aina kun tytär on "kateissa" niin ei tarvitse kun lähettää viestiä pojan vanhemmille ja tulee käytännössä aina vastaus "joo, tyttösi on meillä ja katsovat tuolla jotain leffaa" tai jotain vastaavaa.
Ap
Ole onnellinen, että heillä on paikka missä viettää aikaa hyväksyttyinä. Ja jos et vielä ole tehnyt sitä, juttele tytön kanssa, että tämä ymmärtää suhteen olevan sinulle ok ja että tykkäät poikaystävästä. Mitä jos veisit nuoren parin vaikka joskus ulos syömään, jos poika ei pääse teillä edes arkisen perunakattilan ääreen?
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelles, että olisi hyvä, jos tytär pitää huoneen ovea kiinni, niin voivat rauhassa sekstailla poikkiksen kanssa. Jos tämä ei tule kuuloonkaan, niin miehesi on mustasukkainen tyttäresi poikaystävälle. Ei tainnut itse saada pesää vielä 15 vuotiaana ja asia jäänyt hiertämään.
Eräs appiehdokas tokaisi ensi kerran hänet kotivisiitillä tavatessani poikkikselleni, että.”N o i n kaunis? Mulla oli vaan semmoinen pitkänenäinen. Enkä mä saanut tyttöystävää kuin vasta joskus yli parikymppisenä!!!” Oli kateellinen pojalleen, että tämä oli löytänyt paremman :-D
Vierailija kirjoitti:
No miksi sinä annat sen ukkosi olla noin törkeä?
En kattelisi noin huonosti käyttäytyvää miestä.
Jos tämä ei ole trolli, niin aika käsittämättömän paljon AP vihaa omaa lastaan, kun antaa jonkun hullun kohdella häntä noin omassa kodissaan. Minua ei yhtään haittaa, että joku masokisti valitsee pariutua sadistisen mielipuolen kanssa, mutta silloin ei hankita lapsia.
Luulen että kyseessä on kuitenkin pelimies ja miehesi tietää tämän, eikä halua että tytärtä käytetään pelinappulana. Naiset kun on tunnetusti sokeita tunnistamaan pelureita, vaikka miehet kuinka niistä varoittelisivat.
jaaha, eli miehesi pakkomielteisesti ajattelee, että tyttö harrastaa seksiä pojan kanssa. yök...
enpä minäkää tollasta miestä kattelis. tuskinpa tyttäresi haluaa tätä menoa katsoa teitä kumpaakaan, kun isä on tollanen ja äiti sallii sen.
Mieheltäsi puuttuu miehenmalli joten hän käyttäytyy kuin kuvittelee itseltä oletettavan. Junttia on ihan oikeasti lupa sivistää.
Olen joskus seurustellut tuollaisten isien tyttärien kanssa ja kyse on joko elokuvista tms opituista malleista tai mustasukkaisuudesta/epävarmuudesta. Ja voin sanoa ettei se ikinä häviä. Vaikka kaikki näyttäisi hyvältä parin vuoden jälkeen niin viimeistään siinä vaiheessa kun tulee avioero 20 v liiton jälkeen, vanha appiukko nostaa taas päätään.
Lähestyisin miestä kyllä huolella siitä, että kasvattaa kyllä isoa kuilua teidän ja tyttärenne väliin tuossa samalla. Tyttö on poikaystävänsä valinnut. Itse tekisin nuorille selväksi, että seurustelu on sinulle ihan ok. Ja että poika on sinun puolestasi tervetullut. Tyttärenne on myös oikeutettu kutsumaan kavereita, joita ei seulota läpi tai kohdella töykeästi. Tyttärennekään tuskin huutelee isän vieraille mitään ikäviä asioita. Tosin tyttö tuskin isältään tuota käytöstä vielä tuosta kasvaessaan tule katsomaan. Samalla hän myös opettaa lapselleen, ettei hänen valintansa ole oikeita tai hyväksyttäviä,eivätkä riitä tai kelpaa isälle. Tuosta voi myös seurata sellainen hälläväliä kapinointi.
Mille hiton appiukolle? Ne on jo naimisissa?
Isäni käyttäytyi vastaavalla tavalla poikaystävääni ja veljeni tyttöystävää kohtaan lukioaikoina. Molemmat teimme saman ratkaisun kuin ap:n tytär - vietimme aikaa pääasiassa seurustelukumppanin luona. Välit isään olivat ennestään huonot, mutta huononivat lisää.
Minulle kävi tämän seurauksena niin, että suhde vakavoitui turhan aikaisin. Poikaystäväni muutti yksin asumaan, kun olin lukion tokalla (hän oli 3 v minua vanhempi) ja niinpä käytännössä muutin hänen luokseen (virallisesti asuin vielä kotona). Suhde ei ollut erityisen hyvä, mutta viihdyin kuitenkin poikaystävän luona paremmin kuin kotona. Lukion päättyessä poikakaveri kosi ja onneksi havahduin tässä kohti, kieltäydyin ja muutin yksin omaan kotiin.
Veljelleni kävi niin, että välit isään menivät tämän seurauksena lopullisesti. Veljeni ei pysty kunnioittamaan isääni, koska isä ei kunnioittanut hänelle rakasta ihmistä, vaikka myöhemmin erosikin ko. tyttöystävästä. Myös vanhempani erosivat, joten veljeni ei ole mikään pakko vierailla isän luona, eikä vierailekaan. Veljeni lapset isä on nähnyt pari kertaa, vaikka isompi menee kohta yläkouluun.
Ap, älä hyväksy miehesi käytöstä enää yhtään enempää. Joku raja.
Mun isä on ollut tuollainen ja on yhä. Toisin olemme olleet yli 20v naimisissa ja meidän lapsetkin jo aikuisia. Isäni ylimielinen ja suorastaan törkeä käytös miestäni kohtaan on rikkonut myös minun ja isäni välit. Surullista.
Me miehemme kanssa olemme olleet täysin päinvastaisia omien lastemme seurustelukumppaneille kun tiedämme mikä se toinen vaihtoehto voi pahimmillaan olla.
Exäni isä oli hieman samankaltainen, mutta sillä erolla, että osasi piilottaa tuon paremmin. Hänellä oli tapana haastaa talousasioista, joissa oli itse ammattilainen ja sitten naureskella kovaan ääneen jos en ymmärtänyt jotain isompaa taloustieteen asiaa. Ja alani ei ollut talouspuolelta. Ikävältähän se tuntui ja aloinkin välttelemään käyntejä anoppilassa, mikä harmitti suuresti silloista tyttöystävääni. Seurustelimme lopulta kymmenisen vuotta ennen eroamista.
Mies taitaa olla vain kateellinen ettei hän olekaan enää tärkein mies tyttärensä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyppä mieheltäsi haluaisiko hän, että tyttäresi toisi enemmin kotia
A) tyttöystävän (älkää käsittäkö väärin, tyttöystävässä ei ole mitään vikaa)
B) Jonkun jengiytyneen elämän koululaisen.
Tyttärellesi puhu kuinka poikaystävä on iso pala purtavaksi miehellesi, eikä itse poikaystävänsä ole vikaa.
Miehellesi tekisin selväksi, että yhtään kertaa ei enään käyttäydy tylysti poikakaverille. Jupiskoon sinulle kahden kesken asiasta, mutta kyllä voit vaatia jotain käytöstapoja.
Siinä vaiheessa harmittaa kaikkia jos suhde menee mönkää jonkun uppiniskainen isän takia.
Pakko oli alapeukuttaa enääN-epäsanan käytön vuoksi. Lukuisat kirjoitusvirheet vielä sulatin.
Äijä / Faija on täys pässi
Mitä muuta Tuohon voi muuta sanoa?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat miehen määrätä? Mitä hän tekee, jos käyt itse pistämässä tyttären huoneen oven kiinni?
000000
Miten niin miksi "annat" miehen määrätä? Mies on herra talossa ja perheen pää, joka aina sanoo sen viimeisen sanan ja määrää kaapin paikan! Jos ei mies tähän pysty, niin silloin onkin parempi poistua pellolle! Kuka muka jaksaa katsella "miestä", joka antaa naisten määräillä itseään, ja vieläpä miehen omassa kämpässä? Kyllähän se mies aina joka on ohjaimissa, muut ovat vain matkustajia!
Hassun hauska provo.
Meillä minä nainen olen perheen pää ja sanon viimeisen sanan ja teen päätökset. Ja näin on kaikissa tuntemissani tuttavaperheissä joissa on akateemiset naiset.
Varmaan joillain silti saattaa olla tätä mies määrää -ajattelua mutta väitän että 80-90% perheissä nainen määrää.
Kätevä tapa päästä jälkikasvusta kokonaan eroon. Ei se tyttö enää kauaa teillä kotona asu.