Mies käyttäytyy aivan käsittämättömän törkeästi tyttären poikaystävää kohden
Minua suoraansanottuna itseä alkaa vähän ottamaan päähän mieheni käytös meidän tyttäremme poikaystävää kohtaan. Siis tytär on nyt "seurustellut" luokkalaisensa pojan kanssa pojan kanssa nyt kohta jo vuoden ja olivat olleet kavereita käytännössä ensimmäiseltä luokalta asti.
No mieheni ja tytön isä ei ole ollut kovinakaan kiinnostunut tyttären kaveriasioista ja kuuli tästä pojasta ensimmäisen kerran ehkä kaksi vuotta sitten. Mutta nyt kun ovat seurustelu suhteessa niin mieheni on vain jostain syystä alkanut vihaamaan tätä poikaa. (minusta siis poika on aivan ihana eikä ole edes mikään "coolkid" lätkäpoika vaan melko normaali teini)
Pojan ollessa vaikka meillä hän saattaa vain ohimennen kysyä pojalta että: "miksi olet taas täällä" tai jotain vastaavaa. Jos meillä on vaikka ruokaa niin poika ei todellakaan saa syödä meidän kanssa tai syödä meidän rahoillamme ylipäätään. Jos ovat tyttären huoneessa niin ovea ei tietenkään saa pitää kiinni. Jos poika ei ole meillä niin mies kyllä tykkää todella kertoa että mitä mieltä tyttären heilasta on.
On aivan selvää että tytär on kertonut seurustelukumppanilleen mitä hänen isänsä on hänestä kertonut. Poika ainakin yrittää olla ihan mukava appiukolleen, muttei sekään ole auttanut. Itse luulin alkuun että tämä on vain seurustelun alkuvaiheen ongelma ja menee ajallaan pois, mutta nyt ovat vuoden seurustelleet eikä tilanne ole muuttunut ja nyt on ehkä viimeisen kuukauden aikana alkanut ärsyttää tämä tyttäreni puolesta ja tekisi vain mieli sanoa miehelle että "vi**u anna heidän vain seurustella".
Taidamme olla huonoimmat appivanhemmat ikinä ja asiaa ei auta ollenkaan se että epäilen että poika saattaa ihan hyvin olla vaikka lapsen lapsiemme isä.
Mitä mietteitä?
Kommentit (110)
Tyttärenne käy varmaan joskus poikaystävänsä kotona? Kysäisepä mieheltäsi, miltä hänestä tuntuisi jos omalle lapsellenne oltaisiin jatkuvasti töykeitä ja hänet jätettäisiin ruuatta hänen seurustelukumppaninsa kotona. Ilmeisesti siellä osataan kuitenkin käyttäytyä ihmismäisesti, vai onko tällaista ongelmaa kuulunut?
Ihan uskomattoman törkeää käytöstä ketä tahansa vierasta kohtaan jättää ruuatta ja puhua töykeästi. Häpeäisin silmät päästäni, jos joku omassa kodissani sellaista yrittäisi. Kyllä olisi erittäin vakavan keskustelun paikka, en katsoisi aikuisen miehen kiukuttelua alaikäiselle sitten yhtään.
Tajuaisi nyt pöljä mies olla iloinen siitä, että tyttärellä on fiksun kuuloinen oman ikäinen seurustelukumppani. Tuosta kun iskä sen ajaa omalla typeryydellään pois, niin seuraava kapinointivaihtoehto voi hyvin ollakin joku reilu kaksikymppinen autokaahailija jonka luona tyttö haluaa olla yötä. Alkaisi tulla ikävä sitä Veetiä jota piti sietää vain omassa ruokapöydässä.
Tuo tilanne olisi hyvä saada poikki. Vaikuttaa tyttäreenne ja hänen myöhempiin valintoihin ja luottamukseen isäänsä kohtaa.
Itsellä kävi niin, että 14-vuotiaana toin ekan poikaystävän kotiin. Isä heitti välittömästi ulos ja käski minua imuroimaan🤯Tämä 80- luvun alkupuolella, muistan vieläkin sen tunteen.
Arvatkaa vaan, veinkö ketään kotiin ennen täysi-ikäistymistä? Sen jälkeenkin oli nihkeää.
Tuli nuoruutta vietettyä paljolti muualla kuin kotona. Ikinä en puhunut, missä olen ollut ja kenen kanssa.
Miehesi toimii hölmösti. Nuoret eivät eroa tuon takia vaan etsivät paikan ja ajan olla yhdessä. Ja se paikka ei selvösti ole teillä. Olen aikoinaan itse alkanut olemaan yhdessä nykyisen mieheni kanssa n 17 vuotiaana. Hänen äitinsä oli sitä mieltä ettei meidän pitäisi olla yhdessä. Muutin heti lukion jälkeen omaan kotiin eikä ollut enää ongelmaa missä nähdä. Ja kuten joku sanoikin, miehesi on turha odottaa näkevänsä heitä kovin usein. Täysi-ikäisiä on vaikea määräillä. Ja kohtelu ei unohdu. Ei kukaan nuori unohda jos keskenkasvuinen aikuinen kiusaa vuosia.
Ihme, että poika vielä teillä käy. Miehesi on todella törkeä.
Pitäisi osata arvostaa sitä, että viettävät teillä aikaansa. Tyttöjän voisi luuhata ties kenen kainalossa katseiltanne piilossa mutta sitä vastoin on tuonut mukavan pojaan kotiin.
Mies on tässä täysi ääliö.
Aika kovapäinen nuorimies, kun ei tajua selvää viestiä, että hän ei ole tervetullutta seuraa tytölle. Pitäisi tajuta, että ei kyseessä ole vain se että poika viettää aikaa teillä, vaan ennen kaikkea se että poika ylipäätään viettää aikaa tyttärenne kanssa.
Valitettavasti sinä Ap vaikutat alistujalta suhteessasi kun et saa miestäsi käyttäytymään kunnolla.
Pidä tyttäresi puolta äläkä aja häntä pois, sillä se tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin jos miehesi käytös ei muutu.
Miehellä jotain omia traumoja. Ehkä on itse nuorempana kohdellut naisia huonosti ja automaattisesti kuvittelee että tytärtä kohdellaan huonosti? Tai tuo on jotain kipuilua siitä, että joku toinen mies on nyt tyttärelle se tärkein mies. Ei siis enää isä.
Miksi annat miehen määrätä? Mitä hän tekee, jos käyt itse pistämässä tyttären huoneen oven kiinni?
Outoa. Muistatko kuinka oma isäsi suhtautui mieheesi kun seurustelitte? Tai onko miehesi voinut itse teininä tulla kohdelluksi samalla tavalla? Muutenhan tuo vaikuttaa nolosti siltä kuin miehesi olisi mustasukkainen tyttärestä.
Voisit sanoa miehellesi että poikaa on nyt kohdeltu huonosti riittävän kauan eikä hän silti ole lähdössä mihinkään vaan nyt häntä täytyy alkaa kohdella mahdollisena tulevana vävynä. Ja pojasta ei ole löytynyt mitään vikaa.
Vai vaivaako miestä mahdollisesti se, että tytär on tuntenut pojan lapsesta saakka? On aika epätavallista seurustella lapsuuden ystävän kanssa, vaikka siinä ei sinänsä ole mitään vikaa. Rinnastuuko poika miehen mielessä vähän kuin veljeksi, koska on ollut kaveri niin kauan? Siitä olisi aika päästä ylitse. Poika on erinomainen valinta tytöltä ensimmäiseksi seurustelukumppaniksi, vaikka suhde lopulta päättyisi aikuisiällä. Turha pilata sitä isän oudolla käytöksellä ja kiukuttelulla.
Siis miehesi ja tytön isä? Molemmat? Niin sinä nimittäin kirjoitat.
Sinulka on ollut hirveä provokiima kun tekstisi on niin huonoa Suomea ja typerästi kirjoitettu, eikö sinua hävetä kirjoittaa noin huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Siis miehesi ja tytön isä? Molemmat? Niin sinä nimittäin kirjoitat.
Sinulka on ollut hirveä provokiima kun tekstisi on niin huonoa Suomea ja typerästi kirjoitettu, eikö sinua hävetä kirjoittaa noin huonosti?
:D Lue oma tekstisi ensin. Ja tiedätkö mitä eroa on suomella ja Suomella?
Vierailija kirjoitti:
Onko tytär kaunis/hyväkroppainen? Tällaisten tyttöjen isät ovat aika mustasukkaisia jos joku muu saa yhtyä heihin.
No siis tottakai vanhempi näkee oman lapsensa kauniina ja viehättävänä. Tyttö ei käytä meikkiä, vaan on vähän niin kuin luonnonkaunis, normaalipainoinen ujo tyttö. Ei hän mikään malli tietenkään ole, mutta se on kyllä melkein hyvä asia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat miehen määrätä? Mitä hän tekee, jos käyt itse pistämässä tyttären huoneen oven kiinni?
No siis tytär ja hänen poikaystävänsä eivät vietä aikaa meillä käytännössä ollenkaan ja oletan sen johtuvan ihan vaan siitä ettei täällä ole heille kunnolla yksityisyyttä nuorelle herkälle parille. Tavallaan tilanne ärsyttää minua, kun tiedän asian olevan oma vikani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pimeät miehet voi olla jopa mustasukkaisia tyttäristä.
No ei mieheni mikään huumediileri ole tai ole ollut. Loppu peleissä jos tätä ei lasketa niin melko normi mies ja isä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sanot ettei sunkaan vanhemmat tykänny alkuun miehestäs :D ja hyvinhän siinä lopuksi kävi
Onko miehesi tutustunut edes poikaan? Voisi auttaa.
No siis minun vanhemmille oli seurusteluni täysin ok. He kyllä ihan pitivät nykyisestä miehestäni, vielä silloin kun elossa olivat.
Ja siis on mies pojan tottakai tavannut, mutta eivät ole päässeet okein mihinkään keskusteluun vielä. Jos joskus puhuisivat niin mies näkisi varmasti kuinka mukava ja ihastuttava tämä poika todellisuudessa on.
ap
Tuon ikäisenä ei pitäisi vielä olla useammankaan yön juttua...liian aikaisin nuoret aloittaa selsihommat nykyään! Miehesi on oikeassa, vaikka eihän epäkohteliaisuus ole sivistynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä nuoret ovat?
15 molemmat. Poika on 2 kuukautta vanhempi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisenä ei pitäisi vielä olla useammankaan yön juttua...liian aikaisin nuoret aloittaa selsihommat nykyään! Miehesi on oikeassa, vaikka eihän epäkohteliaisuus ole sivistynyttä.
No siis eivät he ole edes yökylässä käyneet, kun se ei ole miehelleni käynyt, joten käytännössä heidän suhteensa on nollan yön suhde. Nuo ovat jo 15 ja alle puolen vuoden päästä molemmat 16 niin kyllä tuonikäiset voivat tutustua toistensa kehoihin ihan hyvin, kunhan vaan muistavat ehkäisyn. ( :
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kata pöytään pojalle lautanen ja kutsu syömään. Miehesi kiukutteluun tai uhkailuun tai mitä nyt suustaan suoltaakaan tilanteessa, käsket miehen mennä pois jos ei kaikkien seura kelpaa.
Sianjättöaikaa on vakavasti harkittava, jos sikailu kohdistuu lapseen. Tämä ei ole mikään pikku erimielisyys, vaan vakavaa henkistä väkivaltaa lasta kohtaan. Nyt kyse ei ole parisuhteesta, vaan lapsesta.
No siis niinkuin sanoin jo he eivät vietä enää kovinkaan paljon aikaa meillä niin heidän molempien kutsuminen syömään on vähän vaikeaa.
Ja ei tuo nyt ihan henkistä väkivaltaa ole. On tuo törkeetä, erityisesti kun tuossa mitä olen kertonut ei todellakaan ole kaikki mitä mies on tehnyt, mutta ei nyt ihan väkivaltaan verrattavissa olevaa asiaa. Kyllä mies tajuaa kun joskus pääsee tutustumaan poikaan.
Ap
Onko poika tumma?