Mies käyttäytyy aivan käsittämättömän törkeästi tyttären poikaystävää kohden
Minua suoraansanottuna itseä alkaa vähän ottamaan päähän mieheni käytös meidän tyttäremme poikaystävää kohtaan. Siis tytär on nyt "seurustellut" luokkalaisensa pojan kanssa pojan kanssa nyt kohta jo vuoden ja olivat olleet kavereita käytännössä ensimmäiseltä luokalta asti.
No mieheni ja tytön isä ei ole ollut kovinakaan kiinnostunut tyttären kaveriasioista ja kuuli tästä pojasta ensimmäisen kerran ehkä kaksi vuotta sitten. Mutta nyt kun ovat seurustelu suhteessa niin mieheni on vain jostain syystä alkanut vihaamaan tätä poikaa. (minusta siis poika on aivan ihana eikä ole edes mikään "coolkid" lätkäpoika vaan melko normaali teini)
Pojan ollessa vaikka meillä hän saattaa vain ohimennen kysyä pojalta että: "miksi olet taas täällä" tai jotain vastaavaa. Jos meillä on vaikka ruokaa niin poika ei todellakaan saa syödä meidän kanssa tai syödä meidän rahoillamme ylipäätään. Jos ovat tyttären huoneessa niin ovea ei tietenkään saa pitää kiinni. Jos poika ei ole meillä niin mies kyllä tykkää todella kertoa että mitä mieltä tyttären heilasta on.
On aivan selvää että tytär on kertonut seurustelukumppanilleen mitä hänen isänsä on hänestä kertonut. Poika ainakin yrittää olla ihan mukava appiukolleen, muttei sekään ole auttanut. Itse luulin alkuun että tämä on vain seurustelun alkuvaiheen ongelma ja menee ajallaan pois, mutta nyt ovat vuoden seurustelleet eikä tilanne ole muuttunut ja nyt on ehkä viimeisen kuukauden aikana alkanut ärsyttää tämä tyttäreni puolesta ja tekisi vain mieli sanoa miehelle että "vi**u anna heidän vain seurustella".
Taidamme olla huonoimmat appivanhemmat ikinä ja asiaa ei auta ollenkaan se että epäilen että poika saattaa ihan hyvin olla vaikka lapsen lapsiemme isä.
Mitä mietteitä?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat miehen määrätä? Mitä hän tekee, jos käyt itse pistämässä tyttären huoneen oven kiinni?
000000
Miten niin miksi "annat" miehen määrätä? Mies on herra talossa ja perheen pää, joka aina sanoo sen viimeisen sanan ja määrää kaapin paikan! Jos ei mies tähän pysty, niin silloin onkin parempi poistua pellolle! Kuka muka jaksaa katsella "miestä", joka antaa naisten määräillä itseään, ja vieläpä miehen omassa kämpässä? Kyllähän se mies aina joka on ohjaimissa, muut ovat vain matkustajia!
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin tyttärelle, että heidän kannattaisi viettää aikaa poikaystävän kotona.
No siis he ovat pääosin pojalla. Aina kun tytär on "kateissa" niin ei tarvitse kun lähettää viestiä pojan vanhemmille ja tulee käytännössä aina vastaus "joo, tyttösi on meillä ja katsovat tuolla jotain leffaa" tai jotain vastaavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko poika tumma?
Siis poika ei ihan vamppyyrin kalpea ole, mutta siis aivan perisyntyinen suomalainen ja siis ihan valkoihoinen.
Ap
Mieheesi vaikuttaminen ei siis ole onnistunut. Oletko puhunut mitä asiasta suoraan tyttäresi kanssa? Että tietääkö hän edes sinun tukevan häntä ja hänen kumppaniaan, pitävän poikaa hyvänä tyyppinä, ja että olet yrittänyt saada isän törkeää käytöstä kuriin? Ettei hän nyt samalla vieraantuisi sinustakin siksi, että miehesi tekee parhaansa vieraannuttaaksen oman tyttärensä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Aika kovapäinen nuorimies, kun ei tajua selvää viestiä, että hän ei ole tervetullutta seuraa tytölle. Pitäisi tajuta, että ei kyseessä ole vain se että poika viettää aikaa teillä, vaan ennen kaikkea se että poika ylipäätään viettää aikaa tyttärenne kanssa.
No siis minusta poika voi viettää aikaa tyttäreni kanssa ja siis pojan vanhemmillekin asia on ihan ok. Se nyt on vain täältäpäin tyttären isä, joka asian kanssa vielä mietiskelee.
Ap
Älkää sekaantuko nuorten seurusteluun jos tyyppi on ok. Voi vaihtaa jännämieheen ja vääriin ympyröihin jos liikaa arvostellaan. Nähty on.
Jos tekee mieli sanoa suorat sanat niin sano. Hän voi tukea tytärtään aikuistumisessa mutta ei sitä estää.
M35
Vierailija kirjoitti:
Mieheesi vaikuttaminen ei siis ole onnistunut. Oletko puhunut mitä asiasta suoraan tyttäresi kanssa? Että tietääkö hän edes sinun tukevan häntä ja hänen kumppaniaan, pitävän poikaa hyvänä tyyppinä, ja että olet yrittänyt saada isän törkeää käytöstä kuriin? Ettei hän nyt samalla vieraantuisi sinustakin siksi, että miehesi tekee parhaansa vieraannuttaaksen oman tyttärensä itsestään.
No siis en, mutta en usko että tytär minusta vieraantuisi. Siis en ihmettele yhtään että tytär isänsä elämästä katoisi. Heillä on aikalailla kaikesta muustakin riitaa aikalailla koko ajan, mutta se vähän niinkuin kuuluu teini ikään.
Ap
Noi tyhmän miehen kanssa en viitsisi elämääni jakaa.
Tiedätkö onko tytär tai tämä poika seksuaallisesti "heränneitä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis en, mutta en usko että tytär minusta vieraantuisi. Siis en ihmettele yhtään että tytär isänsä elämästä katoisi. Heillä on aikalailla kaikesta muustakin riitaa aikalailla koko ajan, mutta se vähän niinkuin kuuluu teini ikään.
Ap
Tyttäresi ei siis ilmeisesti vietä aikaansa juuri kotona, koska on poikaystävänsä kanssa siellä paikassa, missä heihin suhtaudutaan positiivisesti. Sitten aikanaan tyttäresi muuttaa pois kotoa, mahdollisesti yhdessä tämän nykyisen poikaystävän kanssa. Hän ei voi tulla sinua tapaamaan kotiinne ilman, että tapaa myös isäänsä.
Kannattaa miettiä vielä uudestaan, että kannattaisiko vähintään sen oman tyttären kanssa jutella asiasta. Ehkäpä miehenkin kanssa riidellä asiasta kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö onko tytär tai tämä poika seksuaallisesti "heränneitä"?
No siis tämähän on aivan kokonaan heidän yksityinen asiansa. Mutta ovat jo 15 niin ihmettelisin jos eivät olisi.
Ja olen kerran tuossa noin vuosi sitten täysin vahingossa yllättänyt tyttären vessassa "pelaamasta" kun oli ilmeisesti unohtanut lukita oven. Lähdin heti pois. Näin vain että oli puhelimelta jotain videota katsomassa. Pyysin tietenkin illemmalla tyttäreltä anteeksi että olin hänet asettanut noloon paikkaan ja että vika oli täysin minun ja siinä mitä hän teki ei ole mitään väärää.
Pojasta ymmärrettävästi en tiedä.
ap
Taitaa tuo tyttären seurustelu tulla kaikille isille vähän järkytyksenä? Siis että se oma pikku tytär onkin jo sen ikäinen, että joku sälli sitä huolella höylää.
Muistan, kuinka oma isäni tylytti ekoja poikaystäviäni vähän samaan tyyliin. Siihen aikaan oli vain yksi puhelin, johon koko perhe saattoi vastata. Kun joku poika soitteli ja kysyi minua, isä saattoi iskeä hänelle luurin korvaan sanoen ettei ole kotona (vaikka olin)!
Aloin seurustella ihan oikeasti nykyisen aviomieheni kanssa, kun olimme lukion ekalla eli 16 v. Tätäkin poikakaveria isä kohteli vähän nihkeästi, mutta ajan mittaan tottui. Isäni ja mieheni ovat täysin erityyppisiä miehiä, joten isälle oli kai kova pala, etten tuonut kotiin vävyksi samanlaista rallista ja lätkästä kiinnostunutta junttia.
Äitini sanoi luottamuksellisesti, että isälle oli vaikea hyväksyä, että olen jo niin vanha, että seurustelen, koska olen aina ollut isän tyttö. Ja isä itse oli nuorena kamala häntäheikki, joten kait se minua yritti samanmoisilta miehiltä suojella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat miehen määrätä? Mitä hän tekee, jos käyt itse pistämässä tyttären huoneen oven kiinni?
000000
Miten niin miksi "annat" miehen määrätä? Mies on herra talossa ja perheen pää, joka aina sanoo sen viimeisen sanan ja määrää kaapin paikan! Jos ei mies tähän pysty, niin silloin onkin parempi poistua pellolle! Kuka muka jaksaa katsella "miestä", joka antaa naisten määräillä itseään, ja vieläpä miehen omassa kämpässä? Kyllähän se mies aina joka on ohjaimissa, muut ovat vain matkustajia!
Juupa juu, vaikka on työtön yhteiskunnan elätti?
Joku syy miehen käytökseen on. Teidän pitää nyt avoimesti puhua mistä kiikastaa ja että miehen käytös ei ole sopivaa. Onko mies mustasukkainen?
Samassa tilanteessa olin itse lukioikäisenä, appiehdokas vihasi minua jostain syystä vaikka tutustuin häneen asiallisesti, autoin häntä aina kun pystyin jne. Kuvittelin, että lopulta muuttuisi pehmeämmäksi mutta jostain syystä en kelvannut. Olin kuulemma hulttiolta vaikuttava, vaikka ihan normaalista perheestä, opiskelin ja kävin samaan aikaan töissä. Päihteitä en käyttänyt saunaoluen lisäksi. Anoppiehdokas taasen oli todella mukava ihminen. En tiedä, ehkä kyseessä oli jonkinlainen synnynnäinen katkeruus.
Hyvä AP. Koeta puhua ukkosi kanssa että kun kerran on saatu ihan hyväkin vävy taloon niin ei sitä kannata ilman syytä vihata.
Kyllähän tuo henkistä väkivaltaa on, miten voit ap väittää mitään muuta. Tyttäresi tulee muistamaan paitsi isänsä käytöksen, myös sen että sinä annoit tilanteen jatkua. Olet selvästi alistunut miehesi käytökseen kun selittelet ja puolustelet. Googletapa henkinen väkivalta niin ymmärrät mitä se pitää sisällään.
Voisin päätellä tästä sen, ettei miehesi tykkää tyttäresi panomiehestä.
Niin, isä kun tietää - toisin kuin äiti mitä sen juipin mielessä liikkuu.