Mies käyttäytyy aivan käsittämättömän törkeästi tyttären poikaystävää kohden
Minua suoraansanottuna itseä alkaa vähän ottamaan päähän mieheni käytös meidän tyttäremme poikaystävää kohtaan. Siis tytär on nyt "seurustellut" luokkalaisensa pojan kanssa pojan kanssa nyt kohta jo vuoden ja olivat olleet kavereita käytännössä ensimmäiseltä luokalta asti.
No mieheni ja tytön isä ei ole ollut kovinakaan kiinnostunut tyttären kaveriasioista ja kuuli tästä pojasta ensimmäisen kerran ehkä kaksi vuotta sitten. Mutta nyt kun ovat seurustelu suhteessa niin mieheni on vain jostain syystä alkanut vihaamaan tätä poikaa. (minusta siis poika on aivan ihana eikä ole edes mikään "coolkid" lätkäpoika vaan melko normaali teini)
Pojan ollessa vaikka meillä hän saattaa vain ohimennen kysyä pojalta että: "miksi olet taas täällä" tai jotain vastaavaa. Jos meillä on vaikka ruokaa niin poika ei todellakaan saa syödä meidän kanssa tai syödä meidän rahoillamme ylipäätään. Jos ovat tyttären huoneessa niin ovea ei tietenkään saa pitää kiinni. Jos poika ei ole meillä niin mies kyllä tykkää todella kertoa että mitä mieltä tyttären heilasta on.
On aivan selvää että tytär on kertonut seurustelukumppanilleen mitä hänen isänsä on hänestä kertonut. Poika ainakin yrittää olla ihan mukava appiukolleen, muttei sekään ole auttanut. Itse luulin alkuun että tämä on vain seurustelun alkuvaiheen ongelma ja menee ajallaan pois, mutta nyt ovat vuoden seurustelleet eikä tilanne ole muuttunut ja nyt on ehkä viimeisen kuukauden aikana alkanut ärsyttää tämä tyttäreni puolesta ja tekisi vain mieli sanoa miehelle että "vi**u anna heidän vain seurustella".
Taidamme olla huonoimmat appivanhemmat ikinä ja asiaa ei auta ollenkaan se että epäilen että poika saattaa ihan hyvin olla vaikka lapsen lapsiemme isä.
Mitä mietteitä?
Kommentit (110)
Pimeät miehet voi olla jopa mustasukkaisia tyttäristä.
Sanot ettei sunkaan vanhemmat tykänny alkuun miehestäs :D ja hyvinhän siinä lopuksi kävi
Onko miehesi tutustunut edes poikaan? Voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
-5/5 taas....
Aina ja aina sä jaksat mollata,mikään ei kelpaa sulle,tee ite parempia!
Kurja tilanne, mutta jotenkin hyvin perinteistä suomalaista. Eikö ole niin, että äidit suojelevat poikiaan ja isät tyttäriään. Yleisesti saa täälläkin lukea, miten vaimot tuskailevat anoppiensa kanssa ja se jotenkin ymmärretään / siedetään. Nyt, kun asetelmassa on isä - vävyehdokas, niin vastaukset ovat hyvin tuomitsevia. Ei huonokäytös ole koskaan "sallittua", mutta pitäisi ehkä miettiä syvemmälle, miksi miehesi kokee näin.
Miehesi saattaa hyvin käyttäytyä näin kaikkia tyttäresi poikaystäviä kohtaan, ennen kuin "kasvaa henkisesti" ja ymmärtää, että pitää osata myös "luopua". Hän saattaa kipuilla tyttären aikuistumisen johdosta tms. mikä näkyy ja kohdistuu poikaystävään, koska pitää tätä ehkä jotenkin ns. "uhkana". Ehkä olisi hyvä keskustella miehen kanssa siitä, miksi käyttäytyy näin (mitä tuntemuksia käytöksen takana on jne.).
Kun oma tyttömme oli pieni (alle kouluikäinen) mieheni kerran totesi, kun puhuttiin elämästä ja tytön kasvamisesta, että "mitään lökäpöksyjä on sitten turha tuoda kotiin / tapailla ennen kuin on 18v." Sanoi tämän kyllä vähän vitsillä, mutta...
On kyllä miehenä ja isänä todella perhekeskeinen, sekä kaikille aina todella ystävällinen. Isä-tytär suhde on hyvä ja puolustaisi tytärtä kyllä viimeiseen asti, jos tämä olisi vaarassa tms.
Vierailija kirjoitti:
Kurja tilanne, mutta jotenkin hyvin perinteistä suomalaista. Eikö ole niin, että äidit suojelevat poikiaan ja isät tyttäriään. Yleisesti saa täälläkin lukea, miten vaimot tuskailevat anoppiensa kanssa ja se jotenkin ymmärretään / siedetään. Nyt, kun asetelmassa on isä - vävyehdokas, niin vastaukset ovat hyvin tuomitsevia. Ei huonokäytös ole koskaan "sallittua", mutta pitäisi ehkä miettiä syvemmälle, miksi miehesi kokee näin.
Miehesi saattaa hyvin käyttäytyä näin kaikkia tyttäresi poikaystäviä kohtaan, ennen kuin "kasvaa henkisesti" ja ymmärtää, että pitää osata myös "luopua". Hän saattaa kipuilla tyttären aikuistumisen johdosta tms. mikä näkyy ja kohdistuu poikaystävään, koska pitää tätä ehkä jotenkin ns. "uhkana". Ehkä olisi hyvä keskustella miehen kanssa siitä, miksi käyttäytyy näin (mitä tuntemuksia käytöksen takana on jne.).Kun oma tyttömme oli pieni (alle kouluikäinen) mieheni kerran totesi, kun puhuttiin elämästä ja tytön kasvamisesta, että "mitään lökäpöksyjä on sitten turha tuoda kotiin / tapailla ennen kuin on 18v." Sanoi tämän kyllä vähän vitsillä, mutta...
On kyllä miehenä ja isänä todella perhekeskeinen, sekä kaikille aina todella ystävällinen. Isä-tytär suhde on hyvä ja puolustaisi tytärtä kyllä viimeiseen asti, jos tämä olisi vaarassa tms.
Vissiin ainoa asiallinen vastaus! Joo,miehesi muistelee omia nuoruusaikojaan ja millainen oli! JA tottakai haluaa pitää "kollit" pois nurkistaan. Puhu vaan edelleen että on kiva kun on kunnollinen poikaystävä. Niin joo ja muistuta ettei sunkaan vanhemmat hänestä alussa tykänneet!
Ala kohdella ukkoa samalla tavalla. En jaksaisi kyllä itse tuollaista miestä katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sinä annat sen ukkosi olla noin törkeä?
En minä mitään "anna". Ei hän näissä asioissa minua kuuntele
Ap
Suurin ongelma kuulostaisi olevan jossain aivan muualla kuin tytön seurustelusuhteessa. Parisuhteenne kuulostaa hirveältä, ei kunnioitusta lainkaan. Vai ei kuuntele….
Joo, jätä se sika ja sitä rataa
Sehän täällä on resepti joka erimielisyyteen. Ei ihmistä voi pakottaa olemaan samaa mieltä. Siksipä AP kysyi neuvoja. Parisuhde voi olla kunnossa muuten, vaikka jokin asia puolisossa olisi päin persettä.
Täydellisiä ihmisiä harvoin löytyy
Aapeelle neuvoksi, että järjestää asiat niin, että poikkis on kylässä vain, kun mies ei ole kiukuttelemassa. Tai sitten pitää kaivaa sen verran selkärankaa, että mieskin uskoo ja kuuntelee, ei siitä ilman massiivista riitaa selviä kuitenkaan. Tai sitten annat koko jutun olla.
Meillä appi oli tuollainen ja anoppi salli sen.
Kiusaaminen meni niin pitkälle, että lopulta eivät ikinä nähneet lapsenlapsiaan, eikä mies mennyt edes katsomaan äitiään sairaalaan. Apen hautajaisiinkaan ei mennyt.
Tämä on tätä vanhaa "tyttäreni neitsyys kuuluu minulle" kulttuuria joka on oksettava ilmiö. Pervoa. Isät eivät ton vertaa luota tyttäriensä valintoihin.
Kata pöytään pojalle lautanen ja kutsu syömään. Miehesi kiukutteluun tai uhkailuun tai mitä nyt suustaan suoltaakaan tilanteessa, käsket miehen mennä pois jos ei kaikkien seura kelpaa.
Sianjättöaikaa on vakavasti harkittava, jos sikailu kohdistuu lapseen. Tämä ei ole mikään pikku erimielisyys, vaan vakavaa henkistä väkivaltaa lasta kohtaan. Nyt kyse ei ole parisuhteesta, vaan lapsesta.
Sano sille äijällesi, että tytär usein valitsee kumppanin, joka muistuttaa hänen isäänsä. - Mutta että nyt ei olisi kannattanut.
No en näy tässä mitään ongelmaa. normi vanhemmuutta
Oletko keskustellut miehesi kanssa siitä, että kun tytär muutaman vuoden kuluttua muuttaa pois kotoa, ette ehkä häntä juuri näe enää, kun kotiin ei kannata tulla haukuttavaksi ja syrjittäväksi? Että mies leikkii poikaystävästä murjottaessaan tässä nyt sillä, miten kenties koko seuraavien vuosikymmenien ja hänen loppuelämänsä suhde tyttäreen tulee menemään? Siinä ei ole edes kyse siitä kestääkö suhde nykyiseen poikaystävään vai ei. Tytär kyllä muistaa, että isä ylenkatsoo ja inhoaa hänen tekemiään elämänvalintoja, ei tue, ja tekee hänen ja hänen kumppaninsa olon tahallaan epämukavaksi.
Ja jos olette jo tästä keskustelleet, niin miehellesikö tämä on ihan OK ja tärkeämpää on saada osoittaa mieltään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä nuoret ovat?
Ovat ysillä molemmat. Eli 15
Ap
Miten noin nuoret seurustelee? Eikö tuossa iässä pitäisi viilettää kavereiden kanssa, opiskella ja nauttia elämästä?
Sano sille miehelles, että olisi hyvä, jos tytär pitää huoneen ovea kiinni, niin voivat rauhassa sekstailla poikkiksen kanssa. Jos tämä ei tule kuuloonkaan, niin miehesi on mustasukkainen tyttäresi poikaystävälle. Ei tainnut itse saada pesää vielä 15 vuotiaana ja asia jäänyt hiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sinä annat sen ukkosi olla noin törkeä?
Ap
Kyllä sinä annat tämän tapahtua sinun kattosi alla.
Sanoisin tyttärelle, että heidän kannattaisi viettää aikaa poikaystävän kotona.
Ei miehesi ole 15-vuotiaan lapsen appiukko.
Ap