Mikä mielipiteesi/mitkä arvosi eroavat täysin valtaväestöstä?
Millaista palautetta saat kuulla?
Kommentit (152)
Saan kilareita nettiuutisten kielivirheistä ja kommentoin innokkaasti juttujen rakennetta ja virheitä kommenttiosiossa. Valitsen myös toimittajien tai haastateltavien äänensävyn perusteella ohjelmat, joita katson. Jos ääni narisee liikaa, kanava vaihtuu.
Haaveilen soluasumisesta, kun pääsen eläkkeelle.
Toivottavasti tästä tulee parinkymmenen vuoden päästä ihan varteenotettava asumisvaihtoehto ikäihmisille ... eikun vanhoille panttereille.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:51"]En halua lapsia. En kuulu kirkkoon. En syö punaista lihaa. En halua naimisiin tai edes muuttaa yhteen kumppanini kanssa. [/quote] Monista asioista negattivista palautetta satelee. Mm. valitsemastani vapaaehtoisesta lapsettomuudesta olen jatkuvasti kuullut kommenttia, että mieleni vielä muuttuu ja kadun valintaani, koska _jokainenhan_ nyt lapsia haluaa. En vihaa lapsia, mutta usein velaus tulkitaan synonyymiksi sille.
[/quote]
Miksi koet että "mieli muuttuu" -kommentit ovat negatiivisia. Ihmisethän siinä vain jakavat kokemuksiaan, koska monelle on käynyt näin tai ovat lähipiirissä nähneet vastaavaa.
Uskon vakaasti että sosialismi olisi parempi vaihtoehto kuin nykyinen yritysmaailman diktatuuri - jota virheellisesti kutsutaan kapitalismiksi. En usko Neuvostoliitto-tyyliseen valtiososialismiin, vaan demokraattiseen sosialismiin.
En saa shoppailusta minkäänlaista mielihyvää. Jos löydän vaikka tarjouksesta tavaran, joka on ollut hankintalistalla pitkään tätä tarjousta odottamassa, tunnen silloinkin ostamisesta lievää mielipahaa.
Ruokakaupassa käyminenkin on usein vaikeaa.
Aika monet jutut on sanottu, mutta...
- Kannatan ihmisten vapaaehtoista häviämistä maapallolta. Luonnollisestikaan en siis aio hankkia lapsia. Suurperheen perustaminen on minusta vastuutonta, pari lasta pitäisi riittää kaikille nille, jotka lapsia haluavat...
- Sivuten edellistä kohtaa, minusta paras palvelus ihmiselle on se, ettei hän ikinä synny. Ja uskokaa tai älkää, minä olen onnellinen ihminen :) Maailma on vaan niin kelju paikka kaikesta hyvästä huolimatta.
- Olen kasvissyöjä eettisistä syistä (mikä ei onneksi enää nykyään ole NIIN harvinaista)
- Seksi ei ole yhtään mikään arvo minulle ja nykyajan tuputus vain ja ainoastaan ärsyttää - olen aseksuaali.
- Musiikkimaku, joka on maailman paras mutta jonka harvat jakavat ;)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:14"]Useimmat ihmiset hoitavat vain "oman tonttinsa" eivätkä välitä siitä pidemmälle. Minä taas ajattelen laajemmin ja mietin asioita niiden kohdalla, jotka eivät suoranaisesti kosketa elämääni. Liittyen myös siihen että monet myös vain "tekevät työtään" eivätkä välitä seurauksista. Tai tekevät moraalia vastaan työn takia. Tämä esimerkki nyt jakaa mielipiteitä, mutta oletetaan tilanne jossa poliisi voi joko jättää merkitsemättä jonkun pienrikkeen tai sitten ei. Selkeästi tämä huomaa että merkinnällä voisi olla vakavia seurauksia(esim.työ tai opiskelupaikan menetys), jolloin piilorangaistus itsessään olisi kohtuuton. Jolloin "työ tekeminen" tai tässä tapauksessa suorittaminen ylittää moraalisesti ja käytännöllisesti oikean ratkaisun. Vaikka ihmiset itse tekevät ratkaisunsa niin minä en jättäisi aivoja narikkaan työn edessä.
[/quote]
Sä et varmaan ole esim viranomaistyössä, jossa teet virkavirheen kun vähän sovellat ja sympatiseeraat?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:51"]En halua lapsia. En kuulu kirkkoon. En syö punaista lihaa. En halua naimisiin tai edes muuttaa yhteen kumppanini kanssa. [/quote] Monista asioista negattivista palautetta satelee. Mm. valitsemastani vapaaehtoisesta lapsettomuudesta olen jatkuvasti kuullut kommenttia, että mieleni vielä muuttuu ja kadun valintaani, koska _jokainenhan_ nyt lapsia haluaa. En vihaa lapsia, mutta usein velaus tulkitaan synonyymiksi sille.
[/quote]
Miksi koet että "mieli muuttuu" -kommentit ovat negatiivisia. Ihmisethän siinä vain jakavat kokemuksiaan, koska monelle on käynyt näin tai ovat lähipiirissä nähneet vastaavaa.
[/quote]
Olen kokenut sen vakaumukseni vähättelynä. En minäkään kommentoi kenenkään lapsen hankkimista millään tavalla. Minusta koko asia on niin yksityinen, ettei siihen kenelläkään pitäisi olla oikeutta vähätellä oli vakaumus mikä tahansa.
En ole isänmaallinen, en kunnioita veteraaneja, säälin vain. Minusta maailma on avoin kaikille ilman rajoja, ihmisten pitäisi saada liikkua täysin vapaasti. Talouden ei tarvitse kasvaa.
Pidän kovasti Ruotsista ja ruotsalaisista. Kannustan aina Ruotsia esim. Suomi-Ruotsi-lätkämatseissa. Olen täysin suomalainen, minulla ei ole mitään erityisiä ruotsalaisia juuria. Kyllähän palaute on aika murhaavaa:-)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:14"]Useimmat ihmiset hoitavat vain "oman tonttinsa" eivätkä välitä siitä pidemmälle. Minä taas ajattelen laajemmin ja mietin asioita niiden kohdalla, jotka eivät suoranaisesti kosketa elämääni. Liittyen myös siihen että monet myös vain "tekevät työtään" eivätkä välitä seurauksista. Tai tekevät moraalia vastaan työn takia. Tämä esimerkki nyt jakaa mielipiteitä, mutta oletetaan tilanne jossa poliisi voi joko jättää merkitsemättä jonkun pienrikkeen tai sitten ei. Selkeästi tämä huomaa että merkinnällä voisi olla vakavia seurauksia(esim.työ tai opiskelupaikan menetys), jolloin piilorangaistus itsessään olisi kohtuuton. Jolloin "työ tekeminen" tai tässä tapauksessa suorittaminen ylittää moraalisesti ja käytännöllisesti oikean ratkaisun. Vaikka ihmiset itse tekevät ratkaisunsa niin minä en jättäisi aivoja narikkaan työn edessä. [/quote] Sä et varmaan ole esim viranomaistyössä, jossa teet virkavirheen kun vähän sovellat ja sympatiseeraat?
[/quote]
En ole, mutta arvoni on ihmisissä eikä säännöissä. Se oli kiteytettynä se mitä sanoin. Enkä ehkä hakisikaan tuollaiseen asemaan, jossa olisin pakotettu tekemään vastoin moraaliani. Toisaalta jos olisin niin hyväksyisin kaikki vastuut mitä siitä seuraisi jos tekisin toisin. Enkä peittelisi asiaa.
En voi sietää Pink Floydia. Nykylapset hemmotellaan ja paapotaan mielisairaiksi, kyllä, juuri teidänkin lapset. Huumevälittäjät saisi puolestani ampua heti. Avioliitto tulisi ottaa vakavammin eikä erota heti kun vähän kyllästyy. Lastensaantia varten tulisi tehdä älykkyystesti ja jos ei sitä läpäise, niin sterilisaatioon vaan. Australialla on juuri hyvä maahanmuuttopolitiikka. Kaikki ihmiset eivät ole samanarvoisia.
En halua lapsia, en tykkää seurustella enkä elää parisuhteessa vaan rakastan ja nautin yksin elämisestä. Minusta avioliitto tuntuu kovin vanhanaikaiselta ja pakkopullalta. En harrasta irtosuhteita enkä liiemmin välitö seksistä - minusta esim. syöminen, nukkuminen, kauniit maisemat, tiede ja taide on paljon nautinnollisempaa. Pidän eläimistä enemmän kuin ihmisistä (en kuitenkaan missään nimessä vihaa ihmisiä). Tykkään matkustaa mielummin yksin kuin ryhmässä/kumppanin/kaverin kanssa. En välitä merkkilaukuista enkä meikeistä. Meikkaan kyllä itse, mutta minua ei kiinnosta meikestä keskustelu, tyttöjen illat ja shoppailu -henkinen touhu. En usko jumaliin ja minun on vaikea ymmärtää miksi niin useat ihmiset pitävät uskontoja tärkeinä.
39: Täällä toinen, joka ajattelee ihan samoin kaikista mainitsemistasi kohdista. Mukava kuulla, että on muitakin. :)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:16"]
Pidän kovasti Ruotsista ja ruotsalaisista. Kannustan aina Ruotsia esim. Suomi-Ruotsi-lätkämatseissa. Olen täysin suomalainen, minulla ei ole mitään erityisiä ruotsalaisia juuria. Kyllähän palaute on aika murhaavaa:-)
[/quote]
Muuten kyllä, mutta en kannusta Ruotsia urheilussa. Onko sinulla kyse missään määrin Suomesta ei-pitämisestä? Minä pidän Suomesta mutta sitten kun alkaa vertailevaa tutkintaa tekemään niin niillä peijakkaan ruotsalaisilla on vähän joka asiassa aina asiat paremmin. Jopa niitä s**tanan järviä ja vesistöjä on enemmän.
Mielestäni naisten tasa-arvo on joissakin asioissa mennyt liian pitkälle ja naisista tulee mäkättäviä kalkkunoita. Miehet eivät myöskään ole "kunnon" miehiä vaan keskenkasvuisia kararoita. Naiset ottavat miehen roolin suhteessa.
Olen kristitty ja kannatan kannabiksen laillistamista. En mainosta kumpaakaan asiaa suuremmin joten en joudu vaikeuksiinkaan. En itse käytä kannabista mutta soisin että esim syöpään todennäköisesti kuoleva ystäväni saisi sitä kipuihinsa. Enkä näe viihdekäytröäkään sen pahempana kuin viininjuonti.
Vanhainkotien vihanneksille eutanasia.
speden sketsit perseestä.
kalja on pahaa.
olli lindholm on oksettava jässikkä
hoitohenkilökunnan ja lääkärien haukkuminen poikkeuksetta, menkää itse tekemään paremmin.
kristal snow on ihana
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:06"]
En halua keskiluokkaista elämää. En halua autoa, lapsia, omistusasuntoa, avioliittoa, enkä yhteisasumista. Käyn töissä kutsumuksesta, en rahan takia. Kuluttaminen ja materialismi eivät merkitse minulle mitään. Olen testamentannut ruumiini tieteelle. Harkitsen eutanasiaa Sveitsissä, kun alan tuntea itseni liian vanhaksi.
[/quote]
Minun mielestäni ehkä toistaiseksi "paras" vastaus. Perustelen, ottamatta kantaa kuinka radikaaleja nuo aikomukset ja tavat ovat, että nuo eivät millään tavalla ankeuta muiden elämää. Äkkiseltään on helppo veikata, että on helpompaa olla radikaali ankeuttamalla muiden elämää "rikon näyteikkunoita" kuin olla ankeuttamatta "korjaan yön pimeinä tunteina salaa näyteikkunoita". Miksi näin? Valtaväestön arvot ovat valmiiksi "hyviä". On vaikea olla radikaali ja "hyvä".
[/quote]
Olen ihmisoikeustyössä, joten ei ole tarkoitus tehdä kenelläkään pahaa - päinvastoin. Elän myös epikurolaisittain "salassa ja mahdollisimman kaukana elämän ristiriidoista" yksityiselämässäni. Toivon vain, että muut lakkaisivat kommentoimasta elämääni: "milloin hankit lapsen", "täytyyhän oma asunto olla", "miksi olet agnostikko etkä voi uskoa Jumalaan", "kaikki haluavat äidiksi", "kummallista kun joku ei pidä lapsista", "yhteisasumista täytyy kaikkien kokeilla", "et ole nainen kun sinulla on vain pari vaatekappaletta vaatekaapissa" jne.