Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mielipiteesi/mitkä arvosi eroavat täysin valtaväestöstä?

Vierailija
06.02.2015 |

Millaista palautetta saat kuulla?

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikeaa ymmärtää kuinka riippuvuus on sairaus. Esim alkoholismi on mun mielestä omaa typeryyttä, itsehillinnän puutetta ja elämän tahallista tuhlaamista

Vierailija
62/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs konservatiivien kokoontumisajo tästä ketjusta nyt oikein tuli. Onko se nyt kovin radikaalia vielä jos ei hanki kultaista noutajaa. Otsikossahan lukee "eroavat täysin valtaväestöstä".

Kävelee aina takaperin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:01"]Ainakin tällä palstalla pyöriessä tunnen oloni poikkeavaksi sillä että olen kouluttautunut, työelämässä, ja tavoitteena olla taloudellisesti vakaa ennen lastenhankintaa. Kuume olisi mutta järki sanoo että ensin raha-asiat kuntoon ja kunnolla säästöön ennen perhettä. Onneksi ikää vielä alle 30.
[/quote]Minä taasen en ole koskaan kiinnittänyt rahaan juurikaan mitään huomiota vaan luottanut elämään ja hyvinhän tässä on käynyt. Sain kuulla kritiikkiä rankasti yhdeltä sinunlaiseltai. Hän sitten kuoli kun oli saanut aikaan yhden vammaisen lapsen.

Vierailija
64/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Mikko Leppilammesta.

Vierailija
65/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:08"]Mun on vaikeaa ymmärtää kuinka riippuvuus on sairaus. Esim alkoholismi on mun mielestä omaa typeryyttä, itsehillinnän puutetta ja elämän tahallista tuhlaamista
[/quote]

Idiootti. Jos ei voi lopettaa ni eipä se laiskuutta ole. Opiskele vähä lääkätiedettä ja muuta mukavaa. Sit lue tai teetä pari tutkimusta riippuvuudesta ni ymmärrät

Vierailija
66/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset hoitavat vain "oman tonttinsa" eivätkä välitä siitä pidemmälle. Minä taas ajattelen laajemmin ja mietin asioita niiden kohdalla, jotka eivät suoranaisesti kosketa elämääni. Liittyen myös siihen että monet myös vain "tekevät työtään" eivätkä välitä seurauksista. Tai tekevät moraalia vastaan työn takia. Tämä esimerkki nyt jakaa mielipiteitä, mutta oletetaan tilanne jossa poliisi voi joko jättää merkitsemättä jonkun pienrikkeen tai sitten ei. Selkeästi tämä huomaa että merkinnällä voisi olla vakavia seurauksia(esim.työ tai opiskelupaikan menetys), jolloin piilorangaistus itsessään olisi kohtuuton. Jolloin "työ tekeminen" tai tässä tapauksessa suorittaminen ylittää moraalisesti ja käytännöllisesti oikean ratkaisun. Vaikka ihmiset itse tekevät ratkaisunsa niin minä en jättäisi aivoja narikkaan työn edessä.

Vierailija
67/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:08"]Mun on vaikeaa ymmärtää kuinka riippuvuus on sairaus. Esim alkoholismi on mun mielestä omaa typeryyttä, itsehillinnän puutetta ja elämän tahallista tuhlaamista
[/quote]

Näinpä. Täysin oma valinta. Täytyy juoda jonkun verran, jotta tulee alkoholistiksi. Tuskin kukaan sitä väkisin suuhun kaataa... Kenestä tahansa tylee alkkis vuosien tissuttelulla tai rankemmalla ryyppäämisellä, sitä ei geeneillä selitellä.

Vierailija
68/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan maahanmuuttoa ja mielestäni kaikki päihteet pitäisi julistaa laittomiksi.

Vierailija
69/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:14"]

Useimmat ihmiset hoitavat vain "oman tonttinsa" eivätkä välitä siitä pidemmälle. Minä taas ajattelen laajemmin ja mietin asioita niiden kohdalla, jotka eivät suoranaisesti kosketa elämääni.

[/quote]

Tervetuloa asumaan pienelle maalaispaikkakunnalle! Tapaat monia kaltaisiasi!

Vierailija
70/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni syntyvyyttä pitäisi säännöstellä, ja lapsettomat ansaitsisivat jonkun palkkion.

Vierailija
71/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:12"]En pidä Mikko Leppilammesta.
[/quote]

Sama. Meitä on useampikin. ;)

Vierailija
72/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta yhden illan juttuja tai irtoseksiä. Olen masokisti. "Vastustan" hormonaalista ehkäisyä. 

Vierailija
73/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:06"]

En halua keskiluokkaista elämää. En halua autoa, lapsia, omistusasuntoa, avioliittoa, enkä yhteisasumista. Käyn töissä kutsumuksesta, en rahan takia. Kuluttaminen ja materialismi eivät merkitse minulle mitään. Olen testamentannut ruumiini tieteelle. Harkitsen eutanasiaa Sveitsissä, kun alan tuntea itseni liian vanhaksi.

[/quote]

Säästä kuitenkin se kymppitonni jos haluat eutanasian sveitsissä.

Vierailija
74/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:14"]

Useimmat ihmiset hoitavat vain "oman tonttinsa" eivätkä välitä siitä pidemmälle. Minä taas ajattelen laajemmin ja mietin asioita niiden kohdalla, jotka eivät suoranaisesti kosketa elämääni.

[/quote]

Tervetuloa asumaan pienelle maalaispaikkakunnalle! Tapaat monia kaltaisiasi!

[/quote]

:D haha, no en minä ihan tätä tarkoittanut, vaan lähinnä sitä että jos jollain menee huonosti niin miksi tämä on siihen päätynyt ja miten asioita voisi korjata(en tietenkään laita nokkaani väkisin kenenkään elämään). Eikä tarvitse olla kyse yksilöstä vaan myös laajemmistakin ilmiöistä ja niiden pohdinnasta.

Vierailija
75/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan yövartijavaltiota.

Vierailija
76/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua keskiluokkaista elämää. En halua autoa, lapsia, omistusasuntoa, avioliittoa, enkä yhteisasumista. Käyn töissä kutsumuksesta, en rahan takia. Kuluttaminen ja materialismi eivät merkitse minulle mitään. Olen testamentannut ruumiini tieteelle. Harkitsen eutanasiaa Sveitsissä, kun alan tuntea itseni liian vanhaksi.

[/quote]

Minun mielestäni ehkä toistaiseksi "paras" vastaus. Perustelen, ottamatta kantaa kuinka radikaaleja nuo aikomukset ja tavat ovat, että nuo eivät millään tavalla ankeuta muiden elämää. Äkkiseltään on helppo veikata, että on helpompaa olla radikaali ankeuttamalla muiden elämää "rikon näyteikkunoita" kuin olla ankeuttamatta "korjaan yön pimeinä tunteina salaa näyteikkunoita". Miksi näin? Valtaväestön arvot ovat valmiiksi "hyviä". On vaikea olla radikaali ja "hyvä".

Vierailija
77/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:26"]

[/quote]

Säästä kuitenkin se kymppitonni jos haluat eutanasian sveitsissä.

[/quote]

Tiedän että se maksaa kymppitonnin. 

Vierailija
78/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vakaasti Jeesukseen syntien sovittajana, Raamatun Sanaan ja iankaikkiseen elämään joko Taivaassa tai Helvetissä. Mitä kauemmin olen ollut uskossa, sitä vakaampi ja lujempi on usko, ja se perustuu Raamatun Sanan tutkimiseen ja tämän ajan ilmiöiden tarkkailuun, sekä vahvasti historiankirjoituksiin.

Epäsuorasti ja joskus suoraan saan kuulla esim keskustelukommenteissa olevani hullu, mielenvikainen, sekopää, vähä-älyinen, fossiili, henkilö, joka ei osaa käyttää omia aivojaan, muita paremmaksi itseni luuleva, ...  Tulee ehdotuksia mennä hoitoon, hylätä jonninjoutava hölynpöly, järkiintyä, käyttää omia aivojaan, tulla tälle vuosituhannelle, yms . Jotkut hylkäävät ystävyyteni, koska eivät kestä sitä, että olen uskovainen. Hautajaisissa moni heistä etsiytyy läheisyyteeni.

Minulla on Suomen lain suoma täysi ja loukkaamaton oikeus uskoa Jeesukseen. Saman oikeuden nojalla kenelläkään ei ole oikeutta pilkata uskoani eikä niitä asioita, jotka minulle ovat todella pyhiä ja luovuttamattomia. 
Minulla ei ole itselläni Jumalan tahdon vuoksi oikeutta nimitellä ketään hulluksi, koska siitä on varoitus Raamatussa, ja olen sisäistänyt sen myös omaksi asenteekseni. Tämän asian muistaminen auttaa minua kunnioittamaan muita, niitäkin, jotka ovat kanssani täysin eri aaltopituudella ja halveksivat minua uskoni takia. Joku voi pitää oikeutenaan käyttää väkivaltaa. Minulla ei sellaista oikeutta ole, koska tahdon kuulla Jumalan ohjeita. Minulla on kyllä Jumalan antama velvoite rakastaa muita ihmisiä niin paljon, että en ehdoin tahdoin jätä heille kertomatta, että Jumala ON, Hän näkee, kuulee ja tietää kaiken, sallii jokaiselle ihmiselle vapaan tahdon, mutta toivoo, että Hänen luotunsa ottaisivat Hänen rakkaudessaan tarjoamansa pelastuksen vastaan.

Tämän rakkauden takia minä joudun pilkatuksi. Usein myös uskosta ja Raamatun sisältämistä julkisista asioista kertoessani kommenttini, jotka ovat täysin laillisia, poistetaan, koska jotkut eivät SALLI uskoville tasa-arvoista sananvapautta.

Vierailija
79/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy sitä että päihde- ja mielenterveyspotilaat hankkivat lapsia, toisin kuin koko muu Suomi ilmeisesti.

Vierailija
80/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:03"]

En kannata esiaviollista seksiä enkä homoliittoja. Mielestäni yhteiskunta olisi parempi jos ei olisi alkoholia tai tupakkaa (tai muita huumeita). Uskon Jumalaan ja siihen että on vain yksi kirkko jolla on valtuus toimia Jumalan nimessä. En tuputa näitä ajatuksia kenellekään niin harvemmin tulee palautetta. Joskus toki keskustellaan vaikka opiskelukavereiden tai muiden kanssa mutta ehkä olen sitten onnekas kun ympärilläni on ihmisiä jotka osaavat olla haukkumatta ihmisiä näiden vakaumuksen tähden :)

[/quote]

Kerrotko minulle, mikä on tuo "yksi ainoa kirkko, jolla on valtuus toimia Jumalan nimessä"? Mikä kirkko, kirkkokunta? Jehovan todistajat? Evlut? Ortodoksit? Katolinen kirkko? Helluntaikrkko? Vai mikä?