Mikä mielipiteesi/mitkä arvosi eroavat täysin valtaväestöstä?
Kommentit (152)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:19"]
Miksi täysin asiallinen viestini poistettiin, jossa kerroin erilaisista mielipiteistäni koskien mm. homoadoption (ja heteroiden ulkomaanadoptioden) vastustamista, eri tasoryhmistä kouluissa sekä alkoholin kieltämisestä lailla? Hämmentävää. Mode eri mieltä? ;D
[/quote]
Kaikki "konservatiiviset" viestit näköjään hävisi. Se on tätä suvaitsevaisuutta.
[/quote]
Hyvin usein tämä konservatiivisuus on rasismia, homofobiaa, sovinismia ja kaikkea muuta paskaa.
Jaa, ehkä se olisi sitten se että en näe tätä "asuntolaina, 2 lasta, aviopuoliso, farmarivolvo, median mukaan hyppiminen ja kerran vuodessa etelään "lomalle"" mitenkään houkuttelevana elämänä. Eihän siinä jos nuo ovat oikeasti niitä asioita joista unelmoi ja jotka tekevät onnelliseksi, mutta pointtini on se että jos näin tehdään sen takia että on pakko, koska näin "täytyy" elää ja se on jotenkin kummallisesti ylhäältä päin saneltua, niin en mitenkään ymmärrä sitä.
Olen vegaani ja mielipiteet siis sen mukaiset. Pelkästään kasvissyöjiä taitaa suomalaisista olla vain prosentti, joten vegaaneja sitäkin vähempi määrä. Joten joo, aika lailla äärimielipiteillä mennään :)
tunnen monia muslimeita ja olen muslimin kanssa onnellisesti naimisissa. myös työni kautta olen tekemisissä sekä muslimien että monien muiden parjattujen ihmisryhmien kanssa, myös somaleiden ja muiden afrikalaisten. olen huomannut että 99,9% näistä maahanmuuttajista on tavallisia, mukavia, yritteliäitä ja normaaleja ihmisiä, jotka yrittävät parhaansa mukaan selvitä eteenpäin elämässä. nämä yli viidentoista vuoden kokemuksiin perustuvat mielipiteeni ovat ilmeisesti valtavirran vastaisia.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:06"]
En halua keskiluokkaista elämää. En halua autoa, lapsia, omistusasuntoa, avioliittoa, enkä yhteisasumista. Käyn töissä kutsumuksesta, en rahan takia. Kuluttaminen ja materialismi eivät merkitse minulle mitään. Olen testamentannut ruumiini tieteelle. Harkitsen eutanasiaa Sveitsissä, kun alan tuntea itseni liian vanhaksi.
[/quote]
Tällaiset ääliöt pilkkaa kaikkia vanhoja ja sairaita ihmisiä, jotka haluaisivat elää, mutta heiltä ei kysytä.
[/quote]
Milläköhän tavalla sen tein, kun puhuin vain itsestäni ja olen nähnyt vanhojen ja sairaiden kuolevan mm. oman kätensä kautta, kun eivät voineet kestää sairauden tai halvaantumisen tuottamaa kipua ja kärsimystä?
Kannatan lastenkasvatusta ja siitä syystä meidän lapsilla on ollut kohtuullisen tiukka kuri. En ymmärrä sitä monien vanhempien kaveriasennetta lapsia kohtaan ja lapset elää kuin pellossa. Silti vastustan ehdottomasti lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa ja mun mielestä kurilla ja ruumiillisella kurittamisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Lapset voi kasvattaa tiukasta myös ilman fyysistä ja/tai henkistä väkivaltaa.
Mua on pidetty aikanaan ihan natsimutsina, mutta aina lapsia on kehuttu hyvästä käytöksestä ja edelleen vanhimpien ollessa teini-ikäisiä meillä keskustellaan todella paljon, mutta silti on johdonmukaisen tiukka kuri. En silti tarkoituksella kiellä lapsilta mitään hauskaa, vaan saavat osallistua kaikkeen kunnes mokaavat. Senkin jälkeen keskustellaan ja yritetään saada hommat toimimaan.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:06"]
En halua keskiluokkaista elämää. En halua autoa, lapsia, omistusasuntoa, avioliittoa, enkä yhteisasumista. Käyn töissä kutsumuksesta, en rahan takia. Kuluttaminen ja materialismi eivät merkitse minulle mitään. Olen testamentannut ruumiini tieteelle. Harkitsen eutanasiaa Sveitsissä, kun alan tuntea itseni liian vanhaksi.
[/quote]
Minun mielestäni ehkä toistaiseksi "paras" vastaus. Perustelen, ottamatta kantaa kuinka radikaaleja nuo aikomukset ja tavat ovat, että nuo eivät millään tavalla ankeuta muiden elämää. Äkkiseltään on helppo veikata, että on helpompaa olla radikaali ankeuttamalla muiden elämää "rikon näyteikkunoita" kuin olla ankeuttamatta "korjaan yön pimeinä tunteina salaa näyteikkunoita". Miksi näin? Valtaväestön arvot ovat valmiiksi "hyviä". On vaikea olla radikaali ja "hyvä".
[/quote]
nämä tosiaaan ankeuttavat muiden elämää tajuatteki te että mitä vähemmän ihmiset hankkivat lapsia sitä vähemmän veron maksajia sitten vaan lisää maahan muuttajia jotka elävät sossun tuilla eivätkä maksa veroja kaksi lasta tai enemmän on hyvä tavoite siihen kannattaa pyrkiä tarkoittaako tuo kutsumus tuo käyn töissä kutsumuksesta en rahan takia että et ota työtä vastaan jos se ei hienohelmaa miellytä ja sitten loisit sossun rahalla hienoa tämä sukupolvi raiskaa suomen perinnön
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:25"]Uskon että rotujen välillä on keskimääräisiä älykkyyseroja ja siksi en kannata maahanmuuttoa Afrikasta. Ihmisinä minulla ei ole mitään heitä vastaan, enkää vihaa heitä, mutta tiedän sen että suuri mustien määrä tulee aiheuttamaan pahoja ongelmia.
[/quote]
Kai sä tiedät, että kallonmittaus (ja mitä muuta nyt esi-rasistit nyt harrastelikaan) on ihan faktisesti kumottu?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:20"]
Mielestäni syntyvyyttä pitäisi säännöstellä, ja lapsettomat ansaitsisivat jonkun palkkion.
[/quote]Olen täysin samaa mieltä.
Olen absolutisti. Olen täysin uskollinen.
Pettäminen on mielestäni ala-arvoista. Etenkin, jos lapset kärsivät vanhempien tekemistä ratkaisuista.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:25"]Uskon että rotujen välillä on keskimääräisiä älykkyyseroja ja siksi en kannata maahanmuuttoa Afrikasta. Ihmisinä minulla ei ole mitään heitä vastaan, enkää vihaa heitä, mutta tiedän sen että suuri mustien määrä tulee aiheuttamaan pahoja ongelmia. [/quote] Kai sä tiedät, että kallonmittaus (ja mitä muuta nyt esi-rasistit nyt harrastelikaan) on ihan faktisesti kumottu?
[/quote]
Miksi mustat menestyy kaikkein huonommin joka ikisessä maailman maassa. Rasismi ei kelpaa koko syyksi, koska myös aasialaisia, meksikolaisia ja vaikka ketä syrjitään, mutta silti vain mustat ei näytä pärjäävän missään, muutamia yksittäisiä henkilöitä lukuun ottamatta. Sitä paitsi roduilla on muitakin eroja, kuten vaikka ihonväristä ja pikajuoksu tilastoista voimme nähdä, miksi kognitiivinen älykkyys olisi ainoa muuttuja joka on kaikilla roduilla tismalleen sama?
En juo alkoholia, mielestäni voisi koko aineen laittaa samalle viivalle kovien huumeiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:25"]Uskon että rotujen välillä on keskimääräisiä älykkyyseroja ja siksi en kannata maahanmuuttoa Afrikasta. Ihmisinä minulla ei ole mitään heitä vastaan, enkää vihaa heitä, mutta tiedän sen että suuri mustien määrä tulee aiheuttamaan pahoja ongelmia. [/quote] Kai sä tiedät, että kallonmittaus (ja mitä muuta nyt esi-rasistit nyt harrastelikaan) on ihan faktisesti kumottu?
[/quote]
Alkuperäinen kommentoija ehkä erehtyy liittämään älykkyyden rotuun, sillä tietoa on ollut tarjolla vain tietyille ihmisille ja se puolestaan on kehittänyt sivistysmaissa ihmisiä. Mutta se että miksi kehitystä ei ole tapahtunut samaan tahtiin kaikissa maan osissa on tietenkin oma pohdintansa. Älykkyys on tavallaan sidoksissa myös "hulluuteen" eli oliko kyseessä jokin sisäsiittoisuus....Vai päinvastoin, jospa erilaisten ihmisten kulku Aasian ja Euroopan välillä oli helpompaa niin geenit ym. sekoittuivat helpommin. Hmm...
Pidän klassisesta musiikista enemmän kuin muista musiikkilajeista.
En pidä musiikista. En kuuntele sitä koskaan, lahja-cd:t viruvat avaamattomina laatikoissaan enkä ikinä kuuntele edes radiota. Tykkään hiljaisuudesta enemmän :) rock- festareille työskennellessäni en käynyt yhdelläkään keikalla, vaan nautin vain paikan talkoohengestä.
Olen lihava ihan omasta halustani. Joskus jos satun pari kiloa laihtumaan, on kova kiire päästä taas omiin mittoihin.
En kannata homoavioliittoa, enkä translakia. Olen nuori ja uskovainen. En juo enkä polta. En harrasta seksiä ennen avioliittoa. Paheita kokeilin teininä ja totesin tyhjänpäiväisiksi ja hävettäviksi.
Kukaan ei ikinä arvaa, että minulla on näin "konservatiiviset" arvot. Usein ihmiset tietämättä vakaumuksestanipilkkaavat uskovaisia ja mietin vain, että tietäisitpä sinäkin! :D