Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mielipiteesi/mitkä arvosi eroavat täysin valtaväestöstä?

Vierailija
06.02.2015 |

Millaista palautetta saat kuulla?

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:30"]

Mielestäni lait ja julkinen hallinto ovat eräs psykopaattien käyttämä alistamisen muoto. Kukaanhan ei allekirjoita sopimusta, missä sitoutuu niitä noudattamaan, mutta noudattamatta jättämisestä saa silti rangaistuksen "sopimusrikkomuksesta".

Tietenkin varkaat ja murhaajat/pahonpitelijät tulee tuomita, mutta muuten ollaan yleensä todella harmaalla alueella, esim. joku alkoholimainoslaki tai vaikka se ettet saa päättää omalle tontillesi rakentamasi talon väriä jos kaava sen kieltää...

[/quote]

Tämä on sinänsä mielenkiintoinen pohdinta. Me emme voi päättää mihin maahan ja minkä lain alaisiksi synnymme. Emmekä voi suoranaisesti päättää aikuisenakaan että synnyinmaan lait eivät noudata kenties arvojamme ja saa mahdollisuutta siirtyä sen maan kansalaisiksi, joka on lähimpänä niitä. Toki selkeästi ihmisarvoja rikkovista maista tulee pakolaisia parempiin maihin, mutta sivistysmaasta toiseen siirtyminen onnistuu ainoastaan rahalla ja kansalaisuuden saaminen kestää oman aikansa. Jolloin on epäsuorasti velvollinen synnyinmaalleen, vaikka ei kokisi sitä omakseen. Lait muutenkin muuttuvat niin hitaasti eikä yksilöllä ole juurikaan valtaa niiden käsittelyyn.

Vierailija
42/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe pilvenpilttelussa mitään pahaa, en ymmärrä ihmisiä, jotka pitävät pilveä vaarallisena huumeena. Polttelen harva se päivä, mutta toimintakykyni ei ole alentunut - päin vastoin. Kestän stressiä paremmin, tunnen itseni paremmin, ei ole krapulaa joten sekään ei vaikuta. Ei kait tämä valtaväestöön suhteutettuna ole kovin järkyttävän erilainen mielipide, mutta av:lla kaikki polttelijat ovat automaattisesti narkkeja, työttömiä, saamattomia luusereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En kaipaa keskiluokkaista idylliä, vaikka minulla on keskiluokkainen tausta ja akateeminen koulutus. Tulen mainiosti toimeen pikkupalkallani ja asun mielelläni pienessä vuokrayksiössäni. En unelmoi perheestä tai puolisosta tai mammonasta.

- Vastustan yleistä asevelvollisuutta, ja arvostan totaalikieltäytyjiä suuresti, koska he omalla kansalaistottelemattomuudellaan asettuvat syrjiviä ja seksistisiä rakenteita vastaan suurella henkilökohtaisella uhrauksella.

- Suhtaudun myönteisesti pakolaisiin ja maahanmuuttajiin. Mielestäni on ihan ok, että Suomi, joka on globaalilla mittapuulla vauras valtio, huolehtii osaltaan maailman vainottujen ja syrjittyjen auttamisesta.

- Mielestäni uskonnolla on vieläkin liian suuri asema suomalaisessa yhteiskunnassa, mm. koululaitoksessa. Jokaisen ihmisen henkilökohtainen usko on luonnollisesti henkilön oma asia.

- Uusliberalismi ja nykyinen yritysvalta on vastenmielistä.

- Eläinten tehotuotanto on vastenmielistä. Olen vegaani, en kuitenkaan näe riistan tai luonnonkalan syömisessä erityisiä eettisiä ongelmia.

Vierailija
44/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

148 jatkaa:

- Kannatan kaikkien huumeiden käyttärikoksen poistamisesta. Uhrittomasta rikoksesta ei pidä rangaista. Nykyinen huumausainelainsäädäntö tulee veronmaksajalle kalliiksi ja syrjäyttää ihmisiä yhteiskunnasta.

Vierailija
45/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista, enkä niitä ole koskaan hankkimassa. En välitä ihmissuhteista ollenkaan, enkä koskaan ole ymmärtänyt sitä, että miksi ihmisten elämä pyörii tälläisten ihmissuhteiden ja arkisten ongelmien parissa. En muutenkaan oikein koskaan ole pitänyt ihmisiä mielenkiintoisina. En tuomitse ketään, enkä puhu ihmisistä pahaa, sillä yksinkertaisesti en välitä tippaakaan. Live and let live.

Vierailija
46/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:03"]

En näe pilvenpilttelussa mitään pahaa, en ymmärrä ihmisiä, jotka pitävät pilveä vaarallisena huumeena. Polttelen harva se päivä, mutta toimintakykyni ei ole alentunut - päin vastoin. Kestän stressiä paremmin, tunnen itseni paremmin, ei ole krapulaa joten sekään ei vaikuta. Ei kait tämä valtaväestöön suhteutettuna ole kovin järkyttävän erilainen mielipide, mutta av:lla kaikki polttelijat ovat automaattisesti narkkeja, työttömiä, saamattomia luusereita.

[/quote]

En ole mitään huumeita vastaan. Minun puolestani joko kaikki huumeet pitäisi laillistaa tai sitten kaikki kieltää (siis myös tupakka, alkoholi). Sitä en hyväksy, että hankitaan riippuvuus ja sen varjolla sitten pilataan muidenkin elämä ryöstämällä kauppoja ja ties mitä. Vaikka en pilvenpolttelua pahalla katsokaan, niin silti aina kun luen jollain palstalla, kun joku olevinaan hyvässä työssä oleva ihminen polttaa säännöllisesti pilveä, niin mieleeni tulee, että ei hän ainakaan mikään tasokas ihminen ole. Koska ei kukaan järkevä ihminen hengaile missään huumepiireissä, joista noita aineita voi hankkia.

[/quote]

Kukaan järkevä ei myöskään juo alkoholia, vai mitä? :)

[/quote]

No alkoholia voi saada ihan Alkosta eikä sen saamiseksi vaadita heilumista missään varaspiireissä. Mutta siis muuten toki, ei se alkoholikaan mitään viisauden juomaa sinänsä ole. Aivothan se vaan tuhoaa, että siinä olet ihan oikeassa.

Vierailija
47/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 04:22"]

Mielestäni ei olisi kovinkaan surullista jos ihmislaji ei tulevaisuudessa jatkaisi olemassaoloaan ja katoaisi niinkuin dinosaurukset ajan saatossa. Ihmiset vain tuhoavat planeettaa ja sen varoja ja elävät niinkuin olisivat planeetan (korjaan universumin) tärkein laji. Mitenhän se tärkeys universaalisti ilmenee? Ja kyllä lasken myös itseni mukaan tähän katoavaan lajii, koska tiedostan etten ole yhtään parempi kuin kukaan muukaan ihminen tai eläin:)

Palaute: Olisi mielenkiintoista kuulla. Ei varmaankaan keltään mitään positiivista feed-backia asiasta:D

[/quote]Olen tästä ihan samaa mieltä, pois lukien se että tahdon kuitenkin uskoa naiivisti että me ihmiset vielä joskus tulevaisuudessa ymmärrämme, miten ainutlaatuisen kaunista asiaa heitämme hukkaan ja tuhoamme ja jolle niin vähän arvoa osaamme antaa, eli elämälle.

Mutta minä uskon vahvasti siihen että kaikella on jokin tarkoituksensa, eikä minun sen suurempia syvämietintöjä asiasta kannata tehdä. Eli jos ihminen onnistuu hävittämään jopa itsensä kokonaan maan päältä, niin sitten sen on ollut vain tarkoitus näin mennä. Luonto ja jotkut minun käsityskykyni yläpuolella olevat voimat kuitenkin aina tästä pitävät huolen. Kuitenkin ennemmin tai myöhemminhän se tulee tapahtumaan että ihmistä ei enää ole.

Se on aika kaunista ajatella näin, kuolemanpelko väistyy ja joskus täältä kumminkin lähdetään, niin sen oivallettuaan tätä elämää ei tarvitse ottaa niin pirun vakavasti. :) It's just a ride...

Vierailija
48/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia

Vierailija
49/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 04:18"]

Vegaanit ovat vegaaneja vain hyvän elintasonsa takia eivätkä tositilanteessa suostuisi kuolemaan nirsoutensa vuoksi.

[/quote]

Oot varmaan tehny ihmiskokeita, kun tiedät ja voit tän asian todistaa? Muilla eläimillä tehdyt testit ei käy nyt sovellettaviksi.

Mikä sun tutkimusasetelmas oli? Virhemarginaali? Otanta? Menetelmät? Analyysi? Tulokset esititkin jo, kiitos.

Vierailija
50/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:39"]

En hyväksy sitä että päihde- ja mielenterveyspotilaat hankkivat lapsia, toisin kuin koko muu Suomi ilmeisesti.

[/quote]

Okei, eli mulla on pakko-oireinen häiriö ja se on koko eliniän sairaus. Eli susta en saisi koskaan hankkia lapsia, vaikka sairaus on ns kurissa ja hoidossa?

Vierailija
51/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:24"]En harrasta yhden illan juttuja tai irtoseksiä. Olen masokisti. "Vastustan" hormonaalista ehkäisyä.  [/quote] Minäkin vastusta hormonaalista ehkäisyä. En uskonnollisista syistä, vaan siksi että monesti hormoniehkäisy tekee naisista ahdistuneita vittumaisia ämmiä. Myös minusta tulee sellainen, jis käytän hormonaalista ehkäisyä. Niitä tuputetaan liikaa ja naiset kuuliaisesti syö niitä, vaikka ne voivat vaikuttaa jopa naisen persoonallisuuteen ja käytöksedn todella graavisti. Hrr.

[/quote]

Mun taas on pakko käyttää. Kuukautiskivut ovat niin kovat, että ei panaCOD ja burana 800 yhdistelmälläkään pysy kurissa.

Vierailija
52/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 04:18"]

Vegaanit ovat vegaaneja vain hyvän elintasonsa takia eivätkä tositilanteessa suostuisi kuolemaan nirsoutensa vuoksi.

[/quote]

Olen itse vegaani, joten haluan kommentoida tätä. Oma veganismini juontaa juurensa nimenomaan siihen, että (länsimaissa) ihmiset elävät liiallisessa yltäkylläisyydessä, ja kasvattavat eläimiä tehotuotantolaitoksissa tavoitteena ainoastaan tappaa eläimiä mahdollisimman paljon mahdollisimman ripeällä tahdilla. Oletetaan, että viittaamasi "todellinen tilanne" olisi vaikkapa nälänhätä, jolloin toki minäkin söisin sitä, mitä olisi tarjolla (vaikka vatsani tulisikin esim. lihan syömisestä kovin kipeäksi). 

Itselleni veganismi tarkoittaa sitä, että koska on mahdollisuus valita, mitä syö, teen valintoja. Ei sitä, että pitäisi poikkeustilanteessa kuolla nälkään, jos minulle soveltuvaa ruokaa ei olisi tarjolla enää ollenkaan. Siinä vaiheessa tehotuotantolaitoksia kuitenkaan tuskin olisi olemassa, vaan eläinten arvo kohoaisi paljon korkeammaksi, kuin mitä se nyt on. Eläin nähtäisiin suoraan elämän jatkumisen mahdollistajana, ei tunteettoman tuotannon välikappaleena. Kyse ei ole "nirsoudesta", vaan eettisestä valinnasta.

Vierailija
53/152 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että suomalainen koululaitos ei ole hyvä. Ja olen myös sitä mieltä, että suomalainen kouluruoka ei ole terveellistä. 

Voisin keskustella tästä aiheesta koko päivän, mutta jätän nyt ärsyttävästi mielipiteeni perustelematta.

Vierailija
54/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia. En kuulu kirkkoon. En syö punaista lihaa. En halua naimisiin tai edes muuttaa yhteen kumppanini kanssa.

Vierailija
55/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:51"]En halua lapsia. En kuulu kirkkoon. En syö punaista lihaa. En halua naimisiin tai edes muuttaa yhteen kumppanini kanssa.
[/quote]

Monista asioista negattivista palautetta satelee. Mm. valitsemastani vapaaehtoisesta lapsettomuudesta olen jatkuvasti kuullut kommenttia, että mieleni vielä muuttuu ja kadun valintaani, koska _jokainenhan_ nyt lapsia haluaa. En vihaa lapsia, mutta usein velaus tulkitaan synonyymiksi sille.

Vierailija
56/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkimaku kenties.

Vierailija
57/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:51"]

En halua lapsia. En kuulu kirkkoon. En syö punaista lihaa. En halua naimisiin tai edes muuttaa yhteen kumppanini kanssa.

[/quote]

Samat miinus tuo punainen liha. Mutta minulle liha tai ruoka ylipäätään ei ole niin merkittävää kuin monelle muulle.

Vierailija
58/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta äänekäs, ulospäinsuuntautunut ja rohkea lapsi ei ole erityisen sympaattinen, vaan syrjäänvetäytyvä, ujo ja vakava.

Palaute: ensimmäiset ovat tulevia menestyjiä, toiseksi mainitut luusereita, joiden pitäisi nyt heti ehdottomasti reipastua.

Vierailija
59/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tällä palstalla pyöriessä tunnen oloni poikkeavaksi sillä että olen kouluttautunut, työelämässä, ja tavoitteena olla taloudellisesti vakaa ennen lastenhankintaa. Kuume olisi mutta järki sanoo että ensin raha-asiat kuntoon ja kunnolla säästöön ennen perhettä. Onneksi ikää vielä alle 30.

Vierailija
60/152 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua keskiluokkaista elämää. En halua autoa, lapsia, omistusasuntoa, avioliittoa, enkä yhteisasumista. Käyn töissä kutsumuksesta, en rahan takia. Kuluttaminen ja materialismi eivät merkitse minulle mitään. Olen testamentannut ruumiini tieteelle. Harkitsen eutanasiaa Sveitsissä, kun alan tuntea itseni liian vanhaksi.