Lapsen hammasharja mummolassa, anoppi ei ymmärrä
Anoppi osti lapselle mummolaan hammasharjan kun oli n. 1,5 v. Ehkä kaksi kertaa vuodessa käy siellä yksin. Nyt lapsi jo 5 v ja anoppi olettaa että lapsen pitäisi harjata sillä ikivanhalla harjalla hampaitaan, eikä vaivaudu ostamaan uutta, saati huoli minun tuomia harjoja, koska siellä on se hänen ostamansa.
Aina kun menemme porukalla kaikki sinne, niin otan lapselle oman harjan mukaan ja pesen hänen hampaansa sillä ja anoppi tulee arvostelemaan miksi emme käytä sitä hänen ostamaansa.
Huoh
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:13"]Eihän se harja siitä miksikään mene jos pari kertaa vuodessa käyttää.
[/quote]
Niin vuodesta toiseen mätänee kaapissa/mukissa, täynnä bakteereja. Taatusti menee.
Jos harjan päällä on suoja, niin mitä sille harjaosalle tapahtuisi vaikka olisikin useamman vuoden vanha?
Voi kai sen harjan pestä ennen käyttöä? Eihän se mihinkään kulu tuollaisella käytöllä.
Mutta niin, taas se anoppi...
Peset hänen hampaansa? Eikö 5 v osaa itse pestä hampaitaan?
Laitat lapselle oman harjan mukaan ja sanot että käyttää sitä, hittoako sitä anopilta kyselemään.
Mä olisin nakannut roskiin jo aikapäiviä sitten. Kasvata selkäranka, nainen!
Miten muovi mätänee :D Voi vittu mikä toope olet, ap...
Epärationaalista käytöstä toki on vaikea ymmärtää.
Peukuttakaa ylös te jotka ihan oikeasti pesisitte hampaanne neljä vuotta vanhalla harjalla? Vaikkakin muutaman kerran vuodessa?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:18"]
Mä olisin nakannut roskiin jo aikapäiviä sitten. Kasvata selkäranka, nainen!
[/quote]
Pari kertaa käytetty hammasarja roskiin. Miksi?
Kyllä 5-vuotias varmaan osaa itse pestä hampaansa mutta minä ainakin autan poikaani, joka kohta täyttää viisi. Saan paremmin putsattua. Ja se mielestäni tärkeämpää kuin että kaikki pitää tehdä itse.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:17"]Peset hänen hampaansa? Eikö 5 v osaa itse pestä hampaitaan?
[/quote]
Ööh osaa kyllä jynssätä ja pestä, mutta minä pesen hänen hampaansa siitäkin huolimatta. Sehän on ihan yleinen suosituskin, kun ei kuitenkaan tajua joka paikasta pestä
Kiva sitten ku allergiat alkaa jyllään liiallisen hygienia hysterian takia.
Eikö hammasharjatkin ole vähän erilaisia taaperoille ja isommille lapsille? Ja kyllä muakin vähän ällöttäisi tuollasen käyttö, kummaksuttaa anopin ihme käyttäytyminen. Ehkä se vanha harja tippuu vahingossa ensi kerralla vessanpönttöön...:D
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:19"]
Peukuttakaa ylös te jotka ihan oikeasti pesisitte hampaanne neljä vuotta vanhalla harjalla? Vaikkakin muutaman kerran vuodessa?
[/quote]
No kerropa mihin se harja kuluu jos ei sitä käytetä? Harjan voi vaikka kiehauttaa jos pelkää että se siellä säilössä on jotenkin likaantunut...
ja sit ihmetellään miks maailma hukkuu jätteisiin, huoh.
Harjahan suositellaan vaihdettavaksi suurinpiirtein joka vuodenajan vaihtuessa. Pitkään samaa harjaa käyttäneillä on kädessään tiskirätin veroinen bakteeripesäke. Ei se ole mikään hiusharja jolla voi huoletta sutia vaihtamatta pitkiin aikoihin. http://www.tohtori.fi/?page=3177789&id=3700370
Kai nyt normaali 5v pesee hampaansa pääosin itse. Vanhemmat sitten tarkistaa ja viimeistelee. En nyt tiedä ketään niin avutonta viisvuotiasta joka ei itse ollenkaan pesisi...
Olen jostain joskus aikoja sitten lukenut, että kahdessa viikossa käyttämätön harja on kasvattanut sellaisen bakteerikannan itseensä, että on parempi olla pesemättä lainkaan. Joten en käyttäisi.
Eihän se harja siitä miksikään mene jos pari kertaa vuodessa käyttää.