Töissä annetaan joulupussi työntekijöiden lapsille. Lapsettomat eivät saa mitään!!
Olisi reilua, että meille annettaisiin saman verran sitten rahana.
Kommentit (192)
Oiskin kiva saada joululahjaksi pomolta joku 2 euron kolikko kouraan :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnantaja antaa jokaiselle työntekijälle suklaarasiat. Lisäksi jos on lapsia, myös lapset saavat suklaarasiat. Olen lapseton, mutta se ei ole minulta pois, että myös lapsille annetaan suklaata.
Saako myös aikuiset lapset rasiat , lapsiahan ovat ikuisesti vanhemmilleen ? Aika erikoinen systeemi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnantaja antaa jokaiselle työntekijälle suklaarasiat. Lisäksi jos on lapsia, myös lapset saavat suklaarasiat. Olen lapseton, mutta se ei ole minulta pois, että myös lapsille annetaan suklaata.
Ovatko ne lapsetkin siellä töissä?
Ei ole töissä, mutta kerropa nyt, että mitä haittaa siitä on, jos lapset saavat suklaata?
No luuletko, että ne suklaat ovat ilmaisia? Kaikkihan niiden kustannuksiin osallistuvat. Lahjat tasapuolisesti kaikille työntekijöille tai sitten ei kenellekään. Ei se, että sinulla on lapsia, tarkoita, että sinun talouteesi kuuluisi antaa enemmän lahjoja kuin jollekin toiselle. Mitä ihmettä kenenkään perhekoko tai koostumus työnantajalle edes kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kummalliselta käytännöltä. Mitä siellä pussissa on? Omena ja piparkakku?
Jos jollakin on neljä lasta, ja toisella yksi, pitäisikö yksilapsisen saada sitten kolme pussia rahana vai miten?
En tiedä missä aloittaja on töissä, mutta meillä on samantyylinen perinne että lapsiperheet saavat joulukorin ja lapsettomat pelkän joulukortin. Yleensä tässä firman joulukorissa on on pipareita, kanelia, vaniljatankoja, neilikkaa, manteleita, rusinoita, viikunahillo, glögipullo ja elokuvaliput neljälle.
Ele osoittaa, että työnantaja haluaa palvelukseensa myös lapsiperheitä (suurin osa ihmisistä) ja arvostaa myös lapsia. Suurimmalla osalla ihmisistä on kuitenkin lapsia jossain elämänsä vaiheessa.
Ap on puhtaasti kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin itkisi sen epäreiluutta, että eläkkeelle jäävälle maksetaan firman puolesta lahja tai kakkukahvit. Jotkut asiat vaan kuuluvat tapoihin.
Tämä ei ole sellainen asia, vaikka ahne av-mamma silmät kiiluen niitä ilmaisia lahjoja lapsilleen odottaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Älyvapaa käytäntö . Kas kun ei anneta rajojen ulkopuolelle työntekijän joulumuistaminen . Harmittaa ns. lahjat että lahjan antaja lahjoittaa puolestani jollekin , mikä se lahja on olevinaan , tekopyhyyttä .
Älä muuta sano. Eihän työntekijä tuossa saa mitään, ja onpa jo saattanut ihan itse lahjoittaa johonkin itse valitsemaansa hyväntekeväisyyteen. Sellaisen lahjoittamisen pitäisi olla oma valinta eikä kysymättä jonkun "puolesta" tehty lahjoitus jollekin muulle.
Helppo kai se on firman antaa tuollainen "lahja", ei tarvitse ensin hankkia ja sitten kelleen jaella mitään fyysisiä paketteja. Firma voi joka tapauksessa vähentää menonsa veroissa, ellei kiinnosta omien työntekijöiden mielihyvä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin viime vuonna jonkun lihavalmistajan tuotepaketti, makkaraa, leikkeleitä yms. Kiva kaikille kasvissyöjille.
Ei saada mitään työnantajalta joten ei ole näitä ongelmia .
Vierailija kirjoitti:
Ele osoittaa, että työnantaja haluaa palvelukseensa myös lapsiperheitä (suurin osa ihmisistä) ja arvostaa myös lapsia. Suurimmalla osalla ihmisistä on kuitenkin lapsia jossain elämänsä vaiheessa.
Ei todellakaan ole. Ja mistä ap on sinun mukaasi kateellinen?
No eihän ne lapsellisetkaan saa niitä itse. Vaan niiden lapset. Jos lapsettomille annettaisi, nehän söisi ne itse. Silloin lapsellisille pitäisi antaa useampi pussi, että myös aikuiset saa.
Jos on lapsia niin meillä saa töistä kirjekuoren jossa on Lotto-kuponki sekä neljä elokuvalippua.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin että työntekijän lahjan lisäksi voisi antaa lapsille jos kerran haluaa lapsista palkita mutta että työntekijä ei saa mitään , nolous huipussaan .
Lasten joulupussi eli pipari ja pari namia on kyllä onneton aihe kateilla. Eiköhän siellä kahvihuoneessa ole lapsettomillekin pipareita ja nameja tarjolla.
Kyllä, suomalainen suklaan ja leivän valmistajakin antoi taannoin työntekijöiden lapsille itse valmistamansa suklaarasiat. Eräs uusi työntekijä sai jopa 11 rasiaa ja vuosia yritykselle työskennellyt lapseton jäi nuolemaan näppejään.
Me saatiin viime vuonna kaikki omenat ja se piti södä. Arvatkaa hävettikö kun jouduin kieltäytymään lahjasta? No hävetti ja vvtusti kun en voi allergian takia syödä omenoita. Ole siis onnellinem Ap siitä että kukaan ei pakota sinua vastaanottamaan lahjoja.
Eivät saa nekään joiden lapset ovat jo yli 18vuotiaita. Mutanet kotoa pois. Ottaneet vastuun oma elämä,opiskelevat ja opiskelun lisäksi tekevät töitä.Eivätkä majaile vanhempien nurkissa ,valimista pöytää odottaen !
F kirjoitti:
Kyllä, suomalainen suklaan ja leivän valmistajakin antoi taannoin työntekijöiden lapsille itse valmistamansa suklaarasiat. Eräs uusi työntekijä sai jopa 11 rasiaa ja vuosia yritykselle työskennellyt lapseton jäi nuolemaan näppejään.
Fazer?
F kirjoitti:
Eiköhän karkkitehtaan työntekijä saa maistella suklaita ihan työnsä puolestakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No valehtele, että sulla on lapsi...
Minkälaisessa työpaikassa olet jos siellä voi valehdella tuollaista? Meillä on 150 työntekikää ja tiedän kyllä suunnilleen kaikkien perhesuhteet.
Kertoo enemmän sinusta kuin työpaikasta.
Meillä on noin 30-henkeä eikä mitään tietoa muiden perhekuvioista.
Meilläkin on uutena joku joulutempaus, jossa työntekijät voi sanoa minkäikäiset lapset heillä on, ja niille ostetaan jotkut n. 20 euron lahjat. Ei sillä että olisin kateellinen noille lapsille, mutta erikoinen käytäntö kun ei tuo jälkikasvu ole täällä töissä. Lapsettomat työntekijät ei saa mitään.
Tuli mieleen täyttää tuo lahjalomake tyyliin "3v maatiaskissa Mirri toivoo uutta raapimapuuta". Tai "27v Pinja haluaisi punkkupullon ja pörrösukat".