Mummomafia 5.2.2015
Olen sanaton.
Ainokaiseni tuntuu tällä hetkellä enkeliltä.
Toivottavasti mummut pystyvät auttamaan tätä äitiä!
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:03"]
Äiti oli ilmeisesti äidinkieleltään englanninkielinen.
[/quote]
Ok. Puhuiko hän lastensa kanssa englantia? t. tuo aiempi utelias
Hieno äiti! Tiesi, miten tulee tehdä ja valehteli silmät kirkkaina, että näin tehdään ja todellisuudessa oli kokonaan hylännyt lapset. Ne oli vain syy saada olla kotona tekemättä mitään (ja hän todella oli tekemättä mitään, iso osa kotiäitejä leikkii lastensa kanssa tms., tämä ei)
Ihania poikia. Harmi, ettei äiti tajunnut leikkiä heidän kanssaan! Tuollainen negatiivinen nyhjöttäminen tarttuu lapsiinkin. :(
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:04"]
[/quote]
Ok. Puhuiko hän lastensa kanssa englantia? t. tuo aiempi utelias[/quote]
Ei ainakaan ohjelmassa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:04"]
[/quote]
Ok. Puhuiko hän lastensa kanssa englantia? t. tuo aiempi utelias[/quote]
Ei ainakaan ohjelmassa.
[/quote]Kiitti! Toivottavasti oppii leikkimään ihanien lastensa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:47"]
Minusta mummot olivat väärässä. Heidän mukaansa kasvatus ja kuri pitää aloittaa jo pienenä, murrosikäisten kanssa ei voi keskustella.
Ikävää, jos mummoilla on ollut kamalat teinit. Minulla on kolme lasta ja olin samanlainen kasvattaja kuin tuo äiti. No muskarissa kyllä leikin mukana. Sitten kyllästyin ja vein lapset päiväkotiin. Nyt minulla on kolme käsittämättömän kuuliaista teinityttöä. Kyllä se on kiinni enemmän lapsen luonteesta kuin kasvatuksesta.
[/quote]
Missä ihmeen kohdassa he olivat tuota mieltä? Hehän sanoivat, että murrosikäisen kanssa on ihan eri keskustelunaiheet.
Tein kerran kinuskikissan ohjeilla mustikka-juustokakun ja siihen piti laitta mascarponea tuorjeuuston sijaan ja kakku ei sit jahmettynyt millaan, vaikka tein juurikin ohjeiden mukaan ja yleensa on mun juustokakut muilla ohjeilla onnistuneet hyvin. Sen jalkeen en olekaan mitaan resepteja sielta poiminut.
Asiat selviää kun guuggeloi, kaikkea ei voi eikä kannata kirjoittaa täällä.
Noh, henkilö ja hänen taustansa löytyvät kyllä netistä. Se että on asunut osan elämästään jenkeissä haluttiin vaan tuolla lukkarin tekstillä korostaa, ei ole englanninkielinen syntyjään ihan supisuomalaiset juuret.
Se jos vanhempi ei halua leikkiä lasten kanssa ja pitää esim. typeränä "alentumista" leikkimään nalleilla puhuen tällaisena hahmona on lapselta pois. Kaikkia ei ole luotu luontaisesti leikkimään, ei ts. osata heittäytyä tai pidetään niitä lastenleikkejä tylsinä, silti on aina jotain mitä voi keksiä tekemistä lasten kanssa. Tämä lasten äiti luultavasti kaipaisi järkeviä tuttuja, jotka tukisivat vanhemmuutta arjessa ja auttaisivat välillä siirtymään pois sieltä äidin omalta mukavuusalueelta. Suloisia olivat nämä pienet pojat, ehkä tukiperhe voisi auttaa tai muiden tuki-ihmisten löytäminen, jotta saisivat kaipaamiaan virikkeitä arkeen. iPadin voi korvata perinteisillä lautapeleillä, lapsille voi hakea kirjastosta musiikkia, joita sitten äiti voi opetella laulamaan lasten kanssa ja osassa niistä on leikkejäkin mitä harjoitella, teeveeseen ja iPadiin voi sopia katseluajat, iPadiin saa myös kehittäviä pelejä ja sillä voi katsoa lastenohjelmia kun lataa joitain ilmaissovelluksia. Omasta mielestäni Salkkarit eivät ole lapsille sopivia ohjelmia.