Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun on todella vaikea säännöstellä rahan käyttöä, vinkkejä?

Vierailija
05.01.2015 |

Etenkin nyt vauvan kanssa kotona ollessa tulee oikeastaan joka päivä käytyä kaupassa kävelyn yhteydessä ja rahaa palaa tuhottomasti. Budjetteja olen laskenut, mutta luistan niistä aina ajatuksella "käytän sitten toisena päivänä vähemmän". Nyt on ollut suhteellisen helppoa, kun pikkusummia on ripotellut neljä kertaa kuussa eli raha on tavallaan aina tullut "budjetoidusti".
Nyt kotihoidontuelle siirtyessäni kaikki rahat tulevatkin loppukuusta eli täytyisi ihan oikeasti osata käyttää sitä rahaa. Ikinä ei tili ole tyhjänä, aina on jotain ja hätävararahaa löytyy aina kotoa. Mutta olen ihan holtiton tilillä makaavien rahojen kanssa. En shoppaile juuri koskaan, tupakoi tai juopottele, en tilaile netistä turhuuksia. Muuten vaan tuhlaan esimerkiksi juuri ruokakaupoissa (saan helposti menemään melkein viisisataa ruokakauppaan per kk, siis minulle ja vauvalle...).
Konkreettisia vinkkejä, auttaako toinen tili? Tiedän, että se auttaa ettei kaupassa käy, mutta tulen ihan sokeaksi kun tilillä on rahaa enemmän ja ajattelen, että jos nyt kuitenkin kun mieli tekee asiaa X.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla