Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen nainen haluaa lapsen alle 25-vuotiaana?

Vierailija
05.02.2015 |

Vaikkapa 20-vuotiaana?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:07"]epänormaali, epäkypsä, tyypi joka ei arvosta akateemista koulutusta
[/quote]

Tai normaali lapsirakas yliopisto-opiskelija joka ei yksinkertaisesti vain nauti yökerhoissa pyörimisesta ja omistaa kivan parisuhteen ja ihanan miehen?

Oikesti kun miettii niin opiskeluaikahan on paras aika perustaa perhe. Opiskeltun saa itse rytmitettyä, paljon voi tehdä etänä ja olla vauvan kanssa kotona enemmän kuin jos kävisi töissä (edes osa-aikaisena). Kun on vielä nuori jaksaa öitäkin valvoa paremmin.

Myönnettäköön, raha on pienoinen ongelma (kenelle opiskelijalle ei olisi?), mutta eihän pieni lapsi perheen köyhyyttä tajua, ja pääasia on että ruokaa riittää (ei se lapsi superkalliista rattaista/hienoista vaatteista osaa välittää). Muutaman vuoden kuluttua kuitenkin edessä valmistuminen alalla jonka keskipalkka lienee 2 700€ tienoilla ja työllisyys yli 99%, niin äkkiäkös siinä opintolainan maksaa pois..

Tietysti päälle tulee myös miehen tulot kun tuossa hieman ennen minua valmistuu.

Vierailija
22/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kommenteista saa aika ruusuisen kuvan, miksi sitten yh äiskiä on niin paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:46"]

Valitettavan usein alle 25-vuotiaat äidit ovat näitä elämän kovan koulun käyneitä wt-horoja, jotka sitten eivät viitsi tai kykene lapselleen vanhemmaksi :(.

[/quote]

mielummin nuori äiti kuten tämä ja monet muut akateemiset vastaajat. Ei se lukio ainakaan sivistystä ole näiden mammojen päähän tuonut.

Vierailija
25/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen oletus on että nuoret äidit on wt-horoja? Omassa amk:ssani näkyy todella paljon raskaana olevia nuoria naisia jotka tuskin täyttävät noita tunnusmerkkejä, niinkuin en itsekään täytä. Onko niin vaikeaa sisäistää että nuorella naisella on jo vuosien ajan voinut olla vakaa parisuhde ja työssäkäyvä mies, jolloin vauva voidaan ihan hyvin tehdä jo nuorena kesken opiskelujenkin? Useimmin nämä bilettävät yh-äidit ovat tulleet raskaaksi yhden illan suhteesta tai jonkun satunnaisen on-off panokaverin kanssa vahingossa.

En ymmärrä miksi niin moni ajattelee että 25+ -vuotiaana perustettu perhe on se idylli, joka kestää ikuisesti kun taas jos perheen perustaminen tapahtuu pari-kolme vuotta aiemmin, on se aivan liian aikaisin ja kaikki on tuhoon tuomittua kun mamma kuitenkin tahtoo vaan bilettää. Suomalaisten nuorten aikuisten teini-ikä tuntuu nykyään (ainakin monen vanhemman ihmisen mielestä) ulottuvan sinne 30-vuotiaaksi asti. Onko ihmekään jos moni kokee olevansa valmis vanhemmuuteen vasta yli 40-vuotiaana kun tätä asennetta syötetään nuorille itselleenkin tolkuttamalla kaiken maailman matkailuista ja seikkailuista.

Kuinka moni oikeasti loppujen lopuksi reppureissaa maailman ympäri ja kokee ne kaikki seitsemän meren ihmeet vaikka tulisi vanhemmaksi vasta kypsemmällä iällä? Vai tarkoitetaanko niillä hienoilla kokemuksilla loppujen lopuksi irtosuhteita, jotka ei johda mihinkään ja yökerhoissa juoksemista? Jokainen tietysti hankkii lapset silloin kun itsestä hyvältä tuntuu, mutta mielestäni on vähän kummallista, jos 25-vuotiasta perheenäitiä pidetään varhaiskypsänä ja nuoret äidit joutuvat perustelemaan valintojaan.

Vierailija
26/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 00:37"]

Mikä ihmeen oletus on että nuoret äidit on wt-horoja? Omassa amk:ssani näkyy todella paljon raskaana olevia nuoria naisia jotka tuskin täyttävät noita tunnusmerkkejä, niinkuin en itsekään täytä. Onko niin vaikeaa sisäistää että nuorella naisella on jo vuosien ajan voinut olla vakaa parisuhde ja työssäkäyvä mies, jolloin vauva voidaan ihan hyvin tehdä jo nuorena kesken opiskelujenkin? Useimmin nämä bilettävät yh-äidit ovat tulleet raskaaksi yhden illan suhteesta tai jonkun satunnaisen on-off panokaverin kanssa vahingossa.

En ymmärrä miksi niin moni ajattelee että 25+ -vuotiaana perustettu perhe on se idylli, joka kestää ikuisesti kun taas jos perheen perustaminen tapahtuu pari-kolme vuotta aiemmin, on se aivan liian aikaisin ja kaikki on tuhoon tuomittua kun mamma kuitenkin tahtoo vaan bilettää. Suomalaisten nuorten aikuisten teini-ikä tuntuu nykyään (ainakin monen vanhemman ihmisen mielestä) ulottuvan sinne 30-vuotiaaksi asti. Onko ihmekään jos moni kokee olevansa valmis vanhemmuuteen vasta yli 40-vuotiaana kun tätä asennetta syötetään nuorille itselleenkin tolkuttamalla kaiken maailman matkailuista ja seikkailuista.

Kuinka moni oikeasti loppujen lopuksi reppureissaa maailman ympäri ja kokee ne kaikki seitsemän meren ihmeet vaikka tulisi vanhemmaksi vasta kypsemmällä iällä? Vai tarkoitetaanko niillä hienoilla kokemuksilla loppujen lopuksi irtosuhteita, jotka ei johda mihinkään ja yökerhoissa juoksemista? Jokainen tietysti hankkii lapset silloin kun itsestä hyvältä tuntuu, mutta mielestäni on vähän kummallista, jos 25-vuotiasta perheenäitiä pidetään varhaiskypsänä ja nuoret äidit joutuvat perustelemaan valintojaan.

[/quote]

Jaha ja kappalejako ei jostain syystä toimi, pahoittelen!

Vierailija
27/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:12"]Nainen, joka ei tiedä mitä elämässä tavoittelisi. Tai joka on niin rakastunut, että haluaa sitoutua (sitoa itsensä) täydellisesti mieheensä - vaikkei se usein olisi kovin järkevää.

Jos minulla olisi tytär, joka tulisi raskaaksi nuorena, olisin varmasti ainakin aluksi surullinen. Nuorena pitää olla vapaa kokemaan ja tekemään asioita, joihin ei myöhemmin enää ole mahdollisuutta, kun on vakityö ja perhe.
[/quote]

Entä jos on jo nuorena kokenut paljon, matkustellut ja ollut vapaa? Mä lähdin maailmalle 16 vuotiaana, olen asunut saksassa, ranskassa, espanjassa, kulkenut rinkka selässä läpi euroopan. Nyt 25 vuotiaana mulla on mies ja lapsi, ja teen gradua.
[/quote]
Missä välissä sä ehdin ton kaiken? Montako vuotta opiskelit? Missä kävit lukion (oletuksena että menit yliopistoon)?
No ihan jees jos jaksaa.
Monesta ei oo 16 veenä lähtemään maailmalle. Itse olin 22veenä sopivassa iässä.

Vierailija
28/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 21-vuotias ja syksyllä on tarkoitus aloittaa opiskelut. Jos kaikki menee hyvin niin olisin opiskelujen päättyessä 26-vuotias.

Mielellään siis opiskelen ennen lastentekoa, mutta ei minulle mikään maailmanloppu olisi, mikäli se lapsi aiemmin tulisi. Hankalampaa vain, mutta ei maailmanloppu.

Vierailija
29/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:03"]Vaikkapa 20-vuotiaana?
[/quote]

Etenkin 20-vuotiaasta mieleen tulee, että nainen on todennäköisesti amis, mutta on myös mahdollista, että on joko lukion käynyt, joka päättää olla jatkamatta opintojaan tai jatkaa niitä myöhemmin (mikä harvalla onnistuu lapsen kanssa), tai sitten vain ihan puhtaasti elämänkoululainen. Kun ottaa huomioon, että kaikista viisaimmat menevät lukioon ja sieltä suoraan jatko-opintoihin hankkimatta lapsia ja siten pilaamatta tulevaisuuttaan, voidaan sulkea viisain kolmannes väestöstä pois laskuista. On siis enää 33% mahdollisuus, että lapsen hankkinut on keskimääräistä viisaampi ja 66% mahdollisuus, että on keskimääräistä tyhmempi. Ero todellisten prosenttien välillä on vielä suurempi, sillä lukiolainen voi pitää järkevämmästäkin syystä välivuosia, jolloin niin tekevät menevät viisaudessaan lapsia hankkivien ohi, sekä myös amis voi jatkokouluttautua. Vain elämänkoululaiset ovat lapsia hankkivia tyhmempiä, tosin lapsia hankkivat elämänkoululaiset ovat kaikista tyhmimpiä. On siis turvallista sanoa, että ainakin 90% ilmaisemastasi ihmisryhmästä kuuluu tyhmempään puoliskoon.
[/quote]
Ehkä minä olin sitten se poikkeus? Kävin lukion, valmistuin hyvillä papereilla (koulun parhaimmistoa), aloitin saman vuoden syksynä opinnot AMKssa hoitoalalla, opiskelin vuoden ja tulin raskaaksi yhteisestä toiveesta. Olin monta vuotta kotona ja opiskelin kokoajan, aloitin myös samassa toisen hoitoalan tutkinnon. Lapsi meni päiväkotiin yli 3-vuotiaana ja minä suoritin äkkiä loput opinnot (kaksi tutkintoa) loppuun vuodessa. Töitä sain heti, niitä tarjottiin useammastakin paikasta jossa olin ollut harjoittelussa. Lapsen sain kun olin 21 ja valmistuin kun olin 25.

Vierailija
30/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 06:17"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:03"]Vaikkapa 20-vuotiaana?
[/quote]

Etenkin 20-vuotiaasta mieleen tulee, että nainen on todennäköisesti amis, mutta on myös mahdollista, että on joko lukion käynyt, joka päättää olla jatkamatta opintojaan tai jatkaa niitä myöhemmin (mikä harvalla onnistuu lapsen kanssa), tai sitten vain ihan puhtaasti elämänkoululainen. Kun ottaa huomioon, että kaikista viisaimmat menevät lukioon ja sieltä suoraan jatko-opintoihin hankkimatta lapsia ja siten pilaamatta tulevaisuuttaan, voidaan sulkea viisain kolmannes väestöstä pois laskuista. On siis enää 33% mahdollisuus, että lapsen hankkinut on keskimääräistä viisaampi ja 66% mahdollisuus, että on keskimääräistä tyhmempi. Ero todellisten prosenttien välillä on vielä suurempi, sillä lukiolainen voi pitää järkevämmästäkin syystä välivuosia, jolloin niin tekevät menevät viisaudessaan lapsia hankkivien ohi, sekä myös amis voi jatkokouluttautua. Vain elämänkoululaiset ovat lapsia hankkivia tyhmempiä, tosin lapsia hankkivat elämänkoululaiset ovat kaikista tyhmimpiä. On siis turvallista sanoa, että ainakin 90% ilmaisemastasi ihmisryhmästä kuuluu tyhmempään puoliskoon.
[/quote]
Ehkä minä olin sitten se poikkeus? Kävin lukion, valmistuin hyvillä papereilla (koulun parhaimmistoa), aloitin saman vuoden syksynä opinnot AMKssa hoitoalalla, opiskelin vuoden ja tulin raskaaksi yhteisestä toiveesta. Olin monta vuotta kotona ja opiskelin kokoajan, aloitin myös samassa toisen hoitoalan tutkinnon. Lapsi meni päiväkotiin yli 3-vuotiaana ja minä suoritin äkkiä loput opinnot (kaksi tutkintoa) loppuun vuodessa. Töitä sain heti, niitä tarjottiin useammastakin paikasta jossa olin ollut harjoittelussa. Lapsen sain kun olin 21 ja valmistuin kun olin 25.
[/quote]
Miksiköhän tähänkin alapeukku? Lapseni olen hoitanut, ja kouluni. Ja yhdessäkin puolison kanssa ollaan kymmenettä vuotta.

Vierailija
31/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu nainen. Ihmisen fysiikka kestää valvomiset ja synnytyksen rasitukset paremmin nuorena kuin vanhana.

Vierailija
32/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisuudesta vielä, mielestäni se on polku medium menestykseen. Todellista isoa menestystä ja innovaatioita ei löydy kouluista vaan ne löytyvät itse tekemällä. Kouluissa opetetaan vanhaa tietoa.

Vierailija
33/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:07"]epänormaali, epäkypsä, tyypi joka ei arvosta akateemista koulutusta
[/quote]

Jaahas. Minä kyllä sain lapsen 18-vuotiaana, aloitin opinnot yliopistossa 19-vuotiaana ja valmistuin maisteriksi 25-vuotiaana. En ymmärrä, miksi pidetään selviönä, että koulu jää kesken, jos tulee nuorena äidiksi. Yleensä pienten lasten äidit käyvät töissä. Ei opiskelu ole työntekoa ihmeellisempää lapsen kanssa, oman kokemukseni mukaan opiskelu oli itse asiassa helpompaa kuin kokopäivätyö. Esimerkiksi lapsen sairastuessa pystyi jäämään kotiin kenellekään ilmoittamatta, ja hoitopäivät olivat vain noin 6-7-tuntisia, koska minun tiedekunnassani luennot järjestettiin tavallisesti klo 10-16.

Vierailija
34/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäänsä kyllästynyt. Vaihtelua kaipaava. "Nuoruus oli tässä". Epähuomiossa pamahti paksuksi. "Joku on toi mieskin". Jotenkin vaan kiltteyttään ajautui suhteeseen ni kaise lapsiin siinä menee.
Ettei mies jättäis.

Koska itse ei tuossa iässä lasten hankinta kiinnostanut, niin voin vain kuvitella syitä.

Vierailija
35/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 07:14"]Elämäänsä kyllästynyt. Vaihtelua kaipaava. "Nuoruus oli tässä". Epähuomiossa pamahti paksuksi. "Joku on toi mieskin". Jotenkin vaan kiltteyttään ajautui suhteeseen ni kaise lapsiin siinä menee.
Ettei mies jättäis.

Koska itse ei tuossa iässä lasten hankinta kiinnostanut, niin voin vain kuvitella syitä.
[/quote]
Lukion filosofian tunnilla kysyttiin omia tärkeimpiä arvoja kun olin 16. Vastasin että terveys ja läheiset, tulevaisuudessa oma perhe. Olin 9.5 oppilas ja kirjotin E:n paperit. Ja sain lapsen kakskymppisenä.

Vierailija
36/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen tuntemani alle 25v lapsen saanut on nyt 30-35 yh..vaikka kuinka te luulette että teidän teinisuhteet kestää ...ehkä 5% ne kestää. ja näitä tapauksia on about 30 tuttavapiirissäni. Ja suuri osa näistä on toisella kierroksella ja edelleen nelikymppisenä vaihtamassa paskavaippoja tai kuuntelemassa uhmaikästen kiukuttelua vaikka kuinka täällä kuvittelette että olette villiä ja vapaita nelikymppisenä ;) näin se vaan menee. On exää ja nyxää ja kakaroita joka suuntaan. Hyi!

Mielestäni alle 23v äidit on pelkästään tyhmiä..oikeasti fiksut ei sen ikäisenä lapsia väännä, paitsi juntit ja amikset joilla ei ole elämässä kiinnostusta kehittää itseään millään tavoin eikä nähdä maailmaa.

T. Vierestä seurannut täti 40v

Vierailija
37/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan pelottelette täällä että hedelmällisyys laskee 25v ikävuoden jälkeen. Oikeasti se laskee vasta 35v ikävuoden jälkeen.

Arvostan sellaisia nuorena lapsensa hankkineita joilla oikeasti vielä perhe kasassa esim. 35vuotiaana. Ihmisen elämässä ja aivotoiminnassa tapahtuu niin paljon 20-30vuotiaana että itse suosittelisin hankkimaan lapset esim. 27v aikaisintaan, lähempänä kolmea kuin kahtakymppiä. Siihen mennessä on ehtinyt saada elämänkokemusta ja oikeasti aikuistua.

Vierailija
38/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 24-vuotiaana jo kaksi lasta. Kun nuorempi oli melkein 3, opiskelin itselleni hyvän ammatin ja nyt kun olen hieman yli 30-vuotias, on lapset jo aika "isoja" ja elämä heidän kanssaan tavallaan helpottuu koko ajan. Olen tyytyväinen siihen, että sain lapset nuorena. Ajattelen niinkin, että kun aikanaan toivottavasti saan lapsenlapsia, olen vielä nuori mummu ja jaksan olla heidänkin kanssaan :). En kadehdi niitä 30-40 vuotiaita äitejä, joilla se vaipparalli on vasta alussa. Meillä aikainen lasten"hankinta" johtui osittain siitäkin, että tiesin, etten ole sitä hedelmällisintä sorttia.

Vierailija
39/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Täytin loppuvuodesta 20 vuotta, miehen kanssa seurusteltu kohta 5 vuotta ja kummatkin ollaan vakiduunissa. Kyllä mä joskus vielä sen korkeakoulututkinnon hankin, mutta tällä hetkellä viihdyn töissä erittäin hyvin, enkä edes tiedä mitä lähtisin seuraavaksi opiskelemaan. Ei olla kummatkaan mitään baari-ihmisiä vaan viihdytään kotona. Itse olen haaveillut lapsista ja perhe-elämästä melkeinpä aina, mutta nyt on sellainen hetki jolloin se on mahdollista (rahaa on, tilava asunto on, mieskin haluaa, mitään ei ole "kesken", tuntuu että ollaan valmiita...) eli miksipä ei.

Vierailija
40/88 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka haluaa heittää nuoruutensa hukkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi