Jäätkö saikulle vaikka et ole sairas?
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 16:10"]
En missään nimessä. Olen opettaja. Kollegat joutuvat valvomaan luokkiani poissaolon ajan, asioissa ei kuitenkaan edetä, tunti- ja jaksosuunnitelma menee saman tien sekaisin, hommat seisovat. Rokulipäivät tietävät töiden moninkertaistumista. Meillä jäädään kotiin vasta, kun on totaalisesti pää kainalossa.
Ehkä tässä onkin eri meidän ja muiden välillä. Muut ottavat rokulia ja omaa lomaa ja pitävät "lakisääteiset sairauslomansa", sillähän sitä vapaata tulee yhtä paljon kuin opettajillekin.
[/quote]
höpöhöpö.
se ei meinaa mitään, jos hommat seisoo. Töihin tullaan 'terveenä'. Se on rehtorin moka, jos ei sijaista saa. En minä suostu 'sairaana' edes vastaamaan puhelimeen.
Sairastamisen vuoksi olen ollut pois 15 kuukautta ja työpaikka suhtautu siihen niin ymmärtäväisesti että en ikinä voisi ottaa sieltä "rokulipäiviä"
Otan saikkua sairaana, en muulloin. Vituttaa tyypit jotka tulevat räkäisinä tai ripulissa töihin tartuttamaan ja sitten naukuvat päiiväkaupalla kunei mene flunssa ohi ja ovat niin tunnollisia olevinaan.
Esimiehen näkökulmaa. Olen pidetty esimies, saan kiitosta alaisiltani ja poikkeuksetta hyvät esimiesarviot. Mielestäni olen reilu ja oikeudenmukainen, jämäkkäkin. Yksi asia raivostuttaa minua yli kaiken, nimityäin ylenpalttiset saikuttajat. Näillä ei ole mitään perussairautta tai muuta pätevää syytä vaan flunssaa, vatsatautia, korvakipua, selkäsärkyä syynä vaihdellen.
Meillä saa normaalisti olla poissa muutaman päivän ilman lääkärintodistusta, mutta näiltä saikuttajilta vaadin todistuksen jokaisesta päivästä. Se yleensä vähentää sairastelua. Nimet ovat visusti mielessä tulevaisuuden vähennystarpeita varten, omaa oksaansa siis sahaavat. Pidän kiinni ahkerista ja luotettavista työntekijöistä mieluummin.
Saikkuhuijaus on ihan sama juttu kuin veisi rahaa työnantajan kassasta. Epärehellisen ihmisen tapa toimia. Varastavatkohan kaupasta tavaraa ja ovatko muutoinkin luonteiltaan huijareita? En arvosta.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:13"]
Esimiehen näkökulmaa. Olen pidetty esimies, saan kiitosta alaisiltani ja poikkeuksetta hyvät esimiesarviot. Mielestäni olen reilu ja oikeudenmukainen, jämäkkäkin. Yksi asia raivostuttaa minua yli kaiken, nimityäin ylenpalttiset saikuttajat. Näillä ei ole mitään perussairautta tai muuta pätevää syytä vaan flunssaa, vatsatautia, korvakipua, selkäsärkyä syynä vaihdellen.
Meillä saa normaalisti olla poissa muutaman päivän ilman lääkärintodistusta, mutta näiltä saikuttajilta vaadin todistuksen jokaisesta päivästä. Se yleensä vähentää sairastelua. Nimet ovat visusti mielessä tulevaisuuden vähennystarpeita varten, omaa oksaansa siis sahaavat. Pidän kiinni ahkerista ja luotettavista työntekijöistä mieluummin.
Saikkuhuijaus on ihan sama juttu kuin veisi rahaa työnantajan kassasta. Epärehellisen ihmisen tapa toimia. Varastavatkohan kaupasta tavaraa ja ovatko muutoinkin luonteiltaan huijareita? En arvosta.
[/quote]
Kyllä sinunlaistesi porvarit tiedetään. Niinkauan kuin työntekijöilläsi on lääkärintodistus poissaolostaan, ei sinulla ole nokankoputtamista! Vielä kun vihjaat ääneen näitä mustia listojasi, olet Rädyn latuja lykkimässä. Ja kyllähän siitä tiedetään, mihin se johtaa, joten case close
Tosi monella ei ole minkäänlaista työmoraalia.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:13"]
[/quote]
Kyllä sinunlaistesi porvarit tiedetään. Niinkauan kuin työntekijöilläsi on lääkärintodistus poissaolostaan, ei sinulla ole nokankoputtamista! Vielä kun vihjaat ääneen näitä mustia listojasi, olet Rädyn latuja lykkimässä. Ja kyllähän siitä tiedetään, mihin se johtaa, joten case close
[/quote]
tuskin olet järin pidetty! Epäluuloiselta kyylältä minusta vaikutat. Toisilta sairaslomatodistusten vaatiminen ja toisilta ei, kuulostaa ensinnäkin laittomalta, toiseksi kusipäiseltä.
Oletteko te työläiset todella noin sinisilmäisiä? Porvari kusettaa aina kun voi! Kyllä minä luulen että työnantajat vetävät välistä yhtälailla ja pahemmin! Riistoa ja sortoa heti kun tilaisuus tulee.
Esimiestutkimusten luvut ovat faktaa, en minä nimettömiä kyselyitä voi vääristellä. Luulenpa, että tunnolliset työntekijät ovat vain tyytyväisiä, että saikuttajat on pantu kuriin. Keskustelut kunkin tylntekijän kanssa ovat kahdenkeskisiä, joten eipä näistä vaatimuksista kukaan muu tiedä elleivät pinnarit itse kerro.
Työnantaja voi antaa oikeuden olla pois muutaman päivän tai vaikka kuukauden ilman lääkärintodistusta. Niinpä työnantaja voi myös rajoittaa oikeutta jonkun kohdalla.
Ja en ole niin tyhmä, että ääneen näitä asioita pohtisin. Jos tulee vähennystilanne yt-neuvottelujen kautta, niin silloin vähennystarve osuu helpommin näihin henkilöihin. Heidän työpanostaan ei valitettavasti enää tarvita.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:36"]Ei siinä ampuisi kuin itseään jalkaan, mun töitä ei kukaan tee sillä aikaa kun oon kipeänä.
[/quote]
Too bad!
Naapurin mies kävi juuri hakemassa kuukauden sairasloman kun hermostui pomolleen. Ylpeänä sitä vielä kehuskeli, kuinka helposti irtosi kuukausi ja aikoo yrittää lisääkin saada. Burn outin valehteli syyksi. Kokee tekevänsä ihan oikein kun kerran pomo on vittumainen ja systeemi tämän mahdollistaa. Aika hiljaiseksi kyllä vetää. Melkein toivoisin että nämä huijarit sairastuisivat oikeasti jos kerran sairaslomalle haluavat.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:39"]Esimiestutkimusten luvut ovat faktaa, en minä nimettömiä kyselyitä voi vääristellä. Luulenpa, että tunnolliset työntekijät ovat vain tyytyväisiä, että saikuttajat on pantu kuriin. Keskustelut kunkin tylntekijän kanssa ovat kahdenkeskisiä, joten eipä näistä vaatimuksista kukaan muu tiedä elleivät pinnarit itse kerro.
Työnantaja voi antaa oikeuden olla pois muutaman päivän tai vaikka kuukauden ilman lääkärintodistusta. Niinpä työnantaja voi myös rajoittaa oikeutta jonkun kohdalla.
Ja en ole niin tyhmä, että ääneen näitä asioita pohtisin. Jos tulee vähennystilanne yt-neuvottelujen kautta, niin silloin vähennystarve osuu helpommin näihin henkilöihin. Heidän työpanostaan ei valitettavasti enää tarvita.
[/quote]
Paitsi jos sattuu olemaan luottamusmies.
Niinpä. Meidän duunin raivostuttavin tyyppi on luottamusmies. Tohkeissaan muka valvoo etuja, mutta taitaa vaan nauttia perusuteliaana ihmisenä siitä, että pääsee tutkimaan ja hämmentämään asioita. Lähtee aina suu messingillä johonkin tärkeisiin kokouksiinsa.
Jos olisin pulassa, en ikinä luottaisi sen aivokääpiön luottamusmiehen apuun. Taisi ryhtyä tehtävään, koska tietää, ettei oikein pärjää nykyajan työelämässä. Voisi ihan alkuun muuten laihduttaa rapiat parikymmentä kiloa.
Mitä ihmeen alapeukutusta luottamusmies muka ansaitsee?!?
Paitsi tietty työnantajan näkökulmasta. Parempi olisi kun työntekijät EIVÄT olisi järjestäytyneet, eikä kukaan ajaisi heidän oikeuksiaan.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:51"]Niinpä. Meidän duunin raivostuttavin tyyppi on luottamusmies. Tohkeissaan muka valvoo etuja, mutta taitaa vaan nauttia perusuteliaana ihmisenä siitä, että pääsee tutkimaan ja hämmentämään asioita. Lähtee aina suu messingillä johonkin tärkeisiin kokouksiinsa.
Jos olisin pulassa, en ikinä luottaisi sen aivokääpiön luottamusmiehen apuun. Taisi ryhtyä tehtävään, koska tietää, ettei oikein pärjää nykyajan työelämässä. Voisi ihan alkuun muuten laihduttaa rapiat parikymmentä kiloa.
[/quote]
Et taida olla itsekkään se penaalin terävin kynä!
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:43"]Naapurin mies kävi juuri hakemassa kuukauden sairasloman kun hermostui pomolleen. Ylpeänä sitä vielä kehuskeli, kuinka helposti irtosi kuukausi ja aikoo yrittää lisääkin saada. Burn outin valehteli syyksi. Kokee tekevänsä ihan oikein kun kerran pomo on vittumainen ja systeemi tämän mahdollistaa. Aika hiljaiseksi kyllä vetää. Melkein toivoisin että nämä huijarit sairastuisivat oikeasti jos kerran sairaslomalle haluavat.
[/quote]
Ja sinä tyhmä uskot kaiken, mitä sinulle kerrotaan!?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:57"]
Otan saikkua sairaana, en muulloin. Vituttaa tyypit jotka tulevat räkäisinä tai ripulissa töihin tartuttamaan ja sitten naukuvat päiiväkaupalla kunei mene flunssa ohi ja ovat niin tunnollisia olevinaan.
[/quote]
Tämä on niin totta!
Vai ottaako vaan päähän, että joku on sinua tunnollisempi työntekijä ja näyttää väärää mallia tulemalla töihin sen sijaan, että jäisi kotiin makaamaan.. Jos vaikka esimerkki tarttuu ja pienessä nuhassa tai yskässä tullaan töihin. Sairaalat poislukien nuha ei ole syy jäädä kotiin.
Olin ennen äippälomaa 2kk saikulla. Selkäkipuja...No ei ollut! Olin elämäni kunnossa! Mutta mun duunikaveri jotain vittuili mulle niin rankasti koko alkuraskauden, että lopulta vitutti olla siellä töissä. Menin lääkäriin ja valitin selkää. Sainkin äitiysloman alkuun saikkua. Oli mukavaa olla kesälää kk kotona ja ommella nuttuja ja sisustaa tytön huonetta. Idioottiduunikaveri hoiti mun työt omansa ohella. Khjäh kjäh...Ihan oma vikansa. Sijaista ei enää saatu, koska on työvoimapula-ammatti ja lähdin yks kaks kesäkuun alkupäivinä kiitämään. Ihan oikein.Ei vauvallekkaan olisi ollut hyväksi kun mun stressihormonit olis ollut koko ajan loppuraskauden katossa, kun yks aukoi päätä päivittäin. No, ratkaisin homman toisn tavoin. Enkä kadu päivääkään! Pomo oli vaan huolissani mun voinnista ja jaksamisesta. Hih.
En koska minulla on omatunto.