Jäätkö saikulle vaikka et ole sairas?
Kommentit (125)
Joistakin työkavereista aistii, että jäävät liian herkästi pois. Se on ärsyttävää työpaikassa, missä hommat kaatuu muiden niskaan. Parhaimpia heittoja on, että sairastutaan torstaina ja mietitään silloin että olenkohan
mä terve vielä maanatainakaan? Maanantaina sitten haettu lääkärintodistus. Yleensä nämä tyypit eivät edes ole niitä työpaikan ahkerampia. Joskus lintsarit jää myös kiinni. Yksi oli to- pe sairaana. Parin viikon kuluttua unohti sen ja leuhki työpaikalla kuinka oli leiponut siskon ylioppilasjuhliin ihan hulluna juuri silloin saikkupäivinä, kun juhlat olivat la... Tälläiset ihmiset pilaa oikeasti käsitystä sairaana olosta. Ja lisäyksenä se,, jos ollaan oikeasti sairaana silloin ei tietenkään mennä töihin! Tarkoitin esimerkeillä ihmisiä, joista työkavetit äkkiä oppii että "onkohan se oikeesti".
itsekkin oli juuri flunssassa viikon, eli sairastun minäkin. Tää on vaan aihe josta ei saisi keskutella.
Meillä yks nainen jäi kiinni, kun osallistui urheilutapahtumaan selkäsaikulla. Inhotaan kaikki tätä naista, omasta mielestään on niin oikeutettu saikuttelemaan ja muutoinkin muka ilopilleri. Ei tod.
Ettekö te feikkisaikuttelijat koskaan mieti sitä, että jos te vaikka maanantaina soitatte ja keksitte olevanne mahataudissa/ kuumeessa kun sitä on "liikkeellä", ja esim. loppuviikolla iskee oikeasti se tauti, miten te sitten sen pomolle selitätte?
Tuon tyyppisestä valheesta narahtaa helposti, varsinkin jos ei saa ihan omalla ilmoituksella tuon tuosta olla pois, vaan työantaja vaatii todistuksen.
Ymmärrän, että keljusta työstä tekee mieli olla pois, mutta ottakaa sitten vaikka palkatonta vapaata tai sirottelette lomia pitkin vuotta niin jaksatte. Ja tietty harrastukset kannattaa olla mielekkäitä, jos työ ei ole.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 07:27"]
Täällä mollataan esimiehiä, vaikka otsikko on Jäätkö saikulle vaikka ET ole sairas.
[/quote]
No nämä on varmaan reaktiota tuon yhden esimiehen kirjoitteluun.
Työnantajat! Lukekaa nyt ihmeessä tämä ketju ja katsokaa peukutukset! Tajuatte mikä työmoraali nykyaikana on.
Kysykää tämä sama vanhemmiltanne niin vastaukset ovat aivan eri luokkaa!
T. N40 jolla työmoraali ja omatunto
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:35"]
Työnantajat! Lukekaa nyt ihmeessä tämä ketju ja katsokaa peukutukset! Tajuatte mikä työmoraali nykyaikana on. Kysykää tämä sama vanhemmiltanne niin vastaukset ovat aivan eri luokkaa! T. N40 jolla työmoraali ja omatunto
[/quote]
ja äänestäkää kokoomusta. Ei työntekijät enää hillu porvarin rahoilla! Töihin siitä ja sassiin!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:35"]
Työnantajat! Lukekaa nyt ihmeessä tämä ketju ja katsokaa peukutukset! Tajuatte mikä työmoraali nykyaikana on. Kysykää tämä sama vanhemmiltanne niin vastaukset ovat aivan eri luokkaa! T. N40 jolla työmoraali ja omatunto
[/quote]
ja äänestäkää kokoomusta. Ei työntekijät enää hillu porvarin rahoilla! Töihin siitä ja sassiin!
[/quote]
Mitä ihmeen tekemistä on työmoraalilla ja politiikalla??? Voi hyvänen aika.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:35"]
[/quote]
[/quote]
Mitä ihmeen tekemistä on työmoraalilla ja politiikalla??? Voi hyvänen aika.
[/quote]
Sitä tekemistä, että kokoomus haluaa ajaa alas työntekijän oikeuksia kaikkinensa. Heikentää sosiaaliturvaa, vaikeuttaa sairastumista jne. Kokkarit ja kapitalistit ne on vaatimassa tuota 1. sairauspäivää palkattomaksi vedoten noihin saikuttajiin. Todellisuudessa ihmisten työmoraali tutkitusti heikkenee kun heitä kohdellaan töissä epäinhimillisesti,pelkkänä tuottavana osana. Olen vakuuttunut, että turhat sairaspoissaolot ovat minimissä siellä missä työntekijällä on hyvä oikeusturva.
Ahdistaa jo nyt huominen työpäivä. Talvilomaan on vielä viikko. Ehkä juuri ja juuri jaksan tuon.. Olen ollut saikulla kesälomani jälkeen tasan 3 päivää, kun väsy iski marraskuussa. Teen n. 45 tuntista viikkoa. Keväällä väsyttää toisen kerran, olen vakuuttunut. Ehkä maalis-huhtikuussa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:57"]Olen ollut muutaman kerran. Silloin kun alkaa työt kaatua niskaan otan huilitauon.
[/quote]
Silläkö ne katoaa? Vai odotatko jonkun muun tekevän niskaan kaatuneet työsi kun sinä huilaat?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:57"]Olen ollut muutaman kerran. Silloin kun alkaa työt kaatua niskaan otan huilitauon.
[/quote]
Silläkö ne katoaa? Vai odotatko jonkun muun tekevän niskaan kaatuneet työsi kun sinä huilaat?
[/quote]
Kyllä ne minun alallani katoavat.
Olen sairaslomalla harvoin. Viimeksi vuosi sitten leikkauksen vuoksi 5viikkoa ja sitä edellisen kerran v. 2010 2vk keuhkokuumeen vuoksi.
En pystyisi olla syyttä sairaslomalla, omatunto soimaisi liikaa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 08:50"]Olen sairaslomalla harvoin. Viimeksi vuosi sitten leikkauksen vuoksi 5viikkoa ja sitä edellisen kerran v. 2010 2vk keuhkokuumeen vuoksi.
En pystyisi olla syyttä sairaslomalla, omatunto soimaisi liikaa.
[/quote]
Ottaisin heti saikkua sairaaseen omaantuntoon.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:57"]Olen ollut muutaman kerran. Silloin kun alkaa työt kaatua niskaan otan huilitauon.
[/quote]
[/quote]
Kyllä ne minun alallani katoavat.
[/quote]
Sittenhän olet täysin turha työntekijä. Jätät tekemättä työt joita ei edes tarvitse tehdä
No niin päin, että olin keväällä aika rajussa mahataudissa, mutta koko työyhteisö pomoa myöten näytti pitäneen sitä feikattuna ja sain eriskummallisia näpäytyksiä osalleni. Mitään merkitystä ei tuntunut olevan sillä mitä sain työssäni aikaan. Meni luottamus puolin ja toisin ja työn iloni on ollut kiven alla sen jälkeen.
Toiset sairastelevat oikeasti enemmin kuin toiset. On työntekijöitä jotka ovat tämäntästä kipeinä. On poskionteloita, keuhkoputkia, flunssaa, kuumetta, vatsatautia, migreeniä. Aina jäämässä saikulle. Tunnen oikeasti näitä monisairaita. Sitten on porukka, joka ei sairasta ikinä! Ei vatsatauteja, kuumeita eikä muitakaan kulkutauteja. Soisin heille kyllä muutaman huilipäivän myöskin vuodessa. Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä. Harvoin nämä flunssapotilaat oikeasti niin sairaita ovat, että eivät jaksaisi kotonaan mitään tehdä!
Ai niinku rokulipäivän? No en ota.
En ota. Jotain luterilaisuutta sentään
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:06"]
Minä jään toisinaan. Ihan hyvällä omallatunnolla. Ei ne työkaverit tiedä, olenko oikeasti kuumeessa vai en.
[/quote]
kuules, kyllä me aina hihitellään sun selän takana että "niimpä".
[/quote]
No kuule, hihitelkääpä te!