Kotenjovan mukaan kumpikaan uimavalvojista ei osallistunut lapsen elvytykseen.
Kotenjovan mukaan kumpikaan uimavalvojista ei osallistunut lapsen elvytykseen.Elvytystilanteen jälkeen uimavalvojat siirsivät tuolinsa laiturille lähemmäksi vedessä uivia lapsia.
Kommentit (24)
No jos joku jo elvytti niin mitä vittua se uimavalvoja menee siinä vielä reikään panemaan?
Syyllistäisit vanhempia etkä valvontatehtävää suorittavaa uimavalvojaa
Lasun saa tehdä vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
No jos joku jo elvytti niin mitä vittua se uimavalvoja menee siinä vielä reikään panemaan?
Jos on samaa seuruetta kuin se ulkkis uimavalvoja, joka ei osannut edes uida, olisi varmaan keksinyt ratkaisun.
Entisenä uinninvalvojana väitän, että valtaosalla valvojista menee paskat housuun ja tapahtuu armoton jäätyminen kun tosi tilanne koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä syyllistäisin ennemmin sitä aikuista, jonka valvottavana lapsi oli. Lehtitietojen mukaan kyseessä ei ollut lapsen vanhempi.
Ovatko valvojat ylipäätään ensiapukoulutuksen saaneita?
Muistan kun hiljattain oli kohua siitä potkut saaneesta uimahallin lipunmyyjästä. Siinä keskustelussa mainittiin, että lipunmyyjää (en muista oliko se sama potkut saanut myyjä) käskettiin myös valvomaan uimahallin puolelle, vaikka ei osannut.
Meidän kaupungissa on ollut työttömiä palkkatuella uimavalvojina uimahalleissa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa on ollut työttömiä palkkatuella uimavalvojina uimahalleissa.
Jos ei mene tulee karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syyllistäisin ennemmin sitä aikuista, jonka valvottavana lapsi oli. Lehtitietojen mukaan kyseessä ei ollut lapsen vanhempi.
Vanhemmat loppuvaiheessa vastuussa jos antavat lapsensa huolehtimisen tuollaiselle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat loppuvaiheessa vastuussa jos antavat lapsensa huolehtimisen tuollaiselle henkilölle.
Eli jos vaikkapa koulussa lapset viedään uimaan, lapsi hukkuu, niin minä joudun linnaan vaikken ollut edes paikalla? Huimaa touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimavalvoja ei ole lastenvahti. Vanhempien vastuulla on valvoa lapsiansa
Se voi tapahtua laiturin vieressä, heti kun äkkisyvä alkaa. Tai syvemmällä. Jossain rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko valvojat ylipäätään ensiapukoulutuksen saaneita?
Muistan kun hiljattain oli kohua siitä potkut saaneesta uimahallin lipunmyyjästä. Siinä keskustelussa mainittiin, että lipunmyyjää (en muista oliko se sama potkut saanut myyjä) käskettiin myös valvomaan uimahallin puolelle, vaikka ei osannut.
Nuorena olin kylpylässä uinninvalvojana. Ensiapu 1 kurssi ja joku uimaopetusliiton tms tahon vesipelastuskurssi käytiin työn yhteydessä.
Mutta ei niistä muutaman tunnin kursseista ole apua, jos ihmisen luonne on sellainen ettei onnettomuuden sattuessa pysy toimintakykyisenä. Monesti tämä piirre ihmisessä selviää vasta sitten kun ensimmäinen hätätilanne tapahtuu.
Tämä näkyy esimerkiksi kolaripaikalla. Yleensä kymmeniä ihmisiä pysähtyy, mutta vain muutamasta ihmisestä on oikeasti apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos vaikkapa koulussa lapset viedään uimaan, lapsi hukkuu, niin minä joudun linnaan vaikken ollut edes paikalla? Huimaa touhua.
Nyt on kesäloma, oliko tämä tapahtuma uimakoulussa
Kivenlahdessa sattuu joka kesä noita tapauksia. Uimavalvojat keskustelee keskenään eikä viitsi tarkkailla. Ovat myös aika lyhyen aikaa paikalla. Sinne voisi hyvin laittaa kyltin että tarkkaile lapsia vedessä. Vanhemmat kun ei näytä heitä seuraavan.
Uimavalvojat on nuoria kesähessuja, joilla on tyyliin ensiavun pikakurssi käytynä. Parempi vaan, että elvytyksen hoitaa joku joka tietää mitä tekee.
Joo, kyllä nuo uimavalvojat eivät pääsisi Bondi Beachille edes roskia keräämään. 😁
Vierailija kirjoitti:
Kivenlahdessa sattuu joka kesä noita tapauksia. Uimavalvojat keskustelee keskenään eikä viitsi tarkkailla. Ovat myös aika lyhyen aikaa paikalla. Sinne voisi hyvin laittaa kyltin että tarkkaile lapsia vedessä. Vanhemmat kun ei näytä heitä seuraavan.
vanhempien pitää vahtia omia lapsiaan, ei siinä kylttejä tarvita.
Eli haetaan koulunkäynninohjaajaa/päiväkodin avustajaa syksyksi ja Issille tai Issin yhteistyöyritykselle (esim. OP-pankki) työntekijää.