Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätkö saikulle vaikka et ole sairas?

Vierailija
05.02.2015 |

Eli otatko omaalomaa töistä? Miksi?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää saikulle vaikka olisin sairas. Viimeksi olen ollut pois töistä sairauden vuoksi marraskuussa 2009 yhden päivän. Kukaan ei tee mun töitä, joten saikuttelu kolahtaa omaan nilkkaan.

Edellisessä työssä olin toisinaan huvi-saikulla. Olin ravintolan baarissa töissä ja känniset asiakkaat oli niin vittumaisia, ettei aina huvittanut mennä palvelemaan. Siinä työssä ei jäänyt rästitöitä hoidettavaksi saikun jälkeen.

Vierailija
22/125 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Olis niin huono omatunto rokulipäivästä etten voisi nauttia vapaasta ollenkaan. Lapsen takia jään aika helposti kotiin hänen kanssaan. Siis jos lapsella paha nuha/yskä muttei kuumetta niin saatetaan jäädä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut 5 vuoteen kertaakaan pois töistä, en edes nuorempana tiennyt, että sairaspäivästä saa palkan. Olin siis nenä valuen aina töissä.
Nykyään jään pois, jos pienikin flunssa. Sellainen on tosin 1-2 kertaa vuodessa ja oon max 2pv pois. Unettomien öiden vuoksi oonkin ollut sit enempi pois.

Vierailija
24/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on mahdollisuus saada etuuksia, päästä vähemmällä, hyötyä järjestelmästä - osa ihmisistä tarttuu aina mahdollisuuteen. Siksi rikollisuuttakin esiintyy. Mielestäni tässä sairausloman rehellisessä hyödyntämisessä on kyse rehellisyydestä. Osa meistä on suoraselkäisiä ja sääntöjä noudattavia, osa ei ja perustelee tätä kuka milläkin tekosyyllä. Koska yhteiskunta potkii päähän, voin huijata sosiaalitukia tai varastaa isoista kaupoista tai huijata vakuutusyhtiötä. 

Lopulta kysymys on siitä miten voin päivän lopuksi arvostaa itseäni. Onneksi useimmat kokevat, että rehellisyys ja puhdas omatunto ovat paras unilääke. Hyvää yötä! 

Vierailija
25/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota turhaan saikkua, vain silloin kun olen oikeasti sairas.

Vierailija
26/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus.

Vierailija
27/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jäänyt. Mutta päinvastoin pää kainalossa on kyllä oltu työpaikalla, mikä on todella tyhmää. Minkäs teet. En tiedä mistä tämä naurettavan ylikorostunut velvollisuudentunto tulee, että vaikka olis korkea kuume niin on jotenkin syyllinen olo kotona saikkupäivinä. Muita ihmisiä kannusta kyllä herkästi jäämään kotiin lepäämään, jos ovat yhtään sairaita.

Vierailija
28/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 23:25"]

Niin onkin TODISTUS. Jos sellainen on esittää, on tietenkin ihan selvää, että saikkua pidetään. Mutta jotkut aina käyttävät hyväkseen sitä tosiasiaa, ettei työnantaja välttämättä vaadi ensimmäiseltä päivältä todistusta. Tästä syystä työnantaja voi vaatia todistuksen. Ja eikös ole ihan hyvä asia, että sairas menee työterveyshuoltoon, lääkäri tutkii sairauden ja arvioi sairausloman tarpeen? 

En koskaan niputtaisi lintsareiden joukkoon ihmisiä, joilla on vakavia ja/tai kroonisia sairauksia. Todella kurjaa, että toivot minulle sellaista. Oletkohan ihan tasapainoinen? 

[/quote]

Ilmeisesti kuitenkin olet selvänäkijä, koska tiedät kuka on oikeasti sairas ja kuka ei? Ihmiset voivat sairastella paljon lyhyissä pätkissä, jos on esim. huono vastustuskyky. Toisinaan se krooninen sairauskin on olemassa, mutta ei vain ole vielä löytynyt. Itsellä oli lukuisia infektiotauteja ja olin jatkuvasti puolikuntoinen vuosia kunnes löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta. Siihen kun sain lääkityksen, vastustuskyky parani ja loppui saikutteli. Lyhyitä saikkuja oli siihen asti paljon muun muassa siksi, että minulla oli niin korkea työmoraali, että kampesin töihin sen 1-3 päivän jälkeen puolikuntoisena kunnes seuraava tauti kaatoi. Varmaan joku minua huijariksikin sitten luuli, jos kaltaisiasi esimiehiä kerran on. Tosin moni sanoi, että näytän aina sairaalta ja väsyneeltä, mutta saattoihan joku vainoharhainen luulla, että olen kova juhlimaan.

Vierailija
29/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen törmännyt näihin epäluuloisiin esimiehiin. Olen tunnollinen työntekijä, joka jää sairaslomalle vain todella sairaana. Usein alle 10 vuotiaita lapsiani hoitaa vielä vanhempani, kun sairastuvat. Eli perheellisenä en ole joutunut jäämään kotiin edes lasten sairastuessa. Sairastimpa eräs talvi usean angiinaan putkeen. Korkea kuume ja peitteitä. Jokaisesta angiinasta minulla oli labrassa käyneenä lääkärintodistus. Jouduin siis saikulle. Työnantaja ei uskonut saikkujani. Kysyi, mitä peliä pelaan ja syyllisti tekemättömillä töillä ja työkavereiden venymisellä. Pääsin kita/nielurisaleikkaukseen ja angiinat jäivät siihen. Niin myös arvostus esimiestäni kohtaan. Kaiken huippu oli se kun pomo ehdotti, että tulisin leikkauksen jälkeisenä päivänä töihin, eikä suostunut ymmärtämään kahdenviikon saikkuani. Paska maku jäi tästä pomosta. Onneksi vaihdoin työpaikkaa. Nykyisessä työpaikassa esimiesjärjestelmä on hiukan toisenlainen...

Vierailija
30/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 23:25"]

Niin onkin TODISTUS. Jos sellainen on esittää, on tietenkin ihan selvää, että saikkua pidetään. Mutta jotkut aina käyttävät hyväkseen sitä tosiasiaa, ettei työnantaja välttämättä vaadi ensimmäiseltä päivältä todistusta. Tästä syystä työnantaja voi vaatia todistuksen. Ja eikös ole ihan hyvä asia, että sairas menee työterveyshuoltoon, lääkäri tutkii sairauden ja arvioi sairausloman tarpeen? 

En koskaan niputtaisi lintsareiden joukkoon ihmisiä, joilla on vakavia ja/tai kroonisia sairauksia. Todella kurjaa, että toivot minulle sellaista. Oletkohan ihan tasapainoinen? 

[/quote]

vatsataudissa tai influenssassa pärskimään ja paskaa pidättelemään työterveyden aulaan? Migreenikohtauksessakin melko herkkua. Ajattele nyt vähän!

jos joutuisin noissa tiloissa raahautumaan työterveyteen vain sen vuoksi ettei pomo luota sanaani, ottaisin sen kolme päivää, mikä sieltä kirjoitetaan, vaikka tauti menisi ohi päivässä ja muussatapauksessa menisin töihin.

Vierailija
31/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mollataan esimiehiä, vaikka otsikko on Jäätkö saikulle vaikka ET ole sairas.

Vierailija
32/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää. Olen joutunut viettämään paljon saikkupäiviä ihan oikean sairauden vuoksi kotona tai sairaalassa. Nyt kun ei enää ole tarvetta, käyn mielummin töissä.

Vierailija
33/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työpaikasta. Edellisessä ei olisi tullut mieleenkään, nykyinen pomo on niin kusipää, että jään kyllä jos alkaa vituttaa.

Vierailija
34/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään saikulle vain sairaana. Välillä jo silloinkin painiskelen omantunnon kanssa, että olenko riittävän sairas ollakseni kotona. Taidan olla aika tunnollinen. Toisaalta taas olen sitä mieltä että taudit kannattaa hoitaa ajoissa pois etteivät pahene.

Vierailija
35/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poden huonoa omatuntoa, jos olen niin sairas etten kykene töihin. Kuten myös silloin kun lapset sairastavat. Eihän niille mitään voi, pakkohan se on kotona olla.

Vierailija
36/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisia kommentteja täällä. Miksi te ette anna itsellenne lupaa edes sairastaa? Ei se työnantajan pussi voi mennä oman terveyden edelle!

Vierailija
37/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 06:36"]Kyllä nuo saatanan lusmuilijat ottaa päähän, mulla on tällainen tapasaikuttaja, vähintään kerran kuussa 3 pv pois, työkaveri töissä ja minähän sitten joudun hänenkin työnsä tekemään. Ajatteleeko kukaan koskaan kuin hemmetisti tollanen v*tuttaa?
[/quote]

Eipä oikeastaan kiinnosta

Vierailija
38/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei huvita mennä toimistolle, teen etäpäivän. Itse kuitenkin kärsin eniten tekemättömistä töistä.

Vierailija
39/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:06"]

Minä jään toisinaan. Ihan hyvällä omallatunnolla. Ei ne työkaverit tiedä, olenko oikeasti kuumeessa vai en.

[/quote]

kuules, kyllä me aina hihitellään sun selän takana että "niimpä". 

Vierailija
40/125 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä eka saikkupäivä palkaton ja sitä seuraavistakin saa vain 80% palkkaa, joten tuntuu liikaa tilipussissa. Ja jos olen poissa niin työtehtävät vain kasaantuvat. Oikeasti kipeänäkin teen mieluummin kotoa sen verran mitä pystyn just rahan ja töiden kasaantumisen takia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä