Topi, 27, ei ole riittävän kuuma Tinderiin
Ihan testien mukaan ei ole...
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/aa37e941-d85f-4952-9fb3-0e476a4…
Kommentit (825)
En saa yhtä kommenttiani läpi. Harmin paikka. Uusi yritys ties kuinka monennen kerran. No, pointtini oli se, että yritin katsoa ohjelmaa, mutta jouduin kiroilun vuoksi lopettamaan alle 2 minuutin jälkeen. En tarkoita, etteikö koskaan saisi kiroilla, varsinkaan jos harmittaa, mutta just nyt ei ole sellainen tilanne, että pystyn soittamaan tuollaista ääniraitaa koneeltani. Tilannetaju, nähkääs... ja samaa tilannetajua voisi peräänkuuluttaa, että jos tehdään dokumenttia valtakunnalliseen TV-lähetykseen, niin kannattaako kaikki osaamansa voimasanat ladata tuolla lailla tiskiin, etenkin jos tarkoitus olisi varmaan jollain tasolla antaa itsestä edustava kuva mahdollisesti kiinnostuneille naisille? Jos puhe on tuontyyppistä silloinkin, kun ei TV-kamera käy, se voi olla yksi syy sinkkuuteen. Ei naisenkaan kohdalla ole mikään meriitti tai lisää miesten kiinnostusta, jos lauseessa joka toinen sana on joku alatyylinen tai kirosana. Samalla lailla ne vaikuttavat naistenkin kiinnostukseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet ihan normaalin näköiset ja oloiset miehet ruikuttavat lehdissä, etteivät he saa naista? Siis luuleeko joku näistä miehistä, että sen lehdessä ruikuttamisen jälkeen saa naisia paremmin? Vinkki: se, että kitiset ip-lehdessä ettet kelpaa kenellekään, ei yleensä tee sinusta haluttavampaa kenenkään silmissä.
Miksi joku kertoo lehdessä sairastavansa bipoa? Luuleeko hän, että lehdessä ruikuttamisen jälkeen saa parempaa hoitoa ja parempia lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Topi on alitajuntaisesti päättänyt, että hän ei voi saa saada naista ja sitten hän manifestoi tuon pelkonsa toteen. Yleensä käy juuri niin, että saat elämässä juuri sen mitä uskot saavasi. Kun alat uskomaan itseesi, että pystyt saamaan kumppanin, että olet ihan tarpeeksi älykäs ja että pystyt pääsemään eroon köyhyydestä ja alat konkreettisesti ottamaan askelia haluamanlaisesi elämän saavuttaaksesi niin silloin myös ne unelmat alkavat toteutua. Itsesäälissä rypemällä vain masennut entisestään. Jos Topi uskoo, että ulkonäkö on ongelma niin silloin voi mennä parturiin, salille, kasvohoitoon, kuntosalille, hankkia tyylikkäät vaatteet jne. Jos tuntee olonsa tyhmäksi niin silloin voi lukea paljon erilaisia kirjoja ja käydä erilaisia kursseja ja jos köyhyys on ongelma niin kannattaa kehittää tosiaan niitä omia taitojaan niin parempi palkkakin sitten tulee taitojen kerttyessä. Tuo, että Topi sanoo, että on kelvattava itsenään on mun mielestä Topi käsittänyt väärin, kyllä mun mielestä ihmisen tulee joka tapauksessa pyrkiä kehittämään itseään elämässä ja pyrittävä olemaan parempi versio itsestään. Samoin nuo kirosanat tulisi jättää pois, se jos mikä on luotaantyöntävää...
Tämäpä juuri. Topin ongelma ei ole se, että hän on ruma ja tyhmä, vaan se että, hän ITSE uskoo olevansa ruma ja tyhmä. Tämän vuoksi itsetunto on nollassa ja se itsetunto on taas sellainen asia mikä tekee ihmisestä kiinnostavamman. Topin täytyy oppia rakastamaan ja hyväksymään ensin itsensä ja opittava nauttimaan elämästä myös yksin, sitten kun on päässyt tuosta epätoivosta ja katkeruudesta eroon niin alkaa ne naisetkin kiinnostumaan aivan eri tavoin.
Tätä tunnutaan viljelevän usein ohjeeksi niille, joilla ei ole hyvä itsetunto tms. Ihmettelen vaan, että oikeastiko ihmiset ensin kasvavat ihmisinä valmiiksi ja sinuiksi puutteidensa suhteen ja sitten vasta alkavat etsimään parisuhdetta? Minun on vaikea ajatella, että näin olisi. Uskon, että tuolla on paljon puutteellisia ja heikon itsetunnon omaavia miehiä että naisia, jotka ovat löytäneet rakkauden. Toiseksi näen ihan inhimillisenä, että kumppanillani on heikkouksia ja puutteita tiettyyn pisteeseen saakka.
Itseä vaan risoo tämä ajattelumalli, että sinkkuna minun pitäisi ensin kasvaa varsin erinomaiseksi versioksi minusta ja tämän jälkeen olisin vasta valmis vakavaan ihmissuhteeseen.
No, minä ainakin tein niin. Ei ole mitään järkeä pariutua niin kauan kun on itse täysin keskeneräinen. Kun ne omat tarpeet ja maku muuttuu siinä matkalla.
Se vanha viisaus, että niin kauan kun ei ole onnellinen yksin, ei ole onnellinen myöskään toisen kanssa, pitää paikkansa. Jos ihminen ei riitä edes itselleen, miten voisit riittää kenellekään muulle?
Parisuhdetta etsiessä pitäisi miettiä myös sitä, mitä itsellä on annettavaa toisille, eikä vain mitä itse tarvitsee tai haluaa.
Minusta tuntuu, että läheskään kaikki ihmiset eivät ole onnellisia yksin, mutta kokevat olevansa vähän onnellisempia suhteessa tai että ainakin jakavat sitä kurjuutta yhdessä. Sitten ne valmiiksi onnelliset keskenään suhteessa voivat olla yhdessä superonnellisia. Se on pahin yhdistelmä, kun onnellinen ja onnettomampi menvät yksiin niin onnellisen elämänlaatu alkaa laskea yhdessäolon myötä.
Kunhaan osaavat olla purkamatta sitä omaa pahaa oloaan siihen toiseen. Toki toisen tukena tulee olla, mutta täytyy ottaa huomioon ettei pelkästään rasita sitä toista sillä omalla pahalla olollaan. Jos on jos valmiiksi masentunut ja sitten se kumppani vaan valittaa ja kritisoi niin pian sitä ollaan entistä masentuneenpia ja parempi olisi ollut olla yksin.
Söpö hän olisi jos kävisi parturilla ja salilla (ja en tarkoita sitä ”kasipakin” hankkimista)
Suominaiset ovat julmia! Karseaa luettavaa teidän kommentit!!!
Minusta Topi olisi juuri sopiva kumppani. :) N21
No huh, siinäpä vasta pessimistinen kaveri. Negatiivisuus tarttui itseenikin pelkästään jutun lukemalla. :D
ruma mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Topi ei lue tätä ketjua. Täällä vain poljetaan ja lytätään jo ennestään huonon itsetunnon omaavaa nuorta miestä joka ei itse edes etsi kaunotarta, vaikka täällä häntä siitä syytetään.
On tämä sellainen kiusaajien foorumi ettei paremmasta väliä. Lyödyn lyömisestä saadaan suurin nautinto. No, naisvaltainen sivusto, joten enpä ihmettele.
Naiset hylkivät vaistonvaraisesti rumia miehiä tai näkevät nämä korkeintaan vain tilipusseina joiden rahoilla voi vähän sisustaa kämpää instagramiin.
Jos kyseessä olisi joku Jeremy Meeks niin uutisen kommentit olisivat jo täynnä tuhansia kiimaisia naiskommentoijia kysymässä että miten tähän ahdistuneeseen poitsuun saisi yhteyden.
Elämä on niin naurettava ja eläimellinen paikka etten enää välitä mistään rumana miehenä. Toki miehistäkin iso osa on paskaa, mutta valtaosa naisistakin on puhdasta eläimellistä paskaa jotka kohtelevat sinua sen mukaan miltä näytät, ei sielusi tai persoonasi kautta.
Sellaista se on. Jotkut naisetkin saavat paljon kiinnostusta miesten taholta samaan aikaan kun jotkut toiset naiset eivät meinaa löytää ketään. Jotenkin jännästi näyttää myös naisten kohdalla usein siltä, että tylsä tai jopa ruma ulkonäkö on yhteydessä siihen, ettei miehiä meinaa löytyä. Sitten jollain mallinnäköisillä vientiä olisi enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://thebolditalic.com/the-two-worlds-of-tinder-f1c34e800db4
Naiset swaippasit vain 5%:ia miehistä ja näistä prosentti sai suurimman osan matcheista. 95% ei saanut mitään.
Miehet swaippasivat 53% naisista.
Miehiä on käyttäjistä yli 2/3.
Miehet käyttää ajallisesti enemmän kyseistä appia.
Ihan uteliaisuudesta, vaikuttaako sinun mielestäsi miesten määrä tai heidän tinderissä kuluttamansa aika jollain tavoin siihen, että naiset kokevat vain 5% sovelluksen miehistä tarpeeksi viehättäviksi keskustelun aloittamiseen?
En siis ymmärrä mitä yritit tuolla kommentillasi sanoa.
Olen eri mutta hän varmaan tarkoitti, että jos mies käyttää Tinderiä vaikka 10 tuntia viikossa ja nainen vain vaikkapa 1 tunnin, mies ehtii swaippailemaan todella paljon enemmän naisia kuin nainen ehtii miehiä.
Eli moni nainen ei edes ole nähnyt läheskään kaikkia miesten profiileja jolloin ei ole voinut niitä swaippaillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset swaippasit vain 5%:ia miehistä ja näistä prosentti sai suurimman osan matcheista. 95% ei saanut mitään.
Miehiä on käyttäjistä yli 2/3.
Miehet käyttää ajallisesti enemmän kyseistä appia.
Ihan uteliaisuudesta, vaikuttaako sinun mielestäsi miesten määrä tai heidän tinderissä kuluttamansa aika jollain tavoin siihen, että naiset kokevat vain 5% sovelluksen miehistä tarpeeksi viehättäviksi keskustelun aloittamiseen?
En siis ymmärrä mitä yritit tuolla kommentillasi sanoa.
Vaikuttaa pääasiassa siihen eroon suhteellisten swaippauksien välillä, mutta myös tuohon paljonko miehet saa swaippauksia.
Jos esimerkiksi oletetaan, että jaksaa selata 20 profiilia/kerta, oli sitten nainen tai mies. Nainen katsoo joka toinen päivä ja mies joka päivä, niin tuleehan siinä katsottua jo kaksi kertaa enemmän profiileja. Ja, kun se appi pukkaa niitä suosituimpia aina ekaksi, niin on aika selvä, että niiden suosittujen profiilit saa enemmän tykkäyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ruma mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Topi ei lue tätä ketjua. Täällä vain poljetaan ja lytätään jo ennestään huonon itsetunnon omaavaa nuorta miestä joka ei itse edes etsi kaunotarta, vaikka täällä häntä siitä syytetään.
On tämä sellainen kiusaajien foorumi ettei paremmasta väliä. Lyödyn lyömisestä saadaan suurin nautinto. No, naisvaltainen sivusto, joten enpä ihmettele.
Naiset hylkivät vaistonvaraisesti rumia miehiä tai näkevät nämä korkeintaan vain tilipusseina joiden rahoilla voi vähän sisustaa kämpää instagramiin.
Jos kyseessä olisi joku Jeremy Meeks niin uutisen kommentit olisivat jo täynnä tuhansia kiimaisia naiskommentoijia kysymässä että miten tähän ahdistuneeseen poitsuun saisi yhteyden.
Elämä on niin naurettava ja eläimellinen paikka etten enää välitä mistään rumana miehenä. Toki miehistäkin iso osa on paskaa, mutta valtaosa naisistakin on puhdasta eläimellistä paskaa jotka kohtelevat sinua sen mukaan miltä näytät, ei sielusi tai persoonasi kautta.
Sielusi vaikuttaa rumalta, niin rumasti kirjoitat muista ihmisistä.
Sitä ne tuhannet pakit tekee vaikka on alunperin ollut aivan tavallinen positiivinen ihminen joka välittänyt muista ihmisistä aidosti.
Sinullekin tällä hetkellä toivon vilpittömästi syöpää ja koronaa. Tätä maata ja sen naisia en todellakaan puolustaisi sodan tullen. Ilmiantaisin viidestä eurosta kaikki suominaisia piilottelevat väestönsuojat ryssäsotilaille.
Ikävää. Itsekin olen herkkä, kaltoinkohdeltu (paljon, paljon pahemmin kuin pakeilla) ja käynyt pitkän tien tehdäkseni elämästä jälleen hyvää. Onnistuin. Oman elämän myrkyttäminen loppuiäksi on valinta muiden joukossa. Aivot oppivat mitä niille syöttää, jos keskittyy negatiiviseen ja pahaan, näkee aina enemmän negatiivista ja pahaa. Minä toivon, että löydät rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko sinusta siis naisten alkaa swaippailla myös yli puolet miehistä oikealle, vai kannattaisiko sinusta miesten alkaa swaippailla vähemmän naisia oikealle? Kerro myös, mikä asia muuttuisi sen myötä (kumman sitten valitsetkin)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Topi on alitajuntaisesti päättänyt, että hän ei voi saa saada naista ja sitten hän manifestoi tuon pelkonsa toteen. Yleensä käy juuri niin, että saat elämässä juuri sen mitä uskot saavasi. Kun alat uskomaan itseesi, että pystyt saamaan kumppanin, että olet ihan tarpeeksi älykäs ja että pystyt pääsemään eroon köyhyydestä ja alat konkreettisesti ottamaan askelia haluamanlaisesi elämän saavuttaaksesi niin silloin myös ne unelmat alkavat toteutua. Itsesäälissä rypemällä vain masennut entisestään. Jos Topi uskoo, että ulkonäkö on ongelma niin silloin voi mennä parturiin, salille, kasvohoitoon, kuntosalille, hankkia tyylikkäät vaatteet jne. Jos tuntee olonsa tyhmäksi niin silloin voi lukea paljon erilaisia kirjoja ja käydä erilaisia kursseja ja jos köyhyys on ongelma niin kannattaa kehittää tosiaan niitä omia taitojaan niin parempi palkkakin sitten tulee taitojen kerttyessä. Tuo, että Topi sanoo, että on kelvattava itsenään on mun mielestä Topi käsittänyt väärin, kyllä mun mielestä ihmisen tulee joka tapauksessa pyrkiä kehittämään itseään elämässä ja pyrittävä olemaan parempi versio itsestään. Samoin nuo kirosanat tulisi jättää pois, se jos mikä on luotaantyöntävää...
Uskotteko naiset itsekään tuohon, että tuo riittäisi?
Oikeastihan naisten kriteerit koskevat asioita joihin ei voi itse vaikuttaa.
Kasvot, pituus, ääni, perusluonne, peniksen koko ja mitä tulee statukseen ja rahaan niin naisten ihanneammatit miehelle on lääkärit/juristit/lentäjät ja sinne ei ihan helpolla pääse sisään tai valmistu.
Mitä ilmeisimmin Topin kasvot, pituus, ääni, perusluonne, peniksen koko, status ja ammatti ovat kuitenkin ihan riittäviä, koska eihän hän mikään ikisinkku kellekään kelpaamaton mies ole. On ollut kihloissa, pitänyt yhtä naista pelkässä seksisuhteessa kertomatta naiselle, ettei itse nähnyt suhteessa muuta kuin seksin ja kiinnostuneita naisia on ollut muitakin, joista Topi itse ei ole ollut sitten kiinnostunut. Eli ihan normikuviot 27-vuotiaalle ihmiselle, joka ei ulkoisesti ole mitään mister-/missitasoa. Ei kuule meillä tavallisilla ylipainoisilla naisillakaan 27-vuotiaana välttämättä yhtään tuon kummempaa suhdehistoriaa ole taustalla.
Ja kyllä, minä uskoisin, että Topinkin flaksi paranisi jos hän kävisi parturissa, siistisi ne naamakarvansa joko kokonaan tai osittain pois ja laihduttaisi, ja kiinnittäisi esimerkiksi pukeutumiseen enemmän huomiota. Miksi tällaiset asiat eivät Topin kohdalla toimisi, kun aivan samankaltaisia asioita Topin tasoiselle naisellekin suositeltaisiin? Vai etkö myöskään usko, että ylipainoisen, laittautumattoman, tavisnaisen asemaa miesmarkkinoilla parantaisi laihduttaminen, kampaajalla käynti, paremman näköiset vaatteet ja nätti meikki naamaan?
-eri
Tavisnaisen ja tavismiehen deittitulokset ovat aivan eri planeetalta, jos se perusnainen käy parturissa ja laihduttaa 10 kiloa hän saa kuukaudessa joku 3000 matchia.
Jos "Topi" tekee saman niin matchit nousee ehkä nollasta per kuukausi kahteen. Fakta on ettei hän ole mitenkään komea, vaikkei nyt ihan suoörkki olekaan (huolimatta tuosta hot or not tuloksesta, sillä siellä muut kuin todella hyvännäköiset nälvitään maan rakoon).
Todella epärehellistä verrata näitä kahta keskenään, kun nettideiteissä naisen arvo on tuhat kertaa korkeampi kuin miehen, ellei lasketa ihan niitä komeimpia miehiä.
Mä en tajua tätä matcheista valittamista kun jokainen miespuolinen sinkkukaverini saa huomattavasti enemmän matcheja kuin 0-2 kk, ja osa on (kaikella rakkaudella sanottuna) tätä Topia rumempia. Eräs pääsi naimisiinkin asti vaikka on erittäin lyhyt ja eräs vamma rajoittaa elämää - mutta morsiankin on samaa "tasoa". Ovat oikein onnellisia, kiitos Tinderin.
Kavereillani on edustavat kuvat ja positiivinen elämänasenne. Eivät tietenkään ole suosituimpia miehiä mutta eivät myöskään pidä tätä naisten syynä. Eivät kohtele naisia p---utelineinä vaan ihmisinä. Sillä pääsee jo pitkälle, toisin kuin leuoista jauhamalla.
No ei ole mikään mallipoika, mutta ei rumakaan ja loppujen lopuksi ulkonäkö on makuasia. Huono itsetunto ei kuvasta paista läpi, mutta jos on todella tuollainen valittaja jatkuvasti, en ihmettele ettei saa seuraa. Livenä ihmisestä kyllä paistaa läpi epävarmuus ja harva haluaa viettää aikaa sellaisen kanssa, joka jatkuvasti vain valittaa aivan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä, että naiset ovat valikoivampia siitä kenet huolivat suhteeseen vai voiko swaippausprosentin tulkita niin, että Tinderissä pyörii enemmän 'laadukkaita' naisia kuin miehiä?
Toinen mikä tähän vaikuttaa on se, että miehistä suuri osa on tyytyväinen ihan vain seksiseuraan ja swaippaavat pelkästään ulkonäöon perusteella. Naisissa taas on enemmän niitä, jotka haluavat suhteen, joten miehen profiilista on löydyttävä muutakin kiinnostavaa kuin ulkonäkö. Naiset tuntuvat osaavan enemmän panostaa hyviin kuviin kun taas moni mies tuntuu laittavan kuvaksi jonkun puolipimeässä otetun selfien huonosta kuvakulmasta, jossa näytetään varsin nyrpeältä ja jopa vihaiselta, tai sitten on jotain kaljan kittauskuvia. Myös profiilitekstit usein puuttuvat ihan kokonaan tai sitten niissä on jotain epämääräistä, jossa mies kertoo että ei oikein tiedä mitä etsii.
Ja paskanmarjat. Onhan näitä testattu, että kun tekee profiilin miesmallin kuvilla niin voi suoltaa mitä tahansa tökeröä paskaa profiiliin ja tunnustaa vaikka olevansa pedofiili, silti naiset ovat kuumina.
Kun ne "naiset" saattavat olla feikkiprofiileja myös. Moni mies (ja epäilemättä teinitkin) on näitä koemielessä tehnyt. Älä usko sokeasti ihan kaikkea mitä netissä tulee vastaan.
Ja onhan niitä pahoja ja sekopäisiä naisiakin olemassa, he varmaan viehättyvät kaltaisistaan myös tinderissä. Onko todella sinulta pois jos et saa tällaista psykopaattia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko naiset itsekään tuohon, että tuo riittäisi?
Oikeastihan naisten kriteerit koskevat asioita joihin ei voi itse vaikuttaa.
Kasvot, pituus, ääni, perusluonne, peniksen koko ja mitä tulee statukseen ja rahaan niin naisten ihanneammatit miehelle on lääkärit/juristit/lentäjät ja sinne ei ihan helpolla pääse sisään tai valmistu.
Mitä ilmeisimmin Topin kasvot, pituus, ääni, perusluonne, peniksen koko, status ja ammatti ovat kuitenkin ihan riittäviä, koska eihän hän mikään ikisinkku kellekään kelpaamaton mies ole. On ollut kihloissa, pitänyt yhtä naista pelkässä seksisuhteessa kertomatta naiselle, ettei itse nähnyt suhteessa muuta kuin seksin ja kiinnostuneita naisia on ollut muitakin, joista Topi itse ei ole ollut sitten kiinnostunut. Eli ihan normikuviot 27-vuotiaalle ihmiselle, joka ei ulkoisesti ole mitään mister-/missitasoa. Ei kuule meillä tavallisilla ylipainoisilla naisillakaan 27-vuotiaana välttämättä yhtään tuon kummempaa suhdehistoriaa ole taustalla.
Ja kyllä, minä uskoisin, että Topinkin flaksi paranisi jos hän kävisi parturissa, siistisi ne naamakarvansa joko kokonaan tai osittain pois ja laihduttaisi, ja kiinnittäisi esimerkiksi pukeutumiseen enemmän huomiota. Miksi tällaiset asiat eivät Topin kohdalla toimisi, kun aivan samankaltaisia asioita Topin tasoiselle naisellekin suositeltaisiin? Vai etkö myöskään usko, että ylipainoisen, laittautumattoman, tavisnaisen asemaa miesmarkkinoilla parantaisi laihduttaminen, kampaajalla käynti, paremman näköiset vaatteet ja nätti meikki naamaan?
-eri
Tavisnaisen ja tavismiehen deittitulokset ovat aivan eri planeetalta, jos se perusnainen käy parturissa ja laihduttaa 10 kiloa hän saa kuukaudessa joku 3000 matchia.
Jos "Topi" tekee saman niin matchit nousee ehkä nollasta per kuukausi kahteen. Fakta on ettei hän ole mitenkään komea, vaikkei nyt ihan suoörkki olekaan (huolimatta tuosta hot or not tuloksesta, sillä siellä muut kuin todella hyvännäköiset nälvitään maan rakoon).
Todella epärehellistä verrata näitä kahta keskenään, kun nettideiteissä naisen arvo on tuhat kertaa korkeampi kuin miehen, ellei lasketa ihan niitä komeimpia miehiä.
Höpö höpö. Tinderin käyttäjistä 80% on miehiä. Miten käy tilanteessa, jossa huoneessa on kahdeksan miestä ja kaksi naista valkkaamassa paria. Muodostuu kaksiParia ja kuusi miestä jää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä, että naiset ovat valikoivampia siitä kenet huolivat suhteeseen vai voiko swaippausprosentin tulkita niin, että Tinderissä pyörii enemmän 'laadukkaita' naisia kuin miehiä?
Toinen mikä tähän vaikuttaa on se, että miehistä suuri osa on tyytyväinen ihan vain seksiseuraan ja swaippaavat pelkästään ulkonäöon perusteella. Naisissa taas on enemmän niitä, jotka haluavat suhteen, joten miehen profiilista on löydyttävä muutakin kiinnostavaa kuin ulkonäkö. Naiset tuntuvat osaavan enemmän panostaa hyviin kuviin kun taas moni mies tuntuu laittavan kuvaksi jonkun puolipimeässä otetun selfien huonosta kuvakulmasta, jossa näytetään varsin nyrpeältä ja jopa vihaiselta, tai sitten on jotain kaljan kittauskuvia. Myös profiilitekstit usein puuttuvat ihan kokonaan tai sitten niissä on jotain epämääräistä, jossa mies kertoo että ei oikein tiedä mitä etsii.
Ja paskanmarjat. Onhan näitä testattu, että kun tekee profiilin miesmallin kuvilla niin voi suoltaa mitä tahansa tökeröä paskaa profiiliin ja tunnustaa vaikka olevansa pedofiili, silti naiset ovat kuumina.
Kun ne "naiset" saattavat olla feikkiprofiileja myös. Moni mies (ja epäilemättä teinitkin) on näitä koemielessä tehnyt. Älä usko sokeasti ihan kaikkea mitä netissä tulee vastaan.
Ja onhan niitä pahoja ja sekopäisiä naisiakin olemassa, he varmaan viehättyvät kaltaisistaan myös tinderissä. Onko todella sinulta pois jos et saa tällaista psykopaattia?
Niinpä. Jos kertoo profiilitekstissään olevansa pedofiili, voisi kuvitella, että osa "kiinnostuneista naisista" voi olla jopa poliisin tekemä feikkiprofiili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoset eriarvoistavat ulkonäkösovellukset pitäs lailla kieltää.
Tinderinkin perusajatus on järjetön "et ole tarpeeksi hyvännäköinen kuvasi perusteella juttelemaan minulle, joten painan x".
Ymmärrätkö, että ihan samalla periaatteella kumppania haetaan myös sovelluksen ulkopuolella. Ulkonäkö vaikuttaa sielläkin siihen, keneen halutaan tutustua ja keneen ei. Olen monta kertaa irl kieltäytynyt juttelemasta iskemään tulleelle miehelle, pelkästään siksi koska hänen ulkonäkönsä ei riittänyt. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta antaa mahdollisuuksia kaikille.
Alapeukkuja tulee, mutta ihan samalla tavalla se mies oli ulkonökökeskeinen valitessaan juuri minut kohteekseen. Miksei esimerkiksi se pinkkitukkainen pyöreämpi nainen valikoitunut kohteeksi?
Motherfuckin amen. Jos ihminen saisi valita kahdesta muuten identtisestä ehdokkaasta, mutta toinen on hyvännäköinen ja toinen Topi, jokainen ottaisi tietysti sen, joka on omaan silmään hyvännäköinen. Miksei ottaisi, kun kerran valita saa?
En tajua, mikä tässä on palstamiehille niin vaikea sisäistää. Sen takia me naiset hoidamme hiuksiamme, maalaamme naamamme, nypimme kulmiamme, pukeudumme vartalon viat peittäen ja whatnot. Että kelpaisimme paremmin. Että olisi enemmän valinnanvaraa. (okei, itse en ikinä tehnyt mitään noista koska valinnanvaraa oli ilmankin, mutta ymmärrätte pointin.)
Mikään, kerta kaikkiaan mikään, ei estä teitä miehiä tekemästä samaa. Tosin kehotan vaihtamaan naaman maalaamisen naamakarvojen siistimiseen ja miesten ei yleensä kannata kulmiaan nyppiä. Mutta siististi leikatut hiukset, omituiset partahökötykset pois, paino normaaliksi ja siistit vaatteet ja Topinkin markkina-arvo nousee ainakin 10 %.
Se loput 90 % tulee sitten luonteesta ja elämäntilanteesta, ja niidenkin muuttaminen on ihan jokaisen aikuisen omalla vastuulla.
Suurin ongelmahan tässä on, että Topi ei ota vastuuta. Ja mies, joka ei ota vastuusta itsestään ja elämästään, on kammottavin turn off mitä on. Mies, jolla ei ole elämänhallintaa, voi odottaa saavansa vain samanlaisen naisen. Jotka ovat sitten sekakäyttäjiä yleensä.
Näinhän se on. Olen itse nykyään kaunis nainen ja huvittuneena luen palstan kommentteja, joissa väitetään että naisella supersuosioon riittää vain se, ettei syö liikaa. Miehen pitää treenata raivona salilla, hankkia rahaa ja statusta jne jne jne, naisen tulee vain olla syömättä. Hah :D.
Olin ennen tavis. Normaalipainoinen, laittautumaton tavis. En siis syönyt liikaa mutta ei se mitään auttanut. Vientiä oli tasan 0. Sitten kyllästyin tilanteeseen ja halusin kaunistaa itseäni - löysin sitten kumppania tai en. Aloin:
- käydä kampaajalla 3-4 kertaa vuodessa laittamassa vaaleita raitoja, á 150 e ja 4h.
- hoitaa hiuksia 2 kertaa viikossa naamioilla ja hopeasävytteillä
- joka pesun jälkeen föönaan ja kiharran
- plus kasvatin hiukset pitkäksi, tähän meni 3+ vuotta
- kynnet hoidan joka viikko, myös varpaat, pidän ne melko lyhyinä ja luonnollisina mutta aikaa ja rahaa tähänkin menee
- liikuntaa 1h päivässä, ja tästä en tingi ellen ole sairas
- vaatekaappi meni uusiksi, rahaa meni ihan kiitettävästi vaikka hankinkin laadukkaita klassikoita, mutta kengät, mekot, hyvät paidat eivät ole halpoja, saati sitten nahkalaukut ja takit
- sheivaan joka päivä koska karvan kasvu on vahvaanja nopeaa, tähänkin tarvii välineet ja suihkun jälkeen rasvat koko kroppaan
- suunnittelen ja viilaan ruokavaliotani, käyn kaupassa ajan kanssa ja tähän tarvitsee todellakin energiaa ja aikaa, samoin sen ruoan valmistamiseen
- meikkaan kevyesti mutta tarvitsen kuitenkin useita tuotteita joita ei ilmaiseksi saa
- alusvaatteet eivät ole halpoja jos tarvitsee ison kuppikoon ja haluaa kuitenkin kaunista, seksikästä ja laadukasta,yhdet liivit jo 80+ e
- kasvonaamiot ja -hoidot osaksi rutiinia, 4 krt vuodessa kosmetologi, á 80e
Ja tässä nyt vain jotain, enemmänkin on. Ja tämä siis vain mitä olen ulkoisesti tehnyt kumppanin löytämisen eteen, sitten on vielä henkinen puoli, opiskelu, työ, itsensä kehittäminen ja uusien asioiden kokeilu, unelmien toteuttaminen jne.
Nyt kun olen treenannut ja panostanut satoja tunteja ja tuhansia euroja itseeni, kumma juttu - vientiä on kuin taikaiskusta! Ja ne miehet ovat jän nästi ihastuneet luonteeseeni - mutta sama mies ei olisi huomannutkaan minua jos olisin edelleen se tavishiiri :D.
Mutta ylipainoinen, huolittelematon mies saa olla sellainen kuin on, eikä voi vaatia panostamaan kun naistenkaan ei tarvi?
Palstamiehillä on se harha, että "luonnonkaunis" "riittää, ettei syö liikaa" -kauneus ei ole ihan vain sitä, että ei syö liikaa. Ainakaan sen jälkeen, kun on täyttänyt 20 v.
Nainen, joka näyttää siltä, että on vain noussut sängystä ja nykäissyt ensimmäiset vaatteet päälleen ja sattuu vaan olemaan tosi kaunis, on tehnyt luultavasti vähintään nämä asiat:
- kammannut tukkansa joka päivä
-pessyt tukkansa pari kertaa viikossa hoitavilla tuotteilla, käyttänyt hiusnaamiota (tai ei ole suomalainen.) Pitkän tukan pesu ei muuten ole ihan nopea projekti, kuivumisen odottelusta puhumattakaan. Kuivaajat taas pilaa päänahan ja hiukset.
- puhdistanut kasvonsa vähintään kerran päivässä ja rasvannut ne
- tarkistanut, ettei kulmissa ole hajakarvoja eikä ylähuulella viiksiä tai nenäkarvoja näkyvissä
- hoitanut jalat ja kädet (siis vähintään kynsien leikkaus, kynsinauhojen siistiminen, rasvaus yleensä päivittäin)
- pessyt ja langannut hampaat kahdesti päivässä, ammattilainen puhdistaa kahdesti vuodessa
- sheivannut ihokarvansa säännöllisesti, ja vähintään tämän jälkeen myös rasvannut ao. ruumiinosat
- syönyt kolme kertaa päivässä joka päivä ravitsevaa kotitekoista ruokaa
- ulkoillut päivittäin
- harrastanut hikiliikuntaa kolmisen kertaa viikossa vähintään
- valinnut harkiten vaatekaappiinsa itselle sopivalla leikkauksella ja värillä olevia vaatteita niin, että kaikki sopii yhteen ja voi tosiaan vain nykäistä mitä vaan päälleen.
- on nähnyt sen vaivan, että alusvaatteet ovat laadukkaita ja itselle sopivia, etteivät näy vaatteiden alta tai tee muhkuroita
Tämä on nähdäkseni minimi, mitä kukaan nainen tekee. Itse olen niin low maintenance kuin mahdollista, en meikkaa, en käy kampaajalla (pitkä tukka, leikkaan itse ja pidän nutturaa), en kosmetologilla. Mutta silti pelkästään siistiltä ja "laittamattomalta" näyttäminen nyt vaan vie aikaa. Ja rahaa.
Ohi, mutta mikä on hiusnaamio? Olen itse ihan suomalainen, minulla on pitkät, värjätyt hiukset, vähän runsaammat hiukset mitä monilla suomalaisilla, mutta en ole ikinä käyttänyt hiusnaamiota, en edes tiedä, mikä se on. Kuitenkin eri asia kuin hoitoaine, vai? Hoitoainetta toki käytän.
No se on naamio hiuksille. Kaupathan on niitä pullollaan. En osaa sen paremmin selittää, on paksumpaa, ravitsevampaa, pidetään hiuksissa kauemmin kuin hoitoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa ap taas Prismaan katsomaan.
Tuollaisia topeja siellä tulee vaimon kanssa vastaan vaikka kuinka.
Ongelma on siinä, että nämä vaimot eivät ole kaunottaria. Sellainen pitäisi saada.
Sitten topilla pitää olla menestyvä yritys ja hyvä sosioekonominen pääoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä juuri. Topin ongelma ei ole se, että hän on ruma ja tyhmä, vaan se että, hän ITSE uskoo olevansa ruma ja tyhmä. Tämän vuoksi itsetunto on nollassa ja se itsetunto on taas sellainen asia mikä tekee ihmisestä kiinnostavamman. Topin täytyy oppia rakastamaan ja hyväksymään ensin itsensä ja opittava nauttimaan elämästä myös yksin, sitten kun on päässyt tuosta epätoivosta ja katkeruudesta eroon niin alkaa ne naisetkin kiinnostumaan aivan eri tavoin.
Tätä tunnutaan viljelevän usein ohjeeksi niille, joilla ei ole hyvä itsetunto tms. Ihmettelen vaan, että oikeastiko ihmiset ensin kasvavat ihmisinä valmiiksi ja sinuiksi puutteidensa suhteen ja sitten vasta alkavat etsimään parisuhdetta? Minun on vaikea ajatella, että näin olisi. Uskon, että tuolla on paljon puutteellisia ja heikon itsetunnon omaavia miehiä että naisia, jotka ovat löytäneet rakkauden. Toiseksi näen ihan inhimillisenä, että kumppanillani on heikkouksia ja puutteita tiettyyn pisteeseen saakka.
Itseä vaan risoo tämä ajattelumalli, että sinkkuna minun pitäisi ensin kasvaa varsin erinomaiseksi versioksi minusta ja tämän jälkeen olisin vasta valmis vakavaan ihmissuhteeseen.
Ei tarvitse olla erinomainen versio itsestään, mutta tietynlainen perustaso pitää olla. Epätoivoiset ja katkerat ihmiset on sukupuolesta riippumatta raskasta seuraa. Kun sellaisen kanssa pitäisi olla parisuhteessa, se vie enemmän kuin antaa. Ei voi sälyttää toiselle velvollisuutta/vastuuta olla se itsetunnon kasvattaja.
Kukaan meistä ei ole valmis, myös parisuhteessa kasvetaan.
Niin, tälläkin palstalla, jopa tässäkin keskustelussa, miehet kertovat swaippaavansa jatkoon joko suoraan kaikki tai lähes kaikki ja tekevänsä karsinnan vasta sitten jos match tulee (tämä muuten on todella typerää tinderin algoritmien kannalta; näet jatkossa yhä vähemmän ihmisiä, jotka oikeasti saattaisit haluta suhteeseen). Naiset yleensä toimivat päinvastoin eli swaippaavat harkiten ja etenevät siksi myös hitaammin. Lisäksi miehiä on tinderissä valtavasti enemmän kuin naisia.