Teho-osastot täynnä, sht äärirajoilla. Koronadenialistit: “kyseessä on vaaraton flunssa“
Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?
Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut.
Kommentit (3939)
Massahysteria kirjoitti:
Sairastin itse juuri koronan ilman rokotteita ja täytyy sanoa että minulla on ollut todella paljon pahempia flunssia menneisyydessä kuin tämä korona.
Minä, minä, minä, minä...
Kävin Afrikassa, en nähnyt nälkää näkeviä lapsia -> Afrikassa ei ole nälänhätää. mot.
Vierailija kirjoitti:
"Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?
Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut."Nimenomaan tästä syystä "Lupa tartuttaa" -passi on koronapandemian ajan vaarallisin ja vastuuttomin toimi joka räjäyttää tartunnat, sairaalahoidon tarpeen ja koronakuolemat pilviin.
On se vaan ihmeellistä, että sinä tiedät paremmin kuin kaikki mahdolliset asiantuntijat. Miten se voi olla mahdollista?
Nyt voidaan tämänkin väärän tiedon levittäminen lopettaa. Juuri tiedotustilaisuudessa sanottiin, että tehohoitopaikat eivät ole täynnä eikä terveydenhuolto ole äärirajoilla millään mittarilla.
Vierailija kirjoitti:
Massahysteria kirjoitti:
Sairastin itse juuri koronan ilman rokotteita ja täytyy sanoa että minulla on ollut todella paljon pahempia flunssia menneisyydessä kuin tämä korona.
Minä, minä, minä, minä...
Kävin Afrikassa, en nähnyt nälkää näkeviä lapsia -> Afrikassa ei ole nälänhätää. mot.
Nyyhkytarina, oma kokemus, tädin serkun kissan enon kaiman kokemus yms riittää näille. Yhtä päteviä kuin tieteellinen tutkimus.
Koronankin sairastavat pikku nuhana, mutta silti rokotevastsisten lähipiiri samaan aikaan täynnä rokottamattomia ja vaikeita rokitehaittoja saaneita.
Eivät tunne koronan vaikeita muotoja sairastaneita kuten eivät tunne long covidista kärsiviä, mutta pilvin pimein kyllä rokotteisiin kuolleita, rokotteista vammautuneita.
Olette te jumalauta kyllä tyhmiä olentoja. Menkää nyt äkkiä jonottamaan lisää piikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vattu Virpunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa että miksi se rokote pitää ottaa?
Olen 31 vuotias, päihteetön ja perusterveydentilani on hyvä paitsi että vähän on ylipainoa(puhutaa max 10kg ylipainosta).
Ei tarvitse, mutta ketään ei kiinnosta jos tukehdut teholla sen vuoksi että keuhkokapasiteetti on koronan takia tuhoutunut loppuun.
Mikä todennäköisyys on sille että minä 31v ihminen joudun sairaalaan koronan takia? Tiedän useita ikäsiäni ketkä on koronaan sairastanut ja kaikille heistä se oli oireeton tai lähes oireeton.
Onko Suomessa edes monta ikäistäni joutunut teholle koronan takia?
Se että juuri sinä et joudu teholle ei paljon lohduta sitä äitiä, jonka lapsi ei mahdu teho-osastolle kun kaltaisesi denialisti on itsekkyyttään vienyt paikan.
Minun pitää sitten lopettaa autolla ajaminen,urheilu ja alkoholinkäyttö koska ne lisää riskiä joutua teholle. Rokote ei myöskään estä joutumasta teholle.
Miten Suomen sairaalat voi romahtaa jos tehohoidossa on vaikka 20 potilasta keskimäärin päivittäin?
Suomessa ei ole enempää tehohoitoon erikoistuneita sairaanhoitajia. Ei ole riittävästi edes muita sairaanhoitajia, joista voisi melko nopeasti kouluttaa tehohoitajia. Olet varmasti nähnyt maailmalta kuvia, joissa pandemian eri vaiheissa oli perustettu tilapäisiä koronasairaaloita esimerkiksi urheiluhalleihin. Vaikka siis halleja kyllä on ja sänkyjä saa kaupasta, niin toivottavasti tuohon ei tarvitse Suomessa mennä, sillä noin suuri potilaspaikkamäärien lisääminen tarkoittaisi myös että potilaita hoitaisivat muut kuin koulutetut sairaanhoitajat. Eli ihan suoraan sanottuna kuolemanloukuista siinä sitten olisi kyse, koronapotilaat olisivat siellä vaan pois muiden silmistä tukehtumassa.
Olen nähnyt maailmalta kuvia myös aliravituista lapsista, joiden mahat ovat kuin potkupallot... Malariapotilaista, miinojen silpomista jaloista, jne.
Suomessa on vähän eri tilanne näiden kaikkien osalta mm. sosiaaliturvan, terveydenhuollon, hygienian ja ihan vaikka rauhan ajan vuoksi.
Mutta ei ole enempää sairaanhoitajia!
Se ei johdu koronasta, vaan politiikoista ja priorisoinnista.
Tuttu töissä vanhainkodissa ja kertoi että useampi vanhus kuoli lyhyen ajan sisällä rokotteen saamisen jälkeen diagnoosina keuhkokuume.
Muistakaa rokottamattomat, että kolmasosa kotonaan sairastuneista saa Long Covidin. Myöhäistä katua sitä, ettei ottanut rokotetta kun on kuukausiksi mennyt työkyky.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa rokottamattomat, että kolmasosa kotonaan sairastuneista saa Long Covidin. Myöhäistä katua sitä, ettei ottanut rokotetta kun on kuukausiksi mennyt työkyky.
Palstalle voi spämmiä vuorokauden ympäri rokottamattomuusuhoa vaikka ei henki kunnolla kulkisikaan. Eli ei haittaa ollenkaan.
Näin on kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes Ayhtä paljon on vuosittain kuollut kausiflunssaan.
Kausiflunssaan kuoltiin yhtä paljon _ilman mitään rajoituksia_, kuin koronaan _kun rajoitukset ovat olleet päällä ja ihmiset vältelleet toisiaan_.
Ja nyt kun rajoituksia purettiin, kun 80% porukasta alkaa olla rokotettua, silti rokottamattomat hörhlt tukkivat teho-osastot.
Rokotetut hörhöthän niitä tukkivat, kun heitä on yli puolet porukasta.
Rokottamattomia on ainakin 70% eli rokotettuja on reilusti alle puolet porukasta.
Ihmettelen, ettei hallitusta kiinnosta laittaa edes rajoja kunnolla valvotuksi kun tilanne on näin paha. Itärajan kaupungeissa näkyy katukuvassa koko ajan enemmän venäläisiä ja venäjän rekisterissä olevia autoja.
Kaikki virusmutaatiot pääsee maahan noin vain.
Muutenkin tilanne on hirveä. Moni lykkää nyt tutkimuksia ja hoitoja koronan pelossa. Ja sairaalat täynnä. Ei pääse leikkauksiin. Hoitohenkilökunta väsynyt ja pakenee alalta.
Mutta Marin ei kutsu hallitusta koolle tekemään asialle jotain. No Marin lausui jo maaliskuussa 2020 koronan olevan lievä flunssa. Ja tunnetusti hänen on vaikea myöntää virheitään.
Hallitus on hienosti kääntänyt katseen itsestään rokottamattomiin.
Näin unohdetaan se, että hallituksen tulee ottaa vastuu ja toimia tilanteessa, jossa kaikki uhkaa romahtaa. Ei ne voi vain istua mukana junan kyydissä ja voivotella.
Ääliöt kirjoitti:
Olette te jumalauta kyllä tyhmiä olentoja. Menkää nyt äkkiä jonottamaan lisää piikkejä.
Tälää argumentoinnin tasolla älä ihmeessä otakaan piikkiä !
Yksi asia mihin haluan vastauksen.
Yleisesti täällä esitetään väitteitä, että riski sairaalahoitoon koronainfektion vuoksi on kasvanut rokottamattomilla.
Sitten on olemassa THL:n tilastointitapa, missä rokottamattomaksi katsotaan henkilö, joka on esim. saanut ensimmäisen rokotusannoksen 21 vuorokauden sisään.
No, nyt kun katsoo rokotteiden ottajia ikäryhmittäin, esim. yli 60-vuotiaiden kohdalla, rokotuksen ottaneiden suhteellinen osuus on noussut 0.2–0.4 % viimeisen kuukauden aikana. Eli rokotuskattavuus ei ole viimeisen kuukauden aikana lisääntynyt enää merkittävästi vanhemmissa ikäluokissa. Rokotukset on siis otettu jo kevään ja kesän aikana.
Mutta, sairaalahoidon tarve nousee päivittäin. Ja tiedotusvälineissä on kommentteja, että suurin osa sairaalan joutuneista on rokottamattomia. Kuitenkin tämän uutisen kohdalla esitetään arveluja ja epäilyjä THL:n määritelmästä miten määritellään rokotettu ja rokottamaton. Ja epäillään että sairaalahoitoon koronainfektion vuoksi on joutunut pää-asiallisesti henkilöitä, jotka on ottaneet rokotteen joko 21 vrk:n tai 7 vrk:n sisällä.
Eli, kyllä minä jaksan uskoa siihen, että uutisissa mainittu ”rokottamaton” henkilö sairaalassa on isolla todennäköisyydellä henkilö joka ei ole ottanut ensimmäistäkään koronarokotetta.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008372975.html
Tutkimusten valossa on selvää, että tartuttamisen riski on rokottamattomilla paljon suurempi kuin rokotetuilla.
Rämet viittaa Hollannissa tehtyyn tutkimukseen, jossa selvitettiin tällä hetkellä vallitsevan deltavariantin tarttumista saman perheen jäseniin rokottamattomasta ja rokotetusta henkilöstä.
Alfavariantin tartunnat vähenivät tutkimuksen mukaan perheenjäsenten kesken 73 prosenttia sen jälkeen, kun he olivat saaneet kaksi rokotusta. Tutkijat havaitsivat, että deltavariantin kohdalla vähennys oli 63 prosenttia.
ROKOTETUT sairastavat koronataudin yleensä lievempänä kuin rokottamattomat. Mutta ovatko myös rokotettujen aiheuttamat tartunnat lievempiä kuin rokottamattomien aiheuttamat?
Tästä ei Rämetin tiedossa ole tutkimustuloksia. Se kuitenkin tiedetään, että rokotettujen koronatauti kestää vähemmän aikaa ja he myös tartuttavat tautia lyhyemmän aikaa kuin rokottamattomat.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on hienosti kääntänyt katseen itsestään rokottamattomiin.
Näin unohdetaan se, että hallituksen tulee ottaa vastuu ja toimia tilanteessa, jossa kaikki uhkaa romahtaa. Ei ne voi vain istua mukana junan kyydissä ja voivotella.
Niinpä. Nyt tulis jo pian ottaa koronapassia käyttöön tai pakkorokotukset kaikille!
Näin on kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes Ayhtä paljon on vuosittain kuollut kausiflunssaan.
Kausiflunssaan kuoltiin yhtä paljon _ilman mitään rajoituksia_, kuin koronaan _kun rajoitukset ovat olleet päällä ja ihmiset vältelleet toisiaan_.
Ja nyt kun rajoituksia purettiin, kun 80% porukasta alkaa olla rokotettua, silti rokottamattomat hörhlt tukkivat teho-osastot.
Rokotetut hörhöthän niitä tukkivat, kun heitä on yli puolet porukasta.
You wish😂
No miksi sitte ollaan valmiita ottamaan esim. Virosta koronapotilaita Suomeen hoitoon jos kerta teho-osastot ovat äärirajoilla?
Olen ottanut kaksi rokotetta.
Mutta ei tätä ongelmaa voi sivuuttaa niin, että nyt vaan syytellään rokottamattomia eikä vaadita päättäjiltä kunnon toimia. Esim. omat lapseni eivät voi ikänsä puolesta edes saada rokotetta mutta ovat jo lähellä rokoteikää. Koen pelkoa heidän puolestaan. Juuri heidän opettajallaan todettiin korona, kuitenkaan tätä luokkaa ei laitettu karanteeniin. Tämä tilanne on sairas ja törkeä, tuntuu että lapsille pyritään tartuttamaan virus ennenkuin edes saavat rokotteita.
Siksi vaadin hallitukselta toimia. Koronaa on niin paljon että kaikki saa sen, ja myös kaksi kertaa rokotetut ovat joutuneet sairaalaan (myös normaalipainoiset, perusterveet keski-ikäiset). Ja kohta ei ole tehopaikkoja.
Meidän kaupungissa ei tarvita kuin isompi liikenneonnettomuus, ja teholle ei enää mahdu kaikki.
valitsit tarkoitushakuisesti kaksi vanhentunutta tutkimusta päästäksesi valehtelemaan. Jos puhutaan tartuttamisesta niin viruskuorma ei ole kuin yksi muuttuja.