Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräyttäisitkö miehen vaimolleen

Vierailija
04.02.2015 |

jos mies kohtelisi sinua, salarakastaan, huonosti tai katoaisi maisemista? Kostaisitko miehelle vai suojelisitko vaimoa?

Ei tähän ketjuun nyt "en olisi koskaan varatun miehen kanssa" -kommentteja vaan hypoteettists pohdiskelua.

Mietin...

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi toinen nainen. Jos olisinkin, tajuaisin olevani se TOINEN, josta haetaan hetkellistä hupia, ei muuta.

Tuolla motiivilla kuulostat todella kusipäältä, mutta kyllähän vaimolla on oikeus tietää, joka tapauksessa.
Minulle on aikoinaan kerrottu ja olen ikuisesti siitä kiitollinen.

Vierailija
62/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:24"]

Laita vaimolle nimetön kirje ja kerro kaikki! Näin säästyt itse mutta vaimo saa tietää totuuden miehestään. Tee se vaimon takia!

[/quote]

Jollain nimettömällä kirjeellä nyt voi nakata vesilintua. Joku ilkeä ihminenhän voisi alkaa laitella tollasia kaikille joiden puolisot ei edes ole pettäneet.

[/quote]

Mutta ne, jotka laittavat todistettavaa faktaa, eivät ole ilkeitä ihmisiä, vaan heillä on oikeanlainen taju siitä, mitä on tapahtunut ja miten pitää toimia! Faktattomille avauksille voi helpommin nostaa hattua.

[/quote]

Jos haluaa kertoa viestin niettömänä ja paljastumatta, mikä on sellaista faktaa joka on uskottavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:01"]

Miksi et vain voisi ottaa opiksesi ja jatkaa elämääsi? Tuollaisella vatvomisella satutat eniten itseäsi.

[/quote]

Jos jätät kertomatta, asia vaivaa lopun ikääsi mieltäsi, ja kun perustat oman perheen, asia kaivelee omaa parisuhdettasi, sillä silloin toivot, että sinulle kerrotaan, jos miehesi pettää sinua! Ei ole mikään tosta vaan syrjään heitettävä asia! Kertomalla vapaudut itse taakasta, voit pyytää anteeksimvaimolta, ja myös sitä, että kertomasi satuttaa häntä, mutta se on sata kertaa parempi satuttaa nyt, kuin vuosikymmenten päästä,,kun vaimo vihdoin herää tajuamaan, millaisessa liitossa eli koko kallisarvoisen elämänsä, eikä kukaan tullut hänelle kertomaan, mitä mies huseeraa hänen selkänsä takana! Mitä arvelet, kummasta vaimo olisi iloisempi: aikanaan petoksesta tietämisestä ja omat päätöksenaä sen mukaan tekemisestä, vai että katuu koko hukkaan mennyttä elämäänsä petollisen puolison kanssa? Kerro! Ainoa oikea menettely!

Vierailija
64/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varmaan yksi ja sama henkilö kannustaa käräyttämään, koska kaikissa noissa viesteissä HUUDETAAN.

Vierailija
65/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:21"]

Mä jatkaisin eteenpäin, en kai ollut muutenkaan ajatellut hänestä pitkäaikaista tai omaa (varattu mies, perhe, pettäjä). En haluaisi itkevää ja/tai raivoavaa petettyä vaimoa perääni ja kaikkea sitä ylimääräistä draamaa mitä siitä seuraisi. Aivan turhaa, ei toisi minulle muuuta kuin ylimääräistä paskaa.

[/quote]

Jos ap oikeasti välittää vaimostakin, niin hän kyllä kestää sen pettymyksen, mikä vaimossa herää, kun tajuaa miehensä pettävän! Syyte kohdistuu pettävään mieheen, ei rehellisesti asioita kertovaan naiseen! On täysin luonnollista, että petetty vaimo itkee ja ehkä huutaakin, henkisestä kivusta, mutta on myös täysin oikein kertoa, ei jättää elämään hyvässä uskossa ja samalla edesauttaa miestä jatkamaan petostehtailuaan!
Ehdottomasti: kerro!

Vierailija
66/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:34"]

Mun rakastajatar soitti vaimolle. Ajatteli varmaan että näin toimimalla avioliitto päättyy ja alan hänen kanssaan elämään. Ei se mennyt niin, vaimo otti rauhallisesti, selvitettiin asia pariterapiassa ja vieläkin puhutaan siitä välillä. Mä olen kiitollinen että lopulta menikin näin, kaikki on avointa ja selvää. Mikään ei pääse meidän väliin. Ja tietysti nyt kun on mennyt aikaa, olen osoittanut teoillani että olen oikeasti pahoillani, vaimo on antanut anteeksi. Että jos ap kostoa haluat, että ei se äijä saa jatkaa elämäänsä ilman seurauksia niin ei voi tietää minkälainen suhde siellä miehellä ja vaimolla oikesti on. Meillä tosiaan kävikin lopulta niin että siitä toisesta naisesta jäi vähän säälittävä olo vaikka virhe oli minun.

[/quote]

Tässä on oikean MIEHEN puhetta. Onnea toivon sydämeni pohjasta teidän liittoonne!

Virheistä oppii itse kukin! Jo olemassa olevaa hyvää liittoa ei särje kummankaan puolison syrjähyppy, jos se selviää toiselle, toinen kykenee ottamaan sen asiallisesti, asiat selvitetään perinpohjin ja molemmat tahtovat jatkaa yhteistä liittoaan avoimesti ja rehellisesti, ja pettänyt osoittaa puolisolleen jatkossa olevansa tämän luottamuksen arvoinen!

Omassa liitossani olemme molemmat aikoinaan pettäneet toisiamme, tehneet tilit selviksi välillämme ja halunneet jatkaa yhdessä. Ongelmia on, mutta lujempina ja vahvempina ne selvitämme yhdessä. Kiitollinen olen, että molempien asiat ovat selvitetyt, eikä tarvitse kantaa syyllisyyden taakkoja. Pettäminen loppuu, kun rehellisyys ja puolison kunnioitus astuu elämään.

Vierailija
67/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:42"]

Laita vaimolle nimetön kirje ja kerro kaikki! Näin säästyt itse mutta vaimo saa tietää totuuden miehestään. Tee se vaimon takia!

[/quote]

Jollain nimettömällä kirjeellä nyt voi nakata vesilintua. Joku ilkeä ihminenhän voisi alkaa laitella tollasia kaikille joiden puolisot ei edes ole pettäneet.

[/quote]

Mutta ne, jotka laittavat todistettavaa faktaa, eivät ole ilkeitä ihmisiä, vaan heillä on oikeanlainen taju siitä, mitä on tapahtunut ja miten pitää toimia! Faktattomille avauksille voi helpommin nostaa hattua.

[/quote]

Jos haluaa kertoa viestin niettömänä ja paljastumatta, mikä on sellaista faktaa joka on uskottavaa?

[/quote]

Päivämääriä ja kellonaikoja, jolloin mies on ollut luonasi. Tarkka kertomus, missä tapasitte, ja mitä tapahtui. Joku henkilökohtainen asia miehestä, esim luomi jossakin paikassa, jota ei ilman vaatteita näe, kalsarien väri ja malli, tieto jostakin tapahtumasta, missä mies on ollut tiettynä aikana, esim kävi lääkärissä tai autossa oli se ja se vika, kävi parturissa tms, mikä on todennäköisesti vaimonkin tiedossa. Joku miehen tapa toimia. Tieto siitä, mitä mies kertonut vaimostaan, jos on eri paikkakunnalta eivätkä vaimo ja toinen nainen yleensäkään törmää toisiinsa esim kaupungilla tai lähikaupassa. Kyllä näitä faktoja löytyy, joilla voi todistaa, että kyseessä on juurikin hänen miehensä ja intiimiasioita tietää miehestä. Jos kirjeessä laittaa tietoa, on viisaalla vaimolla aikaa tutkailla ajankojtia, miehen käytöstä ja faktojen paikkansapitävyyttä, eikä vaimo yleensä silloin hyökkää kenenkään kimppuun, ei edes miehen, vaikka olisikin sydänjuuriaan myöten loukattu.

Vierailija
68/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:48"]

Täällä varmaan yksi ja sama henkilö kannustaa käräyttämään, koska kaikissa noissa viesteissä HUUDETAAN.

[/quote]

No, en minä yksi "huutaja" ole kyllä kaikkia noita muita isoilla kirjoitettua sisältäviä kommentteja kirjoittanut. Ilmeisesti "huutajat" tajuaa sen voimakkaan reaktion, joka pettämisen paljastumisesta tulee, ja se laittaa painottamaan asioita. Joku pitää sitä täällä huutamisena. :)

Vierailija
69/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Päivämääriä ja kellonaikoja, jolloin mies on ollut luonasi. Tarkka kertomus, missä tapasitte, ja mitä tapahtui. Joku henkilökohtainen asia miehestä, esim luomi jossakin paikassa, jota ei ilman vaatteita näe, kalsarien väri ja malli, tieto jostakin tapahtumasta, missä mies on ollut tiettynä aikana, esim kävi lääkärissä tai autossa oli se ja se vika, kävi parturissa tms, mikä on todennäköisesti vaimonkin tiedossa. Joku miehen tapa toimia. Tieto siitä, mitä mies kertonut vaimostaan, jos on eri paikkakunnalta eivätkä vaimo ja toinen nainen yleensäkään törmää toisiinsa esim kaupungilla tai lähikaupassa. Kyllä näitä faktoja löytyy, joilla voi todistaa, että kyseessä on juurikin hänen miehensä ja intiimiasioita tietää miehestä. Jos kirjeessä laittaa tietoa, on viisaalla vaimolla aikaa tutkailla ajankojtia, miehen käytöstä ja faktojen paikkansapitävyyttä, eikä vaimo yleensä silloin hyökkää kenenkään kimppuun, ei edes miehen, vaikka olisikin sydänjuuriaan myöten loukattu.

[/quote]

Noillakaan tiedoilla ei itselleni olisi merkitystä, jos viestin lähettäjällä/kertojalla ei ole uskallusta kertoa omia tietojaa.

Toisaalta en ymmärrä miksi olisi tärkeää että petetty varmasti uskoo viestin? Mistä sen ylipäätään tietäisi uskooko hän viestiä vai ei, tietääkö vaimo jo ennakkoon asioista vai ei? Onko käräyttäjälle ainoa tyydyttävä ratkaisu se että pariskunta eroaa?

Vierailija
70/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos kirjeessä laittaa tietoa, on viisaalla vaimolla aikaa tutkailla ajankojtia, miehen käytöstä ja faktojen paikkansapitävyyttä, eikä vaimo yleensä silloin hyökkää kenenkään kimppuun, ei edes miehen, vaikka olisikin sydänjuuriaan myöten loukattu.

[/quote]

Kimppuun hyökkäämiseen en näe mitään syystä oli viesti uskottava tai ei.

Viisas vaimo luultavasti on selvillä siitä mitä mies puuhailee, onko hänellä taipumuksia/tarvetta pettämiseen, salaileeko mies jotakin....

Vierailija
71/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiteytettynä: petetylle vaimolle pitää aina kertoa totuus, sattui se tai ei.

Pettäjän salailuyrityksiä ei pidä tukea, ei edes sitä, että "vaimoon sattuu, ei saa kertoa!"

Pettäjälle ei pidä suoda pettämisen jatkamiseen mahdollisuutta vaikenemalla petoksesta.

Pettäjän ei pidä antaa kiristää itseään vaikenemaan millään eroottisilla kuvilla tms. Hän on petollinen ja voi milloin tahansa levittää kuvat ja vaihtaa petoskumppaniaan.

Petetyllä on oikeus tietää ajoissa, että voi päättää, haluaako jatkaa liitossaan vai ei.

Mikään ei oikeuta pettämään puolisoaan ja rikkomaan avioliittolupauksensa ja elämään valheessa.

Kertomalla vapauttaa myös pettäjän itsensä elämästä valheessa ja näkemään totuuden itsestään.

Kertomalla saattaa saada avioliiton eheytymään ja pariskunnan voimaan paremmin.

Kertomalla vapauttaa itsensä valheellisesta kakkosen roolista, joka muutoin jatkuu loputtomiin ja kaikki kärsivät.

Vierailija
72/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos kirjeessä laittaa tietoa, on viisaalla vaimolla aikaa tutkailla ajankojtia, miehen käytöstä ja faktojen paikkansapitävyyttä, eikä vaimo yleensä silloin hyökkää kenenkään kimppuun, ei edes miehen, vaikka olisikin sydänjuuriaan myöten loukattu.

[/quote]

Kimppuun hyökkäämiseen en näe mitään syystä oli viesti uskottava tai ei.

Viisas vaimo luultavasti on selvillä siitä mitä mies puuhailee, onko hänellä taipumuksia/tarvetta pettämiseen, salaileeko mies jotakin....

[/quote]

Kertominen silloin vain todella vahvistaisi vaimon epäilyt. Niin olisi oikein!

Vierailija
73/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käräytin. Sain selville, että mies kävi naimassa muitakin naisia mun lisäkseni, joten ilmoitin sen vaimolle samalla kun lemppasin koko kusipään. Ai että sitä tyydytystä! Ukko lensi pihalle, mutta muhun vaimo ei sen kummemmin ottanut yhteyttä, raivonnut tai vainonnut, taisi vain olla tyytyväinen, että viimein sai varmistuksen omiin epäilyihinsä. Totta kai mäkin haluaisin tietää jos oma mies kävisi vieraissa, mitä sillä väliä kuka sen kertoo.

Vierailija
74/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:50"]

Kertominen silloin vain todella vahvistaisi vaimon epäilyt. Niin olisi oikein!

[/quote]

Miksi ne olisi epäilyjä? (Viisas) vaimohan todennäköisesti tietää jos puoliso pettää. Ilmoitus varmaankaan ei olisi siinäkään tilanteessa väärin, mutta petetyn mielestä ei välttämättä ainut oikea tapakaan toimia.

Vierailija
75/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kostonhimoinen ihminen. Olen aikuinen nainen. Kostaminen on hirveän lapsellista, niin lapsellinen en ole koskaan ollut. 

Vierailija
76/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 08:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:27"]

No en kertoisi. En todellakaan kaipaa mitään setvimistä, raivoavaa vaimoa, itkupuheluita, mahdollista vainoamista jne. Jatkaisin vaan elämääni ja sillä se. Turha alkaa tuossa vaiheessa lässyttämään että vaimolla on oikeus tietää. Jos olisin välittänyt paskaakaan vaimosta en olisi nussinut hänen miestään.

[/quote]

Totta joo. Vain todella täydellinen kusipää kertoo sitten vaimollekin. Jos ei kerran ole vaimosta ennenkään välittänyt niin miksi myöhemminkään pitäisi. Monet vaimot kyllä tietävät millinen mies heillä on mutta saattavat silti haluta jatkaa elämäänsä kaikessa rauhassa. Ja ne jotka eivät tiedä eivät ehkä haluakaan tietää. Mä olen sitä mieltä, että nämä pettäjät saavat kärsiä nahoissaan siihen ei tarvitse sotkea varta vasten toisia syyttömiä puolisoita.

[/quote]

Mitä se mies on vaimostaan ennenkään välittänyt, jos pettää? Turha itkeä, että vaimoon sattuu, jos joku paljastaa miehen kataluuden! Oikein on, että väärintekijä paljastuu, yritti miten kovaa tahansa SALATA vaimoltaan vääryytensämja valheensa!!!

Vain todellinen kusipää jättää vaimolle kertomatta ja TUKEE NÄIN PETTÄJÄN VALHEELLISTA ELÄMÄÄ EDELLEEN!!!

[/quote]
Olen eri mieltä. Vaimolla on oikeus elää omaa elämäänsä eikä vaimon elämää tarvitse sotkea miehen petollisuudella. Kosta miehelle, älä vaimolle. Vaimo on täysin syytön.

Vierailija
77/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:08"]

En ole kostonhimoinen ihminen. Olen aikuinen nainen. Kostaminen on hirveän lapsellista, niin lapsellinen en ole koskaan ollut. 

[/quote]

Pettämisestä petetylle kertominen ei ole mikään kosto, vaan ainoa oikea tapa toimia, jotta petetty saisi tietää totuuden. Vaikka hylätyn kakkosnaisen motiivi olisikin kosto, se ei ole kosto sille petetylle, vaan iso palvelus. Pettäjälle se voi olla kosto, mutta se on kyllä silloin ihan oikein sekin, että saa maistaa omaa lääkettään, vaika en yleensäkään mitään kostoa kenellekään suosittele. Motiivin tulee olla petetyn tietäminen puolisonsa pettämisestä. Aikuinen ja viisas nainen ei jätä petettyä epätietoisuuteen. Moni petetty vaimo kärsii väkivaltaa, kun esittää epäilynsä, joille ei ole varmoja todisteita, ja mies valheilaan yrittää salata petoksensa ja lyö syyn vaimon niskaan syyttäen tätä vainoharhaiseksi valehtelijalsi ja sairaan mustasukkaiseksi. Vaimo on usein kuitenkin arvionsa kanssa aivan oikeassa, mutta ei ole vaan niitä todisteita. Siksipä on tärkeää, ettette jätä vaimoa pahoinpitelyjen kohteeksi, vaan annatte tarvittavat faktat.

Vierailija
78/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:08"]

[/quote]

Pettämisestä petetylle kertominen ei ole mikään kosto, vaan ainoa oikea tapa toimia, jotta petetty saisi tietää totuuden. Vaikka hylätyn kakkosnaisen motiivi olisikin kosto, se ei ole kosto sille petetylle, vaan iso palvelus. Pettäjälle se voi olla kosto, mutta se on kyllä silloin ihan oikein sekin, että saa maistaa omaa lääkettään, vaika en yleensäkään mitään kostoa kenellekään suosittele. Motiivin tulee olla petetyn tietäminen puolisonsa pettämisestä. Aikuinen ja viisas nainen ei jätä petettyä epätietoisuuteen. Moni petetty vaimo kärsii väkivaltaa, kun esittää epäilynsä, joille ei ole varmoja todisteita, ja mies valheilaan yrittää salata petoksensa ja lyö syyn vaimon niskaan syyttäen tätä vainoharhaiseksi valehtelijalsi ja sairaan mustasukkaiseksi. Vaimo on usein kuitenkin arvionsa kanssa aivan oikeassa, mutta ei ole vaan niitä todisteita. Siksipä on tärkeää, ettette jätä vaimoa pahoinpitelyjen kohteeksi, vaan annatte tarvittavat faktat.

[/quote]
Miten se on palvelus jos menet ja pilaat toisen elämän? Mä en tajua teidän logiikkaa. Miten se on mulle palvelus jos joku tulee kertomaan, että mun mies pettää? Mullahan menee siinä koko elämä pilalle. Kaikki mitä mä olen rakentanut. Olen ilmeisti ihan poikkeuksellinen mutta ainakin minä eläisin mieluummin tietämättä tuollaista asiaa. Jos mies itse avautuu tai saan sen jotenkin muuten tietää, asia on eri. Niin kauan kun meillä on mun silmissä hyvä parisuhde ja elämä, haluan pitää sen. Ihan sama vaikka mies työmatkoilla pitäisi 10 toista naista kunhan se ei tule mun tietooni ja meidän perhe-elämä on sitä mitä haluan.

Vierailija
79/103 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 11:18"] Motiivin tulee olla petetyn tietäminen puolisonsa pettämisestä.
[/quote]

Olen samaa mieltä, mutta jos motiivi on tuo...
Miksi ryhtyä suhteeseen miehen kanssa jolla on vaimo.
On saman tekevää tekeekö sen nimettömänä vai avoimesti nimellään/kasvoillaan.
Motiivi ei ole kosto. On saman tekevää satuttaako se miestä vai ei.
On saman tekevää uskooko petetty tarinaa vai ei, tiedon hän on saanut asiasta joka tapauksessa.
On saman tekevää mikä on lopputulos. Suuttuuko vaimo miehelleen, johtaako uskottomuus miehen eroon vaimosta, tiesikö vaimo asiasta jo enemmin....

Vierailija
80/103 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaimolle ihan oikeesti. Oot satuttanut vaimoa jo teoillas, mutta kertomalla annat vaimolle mahdollisuuden päättää satutetaanko häntä enää tämän miehen ja toisten naisten taholta. Ei se helppoa ole, riippuen tietenkin vaimosta mutta ihan oikeesti: kuka vittu haluais olla tollasen miehen kanssa? Kai sille vaimolle nyt jumalauta kuuluu missä tolalla sen oma suhde mieheensä on? Kun vaimo tietää, on pallo hänellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän