Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni aikoo hakea yhteishaussa maalariksi..

Vierailija
04.02.2015 |

Pettymyksen ja häpen tunteet ovat nyt pinnassa. Olisin toivonut että jäisi lukioon ja jatkaisi siitä yliopistoon tai ammattikorkeaan. Nyt aikoo siis kouluttautua paska duunariksi :( Miten pitäisi suhtautua kun en vain voi hyväksyä tätä :( Eikö se työ ole hirmu vaarallistakin?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoistutkinto on kai vain ammattitutkinto ja ylioppilaskoe. Ei lainkaan lukiotodistusta. Luulis olevan hankala päästä yliopistoihin.
Eiks ole myös kolmoistutkinto, jossa saa myös lukiotodistuksen..

Vierailija
82/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset oli ennen muurareiden apureina rakennustyömailla. Ne oli melkein kaikki naisia. Se on mielestäni rakennuksilla se kaikkein raskain ammatti. Miettikää, että kantoivat koko ajan tiiliä ja laastia kerroksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:06"]Mun tyttöni on maalari ja alalla on tosiaan paljon naisia. Työ on raskasta ja en hakisi ellei teillä oo vahva fysiikka ja ette ole rääpäleitä. Töitä on vähän niin ja näin mutta jos pääsee ansiosidonnaiselle niin pärjää. Se niinkun moni muukin nainen harkitsee muuttoa pois suomesta parempaan elämään. Mä olen ylpeä siitä että sillä on ammatti.  [/quote] En kehuisi että pärjään elämässä jos roikun ansiosidonnaisella. Älä nyt äitinä päästä tytärtäsi tolle alalle. Tai jos päästät pidä huoli että jatkaa opintoja.

[/quote]

Se ansiosidonnainen on turvana elämässä. Tyttöni on jo alalla ja en ymmärrä minkä takia sen pitäisi lisää opiskella. Lukea se ei jaksa eikä halua ja kyllä rakennukset on oikein hyvä ala naisille ja palkka tietysti sama oltava mitä miehillekin. Ei ole olemassa niin raskaita töitä joihin myös naiset ei pystyisi ja paremmin kuin miehet. Mutta ei tietenkään kaikista naisista ole tollasiin töihin ihan samoin kuin ei miehistäkään. 

[/quote]

Rakennusalalla ansiosidonnainen työttömyysturva on epäsuora yritystuki. Suurin osa maalareista on ansiosidonnaisella useamman kuukauden vuodesta, jolloin sitä ei voida katsoa viimeiseksi tukiverkoksi vaan lomakassaksi. Jotkut toki jättäytyvät pidemmäksikin aikaa tukiverkon varaan.

Ps. Haluaisin nähdä miten tyttäresi kantaa tasoitesäkkejä kerrokseen vielä paremmin kuin miehet. Aika mörssäri?

[/quote] Kippikärryllä jos ei muuten onnistu. Oletko itse joku tuulenraiskaama vinkuheinä?

Vierailija
84/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi SINUN ei tarvitse mennä maalariksi. Anna tyttäresi elää oma elämänsä. Se ei ole sinun omaisuutta ja olet käyttänyt jo oman aikasi nuoruudesta miten parhaaksi näit. Anna tyttäresi käyttää nyt omansa aikansa kuten parhaaksi näkee.

Itsekin kävin ammattikoulun yläasteen jälkeen. Innostuin akateemisesta urasta vasta ollessani 23v. Hyvin opiskelin 23-30v. ikävuodet ja rahoitin sitä tekemällä töitä. Kiitos ammattikoulun. Nyt olen parin alan ammattilainen pitkällä työkokemuksella. Ja hyvin on töitä. Saan olla kiitollinen tukevien vanhempieni, jotka antoivat valita omat polkuni.

Vierailija
85/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 00:01"]

Naiset oli ennen muurareiden apureina rakennustyömailla. Ne oli melkein kaikki naisia. Se on mielestäni rakennuksilla se kaikkein raskain ammatti. Miettikää, että kantoivat koko ajan tiiliä ja laastia kerroksiin.

[/quote]

Bullshit

Vierailija
86/95 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:22"]

Eniten inhottaa tässä ketjussa nää, jotka kehuskelevat tyttärillään, jotka ovat päässeet "ansiosidonnaiselle"!

Sitäkö se "erikoistuminen" maalarin ammatissa tarkoittaa?!

[/quote]

Ansiosidonnaiselle pääsemiseen pitää jaksaa käydä töissä. Se on itse maksanut liittoon palkastaan ja ansainnut ansiosidonnaisensa tekemällä raskasta työtä. Töitä vaan on tollakin alalla aika huonosti ja ei se sen vika ole. Se tarkoittaa omillaan pärjäämistä ja siitä mä olen ylpeä. 

[/quote]

Ansiosidonnaiselle päästäkseen täytyy jaksaa töissä minimissään puoli vuotta. Hieno suoritus! Puoli vuotta töissä! Ja itse hän on rahoittanut ansiosidonnaisesta päivärahastaan joitain prosentteja.

Vierailija
87/95 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:38"]Jos ei tässä tapauksessa ollut yhtään kapinointia taustalla, tykkää maalata ja tehdä käsillä juttuja, ei oo hetken harkinnan tulos, niin miksipäs ei. Nais maalari voisi olla tosi suosittu miesvoittoisella alalla joka kantilta ajateltuna. Varmasti tulee olemaan ryhmänsä suosituin. :) [/quote] Maalarilinja eli pintakäsittely ei ole enää miesvoittoinen ala. :) minunkin luokallani oli vain yksi poika.

[/quote]

Koulutuslinjat ovat olleet naisvoittoisia jo vuosia, mutta työmailla naisia ei juuri näy. Ovat menneet lähihoitajakouluun...

Vierailija
88/95 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä ehtii suunnitelmat muuttua. Voihan olla että lukiossa ei edes menestyisi ja tykkää enemmän käsillä tehdä. 

Vierailija
89/95 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöllä ehtii suunnitelmat muuttua. Voihan olla että lukiossa ei edes menestyisi ja tykkää enemmän käsillä tehdä. 

Sehän on jo valmistunutkin ammattiin.

Vierailija
90/95 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se ei sulle kuulu mitä tyttäresi haluaa!!! Hänen ihan oma elämä!

Vierailija
91/95 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää paska duunarit pitää suomen pystyssä.

Vierailija
92/95 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robotit korvaa pikkuhiljaa tollaset :/ en uskaltais itse.

Tekoälysovellukset korvaavat Suomessa kymmenen vuoden kuluessa valkokaulustyöntekijöitä sadoin tuhansin.

Vierailija
93/95 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvää kun o nykyään internetiit niin saa vähän fiiilistellä.

Vierailija
94/95 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi käydä lukio loppuun. Miettisi sitten, mitä tekisi.

Maalarin ammatti ei ole kovin terveellinen. Liuottimet ja hiontapöly. Myös vanhoista pinnoista saattaa irrota hioessa vaarallisia aineita.

Vierailija
95/95 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5 röle, ens kerralla parempi yritys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi