Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan kirjastoon töihin

Vierailija
05.03.2015 |

Olen 37v mies ja minulla on vain lukio käytynä. Haluan opiskella kirjastoalaa ja asun Helsiingissä. Netti on täynnä tietoa, mutta tieto on niin epäselvää etten tiedä mistä aloittaisin. Onko jossain aikuiskoulutusta esim.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedonhaku on noin vaikeaa, parempi pysyä poissa alalta jossa se kuuluu päivittäiseen toimenkuvaan.

Vierailija
2/8 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa voi opiskella informaatiotutkimusta. Joissakin ammattikorkeissa myös kirjastoalaa. Oletko työtön vai töissä? Kirjastoissa on usein työkokeiluissa yms. ihmisiä, pääsisitköhän sellaisen kautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/8 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:41"]

Jos tiedonhaku on noin vaikeaa, parempi pysyä poissa alalta jossa se kuuluu päivittäiseen toimenkuvaan.

[/quote]

painu vittuun

Vierailija
5/8 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoon on todella vaikea päästä töihin.

Vierailija
6/8 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni nykyään vaaditaan joku tietty tutkinto. Ei mikään ihan helppo juttu. Tai mikään lyhyt aikuiskoulutus. Ja vähän työpaikkoja. On muuten tosi monen unelmaduuni mut esim mun kaveri joka yliopistossa lukenut suomenkieltä ja on joku maisteri ja lisäksi vielä käynyt amk:ssa jonkun media alan koulutuksen niin ei ole mitään asiaa kuulemma hänelläkään hakea kirjastoon töihin. :(

Vierailija
7/8 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:11"]

Tietääkseni nykyään vaaditaan joku tietty tutkinto. Ei mikään ihan helppo juttu. Tai mikään lyhyt aikuiskoulutus. Ja vähän työpaikkoja. On muuten tosi monen unelmaduuni mut esim mun kaveri joka yliopistossa lukenut suomenkieltä ja on joku maisteri ja lisäksi vielä käynyt amk:ssa jonkun media alan koulutuksen niin ei ole mitään asiaa kuulemma hänelläkään hakea kirjastoon töihin. :(

[/quote]

Niin, johtunee siitä, että kirjastotyöntekijän työ on pääasiassa ihan muuta kuin kirjallisuuden ja media-alan tuntemusta vaativaa. Valitettavasti.

t: toinenkin entinen kirjallisuusopiskelija, joka olisi aikanaan halunnut kirjastoon

Vierailija
8/8 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:41"]

[/quote]

painu vittuun

[/quote]

Tuo asennekaan ei juuri auta kirjastotöissä, jossa vaaditaan pitkää pinnaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä