Hah hah hah. Katsoin Tori hinnoittelua. Odotatteko että joku maksaa käytetystä uuden hinnan?
En tajua ollenkaan tätä käytetyn tavaran hinnoittelua.
Ajatellaan että olen käyttänyt jotain tuotetta 4-5 vuotta. Jos minä laittaisin Toriin myyntiin niin olisi vähintään -50% uuden hinnasta. Useimmin varmaan -75%.
Tämä sen takia että olen saanut jos hyödyn tavarasta ja haluan siitä eroon.
Maksaako ihmiset todella miltei uuden hinnan käytetyistä tavaroista, ihmettelen.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan kohtuulliset hinnat ihan sen takia, että pääsen tavarasta nopeasti eroon. Saan näin parin viikon sisällä myytyä 90 prosenttia tavaroistani kun hinnat ovat kohtuulliset. En jaksa niitä hillota kaapeissani vuosikaupalla todellakaan. Moni kyllä myy tosi kalliilla ja sitten ei millään voi edes laskea vähän hintaa, vaikka biossa lukisi "saa tarjota". :D
Ihan järjetöntä ostaa sitä tavaraa, jolle ei ole käyttöä ja jota hilloaa kaappeihin, päästäkseen siitä mahdollisesti eroon pilkkahinnalla. Kannattaisko kiinnittää huomiota omaan ostoskäyttäytymiseen?
Vierailija kirjoitti:
Torissa ei mene nykyään kaupaksi mikään. Olen koittanut myydä 2v vanhaa merkkitakkia (ovh 400€ nyt) hintaan 20€. Ei yhtäkään kyselyä. Nakkasin roskiin kun en jaksa sitä noudan-en nouda pelleilyä jos pistäis annetaan palstalle torissa.
Nykyään pitäis antaa uutta tavaraa ilmaiseksi ja mieluiten vielä maksaa ostajalle 10€ sekä viedä se ostajalle kotiivelle asti.
Itse olisin lahjoittanut hyvän takin esimerkiksi SPR:n Kontin, Kierrätyskeskuksen, Fidan, Emmauksen tai Pelastusarmeijan myymälään tai vaikkapa UFF:n keräyslaatikkoon.
Kävit kuitenkin katsomassa. Monesti Torilla joku neropatti tarjoaa näkemättä max puolet pyydetystä hinnasta ja perässä hirveät perustelut.
Jos tulee katsomaan, niin sitten hinnasta voi neuvotella. Mutta jos budjetti on alle puolet pyynnöstä, niin se tuhlaa vain kummankin aikaa.