Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hah hah hah. Katsoin Tori hinnoittelua. Odotatteko että joku maksaa käytetystä uuden hinnan?

Vierailija
16.11.2021 |

En tajua ollenkaan tätä käytetyn tavaran hinnoittelua.

Ajatellaan että olen käyttänyt jotain tuotetta 4-5 vuotta. Jos minä laittaisin Toriin myyntiin niin olisi vähintään -50% uuden hinnasta. Useimmin varmaan -75%.
Tämä sen takia että olen saanut jos hyödyn tavarasta ja haluan siitä eroon.
Maksaako ihmiset todella miltei uuden hinnan käytetyistä tavaroista, ihmettelen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kato se tunnearvo mikä nostaa hintaa...

Vierailija
22/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako , älkääkä ottako ilmaiseksikaan, rompetta jota ette todella tarvitse. Mitä sitä turhalla tavaralla tekee. Terveisin täti-ihminen, joka yrittää päästä vuosikymmenien aikana kaappeihin kertyneistä vaatteista ja tavaroista eroon. ( en myy mitään , vien uffiin , fidaan , pelastusarmeijaan yms)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa täysin tieliikennekelpoista ja muutenkin kunnossa olevaa henkilöauton peräkärryä, hinta tasan tonni. Huomautin myyjälle täysin sileistä renkaista, johon myyjä vastasi, että joo, ne on vähän huonot. Valotkaan eivät toimineet kunnolla, johon myyjä, että ei hän niin ole väittänytkään. Kuomun saranoista ja aukipitosylintereistä en enää viitsinyt puhua mitään, vaan lähdin pois ilman kärryä.

Vierailija
24/43 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn puoleen hintaan vaikka tuote olisi uusi eli purettu paketista pois muttei ole käytetty tai on käytetty vain muutaman kerran.

Ovh on se hinta mikä on tätä päivää eikä se mitä itse olen maksanut.

Vierailija
25/43 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hinta ei miellytä niin tarjoa rohkeasti? Minusta ainakin tori on hiljentynyt todella paljon nykyisin vaikka sinne laittaisi tosi alhaiset hinnat. Olisin enemmän kuin iloinen, jos joku edes tarjoaisi jotain. :)

Liian usein toinen osapuoli hiljenee kokonaan, kun esittää jonkun hinnan.  Joutuu koko ajan miettimään mitä uskaltaa pyytää, ettei toinen loukkaannu.  Esineitähän ne vaan on, miksei niiden hinnasta voi keskustella ilman, että menee heti tunteisiin ja aletaan mököttää.

Vierailija
26/43 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa ei mene nykyään kaupaksi mikään. Olen koittanut myydä 2v vanhaa merkkitakkia (ovh 400€ nyt) hintaan 20€. Ei yhtäkään kyselyä. Nakkasin roskiin kun en jaksa sitä noudan-en nouda pelleilyä jos pistäis annetaan palstalle torissa.

Nykyään pitäis antaa uutta tavaraa ilmaiseksi ja mieluiten vielä maksaa ostajalle 10€ sekä viedä se ostajalle kotiivelle asti.

Vierailija
27/43 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikulut vie monesti ostohalut, kun kovin kaukaa ei pääse itse hakemaan.  

Vierailija
28/43 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut odottavat hyvää hintaa jopa rikkinäisestä.  Joku Iittalan lasiastia, josta on lohjennut pala reunasta, on arvoton, vaikka olisi kuinka maksanut useita kymppejä uutena.  Silti laitetaan 10e + postikulut hinnaksi.

Vierailija
29/43 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että Torissa ei oikein mikään mene nykyään kaupaksi.

Ei tule edes kyselyjä.

Vaikuttiko tämä uudistus jotenkin, tosin hiljeni jo ennen sitä.

Taitaa olla niin paljon kirpputoreja ja annetaan ilmaiseksi roskalavoilla.

Vierailija
30/43 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hinta ei miellytä niin tarjoa rohkeasti? Minusta ainakin tori on hiljentynyt todella paljon nykyisin vaikka sinne laittaisi tosi alhaiset hinnat. Olisin enemmän kuin iloinen, jos joku edes tarjoaisi jotain. :)

Liian usein toinen osapuoli hiljenee kokonaan, kun esittää jonkun hinnan.  Joutuu koko ajan miettimään mitä uskaltaa pyytää, ettei toinen loukkaannu.  Esineitähän ne vaan on, miksei niiden hinnasta voi keskustella ilman, että menee heti tunteisiin ja aletaan mököttää.

Tarjosin eräästä 60 euron marimekosta sen verran, että koitin tinkiä postikulut pois (5-6 euroa). Napakka vastaus tuli, että 60 + postikulut. Siellä se nyt on ollut kaksi kuukautta myynnissä, mutta myyjä tietty määrittelee hinnan. Itse laitan myydessäni aina jonkunlaisen tinkivaran, koska kokemukseni mukaan ostaja on yleensä tyytyväinen saadessaan kuitenkin hiukan hintaa laskettua.

Vierailija
31/43 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ostajat on taas sellaisia että pitäisi saada tavara ilmaiseksi vaikka kyseessä olisi käyttämätön uusi tuote.

Jos haluan uuden ja käyttämättömän tuotteen, ostan sen kaupasta. En todellakaan ala mihinkään Tori-säätämiseen muutaman euron säästön takia.

Vierailija
32/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako , älkääkä ottako ilmaiseksikaan, rompetta jota ette todella tarvitse. Mitä sitä turhalla tavaralla tekee. Terveisin täti-ihminen, joka yrittää päästä vuosikymmenien aikana kaappeihin kertyneistä vaatteista ja tavaroista eroon. ( en myy mitään , vien uffiin , fidaan , pelastusarmeijaan yms)

Toiset omistaa vähän arvokkaampia tavaroita ja ne myydään.

Nyt myynyt paljon ja suurin ostos oli 180 euroa. Paljon yli sadan euron ostoja.

Eräs myi 3000 tonnin korvikset. Olisiko ne pitänyt viedä Pelastusarmeijaan.

Sulla ei ole mitään arvokasta niin voit lahjoittaa rojusi.

Vierailija
33/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ostajat on taas sellaisia että pitäisi saada tavara ilmaiseksi vaikka kyseessä olisi käyttämätön uusi tuote.

Jos haluan uuden ja käyttämättömän tuotteen, ostan sen kaupasta. En todellakaan ala mihinkään Tori-säätämiseen muutaman euron säästön takia.

Kyllä se säästö voi olla jopa monta sataa tai jopa monta tuhatta.

Mun kahvimylly maksoi 280 euroa ja myin sen satasella.

Timanttikorviksien ostolla olisi säästänyt pari tuhatta. Tosin hinta oli 3000 euroa.

Vierailija
34/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku siellä ostelee hajuvettä, jonka sanoo pystyvänsä ostamaan vasta toukokuussa, mutta on laittanut varoiksi ilmoituksen jo nyt.  Samaa sarjaa, kuin nämä, jotka kirjoittavat ilmoitukseensa "ostetaan kirppishinnoin tai otetaan vastaan" ja hakusessa on kallista tavaraa.  Jos ei ole varaa ostaa, niin silloin osteta.  Ei mikään ylellisyysroina ole niin tärkeää.

Vierailija
35/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu maksaa, torissa, huudossa ym. suomi-myyntipalstoilla on perus krääsää suurin osa. Mielestäni kehitys että ostetaan kalliimpi tuote ja myydään se myöhemmin käytettynä on oikea suunta, verrattaen siihen että kaikki ostavat uuden, halvimman tuotteen joka heitetään pois parin vuoden jälkeen.

Vierailija
36/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman asian näissä kauppajutuissa, että itse kyllä joutuu myymään edullisesti jos meinaa saada myytyä, mutta muut ihmiset pitää ja pyytää sikahintoja tuotteillaan. Mutta taitaa mennä hyvin yksiin ihan arkielämän kanssakin, että jotkut sitä vaan kehtaa olla liiankin rohkeita, etuilla, vaatia, valittaa, saada jne.

Vierailija
37/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman asian näissä kauppajutuissa, että itse kyllä joutuu myymään edullisesti jos meinaa saada myytyä, mutta muut ihmiset pitää ja pyytää sikahintoja tuotteillaan. Mutta taitaa mennä hyvin yksiin ihan arkielämän kanssakin, että jotkut sitä vaan kehtaa olla liiankin rohkeita, etuilla, vaatia, valittaa, saada jne.

Itse myyn aina halvalla. Ne jotka pyytää liikaa niin ei ne saa niitä tavaroita myytyä. Ostajat on kuitenkin hyvin hintatietoisia.

Vierailija
38/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tavaroita pois jonkinverran. Ostaja hakee. Jos siis haluan eroon tavarasta. Hyvin on mennyt kaupaksi.

Vierailija
39/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan tavaroita pois jonkinverran. Ostaja hakee. Jos siis haluan eroon tavarasta. Hyvin on mennyt kaupaksi.

Nytkin kevätsiivouksessa on lähtenyt iso peili, kenkäkaappi, sänky ja pöytä. Kaikki on mennyt ilmaiseksi tai hintaan 10 €.

Vierailija
40/43 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että Torissa ei oikein mikään mene nykyään kaupaksi.

Ei tule edes kyselyjä.

Vaikuttiko tämä uudistus jotenkin, tosin hiljeni jo ennen sitä.

Taitaa olla niin paljon kirpputoreja ja annetaan ilmaiseksi roskalavoilla.

Uusi systeemi on karkoittanut ostajat ja myyjät. Alkuper. Versio oli hyvä.

Hinnat tietysti myös.

Halusin taannoin ostaa levitettävän rautasohvan.

Jyskissä 99 e, mutta torilla oli 120 e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan