Rokottomattomat saa irtisanoa
Latvia on ensimmäinen EU maa uudessa trendissä, jossa rokottomattomat voidaan irtisanoa välittömästi. Sama on valmisteilla monessa muussa EU maassa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008408020.html
Kommentit (377)
Tämän päivän lukema näyttää muuten olevan 937 uutta tartuntaa. Eikä mukana siis ole niitä rokotettuja, joiden ei ole tarvinnut edes mennä testiin.
Jätän tämän vain tähän
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-2710.2008.00972.x?fb…
Mä en ole vielä ottanut rokotetta. Olen monta kertaa ollut menossa, mutta en vaan pysty, tulee niin vahva ennakkoaavistus että siitä ei seuraa mitään hyvää. Ja tämä on ollut ihan alusta asti, olen miettinyt että johtuu varmaan siitä kuinka sikainfluenssarokotteen kanssa kävi. Nyt myös mrna-rokotteista tulleet haittavaikutukset mietityttää. Olen yleensä luottanut intuitiooni, mutta paljon pohdin tätä asiaa.
Mutta jos mä nyt kävisin sen ottamassa, en ottaisi sitä siksi että sen vapaaehtoisesti haluan, vaan koen tulleeni painostetuksi siihen. Mitä enemmän rokottamattomia pelotellaan, syyllistetään ja haukutaan, sitä vähemmän intoa on mennä rokotukselle.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla ei ainakaan ole varaa irtisanoa ainoatakaan työntekijää. Nyt jo ollaan tiukilla ja ollaan oltu pitkään, eikä kokeneista osaajista voi päästää irti. Vaikka vain muutama työntekijä irtisanottaisiin, niin ei pärjättäisi montakaan viikkoa ilman heitä. Ennemmin laskettaisiin päivissä se pärjääminen.
Itse olen hoitoalalla töissä eikä todellakaan ole missään varaa irtisanoa rokottamattomia hoitajia. Nytkin jo kauhea pula hoitajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sama tulee tänne ja saan potkut, perustan yrityksen.
Mitäpä muuten luulette, tuleeko yrittäjille rokotepakko?
Eikö ainakin Italiassa ole yrittäjilläkin koronapassipakko? Ja etätöissä myös. Mä haluaisin vaan kuulla kuinka se on perusteltu. Mua on ruvennut ihmetyttämään tämä rokotepakotus. Ihan vilpittömästi, kuinka monen mielestä se vielä on vapaaehtoinen?
Se on vapaaehtoinen, mutta jatkuvaa painostusta joutuu sietämään.
En ota rokotusta ja jos se ei työnantajalle kelpaa, se on hänen tappionsa.
Työskentelen spesifissä asiantuntijatyössä, jonka työnkuvaan kellään muulla organisaatiossamme ei ole osaamista. Minua on yritetty rekrytoida muuallekin, koska työni osaajia ei muutenkaan ole montaa. Jos rokote tulee pakolliseksi, onnea vaan tehtäväni täyttämiseen.
Alun perin aioin ottaa rokotteen, mutta tämä pakotus, painostus ja totalitarismia kohti siirtyminen on saanut muuttamaan kantani. Periaatteestakaan en ota rokotetta edes sen uhalla, että menettäisi työni. Ihmisoikeudet ovat tärkeämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommahan alkaa mennä euroopassa niin kuin aikoinaan yhden viiksekkään herttaisen, sydämmellisen ja niin rakastettavan pikkumiehen ollessa vallassa.
No vihervasemmisto on suoraan Adolfin natzien luoma ideologia, tätä kyllä monet eivät tiedä ja vihreät vaalivat kaikin keinoin sen paljastumista suurelle joukolle kansaa.
T ä m ä ! Ei lisättävää.
”Jos sinulle täytyy vakuuttaa, muistuttaa, painostaa, valehdella,
kannustaa, pakottaa, kiusata, sosiaalisesti häpäistä, syyllistää,
uhkailla, rangaista ja kriminalisoida… Jos kaikki tämä katsotaan tarpeelliseksi kuuliaisuutesi saavuttamiseksi- voit olla täysin varma
että se, mitä mainostetaan, ei ole parhaan etusi mukaista. ”
-Ian Watson, tieteiskirjailija
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vielä ottanut rokotetta. Olen monta kertaa ollut menossa, mutta en vaan pysty, tulee niin vahva ennakkoaavistus että siitä ei seuraa mitään hyvää. Ja tämä on ollut ihan alusta asti, olen miettinyt että johtuu varmaan siitä kuinka sikainfluenssarokotteen kanssa kävi. Nyt myös mrna-rokotteista tulleet haittavaikutukset mietityttää. Olen yleensä luottanut intuitiooni, mutta paljon pohdin tätä asiaa.
Mutta jos mä nyt kävisin sen ottamassa, en ottaisi sitä siksi että sen vapaaehtoisesti haluan, vaan koen tulleeni painostetuksi siihen. Mitä enemmän rokottamattomia pelotellaan, syyllistetään ja haukutaan, sitä vähemmän intoa on mennä rokotukselle.
Minä kuulun niihin jotka päätti alkuun hetkem katsella mitä tapahtuu ja vasta sitten ottaa rokotteen.
Tämä ei ole enää terveyteen liittyvää, rokotteet on kytketty nyt politiikkaan. Politiikkaan jota itse en kannata joten päätökseni on olla ottamatta rokotetta.
Ja niin minulla oli jo korona, ei edes nuhaa vaan noin päivän kestävä kurkkukipu. Koronalla pelottelu ei saa minua muuttamaan mieltäni.
Vierailija kirjoitti:
Jos sama tulee tänne ja saan potkut, perustan yrityksen.
Mitäpä muuten luulette, tuleeko yrittäjille rokotepakko?
Siinä vaiheessa kun tulee kaikille, niin kyllä ne yrittäjätkin niihin kaikkiin lasketaan....että....ei auta sekään
Mun mielestä työantajille pitäisi antaa mahdollisuus irtisanoa halutessaan rokottamattomat laillisesti myös Suomessa, jos irtisanomisille on erityinen terveysperuste kuten esim. jossain sote-alan työpaikoissa voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä työantajille pitäisi antaa mahdollisuus irtisanoa halutessaan rokottamattomat laillisesti myös Suomessa, jos irtisanomisille on erityinen terveysperuste kuten esim. jossain sote-alan työpaikoissa voi olla.
Sinun mielestäsi voidaan irtisanoa ihmiset jatkossa myös muista terveyssyistä?
Vierailija kirjoitti:
Aiotko itse ottaa jatkossa koronarokotteen monta kertaa vuodessa, jotta saat pitää elantosi?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää ihmisoikeuksien polkemista. Kenen mielestä tämä voi olla oikein?
Koronarokotteen pakollisuudelle ei ole tieteellisiä perusteita. Myös rokotetut sitä tartuttavat ja sairastuvat tautiin. Kyse on siitä, että saadaan passi käyttöön ja laajennettua se kaikkeen muuhunkin kansalaisten toimintaan.
Kuinka moni tätä kannattava olisi valmis ottamaan kolme kertaa vuodessa koronarokotteen, jotta saa pitää työnsä?
En työni takia vaan siksi teen saisi sitä taudin vakavaa muota....passia tukin tarvin missään, mikäli kauppaan pääsee ilman sitä. Mutta rokotteen otan, 3. heti ensivuoden alussa kun 6 kk tulee edellisestä.
Entäs ne jotka eivät voi ottaa rokotetta terveyssyistä?
Vierailija kirjoitti:
Passi tässä vain halutaan kaikille. Ja ne vie sen väkisin läpi. Se on tätä upeaa uutta aikaa.
Rokote on kätevä keino kontrolloida kansalaisia. Enkä nyt puhu mistään siruista vaan ihan vain siitä, että sitä kautta jää jälki oman maan kansalaisista terveydenhuollon rekisteriin, niistäkin terveistä, joita ei sinne rekisteriin muilla keinoin saada. Näin voidaan pitää kirjaa kansalaisista ja estää se, että maassa olisi tänne kuulumatonta populaa. Rokotteen ottamalla kansalaiset "vapaaehtoisesti" tekevät tiliä tekemisistään, samalla tapaa kuin vaikkapa kaupan etukorttia vilauttamalla tai maksamalla ostoksensa kortilla käteisen sijaan.
Mun mielestä tää on ihan hyvä ehdotus ja huom Latviassakin on ensin palkaton loma ja jos ei silloinkaan ota rokotetta, niin sitten saa irtisanoa. Rokottamaton voi perustaa oma yrityksen jos haluaa, mutta työnantajalla täytyy olla oikeus ja velvollisuus varmistaa omien työntekijöiden turvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne jotka eivät voi ottaa rokotetta terveyssyistä?
Niistä on jo jälki terveydenhuollon rekisterissä.
Ja eikö Latviassa ollut viety myös äänioikeus eduskunnan rokottamattomilta jäseniltä?
Jos viedään sillä perusteella työ ja äänioikeus, ettei ole ottanut vielä ehdollisella myyntiluvalla olevaa rokotetta?
Huolestuttavaan suuntaan ollaan menossa.
Eli kannatat totalitaaristadiktaattorijärjestelmää? Tulee mieleen historiasta muutamakin maa missä on harrastettu tätä samaa ensin lietsomalla enemmistö täysin kahjojen päätösten taakse ja sitten se on ollut menoa.