Miksi ihmeessä eräs äiti tuo pyörällä lapsensa päiväkotiin?
Kauheasti lunta ja siellä se rämpii kakaran kanssa pyörällä lumessa. Jokaisella työssäkäyvällä on takuulla varaa autoon.
Kommentit (71)
Täytyykin udella lapseltani että ovatko he köyhiä.
Voi luoja, mulla on hyvä auto ja silti kuljen työmatkat, n. 5km suuntaansa juosten! Teen sen siksi, että se on paljon mieluisampi tapa kulkea, ei ruuhkia, ei raivoa, kunto kasvaa ja kroppa pysyy kuosissa, mieli lepää.
Olet vissiin kateellinen, kun et itse läskiperseinesi jaksaisi pöyräillä edes viittä metriä.
Ap ei ainakaan asu Oulussa kun tuota ihmettelee...
Mulla on auto mutta haluan kulkea kävellen töihin. Saan raitista ilmaa ja hiukan hyötyliikuntaa. Sen lisäksi autoa ei tarvitse rasittaa käynnistelyllä ja sammuttelulla kun matka on aika lyhyt. Eikä putsata lumesta tai raaputtaa ikkunoita auki. Olen kävellyt jo pitkälle siinä ajassa mikä menisi auton kaivamiseen esille.
Poliisi vei viimen vuonna korttini epelisten kohtausten uoksi ja minulta löytyikin aivokasvain. Joudun viemään lapseni pyörällä hoitoon säässä kun säässä ja siitä vielä töihin. Leikkaus on tulossa ja olisi toiveena, että saisin sitten kortin takaisin, ettei meidän osalta tarvitse tälläistä kenenkään enää pohtia.
Meillä on auto, jopa ihan uusi. Silti kävellään töihin, minulla matkaa kilometri, miehellä kaksi. Lapsen päiväkotiin on 500 metriä. Joskus mennään pyörälläkin. Kun asuu keskustassa, niin mikäs siinä. Autoakin käytetään, kun tarvitaan, esim. työpäivän aikana pitää käydä kauempana, töiden jälkeen marketissa tms.
On jännittävää, että mun naapuri kysyi multa kerran tätä ihan oikeassa elämässä: miksi kävelen ja vien lapsen pulkassa päiväkotiin ja vielä kävelen töihinkin, vaikka ihan hyvä auto seisoo kotipihassa.
Vastauksia olisi voinut olla monta (se on ekologista, siitä saa liikuntaa, se säästää rahaa ja etenkin aikaa (mun työmatka kestää ruuhka-aikaan puoli tuntia autolla ja 25 min reippaasti kävellen), mutta hymyillin sitten vaan naapurille, että niin outo mää oonn.
JOS tää joku nyt tosissaan moisia kyselee, niin mä en osaa todeta ärsyyntyneenä, kun voi VI..U ihan oikeesti - onko näiin typeriä ihmisiä edes olemassa ???
Ap.on varmaan maalta. Maalaiset kulkevat pienetkin matkat autolla.
Ehkä puoliso on lähtenyt aikaisin töihin ja on vain yksi auto? Repikää siitä, vajukit. Ja onhan tuo paljon egologisempi ja terveellisempi tapa kuin hurauttaa katumaasturilla lyhyt lenkki. Jospa perhe asuu siinä ihan lähellä? Meidänkin perheessä on sama käytäntö kun isäni lähtee töihin klo 7.00! Oma on valinta, paitsi pitäähän teidän mammojen tulla siitäkin valittamaan. Onhan se lapsi sinne päiväkotiin saatava. Missä muuten asut?
Miksi minä vein lapseni pyörällä päiväkotiin? Asuimme parin korttelin päässä päiväkodista joten matka sujui näppärästi pyörällä. Ja mies meni autolla töihin niin olisi ollut hullua hommata 2. auto vain sen takia että huruuttaisin sillä päiväkotiin kun muutenkin asuimme/asumme keskustassa joten yksi auto riittää.
Ai niin eihän minulla ole edes ajokorttia ;)
Ja ihan ohiksena olemme keskiverto perhettä varakkaampia mutta varmaan osaksi siksi ettei tuhlata turhuuksiin kuten 2. autoon koska emme sitä tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:10"]
Miksi minä vein lapseni pyörällä päiväkotiin? Asuimme parin korttelin päässä päiväkodista joten matka sujui näppärästi pyörällä. Ja mies meni autolla töihin niin olisi ollut hullua hommata 2. auto vain sen takia että huruuttaisin sillä päiväkotiin kun muutenkin asuimme/asumme keskustassa joten yksi auto riittää.
Ai niin eihän minulla ole edes ajokorttia ;)
Ja ihan ohiksena olemme keskiverto perhettä varakkaampia mutta varmaan osaksi siksi ettei tuhlata turhuuksiin kuten 2. autoon koska emme sitä tarvitse.
[/quote]
Autoton on luuseri. Varattomien muka ekologisuutta.
Ärsyttää tollanen kuntoilu ja tervehenkisyys! On ne autotkin keksitty! Tois @utolla niin ei tarvitsisi itse potea syyllisyyttä! Pakko ottaa vähän suklaata kun ärsyttää niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:14"]
Ärsyttää tollanen kuntoilu ja tervehenkisyys! On ne autotkin keksitty! Tois @utolla niin ei tarvitsisi itse potea syyllisyyttä! Pakko ottaa vähän suklaata kun ärsyttää niin paljon.
[/quote]
Ilmeisesti varattomien alueiden päiväkotiin voi pyöräillä, täällä arvostetulla herättäisi hilpeyttä. Nautin autoilusta ja shoppaan suureen markettiin joka päivä.
Jos on paljon talvel ajanu fillaril, tuskin iha heti kaatuu muksu takahäksäl ja onhan pyöräilykypärä sitä varten. Voi mitä miettimisii immeisil. Kattokaa peiliin. Teki teette ihan varmaa jotai mitä joku muu saattaa miettii, miks toi tollai tekee.... ??
Autoon voi olla varaa mutta ei aikaa tai varaa treenaamiseen
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:07"]
Ap.on varmaan maalta. Maalaiset kulkevat pienetkin matkat autolla.
[/quote]
Ap on trolli, saattaa asua ihan missä vain. Ja aidot maalaiset kulkevat autolla lähinnä siksi, että kaikki palvelut ovat siirtyneet vaihe vaiheelta kauemmaksi. Useimmat tuntemani kävelisivät mielellään vanhalle kyläkaupalle tai bussipysäkille, ellei kumpaakaan palvelua olisi lakkautettu jo viitisentoista vuotta sitten. Eri asia ovat sitten nämä "maalaiset", jotka ovat muuttaneet "luonnon helmaan" Nurmijärvelle tms., mutta ovat täysin riippuvaisia pääkaupunkiseudun (Tampereen seudun, Turun seudun...) työmarkkinoista ja palveluista.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:46"]Voi luoja, mulla on hyvä auto ja silti kuljen työmatkat, n. 5km suuntaansa juosten! Teen sen siksi, että se on paljon mieluisampi tapa kulkea, ei ruuhkia, ei raivoa, kunto kasvaa ja kroppa pysyy kuosissa, mieli lepää.
[/quote]
Ja hiki haisee.
Miksi ihmeessä naapuri ei juo viinaa? Jokaisella työssäkäyvällä on takuulla varaa viinaan.
Ei se ole välttämättä rahasta kiinni.