Miksi ihmeessä eräs äiti tuo pyörällä lapsensa päiväkotiin?
Kauheasti lunta ja siellä se rämpii kakaran kanssa pyörällä lumessa. Jokaisella työssäkäyvällä on takuulla varaa autoon.
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:07"]
Ap.on varmaan maalta. Maalaiset kulkevat pienetkin matkat autolla.
[/quote]
Ap on trolli, saattaa asua ihan missä vain. Ja aidot maalaiset kulkevat autolla lähinnä siksi, että kaikki palvelut ovat siirtyneet vaihe vaiheelta kauemmaksi. Useimmat tuntemani kävelisivät mielellään vanhalle kyläkaupalle tai bussipysäkille, ellei kumpaakaan palvelua olisi lakkautettu jo viitisentoista vuotta sitten. Eri asia ovat sitten nämä "maalaiset", jotka ovat muuttaneet "luonnon helmaan" Nurmijärvelle tms., mutta ovat täysin riippuvaisia pääkaupunkiseudun (Tampereen seudun, Turun seudun...) työmarkkinoista ja palveluista.
[/quote]
Olen kotoisin muutaman tuhannen asukkaan pitäjästä, ja kyllä siellä liikutaan tasan autolla ihan muutamankin sadan metrin matka. Kellekään aikuiselle ei tulisi mieleenkään lähteä pyörällä mihinkään, vaikka matkaa olisi vain sen pari kilometriä. Kun ajokortti on 18-vuotiaana ajettu, niin perse ei enää ratin takaa nouse mihinkään. Ja sen kyllä siitä perseen koosta huomaa.
[/quote]
Joo ja jos sinne kauppaan, johon on siis joku pari kilometriä, krrrankin erehtyy menemään lasten kanssa kävellen, pyörällä tai muuten liikkuen niin se on uroteko, josta puhutaan vuosia! Ja takapuoli senkun leviää...
Tää ketju saa aika surulliseksi. Ihmiset kilvan selittämässä kuinka heillä kyllä olisi varaa autoon tai heillä on kyllä uusi kallis auto mutta kuntoilu, ympäristö tms. Onko se oikeasti nyky-Suomessa niin suunnattoman häpeällistä olla köyhä? Minä olen köyhä, joten minun piäisi varmaan sitten ymmärtää hävetä? Mitä häpeäriittejä minun tulisi suorittaa, että kehtaan kulkea keskuudessanne ja tuoda lapseni samaan päiväkotiin? Haluaisitteko, että pidän rinnassani jotain köyhän symbolia, jotta säästän teidät ainakin arvailulta? T. 32
se on hyvä äitä koska huolehtii kropastaan ja samalla opettaa lapsille kuinka
tärkeetä on liikkua, toisin kuin sinä, ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:49"]
Olet vastenmielinen kyttääjä ap! Minulta tuli kaltaisesi naapurin akka kysymään, miksi meillä vain minä ajan autoa? Jäi monttu auki, nimittäin meikäläisellä. No arvaapa, kerroinko? En, en, en, jääköön sitä miettimään.
Varmaan luulee, että mies on rattijuoppo, mutta voi että, kun kärsiikin migreenistä ja yht'äkkisistä näköhäiriöistä sen tuloksena. Odotan todella innolla, että joku toinen naapuri tulee kertomaan, kuinka tuo moukka on levitellyt jotain paskajuttuja mun miehen ajamattomuudesta, että pääsen röykyttämään. Päivä koittaa vielä! Jess! Ja sä varmaan jatkat muiden ihmisten sivistymätöntä kyttäämistä!
Btw, vein aikoinaan yksinhuoltajana ollessani lapsen pyörällä päiväkotiin jo viiden aikaan aamulla, kun kuudeksi menin töihin. Erikoisluvalla! Lapsi sopeutui niin hyvin. Kaikilla kun katsos ei ole varaa autoihin sun muuhun ylellisyyteen.
Vaikka nyt on auto (ja omistusasuntokin) kävelen päivittäin kauppaan ym. Laiskuus on kauhea kansantauti, joka siirtyy jälkipolvillekin. Hankipa sinäkin oma fillari ja kohota kuntoa maisemista nauttien, niin ei jää aikaa niin paljon tuolle äklöttävälle harrastuksellesi. Sielukin puhdistuu!
[/quote]
Missä se sinun sielusi puhtaus on,ei sitä kyllä näe, olet katkera, ei muuta. Itselläni on ollut oma auto, jo ennen kuin sain kortin, oli uudehko auto odottamassa. Edelleen autoilen ja rakastan vauhtia, ja en kai nyt kanna ostoksiani tai kuskaa pyörällä, niin varaton en ole.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:37"]
Kauheasti lunta ja siellä se rämpii kakaran kanssa pyörällä lumessa. Jokaisella työssäkäyvällä on takuulla varaa autoon.
[/quote]
Kaikki eivät hanki autoa, vaikka siihen olisi varaakin.
Koulussa kuulemma aina ihmetellään, miten meidän perheellä on varaa matkustaa, kun minä tienaan alle 2000€ kuussa ja mies n. 2300€ nettona. No eipä ole autoa meillä, säästää aika pitkän pennin. Asumme Tampereen keskustasta 3km päässä (asuntolainan lyhennykseen menee 700€/kk) ja bussit kulkee.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:59"]
Poliisi vei viimen vuonna korttini epelisten kohtausten uoksi ja minulta löytyikin aivokasvain. Joudun viemään lapseni pyörällä hoitoon säässä kun säässä ja siitä vielä töihin. Leikkaus on tulossa ja olisi toiveena, että saisin sitten kortin takaisin, ettei meidän osalta tarvitse tälläistä kenenkään enää pohtia.
[/quote]
Miten uskallat pyöräillä ja vieläpä lapsi kyydissä, jos saat epileptisiä kohtauksia. Ei kypärä suojaa kaikilta vammoilta.
Mun työpaikalla on merkittävä parkkipaikka pula ja miehen työpaikalla ei edes ole parkkipaikkoja.
Kyllä sen huomaa takamuksesta ha muustakin jos hyötyliikunta hirvittää, ei siinä sitten enää auta viikottainen jumppatuntikaan.