Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä eräs äiti tuo pyörällä lapsensa päiväkotiin?

Vierailija
04.02.2015 |

Kauheasti lunta ja siellä se rämpii kakaran kanssa pyörällä lumessa. Jokaisella työssäkäyvällä on takuulla varaa autoon.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa enimmäkseen keskustella syrjäseuduilla asuvat mammat. Pääkaupunkiseudulla autottomuus on ihan yleistä. Huvittavaa ajatella, että joku vielä nykypäivinä pitää autoa jonain elintason mittarina. 50-luvulla se varmasti sitä olikin. Millaisista oloista tälläiset ihmiset mahtavat olla lähtöisin?

Vierailija
42/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä kulin iskän tarakalla 5v 4km tarhaan essun tassun. Iskä sit jatko siitä 3km töihi. Oi niitä aikoja.... joka kerta tuli hakemaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma tieto, että tapauksen äiti on silmätikkuna, päiväkodin henkilökunnan kesken. 

Vierailija
44/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:14"]

Ärsyttää tollanen kuntoilu ja tervehenkisyys! On ne autotkin keksitty! Tois @utolla niin ei tarvitsisi itse potea syyllisyyttä! Pakko ottaa vähän suklaata kun ärsyttää niin paljon.

[/quote]

Ilmeisesti varattomien alueiden päiväkotiin voi pyöräillä, täällä arvostetulla herättäisi hilpeyttä. Nautin autoilusta ja shoppaan suureen markettiin joka päivä.

[/quote]

No senkus teet mitä lystäät! Ei se autoilu edelleenkään kiellettyä ole. Itse kyllä asun ja kasvatan lapseni mieluiten alueella, jossa erilaiset ahtaasta normista poikkeavat ratkaisut eivät automaattisesti aiheuta "hilpeyttä".

Vierailija
45/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa autoon ja kuljetaan matkat pyörällä/kävellen/kärryillä. Olenko oikeasti jonkun mielestä köyhä luuseri? Minä itse ja kaikki jotka minut edes puoliksi tuntevat pitävät minua todella fiksuna ja sinnikkäänä sekä rakastavana äitinä. Mutta av-mammoille ihmisen tärkein ominaisuus on se, että on varaa autoon?

Vierailija
46/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:07"]

Ap.on varmaan maalta. Maalaiset kulkevat pienetkin matkat autolla.

[/quote]

Tää on muuten niin totta. Puolisoni (maalta) häpeää jos pyöräilen esim. lähikauppaan. "Mitä ne ajattelee kun vatkaat tuosta ohi montakin kertaa päivässä?". Kerran sain sen mukaani sukulaisille pyörällä, matkaa 2-3 km, mutisi koko vierailun ajan että miten nyt "tultiin pyörillä ihan vaan kun tuo pakotti - tuo pakotti! Pitäähän sitä kerran kesässä pyöräillä.".

Vierailija
47/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Hollannissa asuvan näkökulmasta ap:n kysymys on puhdasta idiotismia. Kiitos päivän nauruista! :D

Vierailija
48/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:23"]

av-mammoille ihmisen tärkein ominaisuus on se, että munmiehellä on varaa autoon?

[/quote]

Vierailija
49/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:37"]

Kauheasti lunta ja siellä se rämpii kakaran kanssa pyörällä lumessa. Jokaisella työssäkäyvällä on takuulla varaa autoon.

[/quote]

Ei muuten ole varaa! Ihanko oikeasti tämä sinua mietityttää vai haluatko vain provota ja/tai heittäytyä tyhmäksi?? 

Vierailija
50/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:46"]Voi luoja, mulla on hyvä auto ja silti kuljen työmatkat, n. 5km suuntaansa juosten! Teen sen siksi, että se on paljon mieluisampi tapa kulkea, ei ruuhkia, ei raivoa, kunto kasvaa ja kroppa pysyy kuosissa, mieli lepää. [/quote] Ja hiki haisee.

[/quote]

Dödö ja suihku lienevät sinulle tuntemattomia konsepteja?

Vierailija
51/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:46"]Voi luoja, mulla on hyvä auto ja silti kuljen työmatkat, n. 5km suuntaansa juosten! Teen sen siksi, että se on paljon mieluisampi tapa kulkea, ei ruuhkia, ei raivoa, kunto kasvaa ja kroppa pysyy kuosissa, mieli lepää. [/quote] Ja hiki haisee.

[/quote]

Dödö ja suihku lienevät sinulle tuntemattomia konsepteja?

[/quote]

Maalla lauantaisauna. Ehkä hiustenpesu pikkulauantaina.

Vierailija
52/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:08"]Ehkä puoliso on lähtenyt aikaisin töihin ja on vain yksi auto? Repikää siitä, vajukit. Ja onhan tuo paljon egologisempi ja terveellisempi tapa kuin hurauttaa katumaasturilla lyhyt lenkki. Jospa perhe asuu siinä ihan lähellä? Meidänkin perheessä on sama käytäntö kun isäni lähtee töihin klo 7.00! Oma on valinta, paitsi pitäähän teidän mammojen tulla siitäkin valittamaan. Onhan se lapsi sinne päiväkotiin saatava. Missä muuten asut?
[/quote]

Egologisempi:D Kukas se on vajukki:)

Vierailija
53/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti varattomien alueiden päiväkotiin voi pyöräillä, täällä arvostetulla herättäisi hilpeyttä. Nautin autoilusta ja shoppaan suureen markettiin joka päivä.

[/quote]

Autoilet suureen markettiin joka päivä? Etkö osaa suunnitella ostoksia sen pidemmälle? Autollahan kulkisi koko viikon ostokset. Haluat siis kävellä puoli kilometriä maitohyllylle ja jonottaa tuulipukukansan kanssa joka ikinen päivä? Ja ainakin täällä meillä päin arvostetun alueen hienohelmainen väki shoppaa Stockan herkussa tai pikkupuodeissa, eikä missään kirjainmarketeissa. Katsos, Stockallakin on parkkihalli!

Vierailija
54/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse päättänyt olla ostamatta autoa koska luontoa ja rahaa säästyy ja kävellä tai pyöräillä töihin. Säästän rahan joka olisi mennyt autokuluihin lomatilille ja sivuilona näytänpä ihan kivalta bikineissäkin siellä auringossa. :)

Vierailija
55/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:14"]

Ärsyttää tollanen kuntoilu ja tervehenkisyys! On ne autotkin keksitty! Tois @utolla niin ei tarvitsisi itse potea syyllisyyttä! Pakko ottaa vähän suklaata kun ärsyttää niin paljon.

[/quote]

[/quote]

Kumma juttu. Viimeksi kun kävin lääkärissä, näin kun hän saapui paikalle puuskuttaen ja pyöräilykypärää kanniskellen. Ehkä lähti pihastaan autolla ja vaihtoi pyörään myöhemmin.

Vierailija
56/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:17"]

[/quote]

Ap on trolli, saattaa asua ihan missä vain. Ja aidot maalaiset kulkevat autolla lähinnä siksi, että kaikki palvelut ovat siirtyneet vaihe vaiheelta kauemmaksi. Useimmat tuntemani kävelisivät mielellään vanhalle kyläkaupalle tai bussipysäkille, ellei kumpaakaan palvelua olisi lakkautettu jo viitisentoista vuotta sitten. Eri asia ovat sitten nämä "maalaiset", jotka ovat muuttaneet "luonnon helmaan" Nurmijärvelle tms., mutta ovat täysin riippuvaisia pääkaupunkiseudun (Tampereen seudun, Turun seudun...) työmarkkinoista ja palveluista.

[/quote]

Olen kotoisin muutaman tuhannen asukkaan pitäjästä, ja kyllä siellä liikutaan tasan autolla ihan muutamankin sadan metrin matka. Kellekään aikuiselle ei tulisi mieleenkään lähteä pyörällä mihinkään, vaikka matkaa olisi vain sen pari kilometriä. Kun ajokortti on 18-vuotiaana ajettu, niin perse ei enää ratin takaa nouse mihinkään. Ja sen kyllä siitä perseen koosta huomaa.

Vierailija
57/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:17"]

[/quote]

Ap on trolli, saattaa asua ihan missä vain. Ja aidot maalaiset kulkevat autolla lähinnä siksi, että kaikki palvelut ovat siirtyneet vaihe vaiheelta kauemmaksi. Useimmat tuntemani kävelisivät mielellään vanhalle kyläkaupalle tai bussipysäkille, ellei kumpaakaan palvelua olisi lakkautettu jo viitisentoista vuotta sitten. Eri asia ovat sitten nämä "maalaiset", jotka ovat muuttaneet "luonnon helmaan" Nurmijärvelle tms., mutta ovat täysin riippuvaisia pääkaupunkiseudun (Tampereen seudun, Turun seudun...) työmarkkinoista ja palveluista.

[/quote]

Olen kotoisin muutaman tuhannen asukkaan pitäjästä, ja kyllä siellä liikutaan tasan autolla ihan muutamankin sadan metrin matka. Kellekään aikuiselle ei tulisi mieleenkään lähteä pyörällä mihinkään, vaikka matkaa olisi vain sen pari kilometriä. Kun ajokortti on 18-vuotiaana ajettu, niin perse ei enää ratin takaa nouse mihinkään. Ja sen kyllä siitä perseen koosta huomaa.

[/quote]

...ja kyseessä nimenomaan maalaispitäjä, ei mikään nukkumalähiö.

Vierailija
58/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin nykypäivää, köyhät tekee kaikkensa, etteivät näyttäisi köyhiltä ja kuvittelevat, että omalla autolla kulkeminen joka paikkaan olisi jotenkin varakkuuden merkki. Ilmankos nykyisin länsimaissa lihavuus alkaa olla isompi ongelma köyhien kuin rikkaiden kohdalla. Mulle itselleni on ihan sama, vaikka joku urpo kuvittelisi minun olevan köyhä.

Sitä paitsi, lapsen vieminen hoitoon pyörällä on hyväksi paitsi sille vanhemmalle, myös lapselle. Lapsikin saa raitista ilmaa ja saa jo heti pienestä pitäen hyviä vaikutteita ulkoilusta ja hyötyliikunnasta.

Vierailija
59/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, päivän idiotismi tuli tässä luettua! :-DDD

Vierailija
60/71 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla päiväkodin työntekijä kun noin on mahdollisuus kytätä. 

Minä vien lapseni pyörällä päiväkotiin. Meillä on auto, mutta en pidä ajamisesta. Parkkipaikkoja löytyy huonosti päiväkodin läheltä ja matka on joka tapauksessa alle kilometrin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi