Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v lapsella on neljä joulukalenteria ja anoppi motkottaa, että se on liikaa ja lapsi hemmotellaan piloille

Vierailija
16.11.2021 |

Kynsilakka-kalenteri, Fazerin patukka-kalenteri, Lego-kalenteri ja kuvakalenteri. Anoppi sai kuulla tästä ja nyt ei muuta puheenaihetta olenkaan kun se, että lapsi menee pilalle tästä liiasta hemmottelusta. Olen niin kyllästynyt tuohon motkotukseen, että olen alkanut keksiä tekosyitä miksemme "ehdi" tavata. Onko muilla yhtä rasittavia ihmisiä lähipiirissä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tonttu tuo lapsille lelujoulukalenterit. Olen itse askarrellut joskus 10 vuotta sitten säkkikankaasta kalenterin, jonka tonttu täyttää nameilla. Lisäksi paikallislehden ilmainen kuvakalenteri tulee joka vuosi postilaatikkoon. Askartelemme todennäköisesti lasten kanssa vielä yhden kalenterin itse.

Tiedän, että av mammojen mielestä hemmottelen lapsiani liikaa, mutta tiedättekö, että ei paljon kiinnosta. Minusta kiva tuoda lapsille jouluiloa. Voisi sen joulukalenteriin käytetyn rahan käyttää turhempaankin, kuten vaikka siideriin ja tupakkaan.

Ap:lle sanoisin, että hienoa, että tuot jouluiloa lapsellesi. Jos anoppi ei ymmärrä, niin antaa olla ymmärtämättä. Kyllä tähän maailmaan kurjuutta, negatiivista arvostelua ja ikäviä ihmisiä mahtuu, mutta niihin kannattaa ottaa etäisyyttä tai puhua heille vain säästä.

Oi tuo namikalenteri toi mieleen oman lapsuuden kun äiti askarteli minulle kalenterin jonka tonttu sitten täytti karkeilla.

Mitä apn anoppiin tulee, niin anna motkottaa. Ei se lapsi kalentereista piloille mene.

Vierailija
42/47 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tonttu tuo lapsille lelujoulukalenterit. Olen itse askarrellut joskus 10 vuotta sitten säkkikankaasta kalenterin, jonka tonttu täyttää nameilla. Lisäksi paikallislehden ilmainen kuvakalenteri tulee joka vuosi postilaatikkoon. Askartelemme todennäköisesti lasten kanssa vielä yhden kalenterin itse.

Tiedän, että av mammojen mielestä hemmottelen lapsiani liikaa, mutta tiedättekö, että ei paljon kiinnosta. Minusta kiva tuoda lapsille jouluiloa. Voisi sen joulukalenteriin käytetyn rahan käyttää turhempaankin, kuten vaikka siideriin ja tupakkaan.

Ap:lle sanoisin, että hienoa, että tuot jouluiloa lapsellesi. Jos anoppi ei ymmärrä, niin antaa olla ymmärtämättä. Kyllä tähän maailmaan kurjuutta, negatiivista arvostelua ja ikäviä ihmisiä mahtuu, mutta niihin kannattaa ottaa etäisyyttä tai puhua heille vain säästä.

Oi tuo namikalenteri toi mieleen oman lapsuuden kun äiti askarteli minulle kalenterin jonka tonttu sitten täytti karkeilla.

Mitä apn anoppiin tulee, niin anna motkottaa. Ei se lapsi kalentereista piloille mene.

Miksi anopilla olisi jokin oikeus motkottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee tunti aamulla ku avaa noi kaikki..

Vierailija
44/47 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän nämä ankeuttajat, joiden mielestä lapsenakaan ei saa olla mitään kivaa. Ajatella, suklaakalenterista tulee joka päivä pieni suklaanappi, mihin roskaan maailma tukehtuukaan. Pahvin ja muovin voi kierrättää. Meillä legokalenterit olivat tosi suositut, etenkin toinen poikani oli legoihin ihan hulluna. Kai nekin pitäisi rajoittaa, että saa olla vain 50 palikkaa, ettei lapsi sokaistu. Ja kuvakalenterit, lapsihan menee sekaisin, kun näkee joka päivä uuden kuvan, hui. Kilpavarustelu lasten kesken on kyllä jo inhottavampaa ja se, jos vaatimukset kasvavat vuosi vuodelta, mutta terve lapsen hemmottelu ja ilon tuottaminen on minusta ihan parasta. 

Vierailija
45/47 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun liittyy paljon eri perheiden "kulttuurisia" eroja. Ei joillain vain ole tapana antaa kasoittain lahjoja. Ja toiset hämmästelee jos lapsi saa "vain" viisi lahjaa. Ja näitä eroja on ja tulee aina olemaan. Periaatteessa aika huonotapaista silti jankata samasta asiasta, vaikka olisikin eri mieltä... siis jos sillä lapsella jo ne kalenterit on, niin riittäis varmaan kerran sanoa aatteensa ja sit olla hiljaa, kun ei ole oma lapsi kyseessä.

Olisiko toi aivan liikaa mulle? Joo, jo 1 suklaakalenteri tuntuu vähän överiltä tällaiselle kuvakalenterien suosijalle. Mutta meneekö se lapsi siitä PILALLE? Ei, se vaatii jo systemaattisempaa hemmottelua. Ja hemmottelu voi joo "pilata" luonteen ja jopa välit vanhempiin, mutta kyllä erikoisjuttujakin ja joululahjoja saa olla, jos muuten on järki ja rajat.

Vierailija
46/47 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset saa valita vain yhden kalenterin. Minkä tahansa suklaa tai lelukalenterin. Molempia ei saa, siinä menee mielestäni jo överiksi. Lapsena meillä oli vain suklaakalenteri, joku halpa markan maksava ja sen pointti oli laskea montako yötä jouluun on, eikä se että koko joulukuun joka päivä saa jotain uutta krääsää. Ihan silkkaa kulutushysteriaa.

Juuri näin. Oma lapsuuteni meni hyvin monesti jollain "äxyy"-lehden ilmaiskalenterilla. Kerran sain kaverilta suklaakalenterin hylsyn. Säilöin sen ja valoin niihin reikiin omat suklaa kuvat halvimmalla suklaalla mitä löysin. Sit luukut kiinni ja kalenteroimaan joulun aluista. Hyvin ajoi asiansa. Parasta oli sitten kun joku, en muista enää kuka, teki minulle ja antoi sellaisen kankaisen joulukaleteri raanun missä oli 24 pussukkaa ja sisällä sitä mitä antaja sinne oli laittanut. Sitä käytin monta vuotta. On ed. tallella mutta ei käytössä. Nyt en joulua ole viettänyt enää moneen vuoteen. Ei vain kiinnosta. joulu on ihan samoja päiviä kuin mitkä tahansa muutkin. En syö enkä juo yhtään sen paremmin eikä joulukuusesta ole tietoakaan kuten koristeista. Jääköönpä sekin vaikka metsän tinteille. Joulupataan saatan joskus pari kolikko tirauttaa. jos jollekulle sitten siitä joulua tulee. Taitaa vain mennä järjestön paremmille henkilöille?

Vierailija
47/47 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt jo ne kaikki lääkkeet, jotka sinulle on määrätty!

Tai onhan nämä ainakin selvästi täysipäisempiä aloituksia kuin poikalapsi- tai pieruhullun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä