Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko teistä ravintolassa syöminen yliarvostettua? Minusta on!

Vierailija
16.11.2021 |

Nyt on ollut jo monta pettymystä hehkutetuista ravintoloista. Lounas-ravintolat varsinkin ovat ihan perseestä. Saattaa olla hirveä rasvan käry tai hien haju kun työläiset siellä lounastavat kuin sillit purkissa.

Some-influenneserit jotka saavat ilmaiset safkat kun käyvät syömässä jossain niin niihin ei kyllä kannata luottaa yhtään! Ärsyttää eräskin perheellinen mies-influensseri joka on niin symppis muuten mutta kehuu joka ikisen raflan maasta taivaisiin. Sen mukaan jos suunnistat niin kyllä saat pettyä. Ärsyttää. On kuitenkin ns. ruoka-ihminen perheineen.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutko nyt ravintolasta vai jostain kansankuppilasta?

Vierailija
2/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vähän edullisemmissa paikoissa usein joo on. Ja kotimaista ruokaa tarjoavat paikat ovat melkein pahimpia, tosi ankeaa se tarjonta ja kaikesta näkee että on yritetty säästää kuluissa. En tiedä muista, mutta en syö ravintolassa lounaalla uunimakkaraa, lihakeittoa tai possun lihasta tehtyä pihviä, joka kuuluisi tehdä naudasta.

Moni "meillä tehdään itse"-paikka tilaa valmiina vähintään ruokaleivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekavaa sönkötystä ja otsikko ei liity sisältöön millään tavoin.

Vierailija
4/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se aina kummoista ole, mutta kun en jaksa aina itekään kokata ja syödä täytyy niin olen tyytyväinen että on ravintoloita missä syödä.

Vierailija
5/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin kun käyn, panostan laatuun, en käy keskinkertaisissa paikoissa.

Mutta noin muuten kotona syöminen, Netflixiä katsellen, on paljon mukavampaa.

Vierailija
6/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ravintoloista puhun. Katteettomia hehkutuksia milloin mistäkin käsin tehdystä pastasta ja kaikista tilpehööriannoksista, puhumattakaan jostain hävikki-hössötyksistä. Aargh. 

Ja raflojen insta-päivittäjät saavat kaiken näyttämään niin ihanalta ja ystävälliseltä ja sitten kun menet paikan päälle niin touhu on tuttua suomalaista tympeyttä.

Nuo hielle haisevat paikat on olleet ihan ravintoloita, joissa toimistotyöläiset vieri vieressä lappavat ruokaa suuhunsa. Ehkä sitten on huono ilmanvaihto mutta kyllä kaikki ihmiset haisee, jopa siistiä sisätyötä tekevät.

Vierailija
7/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kotona saa paremmin valmistettua ja paremmista raaka-aineista valmistettua ruokaa kuin hyvässäkään ravintolassa. Enpä nyt viitsi mainita ravintoloiden nimiä. Erityisesti tympii, että ruuat tuodaan usein jäähtyneinä.

On harvinaista, että ravintola yllättää laadukkaalla ruualla. Usein ruoka on todella rasvaista ja suolaista.

Mahan toki saa täytettyä ravintolassakin,

Vierailija
8/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kotona saa paremmin valmistettua ja paremmista raaka-aineista valmistettua ruokaa kuin hyvässäkään ravintolassa. Enpä nyt viitsi mainita ravintoloiden nimiä. Erityisesti tympii, että ruuat tuodaan usein jäähtyneinä.

On harvinaista, että ravintola yllättää laadukkaalla ruualla. Usein ruoka on todella rasvaista ja suolaista.

Tai sitten tuodaan tulikuumana!

Vierailija
9/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy syödä ravintolassa on, ettei kotona tai kaverilal syöminen ole vaihtoehto. 

Vierailija
10/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ravintoloista puhun. Katteettomia hehkutuksia milloin mistäkin käsin tehdystä pastasta ja kaikista tilpehööriannoksista, puhumattakaan jostain hävikki-hössötyksistä. Aargh. 

Ja raflojen insta-päivittäjät saavat kaiken näyttämään niin ihanalta ja ystävälliseltä ja sitten kun menet paikan päälle niin touhu on tuttua suomalaista tympeyttä.

Nuo hielle haisevat paikat on olleet ihan ravintoloita, joissa toimistotyöläiset vieri vieressä lappavat ruokaa suuhunsa. Ehkä sitten on huono ilmanvaihto mutta kyllä kaikki ihmiset haisee, jopa siistiä sisätyötä tekevät.

Varmaan näin, mutta sun pitäisi ymmärtää, että ne somettajat eivät tee postauksiaan pyyteettömästi. Vaan saavat ilmaisen tuotteen tai palvelun ja mainostavat sitä. Tämä kannattaa ottaa realiteettina.

Sama se on yleensä lehdillä, jotka saavat ilmaisia tuotteita, matkoja jne ja arvostelevat eli kehuvat niitä. Tarkoitus on myynti ja mielikuvien luominen.

Vierailija
11/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään syödä ravintoissa ja todella harvoin olen pettynyt ruokaan. Söisin ulkona paljon useammin, jos mulla olisi siihen varaa ja seuraa. Valitsen yleensä jonkun pihviravintolan, koska en osaa itse tehdä niin hyviä pihvejä ja kastikkeita, kuin ammattikokki, eikä marketeista edes saa yhtä hyvää lihaakaan, kuin mitä tasokkaat ravintolat käyttävät. Lounaskuppilat ovat sitten asia erikseen, niissä käydään syömässä vaatimattomampia arkiruokia.

Vierailija
12/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötyä pöytään, neiti. Ei sen ole tarkoitus ollakaan muuta kuin konsti, jolla ruuanlaitto ulkoistetaan. Eri asia, jos on joku juhla, mihin ravintolassa syöminen liittyy ikään kuin osana.

Vierailija
13/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten tuodaan tulikuumana!

Ruoka pitää tuoda kuumana ja saada jäähtyä lautasella. Tämä ei ole ongelma,

Vierailija
14/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan näin, mutta sun pitäisi ymmärtää, että ne somettajat eivät tee postauksiaan pyyteettömästi. Vaan saavat ilmaisen tuotteen tai palvelun ja mainostavat sitä. Tämä kannattaa ottaa realiteettina.

Sama se on yleensä lehdillä, jotka saavat ilmaisia tuotteita, matkoja jne ja arvostelevat eli kehuvat niitä. Tarkoitus on myynti ja mielikuvien luominen.

Tarkoitin tässä insta-päivittäjillä ravintoloiden omia some-tiimejä.

Vierailija
15/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään syödä ravintoissa ja todella harvoin olen pettynyt ruokaan. Söisin ulkona paljon useammin, jos mulla olisi siihen varaa ja seuraa. Valitsen yleensä jonkun pihviravintolan, koska en osaa itse tehdä niin hyviä pihvejä ja kastikkeita, kuin ammattikokki, eikä marketeista edes saa yhtä hyvää lihaakaan, kuin mitä tasokkaat ravintolat käyttävät. Lounaskuppilat ovat sitten asia erikseen, niissä käydään syömässä vaatimattomampia arkiruokia.

Tasokkaat pihviravintolat ovat ehkä poikkeus tähän. Niissä vielä ehkä kannattaakin käydä. 

Vierailija
16/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä yliarvostettua, mitä kahvin juominen kaupungilla. maksaa nyt 10 euroa jostain suodatinkahvista ja sämpylästä.

Vierailija
17/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pihviravintoloita on Suomessa todella vähän.

Vierailija
18/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luottaa enemmän monen antamaan arviointiin, kuin yhden ihmisen mielipiteeseen. Ihan oma moka, kun maku asioita. Mutta jos 200 ihmistä on antanut 4,5/5 niin todennäköisemmin paikka on oikeasti hyvä.

Vierailija
19/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä pihviravintoloita on Suomessa todella vähän.

Vinkkaa hyvät?

Vierailija
20/67 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ravintolasta ja kokista. Mä en kalleimmissa käy mutta en kyllä erehdy ABC:llekään.

Helsingin keskustassa on paljon kivoja ja kohtuuhintaisia paikkoja. Koska olen päivisin vapaana, käyn lounasajan lopulla, kun ruuhka on ohi. Tykkään siitä hiljaisuudesta, joka alkaa noin kello 12.30.

Pienissä kaupungeissa ei ole kilpailua, joten mitä tahansa paneroitua kengänpohjaa voi tarjota purkkiherkkusienten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi