Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni mielenterveyden häiriöistä kärsivä ihminen ei voi työskennellä sosiaalialalla

Vierailija
16.11.2021 |

Mielenterveyden häiriöistä kärsivät ihmiset rasittavat työyhteisöä ja aiheuttavat turhia ongelmia.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki ei ole sama julkisen sektorin työntekijöille.

Vierailija
2/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, tällä alalla heitä vasta onkin. Ja ikävä kyllä suurella osalla nää ongelmat aivan hoitamatta ja jopa tunnistamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Myöskään lihavat eivät voi olla personal trainereita.

Vierailija
4/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kyl tapaa paljon sosiaali ja terveysalalla.

Vierailija
5/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnosoitu yleistynyt ahdistuneisuus, johon on lääkitys + psykologikäynnit. Työskentelen silti sosiaalityöntekijänä, enkä ole kokenut tässä mitään ongelmaa. Nautin työstä ja olen hyvä siinä, ja ilman minulle tärkeää ja merkityksellistä työtä ahdistukseni olisi todennäköisesti vain voimakkaampaa.

Vierailija
6/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös työpaikkoja, joiden jotkut työntekijät kulkevat hymy huulilla nakkaamassa lisää kakkaa heikolla olevia kohtaan. Ap taitaa kuulua näihin.

Vierailija
7/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomiopiskelijoiden taso on huolestuttava! En ymmärrä miksi haalivat hullua sakkia opiskelemaan. Ajatteli ottaa yhteyttä talentiaan ja pyytää toimenpiteitä.

T:sosionomi

Vierailija
8/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kyl tapaa paljon sosiaali ja terveysalalla.

Ihmisiä hekin ovat. Kunhan syövät lääkensä ja käyvät työnantajan puolesta työterveyden puolen mielenterveys hoitajalla terapiassa. Ovat mahtavia ammatilaisia silloin!

Vierailija
9/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt yleistäisi. On paljon mielenterveyden häiriöitä jotka näkyvät käytöksessä ja rasittavat ympäristöä, mutta on myös paljon häiriöitä jotka eivät häiritse juuri muita kuin yksilöä itseään. Esim. pakko-oireinen häiriö jonka yleinen oire on tarkistelu. Miten sosiaalialan työntekijän työpanos kärsii vaikkapa siitä että työntekijä ennen töihin lähtöään ottaa valokuvat sähkölaitteistaan ja videokuvaa sen kun sulkee kotiovensa?

Vierailija
10/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojuu osittain samaa mieltä, työskentelin sossumä ja hyvin pärjäsin kunnes sairastuin bipoon ja psykooseja alkoi myös tulla. Kognitio meni.

Lopulta soitin itkien pomolle etten taida tulla enää töihin.

Vierailija
11/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MT-ongelmat ovat sairauksia siinä missä syöpäkin ja niistä voi parantua tai ne voi pitää aisoissa lääkkeillä. Onko sitten parempi, että mt-ongelmista kärsivä joutuu työttömäksi ja rasittaa entisestään yhteiskuntaa? Itse olen normaalisti työssäkäyvä, jolle on ilmaantunut mt-sairaus 1,5 vuotta sitten. Käyn psykoterapiassa ja tarvittaessa lääkitsen itseäni, mutta olen täysin yhteiskuntakelpoinen.

Vierailija
12/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittyneissä mielenterveyden häiriöissä pitäis antaa mahdollisuus opiskella vaikka ammatillisena kuntoutuksena joku ihan toisenlainen ammatti. Usein sinne sote-aloille jäädään roikkumaan, vaikka oma psyyke rakoilee, koska ei ole varaa opiskella toista ammattia.

Vierailija
13/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä onko näin. Ne työntekijät joilla on mt-ongelmia ja ovat hoidon piirissä sekä heillä on lääkitys, kestävät paljon paremmin sitä duunia. Tarpeeksi vahva lääkitys kun on, ei sosiaalialan työt tunnu niin pa****ta. Voi vain hymyillä kun hullut asiakkaat huutaa sylki suusta lentäen ja toivoa samalla heille yhtä vahvaa lääkitystä kuin itsellä on. Kaikille tuon alan työntekijöille pitäisi jo työhön tullessa lyödä pamipurkki sekä antiosykootteja muutama liuska käteen. Siten jaksaisivat paremmin töissä.

Vierailija
14/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä onko näin. Ne työntekijät joilla on mt-ongelmia ja ovat hoidon piirissä sekä heillä on lääkitys, kestävät paljon paremmin sitä duunia. Tarpeeksi vahva lääkitys kun on, ei sosiaalialan työt tunnu niin pa****ta. Voi vain hymyillä kun hullut asiakkaat huutaa sylki suusta lentäen ja toivoa samalla heille yhtä vahvaa lääkitystä kuin itsellä on. Kaikille tuon alan työntekijöille pitäisi jo työhön tullessa lyödä pamipurkki sekä antiosykootteja muutama liuska käteen. Siten jaksaisivat paremmin töissä.

Siis *antipsykootteja*

Vierailija
15/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveydenhäiriöitä on joka toisella. Vaikeaksi käy sitten saada enää ketään töihin. Sote-alalla on jatkuva työvoimapula.

Vierailija
16/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia töissä sairaalassa. Mulla on bipo ykkönen ja olen ollut sen vuoksi vain kerran viikon poissa. En ole ollut saikullakaan enempää kuin muut, en kuormita ketään enempää kuin muut yms. Mun työtahti on erinomainen ja tarkka työnjälki vielä parempi. Ihmeellisiä yleistyksiä, joko sulla itselläs huono olo tai sattunut huonossa tilassa oleva työtoveri ja sua kuormittaa kun esimies ei osaa järjestää teidän töitä.

Vierailija
17/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä laukaisee ne mielenterveyshäiriöt? Eikö ole saatu lapsena tarpeeksi haleja, ymmärrystä ja henkistä tukea? Onko taustalla koulukiusaamista?

Vierailija
18/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansantauti. Täälläkin.

Vierailija
19/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

This less, be happier!

Vierailija
20/48 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva huoli ja määrittämätön ahdistus pakko-oirein ei kuulosta yhtään hyvältä.

Persoonallisuushäiriö vielä vähemmän.

Parempi huostata "turvaan" oman mielenrauhan takia.

Ja ikäville asiakkaille pitää suorittaa "näpäytys".

Juu ei.