TE-toimiston väki kohtelee työttömiä massana!
Virkailijoilta puuttuu kyky kohdata ihminen yksilönä.
Kommentit (33)
Kaikki kohtelevat työttömiä massana, osana joukkoa.
Sitten kerrotaan, ettei maahan muuttajia saa kohdella massana, vaan täytyy nähdä yksilö.
Kyllä. Ja käsketään hakemaan työpaikkoja, joita ei voi edes oikeasti saada, koska hakijalta puuttuu alan koulutus. Sanotaan vaan, että työnantaja tekee rekrytointipäätöksen, hakija ei itse sitä päätä, mistä syystä on haettava.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja käsketään hakemaan työpaikkoja, joita ei voi edes oikeasti saada, koska hakijalta puuttuu alan koulutus. Sanotaan vaan, että työnantaja tekee rekrytointipäätöksen, hakija ei itse sitä päätä, mistä syystä on haettava.
Huvittavinta on hakea julkisen sektorin työpaikkoja, joita ei oikeasti ole edes olemassa, koska niihin on jo valittu työntekijät. Silti virka pistetään julkiseen hakuun. Täysin älyvapaata hommaa!
+ käsketään hankkimaan suosittelijoita, vaikka ne olisivat jo eläkkeellä. Ilman niitä ei kuulemma voi saada töitä. Moni introvertti ihminen ei isommassa työyhteisössä edes jää pomon mieleen.
Koska meitä työttömiä on niiiiin paljon, siksi meitä kohdellaan massana.
Joko Tytti Yli-Viikari on saanut töitä?
Eli esim. näpistelijä voi saada työpaikan vaikkapa Ärrältä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä logiikka varmasti menee päälaelleen, kun jokaisen työttömän on haettava neljää paikkaa kuukaudessa. Silloin takuulla syynätään tarkkaan, onko alan koulutus ja kokemus niihin paikkoihin joita hait. Työtarjoukset ovat vain työttömän patistelua ja kiusaamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Joko Tytti Yli-Viikari on saanut töitä?
Edelleen on töissä valtiontalpouden tarkastusvirastossa johtajana. Erotettiin ainostaan pääjohtajan virasta. Julkisen sekrotin pyhät lehmät joita ei vaan voi edes erottaa, tao edes pyytä tekemään töitänsä.
Joutaisi heti puolet reilu 600 000 paperinpyörittäjästä kilometritehtaalle syömästä verorahoista.
Monessa työpaikassa on vedetty henkilöstöresurssit jo niin minimiin, että niissä ei ole enää aika kouluttaa uutta ihmistä työtehtäviin: pitäisi osata valmiiksi.
Työnhakija tietää, mihin hänestä on ja mihin ei. Tätä pitäisi myös TE-väen kunnioittaa. Silloin vältytään virherekrytoinneilta.
miksi niitä työpaikkoja jostain te-keskuksista etsitte. Ei niitä siellä ole kuin työkkärin tädeille.
Työpaikat on työpaikoilla.
Ja yleensä kun on jossakin töissä, niin työpaikan vaihto tapahtuu suoraan paikasta toiseen, ei siinä mitään te-keskuksia väliin tarvita asioita sotkemaan.
Onko niistä ehdoteltu senssilinjatyöntekijäksi?
Vierailija kirjoitti:
miksi niitä työpaikkoja jostain te-keskuksista etsitte. Ei niitä siellä ole kuin työkkärin tädeille.
Työpaikat on työpaikoilla.
Ja yleensä kun on jossakin töissä, niin työpaikan vaihto tapahtuu suoraan paikasta toiseen, ei siinä mitään te-keskuksia väliin tarvita asioita sotkemaan.
Ei niitä niistä etsitäkään, mutta kun ne itse ehdottelevat usein aivan älyttömyyksiä.
Tekisi mieli hankkia 1970-luvun isot 'televisiosilmälasit'.
Olkaa itse aktiivisia. Lähettäkää netin kautta tieto mitä paikkoja olette hakeneet. Tuskin lähettävät silloin teille paikkoja, joita tulee hakea.
Hankkiutukaa koulutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa itse aktiivisia. Lähettäkää netin kautta tieto mitä paikkoja olette hakeneet. Tuskin lähettävät silloin teille paikkoja, joita tulee hakea.
Hankkiutukaa koulutuksiin.
Päivitä tietosi, työtön saa opiskella korkeitaan 6kk jonka jälkee katkeaa tuet ja loppu pitäisi opiskella säästöillä jotka täytyy kuluttaa ennen kuin saat senttiäkään tukia
Suojatyöpaikan "etuja".