Huutonetissä myyvät: oletteko siirtyneet huutopakettiin (5,9 e)?
Mä olen. Myös kaikki kevyet pikkupaketit lähtee 9.2. jälkeen huutonetin huutopakettina, mä äänestän jaloillani.
Mun mielestä postin pakettien hinnastossa pitäisi olla porrastus myös alapäässä, ei vain yläpäässä.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 07:19"]
En ole.
Posti on lähempänä kuin Matkahuolto, Siwa tai Valintatalo ja postissa ko.palvelu toimii siten, ettäpitää itse tulostaa pakettikortit eikä minulla ole kotona tulostinta (pitäisi aina töissä hoitaa omia asioita, mikäei houkuttele).
[/quote]
Ei muuten pidä. Asun Siwaa vastapäätä ja olen jo pitkään käyttänyt huutopakettia.
Homma toimii siten, että sulkeutuneessa kohteessa klikkaan kohtaa "osta huutopaketti". Ohjaudun siitä suoraan verkkopankkiini maksamaan. Sitten ohjaudun takaisin suljettuun myytyyn kohteeseen, jossa on laatikko, jossa lukee kutakuinkin näin: "Huutopaketti ostettu, lähetyskoodi 123456".
Sitten vien paketin sellaisenaan Siwaan, välistä jää nimien ja osoitteiden kirjoittelu.
Annan paketin Siwan kassalle ja paperilapun, jossa lukee 123456 ja sanon, että huutopaketti.
Myyjä tulostaa siwassa paketin päälle lähetyskortin.
Ja yleensä Siwassa ei ole koskaan jonoa, toisin kuin Postissa ja Siwa on auki myös myöhään yöhön ja viikonloppuisin. Ja ei, Posti ei hoida noita huutopaketteja.
Miksi laittaisin ostajan maksamaan 7,9 e, kun selviää 5,9 eurolla?
[/quote]
Mikä tässä nyt oli taas niin vaikeaa ymmärtää? Postia varten pitää tulostaa itse. Posti on lähempänä kuin Siwa, Matkahuolto tai Valintatalo. En ole tuon ekan lainaamani viestin kirjoittaja.
[/quote]
Oli ristiriitaa tuossa tummennuksessa. Käyttää muka postia, johon pitää tulostaa itse kortit, mutta henkilöllä ei ole tulostinta eikä hoida asioitaan töissä....öööh.
[/quote]
Ainoa ristiriita tässä on aivoissasi. Tuossa ei ole minkäänlaista ristiriitaa, alkuperäinen lainattu käyttää postia, mutta ei voi käyttää huutopakettia postin kautta koska silloin pitäisi voida tulostaa itse pakettikortti. En voi uskoa että jollain on näin hidas ajatuksenjuoksu.
Oletteko edes katsoneet ohjeita Huuto.netin sivuilta? Ne hemmetin Siwat sun muut eivät toimi samanlailla kuin Posti!
"POSTISTA TAI POSTIN PAKETTIAUTOMAATISTA
Näin lähetät Huutopaketin (Itella)
Osta edullinen Huutopaketti myydylle tuotteellesi ja valitse lähetystavaksi "Postista tai Postin pakettiautomaatista". Linkki löytyy ilmoitussivusi ylälaidasta.
Tarkista lähettäjän ja vastaanottajan tiedot. Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestitse, joten vastaanottajalla on oltava tiedoissaan oikea matkapuhelinnumero. Tarvittaessa tietoja voi muokata. Valitse toimitustapa ja siirry maksamaan.
Tulosta valmis pakettikortti ja kiinnitä se huolellisesti pakettiisi. Pakettikortin voi tulostaa ilmoitussivulle ilmestyvästä linkistä.
Vie paketti postiin tai pakettiautomaattiin. Jos teet lähetyksen pakettiautomaatista, paina valikosta "Yritysasiakas, kirjaudu tästä" ja seuraa ohjeita. Tarvitset automaatille mukaan Huuto.netistä sähköpostitse saamasi yrityskoodin lokeron avaamiseen. Lähetyksen kulkua voit seurata ilmoitussivultasi."
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 07:19"]
En ole.
Posti on lähempänä kuin Matkahuolto, Siwa tai Valintatalo ja postissa ko.palvelu toimii siten, ettäpitää itse tulostaa pakettikortit eikä minulla ole kotona tulostinta (pitäisi aina töissä hoitaa omia asioita, mikäei houkuttele).
[/quote]Tämä SIwa / Matkahuolto / Valintatalo paketti 5.90 ei vaadi pakettikortin tulostamista vaan ainoastaan lähetystunnuksen, pakettikortti tulostetaan sitten kaupan puolesta.
Kyllä, lähetin matkahuollon kautta isohkon paketin joka olisi ollut ilman huutopakettia noin 30 euroa, mutta nyt huutopakettina oli 7,95 euroa. toki jatkossakin laitan huutopakettina.
Ilmeisesti huutopaketti ollut joskus helpompi. Ei nykyisin riitä se koodi.
Kirjoita paketin päälle Helposti-koodi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi sekä vastaanottajan nimi, osoite ja puhelinnumero aina ennen paketin lähettämistä. Et tarvitse osoitekorttia.
Haluatko lähettää paketin pakettiautomaatista? Vie edellä mainittujen tietojen kanssa varustettu paketti pakettiautomaattiin ja avaa automaatin lokero saamallasi Helposti-koodilla. Helposti-koodi toimii pakettiautomaatilla 30 minuutin kuluttua koodin ostoksesta.
Lähetätkö paketin mieluummin Postin toimipisteestä? Vie edellä mainittujen tietojen kanssa varustettu paketti Postiin.
Tarkista tästä lähin Postin toimipisteesi.
Seuraa paketin kulkua Huuto.netin ilmoitussivun kautta.
Paketin vastaanottaja saa sähköpostiviestin paketin lähetyksestä ja ohjeet paketin noudosta tekstiviestillä.
Terveisin Huuto.net
Huutopaketin hinnannousu myyjän näkökulma
Sain juuri tietää pakettia ostaessa hintojen nousseen vähintään eurolla. Myyjänä olen veloitettu myymään ilmoittamallani hinnalla. Mutta me myyjät ei olla saatu huutonetiltä mitään ilmoitusta tästä hinnankorotuksesta! Esim. L koon paketti ennen 7,90€ nyt tasan 12€.
Tämä on iso petos myyjiä kohtaan jotka joutuu nut omasta pussistaan maksamaan erotuksen. Tehomyyjällä voi olla ilmoituksia satoja. Tavarat on ihan olemattomia mutta tarkkaan kuvailtuja yksittäisiä myyntiilmoituksia. mm. vaatteita, postikortteja, kodin käyttötavaraa etc. Tätä muutostyötä myyntikohteiden hintoihin ei tehdä hetkessä ja tämä työ olisi pitänyt tehdä ennen hintojen nousua.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:17"]
En ole siirtynyt enkä siirry. Smart-posti ja 6,50€ maksava ärräpaketti lienevät tulossa testiin jahka nuo hinnat ensi viikolla nousevat (vaikka Smart-postista onkin vain huono kokemus alla). Ei ole tulostinta meilläkään ja Siwat sun muut ovat huonosti sijoitettuja. Enkä halua tukea Huuto.netiä ihan periaatteesta, liian ahne lafka.
[/quote]
Huutopaketin lähetykseen et tarvitse tulostinta! Eikö mene jakeluun.
[/quote]
Ole hyvä ja laita tähän ohjeet miten postitan huutopaketin ilman tulostinta. Kuten viestissä mainittiin, se täytyy tehdä postissa, ei Siwassa, Valintatalossa tai Matkahuollossa, jossa tuo onnistuukin ilman omatoimista tulostusta. Ääliö.