Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaa rehellisesti: miksi sinä et halua enää puolisoasi?

Vierailija
03.02.2015 |

Tähän olisi mielenkiintoista kuulla ihmisten vastauksia. Tarinoita on varmasti hirveä määrä erilaisia. 

Meillä ihan perinteinen syy, että olen kai jollakin tavalla kyllästynyt mieheeni enkä koe häntä enää kyllä millään tavalla viehättävänä. Kyse ei ole miehen ulkonäöstä (on komea ja urheilullinen) enkä oikeastaan itsekään tiedä mistä on kyse. Haluaisin haluta (siis häntä, muuten kyllä haluan), mutta en osaa.

Olemme molemmat 38-vuotiaita ja yhdessä ollaan oltu 18 vuotta. Lapsia 2 kpl.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat syyt kuin ap:llä. Tavallaan harmittaa varsinkin jos itsellä on sellanen halukkaampi vaihe menossa ja miehellä ei.. mutta oon ajatellut, että tietynlainen kyllästyminen kuuluu myös asiaan pitkässä suhteessa. Sinänsä ollaan päällipuolin samanlaisia kuin tavatessakin, eli ei pitäisi olla mistään muutoksesta johtuvaa.

Itsellä halut riippuu myös siitä miten haluttavana näen itseni (ts.haluaako mies mua)..eli vähän sellainen kehämäinen kuvio. Tosin miehen halukkuuteen vaikuttavat tekijät on mulle täysi arvoitus.

Vierailija
42/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää seksistä. En halua ketään muutakaan miestä, inhoan seksiä. Oman miehen kanssa sentään voin sitä sietää, kenenkään muun kanssa en voisi edes kuvitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ilmoitti mun olevan ällöttävä raskausvatsoineni, rv 38 olin edelleen normaalipainoinen. Tästä aikaa nyt puoli vuotta, ei tee vieläkään mieli koskea mieheen.

Vierailija
44/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen väkivaltainen humalakäytös. Pelkään miestä kun on kännissä. Haukkuu ja uhkailee minua.
Selvinpäin on kiltti. Ttimmi ja isokaluinen. Haluaa seksiä usein, vaikka mä olen se tiine virtahepo. Luottamus puuttuu tyystin. En halua häntä, vaikka seksi, silloin kun siihen lämpenen, on hyvää.

Vierailija
45/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:39"]

Mies on loukannut minua henkisesti niin pahasti ja usein, etten halua enää häntä. Kuka haluaisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa, joka kohtelee huonosti, ei arvosta eikä kunnioita, nälvii, vähättelee ja kommentoi negatiivisesti ulkonäköä/luonnetta lähes päivittäin? En minä ainakaan.

[/quote]

Hieman ohis, mutta miksi ihmeessä olette yhdessä?

Vierailija
46/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:59"]

Mies on loukannut minua henkisesti niin pahasti ja usein, etten halua enää häntä. Kuka haluaisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa, joka kohtelee huonosti, ei arvosta eikä kunnioita, nälvii, vähättelee ja kommentoi negatiivisesti ulkonäköä/luonnetta lähes päivittäin? En minä ainakaan.

[/quote]

[/quote]

Tarkennus, miksi teistä yksikään on enää parisuhteessa kyseisen henkilön kanssa?

Vierailija
47/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:59"]

[/quote]

[/quote]

No hyvä kysymys, sitä olen miettinyt itsekin. Ei mies aina ole tällainen ollut eli kai elättelen toiveita hänen muuttumisesta "normaaliksi". Voi myös johtua siitä, että miehen kanssa ei tarvitse murehtia valehtemisesta, uskottomuudesta, pettämisestä, taloudellisista ongelmista, alkoholismista tai väkivallan uhasta, jotka ovat olleet läsnä kahdessa edellisessä pitkässä parisuhteessani. 

Vierailija
48/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:44"]Sääliksi käy teitä. Kannattaa ottaa ero, jos ei oikeasti halua kumppaniaan enää. Kyllä lapset vaistoaa, jos vanhemmat eivät pidä toisistaan enää. Turhaa "lasten takia" yhdessä olette. Olkaa rohkeita.
[/quote] Tällaiset juurikin ovat niitä täysin turhia eroja. Ja oikeasti lapsia ei rassaa pätkääkään vaikka äiskä ei himoitsisi iskää 24/7. Mikään pitkä parisuhde ei ole pelkkää intohimoa vuodesta toiseen. Ja suhteen eteen pitää tehdä töitä, myös meidän naisten. Naisilla on paha tapa nalkuttaa ja valittaa kun mies ei sitä eikä tätä, mutta monestiko itse teemme vilpittömästi jotain mukavaa miehelle? Niinpä niin... Vain itseään ja omaa toimintaansa voi muuttaa.

Vierailija
49/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:48"]En tykkää seksistä. En halua ketään muutakaan miestä, inhoan seksiä. Oman miehen kanssa sentään voin sitä sietää, kenenkään muun kanssa en voisi edes kuvitella.
[/quote] Kannattaisiko harkita terapiaa tai jotain? Mahtaa miehelläsi olla ihanaa naisen kanssa joka inhoaa seksiä... Lähtee ensimmäisen seksistä nauttivan naisen matkaan...

Vierailija
50/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:59"]

[/quote]

[/quote]

Tarkennus, miksi teistä yksikään on enää parisuhteessa kyseisen henkilön kanssa?
[/quote] Koska elämä ei ole satua eikä romanttista komediaa. Rakkaus muuttuu vuosien varrella läheiseksi ystävyydeksi ja kumppanuudeksi. Olen ollut 22 vuotta saman miehen kanssa, ja toki hänen naamansa välillä kyllästyttää. Mutta kun suhteen eteen tekee töitä, tulee myös niitä rakastumisen kausia, joiden vuoksi jaksaa taas eteenpäin. Nykyään ihmisillä on lapsellinen käsitys parisuhteista, joten ei ihme etteivät liitot kestä.

Vierailija
51/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:59"] [quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:39"] Mies on loukannut minua henkisesti niin pahasti ja usein, etten halua enää häntä. Kuka haluaisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa, joka kohtelee huonosti, ei arvosta eikä kunnioita, nälvii, vähättelee ja kommentoi negatiivisesti ulkonäköä/luonnetta lähes päivittäin? En minä ainakaan. [/quote] Hieman ohis, mutta miksi ihmeessä olette yhdessä? [/quote] Tarkennus, miksi teistä yksikään on enää parisuhteessa kyseisen henkilön kanssa? [/quote] Koska elämä ei ole satua eikä romanttista komediaa. Rakkaus muuttuu vuosien varrella läheiseksi ystävyydeksi ja kumppanuudeksi. Olen ollut 22 vuotta saman miehen kanssa, ja toki hänen naamansa välillä kyllästyttää. Mutta kun suhteen eteen tekee töitä, tulee myös niitä rakastumisen kausia, joiden vuoksi jaksaa taas eteenpäin. Nykyään ihmisillä on lapsellinen käsitys parisuhteista, joten ei ihme etteivät liitot kestä.

[/quote]

Tätä on pakko kompata. Suuri joukko ns. aikuisista 20 - 65 vuotiasta niin naisista kuin miehistä on henkisesti lapsia.

Vierailija
52/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on vain arkipäiväistynyt. Nuorena sitä jaksoi ja oli innokas, mutta ei enää. Ei siinä ole mitään suurta kyllästymistä itse ihmiseen tapahtunut. Kun on väsynyt, sitä mieluummin nukkuu univelkoja pois.

Vierailija
53/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus muuttuu vuosien varrella läheiseksi ystävyydeksi ja kumppanuudeksi.

[/quote]

Niin, tuohan ei ole enää parisuhde vaan kahden ihmisen välinen kaveruus.

Vierailija
54/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on melkein 30 vuoden pitkän kehityksen tulos. Tässä tärkeimpiä osatekijöitä:

- mies on erittäin äkkipikainen ja saa raivareita täysin omituisista asioista. Esim. yhdenkin kolmen päivän mökötyksen käynnisti siitä, kun olin kattanut aamiaispöytään puhtaat mukit kaikille, kun hän olisikin sillä kertaa halunnut juoda edellisiltaiseata (ei mikään vakiotapa hänellä). Tuollainen arvaamattomuus ja syyllistäminen ovat kuihduttaneet tunteeni häntä kohtaan. En nyt vihaa häntä, mutten enää rakastakaan. Ajoittain meillä on yhä hauskaa yhdessä ja lapset hoidetaan sovussa (useinmiten), mutta kyllä koko ajan pitää varoa sitä, mitä tekee tai sanoo.

- mies saa orgasmin yhdynnässä alle minuutissa. Itsekin saan orkun melko helposti, mutt tuohon en sentään ehdi mukaan. En ole siten saanut orgasmia yhdynnässä moneen vuoteen. Vie tehokkaasti seksihalut, kun aina jää ilman.

Joo, voisin toki erota, mutta ei se vaihtamalla enää tässä iässä parane. Lisäksi lapsien hoito on meillä aika haastavaa, yksi niistä on vaikeahoitoinen erityislapsi, enkä vuorotyöläisenä selviä yksin. Vähän tämmöinen pattitilanne. Sovun ylläpitämiseksi anna aina, kun mies haluaa, eli pari kolme kertaa viikossa, mutta ei se minua enää ole pitkään aikaan napannut.

Vierailija
55/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lihoi 30kiloa ja muuttui suhteen alkuajoista todella äkkipikaiseksi ja mustasukkaiseksi

Vierailija
56/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aina jaksaa valittaa että seksiä on liian vähän. Me siis pikkulapsiperheessa harrastetaan seksiä 3-5 kertaa viikossa. Heti aktin jälkeen valittaa kuinka pitäisi seuraava kierros hoitaa. Hohojaa. En edes halua enää sen saatanan jankkaamisen takia!

Vierailija
57/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:34"]

Rakkaus muuttuu vuosien varrella läheiseksi ystävyydeksi ja kumppanuudeksi.

[/quote]

Niin, tuohan ei ole enää parisuhde vaan kahden ihmisen välinen kaveruus.

[/quote]

Ei siinä ole mitään vikaa silloin, kun kumpikin on tyytyväinen. Elämässä on valtavan paljon muutakin kuin seksiä.

Vierailija
58/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:39"]Mies on loukannut minua henkisesti niin pahasti ja usein, etten halua enää häntä. Kuka haluaisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa, joka kohtelee huonosti, ei arvosta eikä kunnioita, nälvii, vähättelee ja kommentoi negatiivisesti ulkonäköä/luonnetta lähes päivittäin? En minä ainakaan.
[/quote]
Miksi oot tuollaisen sian kanssa enää?? Vai onko teillä lapsia?

Vierailija
59/59 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on sanonut ja tehnyt niin pahasti, etten voi enää luottaa häneen täysin. Niinpä en haluakaan. Seksiä on silti, ja pidän seksistä. Seksissä ei kuitenkaan enää kohdata henkisellä tasolla, vaikka se olisi kuinka taidokasta.