Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on saada poikavauva? Olla pojan äitinä?

Vierailija
03.02.2015 |

Vielä ei tiedä kumpi meille syntyy, mutta kun on kokemusta vain tytöistä, mahdollinen poikavauva jännittää. Tytöt suloisia vauvasta asti, varmasti pojat myös, mutta miellän itseni niin tyttöjen äidiksi että olisi mukava kuulla millaista on saada poikavauva? :)
Etenkin, joilla ensin tyttöjä ja sitten poika, millä tavalla erosi?

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:30"]Minulla on vain yksi lapsi, 2- vuotias poika. Rehellisesti sanottuna toivoin tyttöä, koska ajattelin että sitten isompana olisi suurempi mahdollisuus, että meillä olisi yhteisiä juttuja. Tämän lyhyen ajan perusteella mitään eroa ei tietenkään ole. Poikani on kova pussailemaan ja tanssimaan :) Lelujen tai leikkien suhteen en ole mitenkään ohjannut autojen ja muiden poikamaisiksi miellettyjen lelujen pariin, mutta lapsi yksinkertaisesti rakastaa kaikkia koneita ja laitteita. Nuket viskaa samoin tein nurkkaan, ei kiinnosta. Lapsen huoneen olen sisutanut värikkäästi. Jos olisin saanut tytön, niin olisin voinut toteuttaa omat haaveet sisustuksen suhteen, mutta pojan huoneeseen en viitsi änkeä kristallia ja perhosia. Poikien vaatteet on aika tylsiä, joten rahaa säästyy, kun heräteostoksia ei kiinnosta tehdä. Pojat ovat yleensä isompia, joten se on ehkä selkeä ero. Varsinkin siinä puolen vuoden jälkeen, kun lapsi alkoi syödä innolla kiinteitäkin, mutta ei vielä liikkunut itse, niin raskasta oli se kanniskelu. Tulevaisuudesta ajattelen, että se hyvä puoli on pojassa, että hän ei ainakaan vertaa itseään minuun niin paljon kuin isäänsä. [/quote] Jjaa. Kyllä minäkin saan varauksetonta rakkautta pieneltä tytöltäni.

[/quote]

Mulla on tyttö ja poika, ja pitää sanoa, että hassua kuin onkin, poika ihailee äitiään eri tavalla kuin tyttö. Tietenkin molemmat rakastavat rajattomasti, mutta ihailussa on eroa. 

[/quote]

Minulla on 3 poikaa ja 3 tyttöä, enkä yhtään tiedä mistä puhut :o? 

[/quote]

Niin, olisikohan ne kaikki lapsen ihan vaan omanlaisiaan. 

Vierailija
82/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:52"]

Miten stereotypistä ajattelua täällä. Joku puhui omien halujen toteutuksesta lapsen huoneen sisustuksessa. Mitäpä jos vaan herkällä korvalla kuuntelette mistä se lapsi ihan itse tykkää. Eihän se ole mikään itsestäänselvyys, että tyttölapsi haluaa huoneeseensa perhosia ja kristalleja hyvänen aika! 

Muutkin käsittämätön ketju, jossa todetaan että pojat sitä ja tytöt tätä. Ihan yhtä paljon on eroja yksilöiden välillä molempien sukupuolien sisällä kuin niide välillä. 

[/quote]

Minä kirjoitin tuon sinua ärsyttäneen tekstin. En keksinyt lyhyen kokemuksen perusteella mitään erityistä eroa pojan äitinä olemisessa. Siksi mainitsin tuon sisustamisen. Vauva-aikana se on varmaan ihan sama lapselle, mitä siellä huoneessa on. Ilmeisesti sinulla on luetunymmärtämisessä puutteita, kun et huomannut että lapseni on vasta 2v., joten hän ei ole esittänyt toiveita huoneensa suhteen.

Stereotypiat perustuu johonki. Se, että moni tässä ketjussa on kokenut poikien maailman olevan vauhdikkaampi, ei tietenkään tarkoita kaikkia. En minäkään olisi olettanut, jos tytön olisin saanut, että se automaattisesti olisi niistä perhosista tykännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:22"]

Miten stereotypistä ajattelua täällä. Joku puhui omien halujen toteutuksesta lapsen huoneen sisustuksessa. Mitäpä jos vaan herkällä korvalla kuuntelette mistä se lapsi ihan itse tykkää. Eihän se ole mikään itsestäänselvyys, että tyttölapsi haluaa huoneeseensa perhosia ja kristalleja hyvänen aika! 

Muutkin käsittämätön ketju, jossa todetaan että pojat sitä ja tytöt tätä. Ihan yhtä paljon on eroja yksilöiden välillä molempien sukupuolien sisällä kuin niide välillä. 

[/quote]

Minä kirjoitin tuon sinua ärsyttäneen tekstin. En keksinyt lyhyen kokemuksen perusteella mitään erityistä eroa pojan äitinä olemisessa. Siksi mainitsin tuon sisustamisen. Vauva-aikana se on varmaan ihan sama lapselle, mitä siellä huoneessa on. Ilmeisesti sinulla on luetunymmärtämisessä puutteita, kun et huomannut että lapseni on vasta 2v., joten hän ei ole esittänyt toiveita huoneensa suhteen.

Stereotypiat perustuu johonki. Se, että moni tässä ketjussa on kokenut poikien maailman olevan vauhdikkaampi, ei tietenkään tarkoita kaikkia. En minäkään olisi olettanut, jos tytön olisin saanut, että se automaattisesti olisi niistä perhosista tykännyt.

[/quote] Kirjoitit, että "Jos olisin saanut tytön, niin olisin voinut toteuttaa omat haaveet sisustuksen suhteen, mutta pojan huoneeseen en viitsi änkeä kristallia ja perhosia. " 

Mitä siis ymmärsin väärin? Minusta teet oletuksen, että tyttö tykkäisi perhosista ja kristallista ja poika ei. 

Vierailija
84/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="03.02.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:32"]

Takapuolen pesu on ainakin helpompaa. Ei tarvitse pelätä, että kakkaa jää poimuihin ja kolosiin...

[/quote]

No jaa, meillä se oli aina tanakasti pusseissa kiinni.

[/quote]

Niin, mutta ne pussit on helpompi pestä :)  ja se kakka on siinä "ulkopinnalla".

Vierailija
85/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:36"]Vähän niinkuin puupökkelöitä yrittäs kasvattaa.

t. 3 pojan äiti
[/quote]

Ovat tulleet äitiinsä.

Vierailija
86/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli järkytys joutua teinix-pojan äidiksi ykskaks, kun meille tuli vaihto-oppilas. Alapeukkuja uhmaten tunnustan, että laskin päiviä hänestä eroon pääsemiseksi.

Vierailija
87/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia kysytään täällä usein ja se on jotenkin ihmetyttää. Minulla on poika ja tyttö ja rakastan molempia äärettömästi. Tuntuu kamalalta edes ajatella, että jotkut äidit lähes säälivät poikien äitejä? Minkälaisia miehiä kasvaa niistä pojista, joita ei ole toivottu? Miksi väheksytte toista sukupuolta? 

Vierailija
88/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää, että mitä te siis oikein toivotte toivoessanne tiettyä sukupuolta?

Vierailija
89/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli kaksoset, tyttö ja poika. Huomaa tällaisessa tilanteessa, miten pieni merkitys sukupuolella on.

90/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:25"]

[quote author="AV Mamma" time="03.02.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:32"]

Takapuolen pesu on ainakin helpompaa. Ei tarvitse pelätä, että kakkaa jää poimuihin ja kolosiin...

[/quote]

No jaa, meillä se oli aina tanakasti pusseissa kiinni.

[/quote]

Niin, mutta ne pussit on helpompi pestä :)  ja se kakka on siinä "ulkopinnalla".

[/quote] Me emme kuitenkaan huomanneet eroa kakkapyllyissä. Tosin onhan meillä vaan yhden tytön kokemus kolmea poikaa vastaan.

Vierailija
91/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:07"]

[/quote]

Kun ensimmäistä lastenhuoneen sisustusta mietitään, niin hyvinhän se vauva kertoo, että mistä tykkää, kun herkällä korvalla kuuntelee... :)

Meillä ainakin ihan äidin maun mukaan sisustettiin ekat lasten huoneet ja sitten joskus 4-5v saivat itse valita tapetttinsa ym, kun muutettiin uuteen kotiin.

[/quote]

Mitäpä jos isäkin olisi saanut osallistua projektiin? 

[/quote]

Ihan vapaasti olisi saanut osallistua. Isää nyt ei vaan kiinnosta sisustusasiat - missään huoneessa. Riittää, että on katto pään päällä ja mukava peti+sohva+tv. Siinä ne tärkeimmät. Joten jäi äidin projektiksi. :) Ei tarvitse yrittää lukea rivien välistä...

Vierailija
92/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:48"]

[/quote]

Kun ensimmäistä lastenhuoneen sisustusta mietitään, niin hyvinhän se vauva kertoo, että mistä tykkää, kun herkällä korvalla kuuntelee... :)

Meillä ainakin ihan äidin maun mukaan sisustettiin ekat lasten huoneet ja sitten joskus 4-5v saivat itse valita tapetttinsa ym, kun muutettiin uuteen kotiin.

[/quote]

[/quote]

Ihan vapaasti olisi saanut osallistua. Isää nyt ei vaan kiinnosta sisustusasiat - missään huoneessa. Riittää, että on katto pään päällä ja mukava peti+sohva+tv. Siinä ne tärkeimmät. Joten jäi äidin projektiksi. :) Ei tarvitse yrittää lukea rivien välistä...

[/quote]

Eiköhän sille vauvallekin olisi ihan riittänyt nuo perusasiat siihen saakka kun osaa itse ilmaista mitä haluaa. Toimii tietysti jos haluaa opettaa lapsille kertakäyttökulttuuria uusimalla sisustusta viiden vuoden välein.

Vierailija
93/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa. Voi sitä rakkauden, ilon ja vauhdin määrää.

Vierailija
94/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän sille vauvallekin olisi ihan riittänyt nuo perusasiat siihen saakka kun osaa itse ilmaista mitä haluaa. Toimii tietysti jos haluaa opettaa lapsille kertakäyttökulttuuria uusimalla sisustusta viiden vuoden välein.

[/quote]

Miksei saisi sisustaa lapselle jo vauvalle lastenhuonetta? Vai pitääkö olla neutraalin valkoista ja harmaata, kunnes lapsi osaa asiansa ilmaista? Onko kirjoittaja myös sen kannalla, että lapselle ei kerrota onko hän tyttö/poika. Aika ankeaa omasta mielestäni. Ja kuten kirjoitin, saivat valita MUUTON YHTEYDESSÄ omat sisustuksensa. Ei siis vaihdeta sisustusta jatkuvasti. Mutta vaikka olisimme samaan asuntoon jääneetkin, niin kyllä viimeistä kouluun mennessä olisivat saaneet valita mieleisensä sisustuksen. Eikä ole mitenkään kertakäyttökulttuurua. Pitääkö asunto olla 30v saman näköinen, jotta ei vain leimaudu tuhluriksi ja luonnon pilaajaksi. Kun jopa seinät maalaa tai tapetin vaihtaa...

Vierailija
95/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä poikaa ja ovat kaikki luonteeltaan ihan erilaisia. Yksi pojista on hieman pidättyväisempi ollut aina mutta muut ovat kovin hellyydenkipeitä ja tykkäävät halia ja pusia. Jopa vanhin jo 13-vuotias tykkää halailla ja saa/antaa aina hyvänyönsuukon. Kaikki ovat ihania kullanmuruja ja helppoja lapsia. Tokihan meillä on menoa ja meininkiä, mutta poikien sielunelämä kun on aika yksinkertaista tai sanotaan sitten kauniimmin suoraviivaista, niin sanoisin että helpommalla poikien kanssa pääsee kuin tyttöjen.

Pojillekin löytyy kyllä ihania ja värikkäitä vaatteita, mutta se vaatii enemmän aikaa ja etsintää. Itse olen tarkka vaatteista ja haluan nättejä vaatteita pojille ja muutakin kuin ankean harmaaata ja tummansinistä. Esim. kuopukselle etsisin kaksi kuukautta talvihaalaria, kunnes löysin tarpeeksi hienon kuosin riittävillä teknisillä ominaisuuksilla. Tytölle olisin löytänyt hienon haalarin ihan vaan menemällä lähimpään cittariin. 

Vierailija
96/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksei saisi sisustaa lapselle jo vauvalle lastenhuonetta? Vai pitääkö olla neutraalin valkoista ja harmaata, kunnes lapsi osaa asiansa ilmaista? Onko kirjoittaja myös sen kannalla, että lapselle ei kerrota onko hän tyttö/poika. Aika ankeaa omasta mielestäni. Ja kuten kirjoitin, saivat valita MUUTON YHTEYDESSÄ omat sisustuksensa. Ei siis vaihdeta sisustusta jatkuvasti. Mutta vaikka olisimme samaan asuntoon jääneetkin, niin kyllä viimeistä kouluun mennessä olisivat saaneet valita mieleisensä sisustuksen. Eikä ole mitenkään kertakäyttökulttuurua. Pitääkö asunto olla 30v saman näköinen, jotta ei vain leimaudu tuhluriksi ja luonnon pilaajaksi. Kun jopa seinät maalaa tai tapetin vaihtaa...

[/quote]

Tuossa kritisoitiin sitä, että äiti harmitteli ettei voikaan nyt sisustaa oman mielensä mukaan kun ei tullut tyttöä jolle sisustaa huone perhosin ja kristallein. Pojalle ei kuulemma viitsi sisustaa niin. Eiköhän siinä mene äiti vähän turhan pitkälle sekä oletuksissaan että omissa haluissaan.

Vierailija
97/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kummallista jotenkin, että äidin sisutushaaveiden toteutuminen (jos se on tärkeää) on siitä kiinni onko lapsi tyttö vai poika?! Kovin asenteellista ja mielikuvituksetonta! Sama juttu pukeutumisen suhteen! Poikia voi pukea tosi kivasti ja poikien muodista löytyy vaikka mitä inspiroivaa - väritkään ei ole onneksi enää niin rajoittuneita. Olen satsannut kahden poikani pukeutumiseen pienestä pitäen ja ilokseni huomannut, että nyt kouluikäisenä heille ei todellakaan ole yhdentekevää mitä on päällä. Saattavat usein myös kysellä "sopivatko nämä yhteen" :) Ja olen saanut sisustaa ihania huoneita pojille! Eikä ole tarvinnut mennä millään "merirosvoteemalla", vaan ihania värejä ja materiaaleja on voinut käyttää. Totta kai esim. tyttöjen vaatteet ovat erilaisia kuin poikien, mutta jos minulla olisi kaksi tyttöä jäisin paitsi poikien jutuista. Sitä paitsi - eikö naiset ole kautta aikojen halunneet vaikuttaa miesten pukeutumiseen ;)

Summa summarum - tytöt ja pojat ovat aivan yhtä ihania ja molempien kanssa voi tehdä IHAN SAMOJA juttuja, koskee hankintoja, harrastuksia - kaikki on lopulta kiinni siitä mikä lasta itseään kiinnostaa.

Vierailija
98/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 45: Tiedän kans tuon tunteen, kun pojille löytyy värikkäitä vaatteita huonommin perusliikkeistä. Nyt ilokseni huomasin, että leikki-ikäisille oli parissa ketjussa "tyttöjen puolella" punaisia ja oranssisia housuja. Otin useammassa koossa. Muulloinkin katson "tyttöjen puolen", jos sieltä löytäisi värikkäitä. Harmittaa vaan, kun usein niihin on pitänyt laittaa pitsiä ja rusetteja.

Meillä poika rakastaa värikkäitä vaatteita. Netistä olen löytänyt myös ja kirppiksiä ravaamalla. Toivoisi, että kaupat ja valmistajat tajuaisivat tämän. Kyllä pojatkin tykkäävät muusta kuin harmaasta, mustasta ja sinisestä. Ja on sekin surullista, että "tyttöjen osastoilta" puuttuvat usein esim. vihreät vaatteet. Ei lasten värimaku ole sukupuolesta kiinni!

Vierailija
99/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:28"]

Minulle oli järkytys joutua teinix-pojan äidiksi ykskaks, kun meille tuli vaihto-oppilas. Alapeukkuja uhmaten tunnustan, että laskin päiviä hänestä eroon pääsemiseksi.

[/quote]

Tuskin äiti-roolista kyse hei kuitenkaan... Eiköhän se poika näytä ne lämpimmät tunteensakin ihan omalle äidilleen. Teini on teini ihan sukupuolesta riippumatta.

nimim. teinitytär tekee hulluksi

Vierailija
100/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:36"]

Nro 45: Tiedän kans tuon tunteen, kun pojille löytyy värikkäitä vaatteita huonommin perusliikkeistä. Nyt ilokseni huomasin, että leikki-ikäisille oli parissa ketjussa "tyttöjen puolella" punaisia ja oranssisia housuja. Otin useammassa koossa. Muulloinkin katson "tyttöjen puolen", jos sieltä löytäisi värikkäitä. Harmittaa vaan, kun usein niihin on pitänyt laittaa pitsiä ja rusetteja.

Meillä poika rakastaa värikkäitä vaatteita. Netistä olen löytänyt myös ja kirppiksiä ravaamalla. Toivoisi, että kaupat ja valmistajat tajuaisivat tämän. Kyllä pojatkin tykkäävät muusta kuin harmaasta, mustasta ja sinisestä. Ja on sekin surullista, että "tyttöjen osastoilta" puuttuvat usein esim. vihreät vaatteet. Ei lasten värimaku ole sukupuolesta kiinni!

[/quote]

Harmaata, mustaa ja sinistä on kyllä nykymuodin mukaan paljon sekä tyttöjen ja poikien "trendi"vaatteissa. Mutta ei värikkään löytäminen nyt niin vaikeaa ole?! Tai miten minä olen aina löytänyt värikästä pojille? En shoppaa sen kummemmissa paikoissa kuin P.oP, Stocka, H&M, Lindex, Zara ja nettikaupat... ja koskaan ei tarvitse valita noita ns. synkkiä värejä jos ei halua. Tosin lapsen ei tarvitse näyttää ihan harlekiiniltakaan - itse yhdistän kirkkaita värejä mieluiten harmaisiin neuleisiin ja huppareihin ja siniset farkut on aina siniset farkut... Poikien pukemisessa ehkä onkin hauskinta se yhdistely ja kekseliäisyys, ei ole liian valmista muottia miten pitää olla. Toki isompana tulee sitten merkkivaate -jutut, sille ei oikein mahda mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi