Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana mies mutta yhdessä asiassa järjettömän tyhmä

Vierailija
03.02.2015 |

Hän käy täällä välillä joten saatan "jäädä kiinni" tästä kirjoituksesta, mutta oikeastaan se olisi pelkkää plussaa, koska uskoakseni saan sympatiat puolelleni tässä asiassa ja se olisi hyvä opetus miehelle.

Olemme tunteneet vasta pienen hetken ja olemme hyvin samantyyppisiä ihmisiä. Olemme harrastaneet seksiä jo aika monta kertaa, kumin kanssa tietenkin. Ja tästä päästään itse aiheeseen: miehelle on järjettömän suuri loukkaus, että minä en aio ottaa suihin ilman kumia ennen kuin olen nähnyt puhtaat paperit. Eikä yksikään mies tässä maailmassa saisi minua ottamaan niin typerää riskiä, ikinä.

Mies on käynyt testeissä ja tietää olevansa puhdas. Hän on myös 100 % suomalainen ja valkoinen.
Hän jaksaa jankuttaa, että minun pitäisi vain luottaa.

Uskomatonta :D Kun olen tehnyt selväksi, ettei ole mitään mikä saisi minut leikkimään terveydelläni, hän suuttuu.

Harmittaa, että oikein ihana ihminen on noin tärkeässä asiassa aivan älyttömän typerä. :)

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt usein sp-testeissä (ihan vastuullisuuttani, en siksi, että olisin ollut ehkäisyttä) enkä koskaan ole saanut mitään papereita. On sanottu, että sieltä soitetaan, jos testeissä jotain näkyy, vai olikohan niin, että soitetaan joka tapauksessa. Onko siis mahdollista saada myös mustaa valkoisella?

Vierailija
42/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:09"]Ex-Tyttöystävä ja viimeisin pano ottivat ekalla panokerralla pyytämättä poskeen ilman kumia. Kieltämättä tätä jotenkin odottaa siis nykyään. Tosin en tästä kitisisi.

[/quote]

:D Kiva. - ap
[/quote]

No todellakin oli kiva. Arvostin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:17"]Oon käynyt usein sp-testeissä (ihan vastuullisuuttani, en siksi, että olisin ollut ehkäisyttä) enkä koskaan ole saanut mitään papereita. On sanottu, että sieltä soitetaan, jos testeissä jotain näkyy, vai olikohan niin, että soitetaan joka tapauksessa. Onko siis mahdollista saada myös mustaa valkoisella?
[/quote]

Pyytämällä saa, tietenkin. Ei automaattisesti.

Vierailija
44/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:09"]Ex-Tyttöystävä ja viimeisin pano ottivat ekalla panokerralla pyytämättä poskeen ilman kumia. Kieltämättä tätä jotenkin odottaa siis nykyään. Tosin en tästä kitisisi.

[/quote]

:D Kiva. - ap
[/quote]

No todellakin oli kiva. Arvostin.
[/quote]

Eivätkä nämä kaksi ole edes ainoita, jotka ovat tämän tehneet.

Vierailija
45/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa tosiaan patistaa se käymään. Muista pyytää että testaavat kondyloomankin. Ex kävi testeissä mut siellä ei tutkittu sitä ja tartutti sen sitten muhun. Sillä oli se oireettomana. 

Vierailija
46/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:17"]

Oon käynyt usein sp-testeissä (ihan vastuullisuuttani, en siksi, että olisin ollut ehkäisyttä) enkä koskaan ole saanut mitään papereita. On sanottu, että sieltä soitetaan, jos testeissä jotain näkyy, vai olikohan niin, että soitetaan joka tapauksessa. Onko siis mahdollista saada myös mustaa valkoisella?

[/quote]

Kai sieltä saa paperin että voi kehuskella olevansa sertifioitu paneskelija otsakkeella "Tautivapaa jo vuodesta XXXX".

Vierailija
47/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä testejä sinä ap nyt vaadit mieheltä? Meinaan kun perinteisissä sukupuolitesteissä ei edes NÄY esim. HPV eli kondylooma, se vaatisi kolposkopiaa ja penslausta.

Muutenkin asia on vähän niin, että joko mieheen luottaa tai ei. Sinä et näy luottavan. Ja siitä luottamuksen puutteesta tuossa on nyt kyse.

Vierailija
48/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:06"]

Ihanaa että pysyt sanojesi takana! En voi ihan oikeasti kuin arvostaa. Ei luulisi olevan miehelle iso asia nuo testit. Ellei siis ole salattavaa...

[/quote]

Juu! Lisäksi kannattaa vaatia rikosrekisteriote ja tiedot luottokelpoisuudesta. Muut kappaleet yleisestä terveydestä Kannasta (ettei ole hullunpapereita). Koulutodistuksia ja työtodistukaia ei tietenkään sovi unohtaa ettei tule huonoa mätsiä.

Tämän jälkeen voi alkaa romantiikka pyörimään.

Vierailija
49/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no voihan sitä seksiä harrastaa ilman että kumpikaan on koskaan käynyt testeissä, mutta että onko se järkevää? Itsestään saa ja pitää pitää huolta.

Vierailija
50/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:25"]Mitä testejä sinä ap nyt vaadit mieheltä? Meinaan kun perinteisissä sukupuolitesteissä ei edes NÄY esim. HPV eli kondylooma, se vaatisi kolposkopiaa ja penslausta.

Muutenkin asia on vähän niin, että joko mieheen luottaa tai ei. Sinä et näy luottavan. Ja siitä luottamuksen puutteesta tuossa on nyt kyse.
[/quote]

Tiedän kyllä että läheskään kaikkia tauteja ei testata automaattisesti. Se on perseestä.

Tässä ei ole kyse luottamuksesta vaan siitä, että meistä edes toinen pitää huolta terveydestään ja se olen minä. Mies oli valmis nuolemaan paljasta alapäätäni kysymyksen "oletko puhdas?" jälkeen. Ihan itkettää, että aikuisen iässä oleva ihminen on noin toope terveyden suhteen.

Jos minun pitää valita terveyteni ja miehen välillä, niin miehet saavat kyllä mennä. Mutta paljasta munaa en ime ennen testejä. Ja tiedän, silloinKIN on riski saada tauti, jota ei ole testattu.

Vierailija
51/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin kuin 44. Mitä testejä sinä ap nyt tarkalleen ottaen mieheltä vaadit? HIV ei edes tartu suuseksissä kuin siinä tapauksessa, että suussasi on avoin verta vuotava haava tai nielet mällit. Tippuri ja kuppa aiheuttavat oireita suun limakalvoilla (haavaumia, kirvelyä, kipua) ja ne on hoituvat antibioottikuurilla.

Mutta kavalin sukupuoliteitse leviävistä taudeista on kondylooma eli HPV. HPV:n arvioidaan olevan taustatekijä useimmissa ruoansulatusalueen ja suun syövissä, mutta sitäpä ei vaan tutkitakaan tuosta vaan sukupuolitautitesteissä! Vaatisi peniksen penslauksen ja tutkinnan kolposkoopilla. Mitä ei taida yksikään partneriltaan vaatia tai lääkärit tehdä "just in case".

Vierailija
52/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:09"]Ex-Tyttöystävä ja viimeisin pano ottivat ekalla panokerralla pyytämättä poskeen ilman kumia. Kieltämättä tätä jotenkin odottaa siis nykyään. Tosin en tästä kitisisi. [/quote] :D Kiva. - ap [/quote] No todellakin oli kiva. Arvostin.

[/quote]

OT mutta arvostit mitä?! Sitä, että on välinpitämätön?

Vierailija
53/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:09"]Ex-Tyttöystävä ja viimeisin pano ottivat ekalla panokerralla pyytämättä poskeen ilman kumia. Kieltämättä tätä jotenkin odottaa siis nykyään. Tosin en tästä kitisisi. [/quote] :D Kiva. - ap [/quote] No todellakin oli kiva. Arvostin.

[/quote]

OT mutta arvostit mitä?! Sitä, että on välinpitämätön?
[/quote]

No sitä tietenkin että ottivat pyytämättä poskeen ihan oma-aloitteisesti.

Vierailija
54/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:25"]Mitä testejä sinä ap nyt vaadit mieheltä? Meinaan kun perinteisissä sukupuolitesteissä ei edes NÄY esim. HPV eli kondylooma, se vaatisi kolposkopiaa ja penslausta. Muutenkin asia on vähän niin, että joko mieheen luottaa tai ei. Sinä et näy luottavan. Ja siitä luottamuksen puutteesta tuossa on nyt kyse. [/quote] Tiedän kyllä että läheskään kaikkia tauteja ei testata automaattisesti. Se on perseestä. Tässä ei ole kyse luottamuksesta vaan siitä, että meistä edes toinen pitää huolta terveydestään ja se olen minä. Mies oli valmis nuolemaan paljasta alapäätäni kysymyksen "oletko puhdas?" jälkeen. Ihan itkettää, että aikuisen iässä oleva ihminen on noin toope terveyden suhteen. Jos minun pitää valita terveyteni ja miehen välillä, niin miehet saavat kyllä mennä. Mutta paljasta munaa en ime ennen testejä. Ja tiedän, silloinKIN on riski saada tauti, jota ei ole testattu.

[/quote]

Eli olet valmis uhraamaan hyvän parisuhteen alun siihen, että saat OSAvarmuuden jostain tilanteesta, joka voi muuttua hetkellä millä hyvänsä? Et kuulosta nyt ihan järkevältä, anteeksi vaan. Loppupeleissä - juuri koska puhtaan paperitkin on vain osatotuus ja muuttuvainen totuus - kyse todellakin ON luottamuksesta.

Vierailija
55/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelläoli oireeton klamydia. Oksetti kun sanoi et on ollut aika huithapeli kumin kanssa, mutta naisia on kyllä ollut. Kumin jättämiseatä tuli puhetta ja olin varannut meille jo ajan ehkäiayneuvolaan testeihin kunnes mun oireet alkoi.Mulle tuli ekat oireet 2kk kuluttua kun kerran kumi hajosi. Inhottaa ajatella et se tauti oli mulla niin kauan. Mätkin miestä käsilaukulla ja manasin sen alimpaan helvettiin. Nyt ollaan oltu jo yli 10 vuotta yhdessä ja silti inhottaa ajatus seksitaudista.

Vierailija
56/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:34"]Samaa mietin kuin 44. Mitä testejä sinä ap nyt tarkalleen ottaen mieheltä vaadit? HIV ei edes tartu suuseksissä kuin siinä tapauksessa, että suussasi on avoin verta vuotava haava tai nielet mällit. Tippuri ja kuppa aiheuttavat oireita suun limakalvoilla (haavaumia, kirvelyä, kipua) ja ne on hoituvat antibioottikuurilla.

Mutta kavalin sukupuoliteitse leviävistä taudeista on kondylooma eli HPV. HPV:n arvioidaan olevan taustatekijä useimmissa ruoansulatusalueen ja suun syövissä, mutta sitäpä ei vaan tutkitakaan tuosta vaan sukupuolitautitesteissä! Vaatisi peniksen penslauksen ja tutkinnan kolposkoopilla. Mitä ei taida yksikään partneriltaan vaatia tai lääkärit tehdä "just in case".

[/quote]

En ole vielä ollut testeissä joten en tiedä kokemuksen kautta että kuinka homma toimii. Ainakin samat, joiden suvteen voin itsekin todistaa olevani puhdas, niin kuin toivon mukaan olen.

Vierailija
57/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:34"]Samaa mietin kuin 44. Mitä testejä sinä ap nyt tarkalleen ottaen mieheltä vaadit? HIV ei edes tartu suuseksissä kuin siinä tapauksessa, että suussasi on avoin verta vuotava haava tai nielet mällit. Tippuri ja kuppa aiheuttavat oireita suun limakalvoilla (haavaumia, kirvelyä, kipua) ja ne on hoituvat antibioottikuurilla.

[/quote]

En ole vielä ollut testeissä joten en tiedä kokemuksen kautta että kuinka homma toimii. Ainakin samat, joiden suvteen voin itsekin todistaa olevani puhdas, niin kuin toivon mukaan olen.
[/quote]

*Suhteen

Vierailija
58/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:25"]Mitä testejä sinä ap nyt vaadit mieheltä? Meinaan kun perinteisissä sukupuolitesteissä ei edes NÄY esim. HPV eli kondylooma, se vaatisi kolposkopiaa ja penslausta. Muutenkin asia on vähän niin, että joko mieheen luottaa tai ei. Sinä et näy luottavan. Ja siitä luottamuksen puutteesta tuossa on nyt kyse. [/quote] Tiedän kyllä että läheskään kaikkia tauteja ei testata automaattisesti. Se on perseestä. Tässä ei ole kyse luottamuksesta vaan siitä, että meistä edes toinen pitää huolta terveydestään ja se olen minä. Mies oli valmis nuolemaan paljasta alapäätäni kysymyksen "oletko puhdas?" jälkeen. Ihan itkettää, että aikuisen iässä oleva ihminen on noin toope terveyden suhteen. Jos minun pitää valita terveyteni ja miehen välillä, niin miehet saavat kyllä mennä. Mutta paljasta munaa en ime ennen testejä. Ja tiedän, silloinKIN on riski saada tauti, jota ei ole testattu.

[/quote]

Niin juuri luottamuksesta on silloin kyse, jos mitkään testit ei voi varmuutta antaa.

Vierailija
59/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:37"]Mun miehelläoli oireeton klamydia. Oksetti kun sanoi et on ollut aika huithapeli kumin kanssa, mutta naisia on kyllä ollut. Kumin jättämiseatä tuli puhetta ja olin varannut meille jo ajan ehkäiayneuvolaan testeihin kunnes mun oireet alkoi.Mulle tuli ekat oireet 2kk kuluttua kun kerran kumi hajosi. Inhottaa ajatella et se tauti oli mulla niin kauan. Mätkin miestä käsilaukulla ja manasin sen alimpaan helvettiin. Nyt ollaan oltu jo yli 10 vuotta yhdessä ja silti inhottaa ajatus seksitaudista.
[/quote]

:/

Tällä miehellä alle 5 seksikumppania, siis jos on sanaansa luottaminen. Enkä epäilekään hänen valehtelevan. :) Mutta se fakta, että oli valmis nuolemaan mystistä alakertaani ei saanut fiilistäni ainakaan paremmaksi asian suhteen.

Vierailija
60/143 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:30"]

[/quote]

Eli olet valmis uhraamaan hyvän parisuhteen alun siihen, että saat OSAvarmuuden jostain tilanteesta, joka voi muuttua hetkellä millä hyvänsä? Et kuulosta nyt ihan järkevältä, anteeksi vaan. Loppupeleissä - juuri koska puhtaan paperitkin on vain osatotuus ja muuttuvainen totuus - kyse todellakin ON luottamuksesta.

[/quote]

Voi herranjestas sentään :D Kuten olen nyt jotain kolmisen kertaa sanonut: mies oli valmis nuolemaan minua ilman suojaa, vain kysyttyään: no ootsä puhdas?

Jos tämän miehen menetän siksi, et vaadin sen OSAtotuuden, niin menköön. Ei aikuisen ihmisen pitäisi suhtautua terveyteen (omaan ja muiden) noin naiivisti. :)