Lue keskustelun säännöt.
Attendo tarjoaa olematonta vanhustenhoitoa: vanhukset pelinappuloina
03.02.2015 |
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1422929971571.html Tätäkö haluamme Suomeen? Vanhukset laitoksesta toiseen vaikka vuosittain säästöjen vuoksi? Kyseenalaista on, onko tämä yksityistämisrumba säästänyt penniäkään. Kilpailuttaminen itsessäänkin on kallista.
MIKSI Attendo on edes osallistunut kilpailutukseen, jos sillä ei ole toimitilojakaan tarjota?!? Odotti kaupungin järjestävän asian?
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:35"]
Jos tämän maan vanhustenhoitopalveluissa laajemminkin on ehdoton pakko olla tuollaisessa mukana, niin kaikkien päättävien osapuolten tulisi ehdottomasti sitoutua siihen, että vanhus on ja pysyy siellä, minne hänet kertaalleen on pitkien taisteluiden päätteeksi palvelutalopaikalleen saatu. Eli vanhus EI siirry, hänen sänkynsä, hänen huoneensa, ruokansa ja (mielellään) hoitajansakin pysyvät samoina, ne EIVÄT vaihdu, vaikka se joka päättävällä taholla orkesteria mielivaltaisesti johtaakin, vaihtuisi jo joka toinen vuosi rahan vuoksi ja käärisi voitot heiveröisten avuttomien vanhusten elämillä pelleillen taskuunsa. Että siitä vaan sitten aina uusi hoitoporukka eri nimen alla saakoon tulla ja mukautua vanhustalon tavoille, EI toisinpäin.
Eihän se nyt vaan voi olla niin, että ne keneltä enää vähiten voidaan vaatia, ne keneltä ei voida vaatia enää yhtään mitään, joutuvat venymään, järkyttymään ja sopeutumaan aina uudestaan kaikkein eniten. Heitähän pitäisi suojella ja kannatella. Kannattaisi katsoa millaista karmaa keräätte elämänne mittaan, päättäjät. Kunpa liian rahanahneet päättäjät olisivat seuraavissa elämissään pahaisia paskakärpäsiä, jotka ennen aamunkoittoa olisivat tarttuneet kärpäspaperiin viimeistä pörrääjää myöten. Mutta ei, en ole mikään hörhö enkä tuollaiseen usko. Ja mikäli näitä seuraavia elämiä olisi, niin ainahan nuo ahneet hahmossa tai toisessa kiipisivät kahmimaan heikoilta ja haurailta loputkin pois.
25
[/quote]
Itsehän me ne päättäjät olemme äänestäneet päättämään ja lakeja säätämään.
[/quote]
Toi on melko turha ja kulunut väite. Sinne äänestetään kulloisenkin parhaan tietämyksen mukaan aina joitakin henkilöitä, mutten esimerkiksi itse milloinkaan ole tietoisesti äänestänyt sinne yhtäkään ahnetta ja omatunnotonta valehtelijaa. Moni poliitikko tai muunlaisiin valta-asemiin päätyvä vaan tuntuu matkan varrella muuttuvan, jollei ole jo valmiiksi paha ollutkin... kumma juttu. Helvettiäkö minä sille voin, kun osa kansasta on niin tyhmää, ettei heillä tulisi edes äänestysoikeutta ollakaan, jolloin sinne päätyy paljonkin porukkaa, jolla ei ole viisautta tai osaamista päättää inhimillisesti. Tai helvettiäkö minä sille voin, jos se ketä olenkin äänestänyt, kääntääkin heti sisäänpäästyään takkinsa ja unohtaa kaikki aiemmat hienot puheensa. Ja esimerkiksi minunko rivikansalaisen pitäisi tuosta ahneuden kiertokulusta johtuen vaieta epäkohtien edessä ja olla kirjoittamatta mielipidettäni vaikka tänne? Up yours. Minä pidän ääntä, mikäli minusta siltä tuntuu.